s_andrei
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut tuturor!
Am cumparat anul trecut in iulie un Astra Clasic 3 (H), motor 1.4, 90cp, benzina.
La revizia de un an (cu cateva luni in urma) mi-a fost schimbata garnitura de la tacheti. Cei de la Opel GTT mi-au spus ca a fost montata gresit din fabrica si pierdeam putin ulei. Nu am luat-o ca pe o problema majora, am zis ca se intampla, asta e. Mi-a fost inlocuita garnitura si totul a fost ok.
Zilele trecut mi-a mai aparut o problema la masina: conduceam linistit, iar in momentul in care acceleram masina m-i se oprea brusc motorul si nu mai vroia sa porneasca (nu aparea nimic anormal pe BC sau la bord). Am lasat masina undeva prin Bucuresti, dupa care a doua zi am fost sa o iau. Spre uimirea mea a pornit la sfert de cheie, insa pana acasa nu m-am riscat si am venit usor in treapta 1. Cand am ajuns in parcare, am accelerat putin mai tare si s-a produs inevitabilul: motorul s-a oprit. Ulterior masina nu a vrut sa mai porneasca absolut deloc. Am chemat platforma... am dus masina la service si m-i s-a spus ca a cedat bobina de inductie. Cand am intrebat ce ar putea cauza asta dupa 1 an de zile si 11500km rulaj am primit un raspuns evaziv: "nu e o cauza anume, ci pur si simplu a cazut piesa".
Norocul meu este ca am garantie si s-a rezolvat.
Trag o linie si a-si dori sa va intreb pe voi:
1. Este normal ca dupa un timp atat de scurt, sa cedeze o astfel de piesa fara nici o cauza?! (cum spun domnii de la service)
2. Aveti idee care ar fi putut fi motivul pentru care a cedat?
3. Daca aveti ceva recomandari de viitor, please help... (stiti cum e, am zis ca iau masina noua ca sa nu am nici o problema...)
P.S. - mecanicul mi-a spus ca bobina era scurtcircuitata, motiv pentru care nu i-a lasat nici macar sa acceseze BC pana nu au schimbato
P.S.2 - mentionez ca in aceeasi zi in care a cedat, am fost la spalatorie; este posibil sa ajunga apa la ea, asftel incat sa scurtcircuiteze piesa?
Va multumesc anticipat si avand in vedere ca este primul meu mesaj pe forum, sper ca nu am gresit prin deschiderea unui nou topic pe aceasta tema.
Am cumparat anul trecut in iulie un Astra Clasic 3 (H), motor 1.4, 90cp, benzina.
La revizia de un an (cu cateva luni in urma) mi-a fost schimbata garnitura de la tacheti. Cei de la Opel GTT mi-au spus ca a fost montata gresit din fabrica si pierdeam putin ulei. Nu am luat-o ca pe o problema majora, am zis ca se intampla, asta e. Mi-a fost inlocuita garnitura si totul a fost ok.
Zilele trecut mi-a mai aparut o problema la masina: conduceam linistit, iar in momentul in care acceleram masina m-i se oprea brusc motorul si nu mai vroia sa porneasca (nu aparea nimic anormal pe BC sau la bord). Am lasat masina undeva prin Bucuresti, dupa care a doua zi am fost sa o iau. Spre uimirea mea a pornit la sfert de cheie, insa pana acasa nu m-am riscat si am venit usor in treapta 1. Cand am ajuns in parcare, am accelerat putin mai tare si s-a produs inevitabilul: motorul s-a oprit. Ulterior masina nu a vrut sa mai porneasca absolut deloc. Am chemat platforma... am dus masina la service si m-i s-a spus ca a cedat bobina de inductie. Cand am intrebat ce ar putea cauza asta dupa 1 an de zile si 11500km rulaj am primit un raspuns evaziv: "nu e o cauza anume, ci pur si simplu a cazut piesa".
Norocul meu este ca am garantie si s-a rezolvat.
Trag o linie si a-si dori sa va intreb pe voi:
1. Este normal ca dupa un timp atat de scurt, sa cedeze o astfel de piesa fara nici o cauza?! (cum spun domnii de la service)
2. Aveti idee care ar fi putut fi motivul pentru care a cedat?
3. Daca aveti ceva recomandari de viitor, please help... (stiti cum e, am zis ca iau masina noua ca sa nu am nici o problema...)
P.S. - mecanicul mi-a spus ca bobina era scurtcircuitata, motiv pentru care nu i-a lasat nici macar sa acceseze BC pana nu au schimbato
P.S.2 - mentionez ca in aceeasi zi in care a cedat, am fost la spalatorie; este posibil sa ajunga apa la ea, asftel incat sa scurtcircuiteze piesa?
Va multumesc anticipat si avand in vedere ca este primul meu mesaj pe forum, sper ca nu am gresit prin deschiderea unui nou topic pe aceasta tema.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut Andrei
1- nu e normal, in principiu, insa e posibil ca piesa respectiva sa fi avut un defect de fabricatie. Tocmai pentru astfel de situatii exista garantia
2- vezi raspunsul anterior
3- masina noua nu o iei ca sa nu ai nici o problema, masina noua o iei ca sa ai garantie
PPS2- orice e posibil, insa asta e putin probabila. Bobona de inductie e incapsulata, tocmai pentru ca e exploatata in conditii vitrege. Poti de exemplu sa treci printr-o balta, piesele din compartimentul motor se vor uda nitel, dar ele sunt proiectate in asa fel incat sa reziste in astfel de situatii.
1- nu e normal, in principiu, insa e posibil ca piesa respectiva sa fi avut un defect de fabricatie. Tocmai pentru astfel de situatii exista garantia
2- vezi raspunsul anterior
3- masina noua nu o iei ca sa nu ai nici o problema, masina noua o iei ca sa ai garantie
PPS2- orice e posibil, insa asta e putin probabila. Bobona de inductie e incapsulata, tocmai pentru ca e exploatata in conditii vitrege. Poti de exemplu sa treci printr-o balta, piesele din compartimentul motor se vor uda nitel, dar ele sunt proiectate in asa fel incat sa reziste in astfel de situatii.
s_andrei
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspuns.
Sper ca in urmatorii ani sa fiu ferit de ghinioane ce acest fel.
As mai avea totusi o intrebare in legatura cu relantiul: Este normal ca atunci cand masina sta la relanti, acul de la turometru sa nu stea fix (sa creasca si sa scada turatiile)? Eu ma gandeam ca bobina de inductie a fost problema. Azi dimineata am luat masina de la service si acul de la turometru statea fix la relanti (dupa schimbarea bobinei de inductie). Acum insa a inceput din nou sa creasca si sa scada foarte putin. Cand am intrebat la garantie m-i s-a spus ca benzina din Romania ar fi de vina si ca senzorul de la Opel pt turometru este foarte sensibil si arata si cea mai mica schimbare de turatie. Este adevarat, sau ar trebui sa imi pun semne de intrebare?!
Sper ca in urmatorii ani sa fiu ferit de ghinioane ce acest fel.
As mai avea totusi o intrebare in legatura cu relantiul: Este normal ca atunci cand masina sta la relanti, acul de la turometru sa nu stea fix (sa creasca si sa scada turatiile)? Eu ma gandeam ca bobina de inductie a fost problema. Azi dimineata am luat masina de la service si acul de la turometru statea fix la relanti (dupa schimbarea bobinei de inductie). Acum insa a inceput din nou sa creasca si sa scada foarte putin. Cand am intrebat la garantie m-i s-a spus ca benzina din Romania ar fi de vina si ca senzorul de la Opel pt turometru este foarte sensibil si arata si cea mai mica schimbare de turatie. Este adevarat, sau ar trebui sa imi pun semne de intrebare?!
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
s_andrei
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
- misublu89
- **
- 302 mesaje
- din 01 Mar 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Constanta
misublu89
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2011
- Mesaj Privat
s_andrei
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
s_andrei
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2011
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Pai tocmai ca nu le-am schimbat . Au 4 ani si 40k km. Sunt in plan, schimbul in maxim 2 saptamani. Ma gandeam sa merg la reprezentanta. Au oferta pentru masinile cu vechime mai mare de 4 ani, iar costul este mai mic decat daca as cumpara eu bujiile si le=as schimba (sa zic ca tot eu). Sunt chiar nasoale astea GM?
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
GM-urile nu cred
pe a'veche aveam bujiile originale, masina mergea fara probleme, pana am desfacut o bujie si am descoperit ca electrodul era mancat mai bine de jumate. Asa ca am zis, iau bujii noi, si, sa fiu batman, am luat ngk-ul cu 4 electrozi, iriduvanadiumoasasapegheata, o sapcuta de bani... si asa frumos oscila motorul la ralanti cu plus/minus vreo 50-70 rpm, de nu iti venea a crede. Si cand am trecut la Bosch, clasice.... asa de frumos statea, ca-n filme...
pe a'veche aveam bujiile originale, masina mergea fara probleme, pana am desfacut o bujie si am descoperit ca electrodul era mancat mai bine de jumate. Asa ca am zis, iau bujii noi, si, sa fiu batman, am luat ngk-ul cu 4 electrozi, iriduvanadiumoasasapegheata, o sapcuta de bani... si asa frumos oscila motorul la ralanti cu plus/minus vreo 50-70 rpm, de nu iti venea a crede. Si cand am trecut la Bosch, clasice.... asa de frumos statea, ca-n filme...
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am ajuns si am schimbat si bujiile. Cele vechi arata OK, putin afumate si cu electrozii aproape intregi. Inlocuirea lor NU a influentat in vreun fel fluctuatia turatiei. Pasul doi, o sa alimentez cu benzina cu cifra octanica mai mare, vedem dupa aceea daca se intampla ceva. Ce am remarcat, la decelerare masina merge mai lin, inainte facandu-se cu ceva zmucituri.
Am pus o poza cu ele, bujii de 4 ani si 40,000 KM. Le-am schimbat la reprezentanta. Pretul initial a fost de 69 de lei (cu tot cu manopera si TVA), dar de ieri s-a modificat crescand la 89 de lei . Nu mi-a picat prea bine dar asta e nu aveam ce sa mai fac.
Am pus o poza cu ele, bujii de 4 ani si 40,000 KM. Le-am schimbat la reprezentanta. Pretul initial a fost de 69 de lei (cu tot cu manopera si TVA), dar de ieri s-a modificat crescand la 89 de lei . Nu mi-a picat prea bine dar asta e nu aveam ce sa mai fac.
- bame
- **
- 345 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
bame
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Daca masina functioneaza in parametrii normali si nu sunt depuneri de calamina sau funingine, teoretic ar trebui "sa tina" bujiile destul de mult. Dar, in realitate, nu e chiar asa. Din cauza descarcarilor electrice, cel putin un electrod este "macinat". Si la ale mele, daca te uiti mai atent, unul din electrozi nu mai este plan in capat ci a capatat forma unei semisfere. In timp, prin erodare, se mareste distanta dintre electrozi, si scanteia nu mai este in parametri.
Preturile sunt mai mult decat OK, comparand cu ce se prectica prin reprezentante. Din ce am inteles GM SEE suporta o cota parte din costul acestor interventii. Ca idee, pretul unei bujii este aproximativ 36 de lei fara TVA , mai mult decat dublu decat ai dat tu pe ea. Schimbul unei distributii era undeva la 600 de lei pentru motorul de 1.6. La cat de pustiu e prin service-urile reprezentantelor masura asta e ca o gura de oxigen.
Preturile sunt mai mult decat OK, comparand cu ce se prectica prin reprezentante. Din ce am inteles GM SEE suporta o cota parte din costul acestor interventii. Ca idee, pretul unei bujii este aproximativ 36 de lei fara TVA , mai mult decat dublu decat ai dat tu pe ea. Schimbul unei distributii era undeva la 600 de lei pentru motorul de 1.6. La cat de pustiu e prin service-urile reprezentantelor masura asta e ca o gura de oxigen.
- adi_iacob
- **
- 156 mesaje
- din 28 Jun 2008
- Astra 2008 Z16XER
- Buzau
adi_iacob
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
@CristiNistor
Bujiile tare arata superb, ma intreb de ce le-ai schimbat... Pe Mister H motor Z16XER le-am schimbat la 51.000 km si uite cum aratau, in topicul deschis pentru masina mea
clubopel cum s-a mentionat mai sus, uzura vizibila la electrodul central. Pretul e super bun, eu am dat 20 lei bucata pe NGK-urile care au inlocuit Bosch-urile originale. Si eu nu am probleme cu fluctuatia turometrului la relanti, nici cu NGK-urile, nici cu cele vechi.
Bujiile tare arata superb, ma intreb de ce le-ai schimbat... Pe Mister H motor Z16XER le-am schimbat la 51.000 km si uite cum aratau, in topicul deschis pentru masina mea
clubopel cum s-a mentionat mai sus, uzura vizibila la electrodul central. Pretul e super bun, eu am dat 20 lei bucata pe NGK-urile care au inlocuit Bosch-urile originale. Si eu nu am probleme cu fluctuatia turometrului la relanti, nici cu NGK-urile, nici cu cele vechi.
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
adi_iacob le vazusem pe ale tale cum arata la 50k si am zis ca ale mele la 40k nu-s departe . Nu fusesera schimbate niciodata si masina are mai mult de 4 ani asa ca am zis ca nu strica sa le schimb. Singura diferenta, cel putin din punctul meu de vedere, este la decelerare cand masina nu mai are micile smucituri de dinainte de schimbare. Sa jung si pe la benzinarie sa bag o benzina mai buna, si sa vad daca se schimba ceva la simptome
- aalex691
- **
- 104 mesaje
- din 18 Mai 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
aalex691
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2011
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat