Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • madalyn_1

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2011

  • Mesaj Privat
se poate schimba motorul clasic z16se cu un z16xe 16v? ce modificari sunt necesare si daca s-ar putea omologa. multumesc
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
se poate. Diferenta intre cele doua motoare e minora (mecanic e aceladsi bloc motor, difera chiulasa, din cate tin minte), omologarea se face lejer deoarece ambele motoare au echipat astra G.... dar de ce vrei sa faci asta?
  • madalyn_1

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2011

  • Mesaj Privat
motorul meu e slabut. consumul destul de mare. 16 v are 101cai fata de 84 ai mei si consumul e cam acelas.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
hm... da, dar z16se are cuplu la turatii mai mici. Din punctul asta de vedere un 16valve sub 3000-3500 rpm e cam mort. un 8 valve misca binisor de la 2500 rpm in sus.
daca tot vrei sa faci upgrade, fa la z18xe, nu la 16xe. z18xe-ul e cunoscut ca fiind un motor mult mai fiabii decat fratiorii lui de 1.6, care sunt cunoscuti ca mari consumatori de ulei si etc....
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ai grija cu omologarea... mai nou trebuie montat motorul intr-un service autorizat Opel.. cu factura....
trebuie schimbat si catalizatorul cu galeria de evacuare... nu se potrivesc gaurile...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
luci, de unde ai scos-o cu service autorizat Opel? Da-o si tu in forma completa, trebuie sa fie un service care sa aiba autorizatie de reparatie pe marca Opel, ca asa cum ai zis-o tu, multi pot intelege ca doar reprezentanta....
madalyn, daca motorul ti-e in mintile lui, iti recomand sa il lasi, totusi, asa. Cuplu bun la turatii mici, etc. Daca chiar vrei upgrade, mai bine dai masina si iei alta. Legat de consum, poarta si tu pantofi mai mici. Cu un Z16SE, pe un G caravan, am scos consum de 5.7%, pe Brasov-Sibiu (masurat din plin in plin), e drepta ca am mers ca mortul, insa pe Cluj-Brasov scoteam constant cam ~7, in conditiile in care nu prea imi statea nimic in fata...
  • ferysson

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
luci are dreptate!acuma nu schimbi motorul neaparat la firma opel,dar daca nu e aceeas cod de motor atunci trebuie montat la firma autorizata.stiu pt ca am schimbat si eu in martie.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
adica la atelier autorizat RAR, din cate stiu eu...
  • madalyn_1

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2011

  • Mesaj Privat
nu am avut probleme cu motorul pana acum, intr-adevar trage binisor dar nu ma multumeste raportul putere-consum
  • ferysson

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2011

  • Mesaj Privat
da jE la atelier autorizat RAR,eu cand am schimbat motorul am pus motor cu aceeas cod motor si am schimbat eu si la RAR am platit 120 ron.dar daca schimbi motor cu alt cod,atunci schimbi la atelier autorizat RAR.
  • yoghy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisuara
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ferysson a scris:luci are dreptate!acuma nu schimbi motorul neaparat la firma opel,dar daca nu e aceeas cod de motor atunci trebuie montat la firma autorizata.stiu pt ca am schimbat si eu in martie.


Salut,

Eu acum sunt in cautarea unui motor! z16se, tot asta e momentan pe masina si nu vreau sa ma complic desi parca, pentru consumul acela, merita mai multi cai. l-am gasit la dezmembrari cu vre-o 400 E.
Ma puteti ajuta cu ceva info: cam la ce trebuie sa ma uit cand il iau, mi s-a zis la tel ca are 65000KM din 2003, as vrea sa stiu cum as putea sa imi dau seama ca e bunicel, imi inchipui ca nu am cum sa il verific acolo pe loc. Si as mai vrea sa stiu, dupa ce il iau (daca il iau) ce mai trebuie schimba? dupa ce pun motorul sus? (gen:distributie, curele..etc)?.

Am vazut ca tu nu de mult l-ai schimbat, si ma gandeam ca poti sa imi dai ceva amanunte.

Va multumesc!
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu iti recomand sa schimbi distributia,termostatul deoarece e tot pe acolo pozitionat si eventual pompa de apa,ulei si antigel evident.De verificat nu stiu daca ai ce verifica,ele sunt consumatoare de ulei de fel si garnitura de chiulasa nu o fi ciupita sau ceva
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
yoghy, da' tu de ce vrei sa schimbi motorul?
  • yoghy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisuara
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vallyyy a scris:Eu iti recomand sa schimbi distributia,termostatul deoarece e tot pe acolo pozitionat si eventual pompa de apa,ulei si antigel evident.De verificat nu stiu daca ai ce verifica,ele sunt consumatoare de ulei de fel si garnitura de chiulasa nu o fi ciupita sau ceva


Smile Multumesc, ma gandeam ca distributia sa o pun de pe motorul asta care il am deja nu are multi KM, si da buna idee cu pompa de apa,ulei si antigel, acum depinde si cat costa toate astea, si termostatul il schimb clar ca face figuri ca si la toate Astrele:). Ma gandeam ca daca tot se lucreaza acolo sa vad si ambreajul cam cat mai are si daca e cazul sa il schimb sa o fac acum, numai bine scutesc o manopera.

jE a scris:yoghy, da' tu de ce vrei sa schimbi motorul?


