Prezint 2 variante de instalatii. Una ieftina si una scumpa.
Varianta 1(ieftina):
Necesita urmatoarele piese:
2 leduri cu sistem canbus de eliminare a erori de bec ars pentru pozitii
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 releuri de 12V , 10A(minim) cu 5 capete
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
1 m cablu auto 12V
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 suporturi pentru becuri de tip W5W sau T10(nu sunt necesare decat daca vreti sa construiti un sistem plug and play fara modificari la instalatia electrica a masinii)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 leduri pentru pozitii
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Unelte necesare:
-pistol/ciocan de lipit
-fludor
-cositor
-multimetru
-cater
Pasul 1: cu ajutorul pistolului de lipit dezlipim toate ledurile de pe ledurile cu can bus
Pasul 2: localizam contactul pentru + si - de pe led cu can bus si lipim cele 2 cabluri de 12v (negru la minus si rosu la plus). Folosim multimetru pentru a fi sigur ca am montat corespunzator cablurile.
Atasez o poza unde se afla acel contact(nota poate sa difera in functie de ce leduri ati cumparat)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 3: cablu lipit la led can bus este lasat de lungime de 10 cm
Pasul 4: luam releul de 12v si-i lipim cablu de la led canbus la bobina releului comform schemei
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 5: la releu se lipesc firele comform schemei urmatoare
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nota:
negru este minus
rosu este plus
gri ii bobina din releu
linia verde: reprezinta pozitia pe care comuta releu in momentul in care circula curentul(poate sa difere acest lucru in functie de releu). Pentru a verifica folosim un multimetru. Trecem curent prin releu. Setam multimetru pe mod detectare scurt. Un cablu al multimetrului conectam la un pin si cu celalt verificam unul din cei 2 pini ramasi.
Pasul 6: cele 2 fire care ies din releu se conecteaza la un soclu W5W sau T10 sau direct la Led(se conecteaza cablu rosu la plus de la led si cablu negru la minus de la led)
Pasul 7: verificam instalatia la masina.
In cazul in care apar probleme:
- eroare de bec ars: Inseamna ca ati conectat pe dos led canbus la masina. Punetil in cealalta pozitie in suportul de prindere din far.
- ledul nu se aprinde: ati conectat pe dos ledul. Punetil in cealalta pozitie in suportul w5w cumparat sau refaceti contactele pe dos catre led
Nota: se presupune ca ati verificat inainte faptul ca led can bus , releul , ledul de pozitie functioneaza
Pasul 8: recomand sa izolati instalatia facuta. Eu am facut cu Poxilina pentru a preveni posibilul contact cu apa si tot odata ledul cu can bus se incalzeste foarte tare asa ca nu incercati sa izolati cu banda izolatoare. Se aplica poxilina atat pe contactele relului cat si pe led can bus unde am conectat cablurile.
Pasul 9: se monteaza in far. Eu unul am decis sa prind bine asa ca am aplicat poxilina ca suport de sustinere. Atasez poza cum arata dupa montare
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se lasa la intarit poxilina timp de 24 de ore.
Am testat instalatia timp de 2 h si nimic nu a cedat. Cand o sa aveti eroare de bec ars dar o sa mearga ledurile inseamna ca ledul can bus e dus si necesita inlocuit. Acel led arde forte tare similar cu un bec de pozitie pornit.
Varianta 2(scumpa)
Necesita urmatoarele piese:
2 rezistori de 25W pentru a anula eroare de bec ars(sunt caldute abia dupa 3 h de folosire asa ca risc de incendiu este mic. Tot odata e suficent de bun pentru xeoane asa ca stiti un lucru cand il cumperi)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 releuri de 12V , 15A(minim. Recomand 20. Deoarece se vor incalzi foarte greu. Poate dupa 5 h de folosinta incontinu) cu 5 capete
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
1 m cablu auto 12V similar cum gasiti si in cablajul din far.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 suporturi pentru becuri de tip W5W sau T10
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 leduri pentru pozitii
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 leduri cu suport de plastic(folosim doar suportul de plastic pentru conectare.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2 cuti de plastic pentru a sustine instalatia si a proteja de praf , apa si alti factori.
Unelte necesare:
-pistol/ciocan de lipit
-fludor
-cositor
-multimetru
-cater
Pasul 1: scoatem ledul din suportul de plastic. Prin suport tragem prin el cablu de 12 v. Incercam sa facem conectari similare cum a avut ledul initial.
La urma aplicam poxilina inauntru suportului pentru a astupa golul si tot odata in urma intariri sansele sa iasa cablu din suport sunt mici.
Pasul 2: cablu de 12v prins la suportul de plastic e lasat de lungime de 10 cm
Pasul 3: luam releul de 12v si-i lipim cablu de la suportul de plastic la bobina releului comform schemei
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 4: la releu se lipesc firele comform schemei urmatoare
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nota:
negru este minus
rosu este plus
gri ii bobina din releu
linia verde: reprezinta pozitia pe care comuta releu in momentul in care circula curentul(poate sa difere acest lucru in functie de releu). Pentru a verifica folosim un multimetru. Trecem curent prin releu. Setam multimetru pe mod detectare scurt. Un cablu al multimetrului conectam la un pin si cu celalt verificam unul din cei 2 pini ramasi.
Pasul 5: cele 2 fire care ies din releu se conecteaza la un soclu W5W sau T10
Pasul 6: verificam instalatia la masina.
Nota: se presupune ca ati verificat inainte faptul ca rezistorul , releul , ledul de pozitie functioneaza
Pasul 7: Instalatia facuta se monteaza intr-o cutie de plastic cu capac ermetic sau care se inchide cu suruburi. Fiecare face modificari in cutie pentru a adapta instalatia facuta cum doreste.
Pasul 8: Recomand sa puneti in interiorul cutiei o folie de aluminiu in jurul instalatiei(in caz de incendiu) si tot odata sa izolati conectarile facute la releu si rezistor. Personal am prins releu si rezistorul de o placa de circuit electric(personal am adaptato). Astfel permitand cu usurinta sa schimb o piesa in cazul in care se arde.
Pasul 9: montam pe masina. In cazul meu am montat langa balastru de la instalatia de HID(xenon) cu ajutorul unor benzi de prindere(soricei parca se numeau la magazin).
Nota: nici una din instalati nu o sa va dea eroare de bec ars in cazul in care se arde ledul.
Acest lucru este posibil si pot sa va dovedesc cu instalatia montata la mine pe masina care da eroare de bec ars in cazul in care ledul e ars sau nu e pus corespunzator.
Personal am creat 3 instalati doar:
- una pentru o cunostinta
- una contra cost pentru cineva din timisoara (a lui este poza cu farul care arata instalatia prinsa cu poxilina. Nota am pus si la el rezistori si nu led can bus)
- una pe masina mea(care a facut 80 de lei(doar rezistori , releuri, si inca 2 piese) , insa este cu siguranta cea mai rezistenta dintre toate si sper sa tina cel putin 5 ani. Piesele folosite de mine sunt garantate de producator sa functioneze circa 4 ani cu o durata de functionare de 5 h pe zi. Nu sunt China, Japonia, Corea sau alte tari cu reputatie similara daca intreaba cineva 😂 )
Insa nu doresc sa prezint schema deoarece o sa am surpriza neplacuta sa descoper ca unele persoane vor incerca sa vanda instalatia facuta de mine si sa obtina profit in urma ei.
Insa pot spune ca orice electrician o sa intaleaga ce modificari trebuie facute pentru a detecta eroare de bec ars la led.
Sper sa fie de folos acest tutorial. Si daca sunt cereri revin si cu un video cu dovada pe instalatia mea in functiune.
Intre timp atasez doar un video cu una din cele 2 instaltii prezentate.
Ultima modificare făcută de cornel18 la Mar 03 Jan, 2012 1:04 pm, modificat de 3 ori în total