Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cum a inceput sezonul de mutare al anvelopelor pe autoturismele noastre si cum n-am gasit un tutorial pe aceasta tema in forum,m-am gandit ca ar fi folositor unora sa stie cum se citeste o anvelopa...In cele ce urmeaza voi prezenta...un mic tutorial.
Adevarata dimensiune a anvelopelor este trecut pe partea laterala a acestora. Informatiile pe care le gasiti aici va spun exact despre ce anvelopa este vorba.
Anvelopa din imaginile de mai jos are trecute pe ea specificatiile: 205/55 R 16 * 91 V



Acestea reprezinta:
1. 205 - latimea benzii de rulare masurate in mm
2. 55 - talia anvelopei dat nr procente din limea benzii de rulare
3. R - constructie radiala a carcasei anvelopei
4. 16 - diametrul jantei n toli
5. 91 - indice de sarcina
6. V - indice de viteza
7. CKM- seria anvelopei
8. 1002 - data fabricatiei - saptamna a 10-a, anul 2002


Indicii de sarcina si simbolurile de viteza sunt indicate printr-un marcaj pe ambii pereti laterali ai anvelopei.
Indicele de sarcina indica sarcina maxima pe care o poate suporta o anumita anvelopa la viteza maxima dupa cum se indica prin simbolul de viteza.Aici ar mai fi un tabel cu sarcina maxima aferenta fiecarui indice,insa ia mult spatiu si nu vreau sa ma intind prea mult cu tutorialul,insa daca va intereseaza va stau la dispozitie prin PM.
Indicele de viteza indica viteza maxima la care o anumita anvelopa poate duce sarcina indicata de indicele de sarcina.
Indice de viteza-Km / h
A1----------------5
A2----------------10
A3----------------15
A4----------------20
A5----------------25
A6----------------30
A7----------------35
A8----------------40
Indice de viteza-Km / h
B-----------------50
C-----------------60
D-----------------65
E-----------------70
F-----------------80
G----------------90
J----------------100
K---------------110
L---------------120
Indice de viteza-Km / h
M-----------------130
N-----------------140
P-----------------150
Q-----------------160
R-----------------170
S-----------------180
T-----------------190
U-----------------200
H-----------------210
V-----------------240
W----------------270
Y-----------------300
ZR------------->240
Cu speranta ca va ajuta cu ceva tutorialul acesta,rog purcedeti la completarea lui cu informatiile ce le detineti si au fost omise de mine.Daca nu ajuta cu nimic,rog moderatorii sa inchida topicul.Asfalt curat si km.fara numar... Wink


Ultima modificare făcută de URAGAN la Joi 27 Mar, 2008 5:47 pm
Skip ads

  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nimeni nu m-a completat pana acum?Atunci ma completez eu.... Laughing Anvelopele de iarna mai au o specificatie in plus M+S,ce inseamna ca sunt bune pe Mud(mazga)+Snow(zapada)... Wink


Ultima modificare făcută de URAGAN la Joi 27 Mar, 2008 10:25 pm
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
sigur e mazga?daca e mud&snow?noroi si zapada? Very Happy .nea sorine,nea sorine,
asta ca o completare ca si asa ai zis ca nu te completeza nimeni
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Foarte bine venit tutorial pentru siguranta oricarui utilizator de masina indiferent de marca.
Vreau sa atrag atentia tuturor in respectarea valorilor de sarcina si viteza si nu in ultimul rand asupra datei de fabricatie a anvelopei fiind stiut ca eficacitatea acesteia se pierde dupa 5 ani vechime.
Adica nu e suficient sa arate bine ci sa nu fie stoc vechi sau cu indice greutate/viteza gresit.


Tabel indice sarcina
http://www.anvelopa.com.ro/indice_sarcina.htm
Tabel indice viteza
http://www.anvelopa.com.ro/indice_viteza.htm
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
http://www.sigemo.ro/index.php sunt niste chestii interesante despre anvelope si la astia.
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html si aici ceva fff important..o anvelopa de 6 ani este practic o anvelopa moarta..deoarece cauciucul isi pierde din proprietati in 6 ani. Cum descoperim varsta anvelopei..vedeti in site..sau sa incerc eu sa va luminez..desi nu sunt prea bun la pedagogie.
Deci: pe laterala anvelopei se cauta seria anvelopei..incepe cu DOT..la sfarsitul seriei este poansonat intr-un oval, un nr de 4 cifre. Numarul format din primele doua cifre este saptamana din an in care a fost facuta anvelopa. Numarul format din ultimele doua cifre..este anul..adica: 1702 inseamna ca anvelopa a fost fabricata in saptamana 17 din anul 2002. Bafta..mai mult de atat nu stiu sa va explic..puneti mana si cititi in link. Smile
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pentru a mai inviora nitel tutorialul,iata si alte chestii interesante despre anvelope,luate de pe internet:

UTILIZAREA CORECTA A ANVELOPEI.
Anvelopa reprezinta singurul punct de contact intre autoturism si carosabil. Trebuie sa supravegheati pastrarea calitatii si a performantelor anvelopelor dvs.
Montarea si demontarea anvelopelor.
Montarea , demontarea, verificarea presiunii anvelopelor si echilibrarea lor trebuie sa se efectueze cu dispozitive corespunzatoare si de catre personal calificat, care se va asigura si de :
● respectarea regulilor constructorului si a celor legale ( dimensiune, indice de viteza, indice de sarcina, presiune etc);
● respectarea recomandarilor din partea producatorului de anvelope ( sens de rotatie, montaj interior / exterior );
● respectarea procedurilor de montare, demontare, echilibrare si stabilire a presiunii.
Pastrarea si stocarea anvelopelor.
Trebuie sa fie facuta intr-un spatiu aerisit, uscat si la o temperatura normala, ferite de lumina directa a soarelui sau de posibilele intemperii.
● La distanta de substante chimice, solventi sau hidrocarburi, susceptibile de a altera cauciucul;
● La distanta de orice obiect care ar putea sa perforeze cauciucul ( cuie, lemn );
● La distanta de orice sursa de caldura sau de intrerupatoare de curent electric.
Alegerea si utilizarea anvelopei.
● Alegerea anvelopei trebuie sa se faca in conformitate cu echipamentul original sau optional al autoturismului;
● Orice alta configuratie trebuie validata de un specialist si trebuie sa respecte legislatia in vigoare;
● Se recomanda folosirea aceluiasi tip de design al profilului pentru anvelopele aflate pe aceeasi axa;
● Nu folositi anvelopa la o presiune neadaptata, la o viteza superioara indicelui de viteza si la o greutate mai mare decat a indicelui de sarcina.
Supraveghere si intretinere.
● Verificarea lunara a presiunii anvelopelor si inainte de a pleca intr-o deplasare mai lunga ( verificare presiune la rece );
● Verificarea uzurii anvelopei ( inlocuirea ei daca nivelul de uzura legal de -1,6mm a fost atins );
● Consultarea unui specialist pentru a observa sau detecta daca :
- exista o pierdere anormala a presiunii;
- exista uzuri anormale si/sau neregulate;
- exista taieturi, perforari, deformari sau alte anomalii vizibile;
- exista vibratii, zgomot sau dezechilibru;
- prezinta semne de uzura.
Orice reparatie trebuie sa fie efectuata de catre un specialist si intotdeauna aceasta trebuie sa fie realizata prin demontarea anvelopei de pe janta.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Inca ceva de adaugat la ce s-a scris aici. Atentie cand cumparati anvelope noi pentru toate cele 4 cauciucuri ar fi recomandat sa cumparati una in plus ca rezerva pentru o eventuala pana totala la una din roti.
Si inca ceva important verificati ca cele 4-5 anvelope sa fie din aceasi saptamana si an adica acel DOT de care scrie mai sus Livcro pentru ca ei incearca si cine nu se prinde ia teapa. Asa era sa patesc eu anul trecut in iarna cand 3 cauciucuri erau cu aceasi data si unul era aceasi saptamana dar cu un an mai vechi adica era din 2007 nu din 2008. S-au mirat ca am observat si l-au schimbat dar in acelasi timp au apreciat ca le-am verificat bine inainte de a le pune pe genti.
O ultima observatie importanta: cand se face montarea pe jenti cereti sa respect principiul de montare conform recomdarilor de pe site-ul http://www.carbibles.com/tyre_bible.html pentru ca multi montatori nu respect semnificatia punctelor rosii si galbene si va incarca de plumbi si nu stiti de ce un cauciuc nou necesita atata plumb daca jeanta este OK...
Cine vrea detalii citeste acolo sau intreaba aici.
Cu respect, Mihai
  • voinicualin

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Opel Vectra 1.9 CDTI DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu o intrebare, am comandat un tip de cauciuc de pe net Goodyear ULTRA GRIP 7 205/55 R16 91H M+S Kennung si ei mi-au trimis Goodyear ULTRA GRIP 7 205/55 R16 94H XL TL, deci indicele de sarcina este mai mare 94 in loc de 91 , si vreau sa va intreb daca pot folosi aceste cauciucuri. Autovehiculul este un Opel Vectra C iar in CIV scrie 91H , si mai este interesant si ce este acest TL de pe aceste caucucuri. Eu am comandat oricum M + S , trebuie sa fie marcajul asta pe roata cumava, sau pe eticeheta lor ?

Va multumesc.
  • voinicualin

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Opel Vectra 1.9 CDTI DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ca puteti sa imi trimitei pe privat stiu ca nu este de interes general dar eu nu pot da inca PM.

O zi buna!
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
@voinicualin poti trimite si tu de la 10 mesaje...PM-uri. Eu am primit PM-ul tau de la pranz. In ceea ce priveste problema ta pot sa-ti spun urmatoarele si colegii ma pot contrazice daca n-am dreptate. Deci,intr-un tabel despre capacitatea portanta si indicele de viteza pentru anvelope la autoturisme ce il detin spune de la bun inceput ca:"un indice de sarcina mai mare este permis" Tu ai vrut cauciucuri cu indice de sarcina 91(incarcatura maxima-615 Kg) ai primit 94(incarcatura maxima-670kg). Cauciucurile primite sunt o.k.,poti sa "incalti"masina. M+S(noroi si zapada) ar cam fi trebuit sa scrie pe ele insa nu e obligatoriu. Pe eticheta era musai sa scrie tinand cont ca sunt fabricate si de o firma consacrata. Alte probleme? Wink Rolling Eyes
  • Bebel

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
chiar bun tutorialul. buna initiativa uragan' sa l reactualizezi. multe chestii din ce am citit aici nu le stiam. de acum o sa fiu atent cand o sa imi cumpar cauciucuri de iarna.
  • voinicualin

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Opel Vectra 1.9 CDTI DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nici o alta problema e clar, am vazut pe lateral pe cauuciuc scris M +S pe eticheta nu scria dar cred ca e OK. Azi am implinit 10 post-uri si apoi am vazut ca pot sa iti dau tie PM. Multumesc pentru raspuns mi-am luat de o grija acum. Merci fain.
  • ytip

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Completari utile la ce s-a zis mai sus:

Tipuri de anvelope - Clasificarea uniforma a calitatii pneurilor
Clasificarea uniforma a calitatii pneurilor este un sistem de clasificare dezvoltat de Ministerul (Departamentul) american al Transporturilor. El este menit sa ii informeze pe consumatori despre performanta relativa a pneurilor pentru turisme (dar nu se aplica si la anvelopele de iarna).

Exemplu de clasificare UTQG:

150A B

"150" indica clasa de uzura a benzii de rulare
"A" indica tractiunea
"B" indica temperatura

Clasa de uzura a benzii de rulare se bazeaza pe un test de uzura efectuat pe un traseu al guvernului insumand 400 de mile, care include portiuni date din drumuri publice din statul Texas. Un grup de maximum 4 vehicule de testare parcurge traseul in convoi, astfel incat toate anvelopele sa fie supuse acelorasi conditii. Adancimea canelurilor benzii de rulare a pneurilor testate este masurata dupa fiecare 800 de mile. Aceeasi procedura este urmata pentru un set de pneuri de "control" sau "pneuri de monitorizare cursa". La incheierea testului de 7200 de mile, sunt comparate rezultatele clasificarii ambelor pneuri, iar anvelopelor testate le este atribuita o clasa de uzura a benzii de rulare conform standardelor guvernamentale. Aceasta cifra poate fi utilizata pentru a face comparatii intre anvelope. In exemplul de mai sus, acest pneu din clasa 150 ar urma sa reziste jumatate din durata unei anvelope din clasa 300. Performanta relativa a pneurilor depinde de conditiile efective de utilizare a lor si poate fi semnificativ diferita de norma, din cauza diferentelor in privinta caracteristicilor drumului si a climei.

Clasele de tractiune sunt AA, A, B si C, in ordine descrescatoare. Aceasta masura indica proprietatea unui pneu de a se opri in linie dreapta pe pavajul ud. Clasarea se bazeaza pe o testare la 40 de mile pe ora (mph), in care franele sunt "impiedicate" ("incuiate") pe asfaltul ud si pe suprafetele de beton ude. Este important sa ne amintim ca aceasta clasificare nu indica proprietatea pneurilor de a rezista la acvaplanare, si nu se aplica la tractiune la luarea virajelor.

Clasele de temperatura sunt determinate prin rularea pneurilor pe o roata de test in conditii date. Sunt facute rulari succesive de 30 de minute incepand de la 75 de mph cu suplimentari de 5 mph si continuand pana cand pneul face pana. Anvelopele din clasa A trebuie sa reziste la cel putin 114 mph, B, la cel putin 99 mph, iar C, la minimum 85 mph. Aceste masuri indica faptul ca proprietatea anvelopelor de a suporta temperaturi ridicate care fac, adesea, ca pneurile sa se uzeze rapid, sau conditii extreme, care duc la pene bruste de cauciuc.

Informatii anvelopa - Marcaje pe flancul anvelopei
Treadware 220 Traction A Temperature A - gradele de uzura a benzii de rulare, de tractiune si de temperatura.

Iata alte cateva marcaje pe care le puteti gasi pe flancul anvelopei:

* M+S (prezente si ca M&S sau M-S) indica faptul ca pneul are proprietati pentru toate anotimpurile. Veti gasi aceasta mentiune pe aproape toate pneurile pentru toate anotimpurile si pentru iarna. Anvelopele de vara nu vor avea aceasta mentiune.
* (semnul *) indica o categorie conditii aspre de ninsoare Severe Snow Conditions. Pneurile care poarta acest simbol vor oferi performante superioare pe zapada fata de anvelopele care poarta simbolul M+S. Acestea sunt cele mai sigure pneuri pentru orice fel de rulare in conditii de iarna. Unele statiuni de schi nici macar nu va vor lasa sa urcati pe muntii din ele daca nu aveti acest simbol pe anvelope.
* DOT inseamna Departamentul (Ministerul) Transporturilor. Codul digit code 10, 11 sau 12 care apare dupa mentiunea DOT ofera informatii cum ar fi saptamana si anul in care a fost produs pneul, precum si producatorul, fabrica, linia de fabricatie si dimensiunea. Primele doua litere desemneaza producatorul pneului si codul fabricii. A treia, a patra si a cincea litera reprezinta codul dimensiunii pneului. Ultimele trei sau patru cifre (4 cifre pentru anii de dupa 2000) inseamna anul fabricatiei anvelopei. Primele doua cifre ale codului datei reprezinta saptamana, iar ultimele 1 sau doua cifre, anul.
  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
un tutorial excelent despre anvelope. acum sunt lamurit de toate inscriptiile. multumesc tuturor
  • vektor

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial!
Toti avem nevoie de descifrarea tuturor insemnelor!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si pentru ca am vazut ca nu s-a scris mai completez si eu aici cu o informatie care poate este utila: cand umflati cauciucurile iarna sa le umflati cu 0.1 - 0.2 atm mai mult decat ce aveti inscris pe eticheta de la clapeta busonului de rezervor combustibil (acolo aveti si un dispozitiv de scos usor capacele de ventil) pentru ca iarna temperaturile sunt in general cu ( - ) si la fiecare -10 grade scade presiunea in pneu cu 0.1 - 0.2 atm. Deci daca pun presiunea de 2.3 atm la temperatura de +10 grade atunci la -10 grade voi avea maxim 2 atm in roata ceea ce nu este bine.
se recomanda iarna verificarea presiunii in pneu odata la 2 saptamani si daca aveti posibilitatea ar fi indicat sa va puneti in pneuri azot (modificat) sau ceva de genul asta (este un gaz cu molecula mai mare decat aerul) si astfel pierderea de aer este mult mai mica prin porii cauciucului sau pe la valva ori imbinarea cu jeanta...


Ultima modificare făcută de mikyboy la Joi 24 Nov, 2011 9:34 am
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:...si daca aveti posibilitatea ar fi indicat sa va puneti in pneuri argon sau ceva de genul asta (este un gaz cu molecula mai mare decat aerul) si astfel pierderea de aer este mult mai mica prin porii cauciucului sau pe la valva ori imbinarea cu jeanta...


Misu', bune completarile tale. O mica...mare completare, la o greseala de-a ta. Smile Cred totusi ca e vorba de azot, ceea ce am subliniat de unde te-am citat. Sa nu mearga oamenii la vulcanizari si sa ceara sa li se umfle pneurile cu argon. Rolling Eyes Wink

L.E. Multumesc de aprecieri, vektor.
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 488
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
URAGAN a scris:
mikyboy a scris:...si daca aveti posibilitatea ar fi indicat sa va puneti in pneuri argon sau ceva de genul asta (este un gaz cu molecula mai mare decat aerul) si astfel pierderea de aer este mult mai mica prin porii cauciucului sau pe la valva ori imbinarea cu jeanta...


Misu', bune completarile tale. O mica...mare completare, la o greseala de-a ta. Smile Cred totusi ca e vorba de azot, ceea ce am subliniat de unde te-am citat. Sa nu mearga oamenii la vulcanizari si sa ceara sa li se umfle pneurile cu argon. Rolling Eyes Wink

L.E. Multumesc de aprecieri, vektor.


Relax cu azotul, face mai mult rau decat bine.
Am avut azot in roti circa 3-4 luni vara aceasta.
Concluziile:
-Masina se comporta ciudat in curbele luate cu viteza mare
- Rigiditatea se simte clar pana si in coloana de directie si din cauza azot-ului cred ca mi-am belit un pivot sau bieleta de directie pentru ca acum troncane.
- Consumul nu a sczut asa cum insinueaza unii
-Nu poti face presiunea decat tot cu azot si putine vulcanizari ofera aceasta posibilitate.
OVERALL NU MERITA!
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Aduc si eu o completare. Sunt si anvelopele de vara cu inscriptie de M+S . Am anvelopele de vara ce au inscriptia M+S pe ele insa degeaba ii M+S , iarna tot fulgul de zapada trebuie sa apara pe ele.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
FBogdan a scris:Relax cu azotul, face mai mult rau decat bine.
OVERALL NU MERITA!


Nu stiu cum considera unii. Rolling Eyes Ca moft eu am avut in vara lui 2009, cand am fost plecat afara in concediu-Italia si vreau sa zic ca am avut ceva castig la consum...ptr. un drum destul de lung. Remarc ca nu am pus azot doar cat am folosit masina in acel concediu, si n-am avut ciudatenii ca ale tale. Iar baietii de la vulcanizarea unde am facut umplerea cu azot, chiar l-au recomandat pentru drumuri lungi. Masina s-a comportat neasteptat de bine. Insa nu-i obligatoriu sa detin eu adevarul absolut. Surprised Fiecare face cum crede de cuviinta cu masina lui. Eu doar am atras atentia asupra greselii de element chimic scris de colegul mikyboy.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR