Daca e asa, de ce se recomanda 120 grade? Personal vad mai sigura calarea la 180 grade.
Dimpotriva, cel putin la Agila, in TIS se specifica ca montajul primilor 2 segmenti (de compresie) sa se faca
decalat la 180 grd. (pozitia segmentului raclor neavand nicio importanta in relatia cu pozitia primilor 2 segmenti,
el trebuie sa fie asezat corespunzator fantelor de ungere de pe canalul pistonului ).
Dezaxarea boltului in piston nu are legatura cu pozitia segmentilor, el are ca scop reducerea cuplului de
basculare atunci cand pistonul ajunge in pozitia de compresie maxima.
1. Stiu scopul dezaxarii, ideea e ca din cauza ei puntul de sprijin decalat ar imparti capul pistonului in doua suprafete inegale, ca atare si forte inegale.
2. Din ce se spunea la teoria motoarelor segmentii sint:
- De compresie sau de foc (de foc e termen impropriu)
- Raclor (la dacia aveau si canal de raclaj)
- De ungere....
Tu te referi la pozitia fantei celui de ungere raportat la gaurile de ungere din piston..