Smile e pai am atatea...imi manaca foarte mult ulei, cam 1L la 2,300KM De asemenea imi angreneaza bujia de pe cilindrul 1, asta si ainainte si dupa ce am schimbat garnitura de chiuloasa, ma gandesc ca am ceva probleme pe cu cilindrul ala:) partea nasoala e ca am 130000 KM(nu stiu daca reali) si nu mi se pare normal sa faca asa la km astea, eu mi-am dezactivat EGR`ul teoretic stiu ca nu ar avea dece.
Am fost chiar azi la opel, si mi-au spus ca dupa segmentare(2100RON) nu pote sa imi garanteze ca masina va fi ok,mi-a mai explicat acolo ceva operati, ca sa ajung ok cu motorul ar trebui sa bag 10.000RON ceea ce mai bine ii dau foc si ma incalzesc la ea.

O alta solutie decat sa il schimb nu vad, stiu ca si aici sunt riscuri, dar, mai ieftine riscurile
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Termostatul ti-am recomandat sa-l schimbi pentru ca e undeva in zona distributiei si daca ar ceda in timp ar trebuii iarasi sa dai distributie jos etc.,cat despre faza cu uleiul un procent destul de mare de motoare z16se mananca ulei asa rau,deci e cam riscant si la cel sh care il cumperi
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
yoghy, nu mai posta consecutiv, ca ma supar pe tine. Acuma ti-am unit eu mesajele
Lasa-i pe aia de la reprezentanta, gaseste un mester bun si fa motorul. Ulei iti papa ori pe la supape (semeringuri cozi supapa) adica din chiulasa in cilindru, ori pe la segmenti. Nu ar trebui sa te duca mai mult de 3000 RON o capitala
cu motor SH.... dai 400 EUR pe motor, mai dai cat dai la mester schimbatul, la RAR modificarea de serie, te va duce distractia in vreo 2000 RON, si te trezesti apoi ca dupa 20.000 km incepe si ala sa faca glume? Si te vad postand ca opelu-i masina naspa si etc...
  • yoghy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisuara
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2006

  • Mesaj Privat
jE sorry pt consecutive si multumesc

cat mesterul bun in TM e foarte greu de gasit, ca de altfel peste tot, reprezentanta am ales-o pentru a primii un pret maxim de unde sa pornesc,
din cate am inteles omologarea la RAR nu ar trebui sa coste asa mult doarece am aceeasi serie de motor, si chiar acum m-am dat pe ceva siteuri inclusiv cel de RAR unde spunea ca e mult mult mai usor daca e aceeasi serie acum de pret nu zic nimic deci nu e nimic sigur ma voi interesa daca e asa cum spui tu atunci, imi voi revizuii optiunile:)

p.s. si daca din nefericire voi pati iarasi la fel nu voi zice ca opelachele e naspa, masina si-a facut treaba e ieftin de intretinut, mai ales G`ul imi place si cel mai tare a mea:D
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
yoghy, la TM comunitatea are cativa supertehnici 9szilid, cristitm) ia legatura cu ei, te pot ajuta cu sfaturi (mester, sursa piese..etc)
  • Flioshc

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Na va schimbati motoarele ca nu se merita. Yoghy strange bani si segmenteaza-l o sa vezi dupa ce frumos iti merge. Eu am spart baia de ulei si am calat motorul. Pentru asta nu mi-am luat alt motor, nu mi-am schimbat masina .. am rectificat vibrochen, cuzineti noi la cota , segmentat , rectificat supape, garnitura chiuloasa.. m-a ajuns cam 35 mil . Merge motorul de numa Smile
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2007

  • Mesaj Privat
În familie sunt douã opel-uri astra g: un hatchback Z16SE 1,6 8v de 84cp al socrului meu (care a fost a mea) ºi o limuzinã Z16XE 1,6 16v a mea. SE-ul merge muuult mai silenþios ºi urcã mult mai repede în ture decât XE-ul meu, iar despre consumul de ulei, n-am cuvinte. Socrul meu nu completeazã gram de ulei de la schimb la schimb, în timp ce mie mi se duce cam 1,5l - schimbul cam la 10k. Eu evit sã schimb la turaþii mai mari de 4000rpm din cauza consumului de ulei, iar la cealaltã n-are nici un stres, deºi pe bord are mai mulþi km ca la mine.Deci, mai gândeºte-te cu schimbarea motorului, mai ales cu Z16XE.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR