- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Pentru remedierea problemei cititi intregul mesaj!
Simptome:
Dimineata, cand se aprind bujiile incandescente porneste IMEDIAT.
Daca se raceste motorul, dar nu suficient de mult pt a se aprinde iar bujiile (6-10grade), porneste mai greu (adica dupa ce dau la automat 5-6 secunde).
Cand e cald porneste super (la sfert).
Nu postati in acest topic daca:
- martorul de bujii se aprinde insa motorul porneste tot greu sau deloc - incercati aici
- motorul e cald insa porneste tot greu sau deloc - incercati aici
Inainte de a posta in acest topic, efectuati urmatoarele teste:
1. Intr-una din diminetile cand nu intra preincalzirea si porneste greu, opriti motorul imediat dupa pornire. Apoi porniti iar motorul. Si tot asa de 3-4 ori. Daca:
- motorul porneste rapid, chiar daca prima oara a pornit greu => este dezamorsare
- motorul porneste tot greu si a doua, si a treia oara = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
2. Lasati peste noapte masina inclinata, o data cu botul in sus, a doua oara cu botul in jos. Daca:
- atunci cand e lasata cu botul in sus porneste mult mai greu (sau deloc) decat atunci cand este lasata cu botul in jos => este dezamorsare
- nu conteaza cum e lasata, la fel de greu porneste daca nu intra bujiile = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
Atentie, testul este irelevant daca rezervorul e aproape gol!
3. Scoateti mufa de la senzorul de temperatura (e schema in acest topic). Daca:
- porneste la fel de greu => este dezamorsare
- porneste la sfert = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
Remedii incercate:
- toate cele legate de dezamorsare, cum ar fi inlocuire furtunase de retur, garnituri la filtrul de motorina, instalare supapa unisens, oringuri injectoare, etc;
- inlocuit senzor de temperatura;
Cauza:
Nu se cunoaste.
ECU decide ca nu e nevoie de bujiile incandescente.
Motorul este rece.
Se da la automat intre 3 si 10 secunde ca sa porneasca (daca bateria e obosita, porneste FOARTE greu).
Solutie:
Update cu software original (unde e posibil) sau cu unul modificat.
Workaround (improvizatie, solutie temporara):
Se creste rezistenta citita de ecu pentru termistorul de antigel, prin una din metodele:
- cea mai eleganta solutie: https://www.clubopel.com/vie...?p=510542#510542. Fara erori, fara efecte secundare, fara batai de cap.
- inseriere termistor cu (rezistor 2.2 - 4.7 kiloohmi in paralel cu comutator): se actioneaza comutatorul cateva secunde dimineata, ECU vede rezistenta mai mare, adica temperatura scazuta, actioneaza bujiile. Nici in acest fel nu apar erori.
- inseriere termistor cu rezistor 2.2 - 4.7 kiloohmi - nu se recomanda utilizarea indelungata! ECU are impresia ca motorul e rece!
- intrerupere circuit - se scoate mufa senzorului sau se inseriaza cu un comutator. Genereaza eroare de senzor.
Cititi si Pornire manuala bujii Y20DTH - tutorial in limba engleza
editat de maiandrei
Simptome:
Dimineata, cand se aprind bujiile incandescente porneste IMEDIAT.
Daca se raceste motorul, dar nu suficient de mult pt a se aprinde iar bujiile (6-10grade), porneste mai greu (adica dupa ce dau la automat 5-6 secunde).
Cand e cald porneste super (la sfert).
Nu postati in acest topic daca:
- martorul de bujii se aprinde insa motorul porneste tot greu sau deloc - incercati aici
- motorul e cald insa porneste tot greu sau deloc - incercati aici
Inainte de a posta in acest topic, efectuati urmatoarele teste:
1. Intr-una din diminetile cand nu intra preincalzirea si porneste greu, opriti motorul imediat dupa pornire. Apoi porniti iar motorul. Si tot asa de 3-4 ori. Daca:
- motorul porneste rapid, chiar daca prima oara a pornit greu => este dezamorsare
- motorul porneste tot greu si a doua, si a treia oara = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
2. Lasati peste noapte masina inclinata, o data cu botul in sus, a doua oara cu botul in jos. Daca:
- atunci cand e lasata cu botul in sus porneste mult mai greu (sau deloc) decat atunci cand este lasata cu botul in jos => este dezamorsare
- nu conteaza cum e lasata, la fel de greu porneste daca nu intra bujiile = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
Atentie, testul este irelevant daca rezervorul e aproape gol!
3. Scoateti mufa de la senzorul de temperatura (e schema in acest topic). Daca:
- porneste la fel de greu => este dezamorsare
- porneste la sfert = in acest topic se cauta solutia. Inca nu se cunoaste cauza. Cititi topicul in intregime si scrieti numai daca aveti ceva de adaugat la ce s-a discutat deja.
Remedii incercate:
- toate cele legate de dezamorsare, cum ar fi inlocuire furtunase de retur, garnituri la filtrul de motorina, instalare supapa unisens, oringuri injectoare, etc;
- inlocuit senzor de temperatura;
Cauza:
Nu se cunoaste.
ECU decide ca nu e nevoie de bujiile incandescente.
Motorul este rece.
Se da la automat intre 3 si 10 secunde ca sa porneasca (daca bateria e obosita, porneste FOARTE greu).
Solutie:
Update cu software original (unde e posibil) sau cu unul modificat.
Workaround (improvizatie, solutie temporara):
Se creste rezistenta citita de ecu pentru termistorul de antigel, prin una din metodele:
- cea mai eleganta solutie: https://www.clubopel.com/vie...?p=510542#510542. Fara erori, fara efecte secundare, fara batai de cap.
- inseriere termistor cu (rezistor 2.2 - 4.7 kiloohmi in paralel cu comutator): se actioneaza comutatorul cateva secunde dimineata, ECU vede rezistenta mai mare, adica temperatura scazuta, actioneaza bujiile. Nici in acest fel nu apar erori.
- inseriere termistor cu rezistor 2.2 - 4.7 kiloohmi - nu se recomanda utilizarea indelungata! ECU are impresia ca motorul e rece!
- intrerupere circuit - se scoate mufa senzorului sau se inseriaza cu un comutator. Genereaza eroare de senzor.
Cititi si Pornire manuala bujii Y20DTH - tutorial in limba engleza
editat de maiandrei
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
a mea cand e rece se aprin bujiile, porneste super repede.
doar atunci cand nu-s aprinse si e motorul rece ( cam de la 5 grade pana la 10) prneste greu.
daca e cald, iarasi porneste bine.
si nu cred ca are cum sa fie povestea cu dezamorsatul pompei pt ca dimineata, chiar si la -10 grade porneste bine. altceva ce ar mai putea fi...?
doar atunci cand nu-s aprinse si e motorul rece ( cam de la 5 grade pana la 10) prneste greu.
daca e cald, iarasi porneste bine.
si nu cred ca are cum sa fie povestea cu dezamorsatul pompei pt ca dimineata, chiar si la -10 grade porneste bine. altceva ce ar mai putea fi...?
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
la problema mea nu-si spune nimeni opinia??:((
"dimineata, cand se aprin bujiile incandescente porneste ok. daca se raceste mototul, dar nu suficient de mult pt a se aprinde iat bujiile ( 6-10grade), porneste mai greu( adica dupa ce dau la automat 5-6 secunde). cand e cald porneste super.
si am schimbat toate filtrele."
"dimineata, cand se aprin bujiile incandescente porneste ok. daca se raceste mototul, dar nu suficient de mult pt a se aprinde iat bujiile ( 6-10grade), porneste mai greu( adica dupa ce dau la automat 5-6 secunde). cand e cald porneste super.
si am schimbat toate filtrele."
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
de pornit greu, face numai dimineata sau dupa ce ai lasat-o cateva ore ?
cand e frig ?
daca nu are legatura cu frigul si si face si dupa ce ai pornit-o dimineata si ai lasat-o catava ore ... atunci se dezamorseaza... cauti pe furtune umezeala sa vezi pe unde trage aer (nu e sigur 100% dar e cel mai repede).
cand e frig ?
daca nu are legatura cu frigul si si face si dupa ce ai pornit-o dimineata si ai lasat-o catava ore ... atunci se dezamorseaza... cauti pe furtune umezeala sa vezi pe unde trage aer (nu e sigur 100% dar e cel mai repede).
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Daniel a scris:pai de ce nu se dezamorseaza si dimineata...? ca atunci porneste bine
Daniel, de cand iti face asa ? de cand a venit iarna ? Ce motorina pui? poate nu e cea mai buna si cand e frig si nu se incing bujiile ea e gelatinoasa si porneste mai greu... Incearca sa schimbi motorina. Eu pun RomPetrol Euro3
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
bau33
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2004
- Mesaj Privat
Salut
Am si eu o problema cu pornirea: citeodata porneste la sfert (-5 C) si cate-o data tre sa dau 5-6 secunde la demaror sa porneasca (in ambele cazuri cind o las de seara pina dimineata). Chestia-i ca nu stiu ce poate sa fie: cum se poate ca la -5 sa porneasca la sfert si la +1 sa trebuiasca sa dau 4-5 sec la demaror? La fel cind sunt temperaturi apropiate: azi la -2 o ia la sfert si miine tot la -2 tre sa tin 5-6 sec pe demaror. mi se pare forte ciudat. Are cineva vreo idee?
mersi
Am si eu o problema cu pornirea: citeodata porneste la sfert (-5 C) si cate-o data tre sa dau 5-6 secunde la demaror sa porneasca (in ambele cazuri cind o las de seara pina dimineata). Chestia-i ca nu stiu ce poate sa fie: cum se poate ca la -5 sa porneasca la sfert si la +1 sa trebuiasca sa dau 4-5 sec la demaror? La fel cind sunt temperaturi apropiate: azi la -2 o ia la sfert si miine tot la -2 tre sa tin 5-6 sec pe demaror. mi se pare forte ciudat. Are cineva vreo idee?
mersi
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
vedeti ca s-ar putea unele modele sa nu aiba becul respectiv, care e separat de check engine. Am pus poze cu bordul de la astra
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=766
pt vectra nu am pus, poate pune cineva...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=766
pt vectra nu am pus, poate pune cineva...
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Problema lui Daniel o am si eu si cred ca suntem mai multi in aceasta situatie: Cand iti arata la bord ca se aprind bujiile incandescente, motorul porneste imediat. Daca insa:
- afara e frig, dar motorul n-a apucat sa se raceasca suficient incat ECU sa decida aprinderea bujiilor, dai la cheie 4-6 secunde sau
- afara e racoare (cateva grade peste 0), motorul rece, ECU decide sa nu aprinda bujiile, iar dai la cheie
Cred ca problema asta o rezolva motorina aia aditivata de care zicea VectraDTI in alt topic
Care este temperatura de prag? In seara asta, temperatura exterioara afisata pe TID 6.5 C, bujiile s-au aprins, pornit la sfert.
- afara e frig, dar motorul n-a apucat sa se raceasca suficient incat ECU sa decida aprinderea bujiilor, dai la cheie 4-6 secunde sau
- afara e racoare (cateva grade peste 0), motorul rece, ECU decide sa nu aprinda bujiile, iar dai la cheie
Cred ca problema asta o rezolva motorina aia aditivata de care zicea VectraDTI in alt topic
Care este temperatura de prag? In seara asta, temperatura exterioara afisata pe TID 6.5 C, bujiile s-au aprins, pornit la sfert.
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Care este temperatura de prag? In seara asta, temperatura exterioara afisata pe TID 6.5 C, bujiile s-au aprins, pornit la sfert.
Eu am observat ca in toamna, cand temperatura indicata era pe la 4-5 grade, bujiile nu porneau, abia cand s-a mai racit si indica cam 3 grade porneau, insa acuma, iarna, vad ca pe la 5-6 grade porneste sigur bujiile la prima pornire dimineata.
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
gred ca la mine s-a rezolvat. m-am hotarat intr-un final sa-mi verific bujiile incandescente. aveam una arsa. le-am schimbat pe toate. rezultat: la 10 grade s-a aprins indicatorul de bujii si a pornit imediat. la 12.5 grade, nu s-a mai aprins becul dar motorul a pornit la fel de repede. in ambele cazuri era dimineata si motorul era rece.
o bujie, daca o scoti, trebuie sa aiba 1ohm. daca pui aparatul intre ea si partea de sus a motorului ( partea de aluminiu de langa busonul de ulei) indica 180-200 ohmi. acum is fericit. nu se mai aprinde nici becul ala cu cheita pe el..)))
o bujie, daca o scoti, trebuie sa aiba 1ohm. daca pui aparatul intre ea si partea de sus a motorului ( partea de aluminiu de langa busonul de ulei) indica 180-200 ohmi. acum is fericit. nu se mai aprinde nici becul ala cu cheita pe el..)))