- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
mm7163
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am observat ca se intampla daca trec pe sub un pod,sau intr-o zona intunecata de copaci, cand observa el diferente mai mari de lumina trece la faza scurta si adapteaza luminile bordului la intensitatea pt noapte.
Nu m-i se pare deranjant.
Invers ar fi mai trist sa se intample...sa ramai pe intuneric doar cu pozitiile
Nu m-i se pare deranjant.
Invers ar fi mai trist sa se intample...sa ramai pe intuneric doar cu pozitiile
- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
- irmscher O1
- **
- 287 mesaje
- din 08 Sep 2010
- Astra 2010
- Prahova
irmscher O1
- Mesaje scrise: 287
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am Opel Astra J cu sistem AFL- bixenon adaptiv. Am citit ca sistemul are o functie care permite comutarea automata de la faza lunga pe faza scurta, si ca acest lucru il realizeaza atunci cand sesizeaza ca din sens opus se apropie o alta masina cu farurile aprinse. Probabil este vorba de o celula fotoelectrica. La masina mea, nu se intampla acest fapt, fiind necesara tot comutarea manuala pe faza scurta.
Ma poate lamuri cineva ?
Ma poate lamuri cineva ?
- negru2004
- **
- 157 mesaje
- din 17 Jun 2007
- Astra 2010 A16XER
- Iasi
negru2004
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
Daca ai AFL+ ar trebui sa ai o camera video deasupra oglinzii in acea carcasa neagra. Daca te uiti de afara, e fix pe centrul parbrizului sub senzorii de lumina si de ploaie. Atunci cand farurile sunt pe auto, aceasta functie este disponibila. Ar trebui sa ai un martor verde la turmetru(cu un A si un far) atunci cand farurile sunt pe auto, sunt aprinse si functia este activata. Daca farurile sunt pe auto, e seara(deci sunt aprinse pe faza scurta) dar nu ai acel martor verde aprins, inseamna ca functia este dezactivata. Se poate activa facand un "dublu flash invers". Adica actionezi maneta de doua ori ca si cum ai da flash, doar ca in fata si nu in spate. Pentru o explicatie mai detaliata si mai clara a acestei functii iti recomand sa citesti manualul masinii.
- irmscher O1
- **
- 287 mesaje
- din 08 Sep 2010
- Astra 2010
- Prahova
irmscher O1
- Mesaje scrise: 287
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
- _mihai_
- **
- 434 mesaje
- din 20 Nov 2005
- Astra 2010 A14NET
- Bucuresti
_mihai_
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
pauld
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut la toata lumea,
Masina mea are vreo doua saptamani si deja peste 2000 km. Am sistemul de faruri AFL cu toate "smecheriile" pe care le doream dar de care nu mai sunt asa multumit...
Incep incet-incet sa gasesc lucruri care ma sperie. De exemplu la primele drumuri nu am observat vreo problema a senzorului de lumina sau a sistemului de iluminare, dar in ultima vreme am observat lucruri ciudate:
- am citit manualul si am incercat sa setez faza lunga pe automat. Pe bord imi aparea grafic dar nu am avut ocazia sa vad la lucru functia respectiva. Intorcandu-ma spre Bucuresti, la intrare pe autostrada A1 am intrat in pasajul din Pitesti si, normal, s-au aprins farurile. La iesire nu s-au mai stins. Am tot incercat sa trec de pe AUTO pe MANUAL, sa dezactivez faza lunga automata, etc. Pana la urma s-au stins. Am revenit pe AUTO. Dar ajungand in Bucuresti am inceput sa aud semnalizatorul un pic defazat fata de lumina de semnalizare. S-a rezolvat dupa ce am oprit si repornit masina. In sinea mea ma amuzam ca ii dau restart ca la PC
- Intr-una din zilele anterioare, pe un drum prin padure, s-au aprins farurile si nu s-au mai stins cand am iesit din nou in zona mai luminata. Am pus acest lucru pe seama inserarii, cu toate ca, de obicei, pe asa lumina eram doar pe leduri.
- Azi m-am intors iar in Bucuresti dupa un drum lung si iar am trecut prin pasajul de la Pitesti. Aveam farurile pe AUTO, s-au aprins si ... surpriza... sau nu... nu s-au stins dupa ce am iesit. Am mers vreo 20 km cu faza scurta, dupa care intr-un tarziu s-au stins fara sa mai intervin. ( in ambele cazuri era in jur ul orelor 17-18 si soarele era foarte stralucitor pe cer). Am ajuns la Pasajul Lujerului in Bucuresti - s-au aprins, am iesit din el - nu s-au mai stins si asa am ajuns acasa.
Pe de alta parte masina sta parcata in garaj si cand pornesc se aprind farurile si imediat ce ies se sting.
E posibil sa fie o defectiune sau "se intampla" si sa o las asa?
Va multumesc!
P.S. Fata de primul drum cand totul parea perfect, mi-au instalat alarma data cadou de dealer si pe care nu avusesem timp sa o monteze cand am ridicat masina. Nu cred ca are legatura dar...cine stie?
Masina mea are vreo doua saptamani si deja peste 2000 km. Am sistemul de faruri AFL cu toate "smecheriile" pe care le doream dar de care nu mai sunt asa multumit...
Incep incet-incet sa gasesc lucruri care ma sperie. De exemplu la primele drumuri nu am observat vreo problema a senzorului de lumina sau a sistemului de iluminare, dar in ultima vreme am observat lucruri ciudate:
- am citit manualul si am incercat sa setez faza lunga pe automat. Pe bord imi aparea grafic dar nu am avut ocazia sa vad la lucru functia respectiva. Intorcandu-ma spre Bucuresti, la intrare pe autostrada A1 am intrat in pasajul din Pitesti si, normal, s-au aprins farurile. La iesire nu s-au mai stins. Am tot incercat sa trec de pe AUTO pe MANUAL, sa dezactivez faza lunga automata, etc. Pana la urma s-au stins. Am revenit pe AUTO. Dar ajungand in Bucuresti am inceput sa aud semnalizatorul un pic defazat fata de lumina de semnalizare. S-a rezolvat dupa ce am oprit si repornit masina. In sinea mea ma amuzam ca ii dau restart ca la PC
- Intr-una din zilele anterioare, pe un drum prin padure, s-au aprins farurile si nu s-au mai stins cand am iesit din nou in zona mai luminata. Am pus acest lucru pe seama inserarii, cu toate ca, de obicei, pe asa lumina eram doar pe leduri.
- Azi m-am intors iar in Bucuresti dupa un drum lung si iar am trecut prin pasajul de la Pitesti. Aveam farurile pe AUTO, s-au aprins si ... surpriza... sau nu... nu s-au stins dupa ce am iesit. Am mers vreo 20 km cu faza scurta, dupa care intr-un tarziu s-au stins fara sa mai intervin. ( in ambele cazuri era in jur ul orelor 17-18 si soarele era foarte stralucitor pe cer). Am ajuns la Pasajul Lujerului in Bucuresti - s-au aprins, am iesit din el - nu s-au mai stins si asa am ajuns acasa.
Pe de alta parte masina sta parcata in garaj si cand pornesc se aprind farurile si imediat ce ies se sting.
E posibil sa fie o defectiune sau "se intampla" si sa o las asa?
Va multumesc!
P.S. Fata de primul drum cand totul parea perfect, mi-au instalat alarma data cadou de dealer si pe care nu avusesem timp sa o monteze cand am ridicat masina. Nu cred ca are legatura dar...cine stie?
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@pauld
stai linistit nu ai nici o problema la sistemul AFL, indiferent ca intri intr-un pasaj , tunel sau padure, e normal sa se aprinda imediat ce intensitatea luminoasa pe care o capteaza fotocelula scade, intradevar dupa ce se aprind au o intarziere pana se opresc si e normala mai ales daca mergi pe un drum cu tuneluri nu ai vrea sa ti se aprinda si sa se stinga instant si sa ramai fara lumini in tunel,
sa verifici sa fie curat parbrizul in dreptul fotocelulei, si nu te mai speria din lucruri normale
stai linistit nu ai nici o problema la sistemul AFL, indiferent ca intri intr-un pasaj , tunel sau padure, e normal sa se aprinda imediat ce intensitatea luminoasa pe care o capteaza fotocelula scade, intradevar dupa ce se aprind au o intarziere pana se opresc si e normala mai ales daca mergi pe un drum cu tuneluri nu ai vrea sa ti se aprinda si sa se stinga instant si sa ramai fara lumini in tunel,
sa verifici sa fie curat parbrizul in dreptul fotocelulei, si nu te mai speria din lucruri normale
- mihail.dragoi
- **
- 267 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2010 2.0
- Bucuresti
mihail.dragoi
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
am mai trecut prin pasaje ziua - inclusiv cel de la pitesti si de fiecare data schimbarile au cam 10 scunde intarziere pana se schimba - ceea ce mi se pare normal pentur un senzor.
intradevar - ce spui tu mai sus e posibil totusi sa aiba ceva mai serios in spate si cel ma bine este sa te duci pe la reprezentanta sa puna tech-ul pe masina sa vada ce si cum. altfel totul se reduce la pareri.
oricum pentru mine e ceva nou automatul asta la faruri - eu pana acum mergeam 100% pe faza scurta si doar noaptea cand eram singur pe drum dadeam faza lunga - in rest si ziua eram tot pe faza scurta.
acu daca stie masina sa schimbe intre pozitii si faza scurta foarte bine desi ma simteam mai confortabil cu faza scurta aprinsa si ziua ca eram mai vizibil...
intradevar - ce spui tu mai sus e posibil totusi sa aiba ceva mai serios in spate si cel ma bine este sa te duci pe la reprezentanta sa puna tech-ul pe masina sa vada ce si cum. altfel totul se reduce la pareri.
oricum pentru mine e ceva nou automatul asta la faruri - eu pana acum mergeam 100% pe faza scurta si doar noaptea cand eram singur pe drum dadeam faza lunga - in rest si ziua eram tot pe faza scurta.
acu daca stie masina sa schimbe intre pozitii si faza scurta foarte bine desi ma simteam mai confortabil cu faza scurta aprinsa si ziua ca eram mai vizibil...
- bamo
- **
- 417 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2010 A14XER
- Bucuresti
bamo
- Mesaje scrise: 417
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
pauld
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Saptamana asta m-am mai plimbat prin Bucuresti cat sa reusesc sa trec prin cat mai multe pasaje.
N-am avut nicio problema. S-au aprins si s-au stins repede. Nu am numarat secundele, dar timing-ul a fost asa cum m-as fi asteptat.
Maine ma duc iar pe autostrada A1 si sper sa nu-mi poarte ghinion pasajul ala!
Daca imi apare iar "buba", cand ma intorc in Bucuresti ma duc la ei sa o verifice.
Am activat pentru putin timp si faza lunga automata - oricum nu am unde sa o testez asa ca am dezactivat-o, iar problema cu desincronizarea semnalului luminos de cel acustic nu a mai aparut. Credeam ca ar putea fi de la ea.
N-am avut nicio problema. S-au aprins si s-au stins repede. Nu am numarat secundele, dar timing-ul a fost asa cum m-as fi asteptat.
Maine ma duc iar pe autostrada A1 si sper sa nu-mi poarte ghinion pasajul ala!
Daca imi apare iar "buba", cand ma intorc in Bucuresti ma duc la ei sa o verifice.
Am activat pentru putin timp si faza lunga automata - oricum nu am unde sa o testez asa ca am dezactivat-o, iar problema cu desincronizarea semnalului luminos de cel acustic nu a mai aparut. Credeam ca ar putea fi de la ea.
therrion.song1- Suspendat
- 10 mesaje
- din 29 Aug 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
therrion.song1- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2011
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- mihail.dragoi
- **
- 267 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2010 2.0
- Bucuresti
mihail.dragoi
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 2.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
si io am avut probleme la un moment dat cu senzorul de lumina - a ramas blocat aiurea - cu indicatorul de faza scurta aprins - cu luminile de bord diminuate dar doar cu luminile de zi aprinse - a trebui sa opresc motorul vre-o 5 minute ca sa isi revina. doar oprit motorul scurt nu a rezolvat problema si nici schimbat de la butonul de lumini...
s-a intaplat o data acu vre-o 2 saptamani si atat - acu mai pandesc - daca se mai intampla o data ma duc peste dealer.
altfel este destul de sensibil senzorul - cel putin seara in jur de ora 6 cand ies de la munca se tot schimba pe faza scurta mai ales cand trec printre blocuri unde e mai umbra...
da daca zici ca au update la proximul drum ii stresez serios...
s-a intaplat o data acu vre-o 2 saptamani si atat - acu mai pandesc - daca se mai intampla o data ma duc peste dealer.
altfel este destul de sensibil senzorul - cel putin seara in jur de ora 6 cand ies de la munca se tot schimba pe faza scurta mai ales cand trec printre blocuri unde e mai umbra...
da daca zici ca au update la proximul drum ii stresez serios...
- negru2004
- **
- 157 mesaje
- din 17 Jun 2007
- Astra 2010 A16XER
- Iasi
negru2004
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
@lucio
Sper ca ai glumit cand ai zis ca "dureaza ff mult sa verifice si sa rescrie soft-urile". Am stat tot timpul langa cel care se ocupa de chestia asta si nu este deloc asa. Verificatul dureaza cateva minute, iar update-ul cu tot cu reconfigurarea care trebuie facuta dupa orice update cam 10-15 minute. Ideea e ca in 30 min de cand conecteaza mufa la masina, poate sa verifice si sa faca update la 2-3 module din cele existente(BCM, ECM, IPC, ECC, AFL, etc). Doar timp, pricepere si cel mai important: bunavointa sa existe din partea celui care se ocupa de resoftari .
Sper ca ai glumit cand ai zis ca "dureaza ff mult sa verifice si sa rescrie soft-urile". Am stat tot timpul langa cel care se ocupa de chestia asta si nu este deloc asa. Verificatul dureaza cateva minute, iar update-ul cu tot cu reconfigurarea care trebuie facuta dupa orice update cam 10-15 minute. Ideea e ca in 30 min de cand conecteaza mufa la masina, poate sa verifice si sa faca update la 2-3 module din cele existente(BCM, ECM, IPC, ECC, AFL, etc). Doar timp, pricepere si cel mai important: bunavointa sa existe din partea celui care se ocupa de resoftari .
- the_punkreas2003
- *
- 2 mesaje
- din 08 Oct 2011
- Astra
- Bucuresti
the_punkreas2003
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
Si eu am avut probleme cu senzorul de lumina. S-a aprins faza scurta in tunel dupa care a refuzat sa se mai stinga. La revizia de 15.000km o sa-i rog sa verifice softul. Oricum experienta cu softurile Opel este una trista. Cand masina avea vreo 5 zile vechime, in iulie, s-a turat motorul singur la semafor - s-a dus in 4500rpm si a trebuit oprit din cheie ca sa-si revina. Aia a fost prima resoftare. Din ce citesc pe forum se pare ca voi avea nevoie de resoftari cam pt toate optiunile masinii ) Asa-mi trebuie daca am pus toata lista de optiuni cand am dat comanda ))
- adilos
- ***
- 629 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2010 A16LET
- Bucuresti
adilos
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat