- djkilla
- OP
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
andi_cimpean- Suspendat
- 395 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 395
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
- djkilla
- OP
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
AirMike
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- claudiu_giuclea
- **
- 56 mesaje
- din 08 Jun 2011
- Astra 2006 1.6 xep
- Alba
claudiu_giuclea
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2006 1.6 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2011
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Benzina de 98+ e aditivata, cea de 95 nu e toata. Aditivii aia reduc depunerile de calamina din motor. Pe de alta parte si mersul turat cu viteze mari face acelasi lucru.
Iarna, din cauza temperaturii mai mici a aerului motorul nu are nevoie de o benzina cu CO mare.
Un motor uzat are nevoie de o benzina cu CO mai mare decat unul nou sau in stare buna. Calamina din motor creste raportul de compresie si produce puncte calde in camera de ardere. Uleiul ajuns in camera de ardere favorizeaza si el detonatiile.
Eu merg in lunile de vara cu 98-99, in rest cu 95.
- djkilla
- OP
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
AirMike
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- djkilla
- OP
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
AirMike
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cifra octanica previne autoaprinderea.
http://ro.wikipedia.org/wik...%83_octanic%C4%83
nu are nici o legatura cu puterea motorului
Raportul de compresie de la motoarele noastre nu justifica folosirea unui combustibil cu CO mai mare de 95. Puneti benzina de la benzinarii bune (nu de la tot felul de fantome) si o sa fie bine.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Depinde si de avans.
Un motor e mai eficient daca are raport de compresie mai mare. Producatorii cresc raportul de compresie si apoi regleaza avansul cat sa nu detoneze cu benzina de 95. E mai eficient sa mearga cu mai putin avans decat sa micsoreze raportul de compresie si sa regleze avansul la valoarea optima.
De asta se pot si remapa motoarele aspirate, pentru ca avansul e limitat. Cand cresti avansul motorul produce mai multa putere, dar trebuie benzina mai buna. Altfel apar detonatii si avansul e tras inapoi la valoarea initiala, la fel si puterea.
- Danielj
- **
- 221 mesaje
- din 22 Mar 2011
- Insignia 2011
- Bucuresti
Danielj
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2011
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Danielj
- **
- 221 mesaje
- din 22 Mar 2011
- Insignia 2011
- Bucuresti
Danielj
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2011
- Mesaj Privat
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
La Corsa D si astra H era interzisa folosirea benzinei 91.
La insignia spune ca 95 e recomandat, 91 admis doar daca se evita solicitarea motorului, adica mai pe romaneste detoneaza cu ea, 98 admis.
In orice motor poti pune benzina cu CO mai mare fara probleme. Cand e CO mai mica apar belele. Nu trebuie musai 95. Nu mai lua de bun tot ce ti se spune pe la service ca n-au testat ei toate benzinele de pe piata.
- vlad-OPC
- ****
- 1,061 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,061
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Masina noua " ------ " cu motor mic 1.2 , benzina... Luata de la reprezentanta de la 0. Reprezentantul a spus sa pun CO 95. Dupa 13.000 km sa infundat clapeta de acceleratie... masina abia mai mergea... Curatata la alta reprezentanta pe garantie, dupa care mi-a spus ca in viata mea sa nu mai pun mezeria de 95 in masina asta. CO 100 in realitate este un 98+ spre 99 , nu mai zic de 95 de la pompa.
Repet cuvintele colegului Cristi ---> Nu mai lua de bun tot ce ti se spune pe la service ca n-au testat ei toate benzinele de pe piata.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Benzina chiar are CO scrisa pe pompa in majoritatea cazurilor, si 95 e ok pentru cele mai multe motoare. Motoarelor turbo le place benzina cu CO mai mare.
- Danielj
- **
- 221 mesaje
- din 22 Mar 2011
- Insignia 2011
- Bucuresti
Danielj
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2011
- Mesaj Privat
Masina noua " ------ " cu motor mic 1.2 , benzina... Luata de la reprezentanta de la 0. Reprezentantul a spus sa pun CO 95. Dupa 13.000 km sa infundat clapeta de acceleratie... masina abia mai mergea... Curatata la alta reprezentanta pe garantie, dupa care mi-a spus ca in viata mea sa nu mai pun mezeria de 95 in masina asta. CO 100 in realitate este un 98+ spre 99 , nu mai zic de 95 de la pompa.
Repet cuvintele colegului Cristi ---> Nu mai lua de bun tot ce ti se spune pe la service ca n-au testat ei toate benzinele de pe piata.
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
B35VUP
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
|