madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
buna seara! am schimbat un opel vectra B pe unul A ,tot mixt(benzina si gaz) si tot din 1992. se pare ca si la acesta am acceasi problema:imediat ce pornesc motorul, se aprinde si ramane asa avertizarea de check. am fost la mai multi mecanici si fiecare mi-a spus altceva, ce poate sa fie. intr-un cuvant, ceata totala! unii spun ca e sonda lambda, altii spun ca e de la frane( cu toate ca sunt f bune),altii ca de la termostat( si acesta e ok fiind nou ). as avea nevoie sa stiu daca ma poate ajuta cineva, cu o lista cu ce poate sa insemne aceasta avertizare,pt ca m-am hotarat sa incerc singur sa gasesc problema,pas cu pas. chiar si cu asta m-au bagat in ceata, spunand unii ca are comp de bord, iar atii spun ca nu are. unii ma trimit in stanga, altii in dreapta, asa ca m-am hotarat sa merg drept inainte si sa incerc sa gasesc singur. ms mult !
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Din pacate nu putem ghici,sa dam bobi sau sa consultam globul de cristal.
Becul ala aprins inseamna ca sunt niste erori stocate in ECU.
Te rugam sa faci testul cu "agrafa" si sa ne spui ce erori ai prezente.
Cum se face acest test vei gasi la tutoriale sau prin simplul lucru de a tasta "test agrafa" in casuta din partea dreapta sus a paginii si apoi apasand butonul "Cauta"
Multumim si Bine ai venit in comunitatea clubopel.
Becul ala aprins inseamna ca sunt niste erori stocate in ECU.
Te rugam sa faci testul cu "agrafa" si sa ne spui ce erori ai prezente.
Cum se face acest test vei gasi la tutoriale sau prin simplul lucru de a tasta "test agrafa" in casuta din partea dreapta sus a paginii si apoi apasand butonul "Cauta"
Multumim si Bine ai venit in comunitatea clubopel.
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
cangri a scris:Din pacate nu putem ghici,sa dam bobi sau sa consultam globul de cristal.
Becul ala aprins inseamna ca sunt niste erori stocate in ECU.
Te rugam sa faci testul cu "agrafa" si sa ne spui ce erori ai prezente.
Cum se face acest test vei gasi la tutoriale sau prin simplul lucru de a tasta "test agrafa" in casuta din partea dreapta sus a paginii si apoi apasand butonul "Cauta"
Multumim si Bine ai venit in comunitatea clubopel.
Becul ala aprins inseamna ca sunt niste erori stocate in ECU.
Te rugam sa faci testul cu "agrafa" si sa ne spui ce erori ai prezente.
Cum se face acest test vei gasi la tutoriale sau prin simplul lucru de a tasta "test agrafa" in casuta din partea dreapta sus a paginii si apoi apasand butonul "Cauta"
Multumim si Bine ai venit in comunitatea clubopel.
Multumesc mult! Am facut testul si mi-a indicat erorile 13-42 si44
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
astraopel- Suspendat
- 275 mesaje
- din 04 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Bucuresti
astraopel- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2011
- Mesaj Privat
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pentru "traduceri" ! Sonda lambda se poate verifica? Parca am citit pe undeva pe net ca este o metoda de verificare. In legatura cu emulatorul de gaz, nu stiu ce sa spun...nu ar trebui sa am probleme doar la mersul pe gaz si nu pe benzina? Instalatia fiind originala, nu are acea flansa de incalzire a gazului, deci pornesc motorul pe benzina si doar dupa ce s-a incalzit putin,pot trece pe gaz.Cum am vazut dupa circuitul de racire a motorului,este o legatura care intra la caloriferul din cabina si iesirea, sau returul, merge la instalatia de gaz.
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
astraopel- Suspendat
- 275 mesaje
- din 04 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Bucuresti
astraopel- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2011
- Mesaj Privat
madnr1 a scris:Multumesc pentru "traduceri" ! Sonda lambda se poate verifica? Parca am citit pe undeva pe net ca este o metoda de verificare. In legatura cu emulatorul de gaz, nu stiu ce sa spun...nu ar trebui sa am probleme doar la mersul pe gaz si nu pe benzina? Instalatia fiind originala, nu are acea flansa de incalzire a gazului, deci pornesc motorul pe benzina si doar dupa ce s-a incalzit putin,pot trece pe gaz.Cum am vazut dupa circuitul de racire a motorului,este o legatura care intra la caloriferul din cabina si iesirea, sau returul, merge la instalatia de gaz.
sonda se poate verifica destul de simplu,desfa firul emulatorului de gaz si leaga-lpe cel al sondei la loc cum era din fabricatie apoi scoate borna de plus de la baterie si las-o 30 min sa stearga erorile.Reconecteaza si pune doar contact cam un min apoi porneste,daca sta aprins check si iti da iar aceeasi eroare e dusa sonda.
madnr1
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
astraopel a scris:
sonda se poate verifica destul de simplu,desfa firul emulatorului de gaz si leaga-lpe cel al sondei la loc cum era din fabricatie apoi scoate borna de plus de la baterie si las-o 30 min sa stearga erorile.Reconecteaza si pune doar contact cam un min apoi porneste,daca sta aprins check si iti da iar aceeasi eroare e dusa sonda.
madnr1 a scris:Multumesc pentru "traduceri" ! Sonda lambda se poate verifica? Parca am citit pe undeva pe net ca este o metoda de verificare. In legatura cu emulatorul de gaz, nu stiu ce sa spun...nu ar trebui sa am probleme doar la mersul pe gaz si nu pe benzina? Instalatia fiind originala, nu are acea flansa de incalzire a gazului, deci pornesc motorul pe benzina si doar dupa ce s-a incalzit putin,pot trece pe gaz.Cum am vazut dupa circuitul de racire a motorului,este o legatura care intra la caloriferul din cabina si iesirea, sau returul, merge la instalatia de gaz.
sonda se poate verifica destul de simplu,desfa firul emulatorului de gaz si leaga-lpe cel al sondei la loc cum era din fabricatie apoi scoate borna de plus de la baterie si las-o 30 min sa stearga erorile.Reconecteaza si pune doar contact cam un min apoi porneste,daca sta aprins check si iti da iar aceeasi eroare e dusa sonda.
Dupa cum am spus,instalatia e originala(din fabrica),deci nu am cum sa fac ceea ce ai spus. Multumesc oricum pentru sfat.Azi se pare ca am reusit sa remediez problema si chiar mai simplu decat am sperat:am dat jos sonda si am spalat-o cu o solutie neutra(lucrand la o firma de curatenie,am acces la tot felul de solutii).Am lasat-o cam 5 minute si apoi am uscat-o.Am montat-o la loc si spre surprinderea mea, check-ul nu s-a mai aprins, iar motorul a mers normal si pe benzina si si pe gaz.Am si o sonda veche ,care stiam sigur ca e dusa.Cand am scuturat-o, s-a auzit ceva ca se misca inauntru.La asta curatata, nu se aude nimic.Probabil asta e cea mai simpla metoda de verificare daca sonda e buna sau nu.Multumesc inca odata pentru tot si sper ca aceasta sa fie problema la mine.