nikyc
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Acum doi ani am cumparat un Opel Astra, 1.6 benzina, 62kW, 160k km. Am ajuns in prezent la 210k km fara a avea probleme majore - singurul inconvenient il reprezenta un tacanit la motor care il facea sa sune a diesel si care s-a intetit in timp.
De 1-2 saptamani masina a inceput sa aiba pierderi de putere si in momentul in care acceleram ( sau dupa acceleratie, cand revenea la relantiu ) sa faca un zgomot surd in toba, un pufait. Am decis ca este timpul sa rezolv problema tacanitului - un tachet + culbutor uzat pe cilintrul 1 ( am inlocuit tachetii de pe cilindrul respectiv si toti culbutorii ).
Dupa interventia respectiva s-a eliminat zgomotul dar problema cu pierderea de putere s-a intetit, adaugandu-se si un vibrat puternic la relantiu si in timpul acceleratiei.
Am facut o serie de testari la care a reiesit in felul urmator: P0301 - cylinder 1 misfire, ocazional P0303 - cylinder 3 misfire si P0300 - multiple cylinder misfire. Bujia pe cilindrul 1 se uda, pufait puternic in toba, 'check engine' aprins.
Am intors masina in atelier unde s-au efectuat urmatoarele operatii: verificat/schimbat buji, verificat fise, verificat bobina, curatat injectoare ( chimic ) - masina a functionat pana la urmatoare pauza mai indelungata ( cand s-a racit motoru ).
Rezumat updatat la momentul actual:
- 'check engine' aprins, ocazional se intampla sa palpaie in momentul in care accelerez la o viteza mai mare de 55 km/h, indiferent de turatie, treapta de viteza;
- pornirea se face in 4 pistoane motorul fiind turat la 1000-1200 rpm. Dupa 1-2 secunde scade la 600-800 rpm si apar intreruperi pe cilindrul 1 -> vibratii puternice, pierdere de putere, pufait in toba. Bujia de pe cilindrul 1 se innegreste si se uda, dar nu intotdeauna. Tot ocazional are nevoie de putina acceleratie ca sa porneasca.
- cand motorul ajunge la temperatura de 90 de grade se revine la functionare normale - nu intreruperi, nu pufait. La un moment dat, dupa un drum de vreo 40 km, mi s-a stins si 'check engine';
- ultimele erori, citite cu pseudo-agrafa, sunt: P0300, P0301, P0201, P0202, P0203, P0204.
Am deschis un subiect nou dupa 12 ore de citit si dupa ce am vazut o gramada de defecte asemanatoare prin posturi, dar niciunul la motorul de 1.6 in 8 valve si cu aceste 'simptome', mai ales functionare normala dupa ce se ajunge la temperatura optima a motorului. Daca exista cumva un subiect identic pe care l-am ratat ( pentru z16se ) imi cer scuze si rog un moderator sa mute postul.
Maine am progamata o noua vizita in service pentru a curata valva EGR si clapeta de acceleratie.
Totusi ceea ce ma intereseaza este daca acest comportament poate fi cauzat de erorile stocate, pe care nu am ajuns sa le sterg dupa curatarea injectoarelor + verificarea celorlalte componente ( am vazut intr-un post al domnului dancuciureanu din 2009 ca specifica necesitatea stergerii erorilor dupa fiecare operatie ). Credeti ca ar fi util sa merg la cineva cu tester sa stearga erorile? Ar putea asta schimba situatia actuala?
Acum doi ani am cumparat un Opel Astra, 1.6 benzina, 62kW, 160k km. Am ajuns in prezent la 210k km fara a avea probleme majore - singurul inconvenient il reprezenta un tacanit la motor care il facea sa sune a diesel si care s-a intetit in timp.
De 1-2 saptamani masina a inceput sa aiba pierderi de putere si in momentul in care acceleram ( sau dupa acceleratie, cand revenea la relantiu ) sa faca un zgomot surd in toba, un pufait. Am decis ca este timpul sa rezolv problema tacanitului - un tachet + culbutor uzat pe cilintrul 1 ( am inlocuit tachetii de pe cilindrul respectiv si toti culbutorii ).
Dupa interventia respectiva s-a eliminat zgomotul dar problema cu pierderea de putere s-a intetit, adaugandu-se si un vibrat puternic la relantiu si in timpul acceleratiei.
Am facut o serie de testari la care a reiesit in felul urmator: P0301 - cylinder 1 misfire, ocazional P0303 - cylinder 3 misfire si P0300 - multiple cylinder misfire. Bujia pe cilindrul 1 se uda, pufait puternic in toba, 'check engine' aprins.
Am intors masina in atelier unde s-au efectuat urmatoarele operatii: verificat/schimbat buji, verificat fise, verificat bobina, curatat injectoare ( chimic ) - masina a functionat pana la urmatoare pauza mai indelungata ( cand s-a racit motoru ).
Rezumat updatat la momentul actual:
- 'check engine' aprins, ocazional se intampla sa palpaie in momentul in care accelerez la o viteza mai mare de 55 km/h, indiferent de turatie, treapta de viteza;
- pornirea se face in 4 pistoane motorul fiind turat la 1000-1200 rpm. Dupa 1-2 secunde scade la 600-800 rpm si apar intreruperi pe cilindrul 1 -> vibratii puternice, pierdere de putere, pufait in toba. Bujia de pe cilindrul 1 se innegreste si se uda, dar nu intotdeauna. Tot ocazional are nevoie de putina acceleratie ca sa porneasca.
- cand motorul ajunge la temperatura de 90 de grade se revine la functionare normale - nu intreruperi, nu pufait. La un moment dat, dupa un drum de vreo 40 km, mi s-a stins si 'check engine';
- ultimele erori, citite cu pseudo-agrafa, sunt: P0300, P0301, P0201, P0202, P0203, P0204.
Am deschis un subiect nou dupa 12 ore de citit si dupa ce am vazut o gramada de defecte asemanatoare prin posturi, dar niciunul la motorul de 1.6 in 8 valve si cu aceste 'simptome', mai ales functionare normala dupa ce se ajunge la temperatura optima a motorului. Daca exista cumva un subiect identic pe care l-am ratat ( pentru z16se ) imi cer scuze si rog un moderator sa mute postul.
Maine am progamata o noua vizita in service pentru a curata valva EGR si clapeta de acceleratie.
Totusi ceea ce ma intereseaza este daca acest comportament poate fi cauzat de erorile stocate, pe care nu am ajuns sa le sterg dupa curatarea injectoarelor + verificarea celorlalte componente ( am vazut intr-un post al domnului dancuciureanu din 2009 ca specifica necesitatea stergerii erorilor dupa fiecare operatie ). Credeti ca ar fi util sa merg la cineva cu tester sa stearga erorile? Ar putea asta schimba situatia actuala?
- moldovan_dan87
- *
- 14 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Corsa 2001 z10xe
- Dolj
moldovan_dan87
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
salut. ai rezolvat problema asta ? am si eu ceva asemanator numai ca la mine este motorul in 3 pistoane si merge in 2. imi uda bujia de la cilindrul 2 dar imi si da fum albastru destul de mult mai ales pana ajunge la 90 de grade. aceleasi erori am si eu 0300 si 0301. zilele astea am sa o desfac in vederea segmentarii etc
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- precupmarian
- *
- 2 mesaje
- din 11 Nov 2011
- Astra 1995 x16xel
- Mures
precupmarian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salut! Aceeasi problema o am si eu la Astra F X16XEL din '95, la rece parca merge in 3, nu are putere motorul si suna foarte urat.
Am fost deja la 3 mecanici cu ea si nici unul nu a descoperit nimic. De pornit porneste la prima cheie, socul electronic o accelereaza, merge normal, dupa ce ajunge la o anumita temperatura si incepe sa scada turatia incep problemele, vibreaza motorul, pufaie in esapament, nu trage, ma chinui la o panta in antaia, dupa vreo 2-3 km de chin isi revine, merge normal accelerez fara probleme 150km/h. Testerul nu arata nici o eroare.
Egr curatat, fise, bujii verificate, filtre schimbate, totul ok(anul trecut am segmentat motorul).
Care ar putea fi cauza?
Am fost deja la 3 mecanici cu ea si nici unul nu a descoperit nimic. De pornit porneste la prima cheie, socul electronic o accelereaza, merge normal, dupa ce ajunge la o anumita temperatura si incepe sa scada turatia incep problemele, vibreaza motorul, pufaie in esapament, nu trage, ma chinui la o panta in antaia, dupa vreo 2-3 km de chin isi revine, merge normal accelerez fara probleme 150km/h. Testerul nu arata nici o eroare.
Egr curatat, fise, bujii verificate, filtre schimbate, totul ok(anul trecut am segmentat motorul).
Care ar putea fi cauza?
- precupmarian
- *
- 2 mesaje
- din 11 Nov 2011
- Astra 1995 x16xel
- Mures
precupmarian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1995 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2011
- Mesaj Privat
- tutu lucian
- *
- 17 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Brasov
tutu lucian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
am si eu colegilor o problema .am un ASTRA G 16 16V SI ARE MOMENTE CAND MERGE IN TREI PISTOANE .DA EROARE CA NU SE ALIMENTEAZA PISTONUL NR 3.CEI DE LA REPREZENTANTA MI AU ZIS CA E CALCULATORUL MOTORULUI DUS .VOI CE ZICETI ATI MAI PATIT ASA CEVA ,....SUNT NOU IN CLUBUL OPEL,,,ASTEPT UN RASP.VA MULTUMESC
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
tutu lucian a scris:am si eu colegilor o problema .am un ASTRA G 16 16V SI ARE MOMENTE CAND MERGE IN TREI PISTOANE .DA EROARE CA NU SE ALIMENTEAZA PISTONUL NR 3.CEI DE LA REPREZENTANTA MI AU ZIS CA E CALCULATORUL MOTORULUI DUS .VOI CE ZICETI ATI MAI PATIT ASA CEVA ,....SUNT NOU IN CLUBUL OPEL,,,ASTEPT UN RASP.VA MULTUMESC
calculatorul sigur nu e stricat.. poate trebuie updatat softul .. daca toba pufaie inseamna ca problema este la supape.. sa nu mai inchida cum trebuie.. asa se innegreste si bujia pe cilindru 3 de aici rezulta missfire etc...
- tutu lucian
- *
- 17 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Brasov
tutu lucian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- tutu lucian
- *
- 17 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Brasov
tutu lucian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
AM SCHIMBAT SI BOBINA FACE LA FEL. AM PUS DIN NOU TESTERUL PE MASINA SI MI A DAT CODUL DE EROARE P0302...LIPSA ARDERE DAR ACUM LA PISTONUL NR 2 .NU MAI INTELEG NIMIC...CE SA MAI FAC COLEGILOR. O SA VERIFIC COMPRESIA SI NU MAI STIU CE SA I MAI FAC..CE POATRE SA AIBA O DATA DA EROARE LA PIST NR 3 ODATA LA 2 ,CATEODATA LA TOATE ..ARE MAMENTE CAND MERGE CATE 50KM FARA SA AIBA NIMIC .ARE MAMENTE CASND NU MERGE DELOC. ASTELT UN RASPUNS .VA MULTUMECS.SI DRUMURI BUNE..
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
luciraica, si ce ii recomanzi sa isi puna? SP2 sau SP3?
tutu lucian, mie imi suna a potentiala problema cu ECU. cauta-l pe Mihai (1.7dti_edition2000) aici pe forum, are si site (ecu.ro) descrie-i simptomele, el iti poate spune mai exact daca e posibil sa ai o problema cu ECU, si daca te poate rezolva. Omul lucra ieftin si bine, e de-al nostru
tutu lucian, mie imi suna a potentiala problema cu ECU. cauta-l pe Mihai (1.7dti_edition2000) aici pe forum, are si site (ecu.ro) descrie-i simptomele, el iti poate spune mai exact daca e posibil sa ai o problema cu ECU, si daca te poate rezolva. Omul lucra ieftin si bine, e de-al nostru
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
jE a scris:luciraica, si ce ii recomanzi sa isi puna? SP2 sau SP3?
tutu lucian, mie imi suna a potentiala problema cu ECU. cauta-l pe Mihai (1.7dti_edition2000) aici pe forum, are si site (ecu.ro) descrie-i simptomele, el iti poate spune mai exact daca e posibil sa ai o problema cu ECU, si daca te poate rezolva. Omul lucra ieftin si bine, e de-al nostru
tutu lucian, mie imi suna a potentiala problema cu ECU. cauta-l pe Mihai (1.7dti_edition2000) aici pe forum, are si site (ecu.ro) descrie-i simptomele, el iti poate spune mai exact daca e posibil sa ai o problema cu ECU, si daca te poate rezolva. Omul lucra ieftin si bine, e de-al nostru
am inteles aluzia cu servicepack1..3
M-am exprimat gresit .. sa incerce sa reprogrameze ecu cu tech2.. eventual sa repare calculatorul daca e defect
Sa nu te apuci sa schimbi si calculatorul... e de cateva ori mai eftin sa-l repari decat sa iei unul sh sau nou si sa-l reprogramezi cu toate bicheriile de pe masina..
inainte poti sa verifici si pinii (contactele) eventual conductorii... ..
- tutu lucian
- *
- 17 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Brasov
tutu lucian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- lucianbaragan
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Gorj
lucianbaragan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut. Am facut testul pseudoagrafa si mi-a dat eroare 0300 . Problema mea este pornire grea dimineata sub -5 grade.
Am crezut ca e de la bujii , le-am schimbat , problema persista. Intrebarea ar fi: problema poate sa fie si de la o baterie slaba?
Am uitat cu cateva zile in urma faza scurta pornita si bateria mi-a murit in 10-15 min , si cred ca si bateria este cam dusa pentru ca s-a descarcat prea usor. Insa de exemplu seara porneste destul de bine dupa 7 ore de pauza.Astept pareri
Am crezut ca e de la bujii , le-am schimbat , problema persista. Intrebarea ar fi: problema poate sa fie si de la o baterie slaba?
Am uitat cu cateva zile in urma faza scurta pornita si bateria mi-a murit in 10-15 min , si cred ca si bateria este cam dusa pentru ca s-a descarcat prea usor. Insa de exemplu seara porneste destul de bine dupa 7 ore de pauza.Astept pareri
bobi20
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
- lucianbaragan
- *
- 7 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Gorj
lucianbaragan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- tutu lucian
- *
- 17 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Brasov
tutu lucian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
- tutu lucian
- *
- 17 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Brasov
tutu lucian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat