- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Dragii Opelistii, asa cum am promis revin cu un tutorial pas cu pas pentru montarea leduriilor pe pozitii.
Prezint 2 variante de instalatii. Una ieftina si una scumpa.
Varianta 1(ieftina):
Necesita urmatoarele piese:
2 leduri cu sistem canbus de eliminare a erori de bec ars pentru pozitii
2 releuri de 12V , 10A(minim) cu 5 capete
1 m cablu auto 12V
2 suporturi pentru becuri de tip W5W sau T10(nu sunt necesare decat daca vreti sa construiti un sistem plug and play fara modificari la instalatia electrica a masinii)
2 leduri pentru pozitii
Unelte necesare:
-pistol/ciocan de lipit
-fludor
-cositor
-multimetru
-cater
Pasul 1: cu ajutorul pistolului de lipit dezlipim toate ledurile de pe ledurile cu can bus
Pasul 2: localizam contactul pentru + si - de pe led cu can bus si lipim cele 2 cabluri de 12v (negru la minus si rosu la plus). Folosim multimetru pentru a fi sigur ca am montat corespunzator cablurile.
Atasez o poza unde se afla acel contact(nota poate sa difera in functie de ce leduri ati cumparat)
Pasul 3: cablu lipit la led can bus este lasat de lungime de 10 cm
Pasul 4: luam releul de 12v si-i lipim cablu de la led canbus la bobina releului comform schemei
Pasul 5: la releu se lipesc firele comform schemei urmatoare
Nota:
negru este minus
rosu este plus
gri ii bobina din releu
linia verde: reprezinta pozitia pe care comuta releu in momentul in care circula curentul(poate sa difere acest lucru in functie de releu). Pentru a verifica folosim un multimetru. Trecem curent prin releu. Setam multimetru pe mod detectare scurt. Un cablu al multimetrului conectam la un pin si cu celalt verificam unul din cei 2 pini ramasi.
Pasul 6: cele 2 fire care ies din releu se conecteaza la un soclu W5W sau T10 sau direct la Led(se conecteaza cablu rosu la plus de la led si cablu negru la minus de la led)
Pasul 7: verificam instalatia la masina.
In cazul in care apar probleme:
- eroare de bec ars: Inseamna ca ati conectat pe dos led canbus la masina. Punetil in cealalta pozitie in suportul de prindere din far.
- ledul nu se aprinde: ati conectat pe dos ledul. Punetil in cealalta pozitie in suportul w5w cumparat sau refaceti contactele pe dos catre led
Nota: se presupune ca ati verificat inainte faptul ca led can bus , releul , ledul de pozitie functioneaza
Pasul 8: recomand sa izolati instalatia facuta. Eu am facut cu Poxilina pentru a preveni posibilul contact cu apa si tot odata ledul cu can bus se incalzeste foarte tare asa ca nu incercati sa izolati cu banda izolatoare. Se aplica poxilina atat pe contactele relului cat si pe led can bus unde am conectat cablurile.
Pasul 9: se monteaza in far. Eu unul am decis sa prind bine asa ca am aplicat poxilina ca suport de sustinere. Atasez poza cum arata dupa montare
Se lasa la intarit poxilina timp de 24 de ore.
Am testat instalatia timp de 2 h si nimic nu a cedat. Cand o sa aveti eroare de bec ars dar o sa mearga ledurile inseamna ca ledul can bus e dus si necesita inlocuit. Acel led arde forte tare similar cu un bec de pozitie pornit.
Varianta 2(scumpa)
Necesita urmatoarele piese:
2 rezistori de 25W pentru a anula eroare de bec ars(sunt caldute abia dupa 3 h de folosire asa ca risc de incendiu este mic. Tot odata e suficent de bun pentru xeoane asa ca stiti un lucru cand il cumperi)
2 releuri de 12V , 15A(minim. Recomand 20. Deoarece se vor incalzi foarte greu. Poate dupa 5 h de folosinta incontinu) cu 5 capete
1 m cablu auto 12V similar cum gasiti si in cablajul din far.
2 suporturi pentru becuri de tip W5W sau T10
2 leduri pentru pozitii
2 leduri cu suport de plastic(folosim doar suportul de plastic pentru conectare.
2 cuti de plastic pentru a sustine instalatia si a proteja de praf , apa si alti factori.
Unelte necesare:
-pistol/ciocan de lipit
-fludor
-cositor
-multimetru
-cater
Pasul 1: scoatem ledul din suportul de plastic. Prin suport tragem prin el cablu de 12 v. Incercam sa facem conectari similare cum a avut ledul initial.
La urma aplicam poxilina inauntru suportului pentru a astupa golul si tot odata in urma intariri sansele sa iasa cablu din suport sunt mici.
Pasul 2: cablu de 12v prins la suportul de plastic e lasat de lungime de 10 cm
Pasul 3: luam releul de 12v si-i lipim cablu de la suportul de plastic la bobina releului comform schemei
Pasul 4: la releu se lipesc firele comform schemei urmatoare
Nota:
negru este minus
rosu este plus
gri ii bobina din releu
linia verde: reprezinta pozitia pe care comuta releu in momentul in care circula curentul(poate sa difere acest lucru in functie de releu). Pentru a verifica folosim un multimetru. Trecem curent prin releu. Setam multimetru pe mod detectare scurt. Un cablu al multimetrului conectam la un pin si cu celalt verificam unul din cei 2 pini ramasi.
Pasul 5: cele 2 fire care ies din releu se conecteaza la un soclu W5W sau T10
Pasul 6: verificam instalatia la masina.
Nota: se presupune ca ati verificat inainte faptul ca rezistorul , releul , ledul de pozitie functioneaza
Pasul 7: Instalatia facuta se monteaza intr-o cutie de plastic cu capac ermetic sau care se inchide cu suruburi. Fiecare face modificari in cutie pentru a adapta instalatia facuta cum doreste.
Pasul 8: Recomand sa puneti in interiorul cutiei o folie de aluminiu in jurul instalatiei(in caz de incendiu) si tot odata sa izolati conectarile facute la releu si rezistor. Personal am prins releu si rezistorul de o placa de circuit electric(personal am adaptato). Astfel permitand cu usurinta sa schimb o piesa in cazul in care se arde.
Pasul 9: montam pe masina. In cazul meu am montat langa balastru de la instalatia de HID(xenon) cu ajutorul unor benzi de prindere(soricei parca se numeau la magazin).
Nota: nici una din instalati nu o sa va dea eroare de bec ars in cazul in care se arde ledul.
Acest lucru este posibil si pot sa va dovedesc cu instalatia montata la mine pe masina care da eroare de bec ars in cazul in care ledul e ars sau nu e pus corespunzator.
Personal am creat 3 instalati doar:
- una pentru o cunostinta
- una contra cost pentru cineva din timisoara (a lui este poza cu farul care arata instalatia prinsa cu poxilina. Nota am pus si la el rezistori si nu led can bus)
- una pe masina mea(care a facut 80 de lei(doar rezistori , releuri, si inca 2 piese) , insa este cu siguranta cea mai rezistenta dintre toate si sper sa tina cel putin 5 ani. Piesele folosite de mine sunt garantate de producator sa functioneze circa 4 ani cu o durata de functionare de 5 h pe zi. Nu sunt China, Japonia, Corea sau alte tari cu reputatie similara daca intreaba cineva )
Insa nu doresc sa prezint schema deoarece o sa am surpriza neplacuta sa descoper ca unele persoane vor incerca sa vanda instalatia facuta de mine si sa obtina profit in urma ei.
Insa pot spune ca orice electrician o sa intaleaga ce modificari trebuie facute pentru a detecta eroare de bec ars la led.
Sper sa fie de folos acest tutorial. Si daca sunt cereri revin si cu un video cu dovada pe instalatia mea in functiune.
Intre timp atasez doar un video cu una din cele 2 instaltii prezentate.
Ultima modificare făcută de cornel18 la Mar 03 Jan, 2012 1:04 pm, modificat de 3 ori în total
Prezint 2 variante de instalatii. Una ieftina si una scumpa.
Varianta 1(ieftina):
Necesita urmatoarele piese:
2 leduri cu sistem canbus de eliminare a erori de bec ars pentru pozitii
2 releuri de 12V , 10A(minim) cu 5 capete
1 m cablu auto 12V
2 suporturi pentru becuri de tip W5W sau T10(nu sunt necesare decat daca vreti sa construiti un sistem plug and play fara modificari la instalatia electrica a masinii)
2 leduri pentru pozitii
Unelte necesare:
-pistol/ciocan de lipit
-fludor
-cositor
-multimetru
-cater
Pasul 1: cu ajutorul pistolului de lipit dezlipim toate ledurile de pe ledurile cu can bus
Pasul 2: localizam contactul pentru + si - de pe led cu can bus si lipim cele 2 cabluri de 12v (negru la minus si rosu la plus). Folosim multimetru pentru a fi sigur ca am montat corespunzator cablurile.
Atasez o poza unde se afla acel contact(nota poate sa difera in functie de ce leduri ati cumparat)
Pasul 3: cablu lipit la led can bus este lasat de lungime de 10 cm
Pasul 4: luam releul de 12v si-i lipim cablu de la led canbus la bobina releului comform schemei
Pasul 5: la releu se lipesc firele comform schemei urmatoare
Nota:
negru este minus
rosu este plus
gri ii bobina din releu
linia verde: reprezinta pozitia pe care comuta releu in momentul in care circula curentul(poate sa difere acest lucru in functie de releu). Pentru a verifica folosim un multimetru. Trecem curent prin releu. Setam multimetru pe mod detectare scurt. Un cablu al multimetrului conectam la un pin si cu celalt verificam unul din cei 2 pini ramasi.
Pasul 6: cele 2 fire care ies din releu se conecteaza la un soclu W5W sau T10 sau direct la Led(se conecteaza cablu rosu la plus de la led si cablu negru la minus de la led)
Pasul 7: verificam instalatia la masina.
In cazul in care apar probleme:
- eroare de bec ars: Inseamna ca ati conectat pe dos led canbus la masina. Punetil in cealalta pozitie in suportul de prindere din far.
- ledul nu se aprinde: ati conectat pe dos ledul. Punetil in cealalta pozitie in suportul w5w cumparat sau refaceti contactele pe dos catre led
Nota: se presupune ca ati verificat inainte faptul ca led can bus , releul , ledul de pozitie functioneaza
Pasul 8: recomand sa izolati instalatia facuta. Eu am facut cu Poxilina pentru a preveni posibilul contact cu apa si tot odata ledul cu can bus se incalzeste foarte tare asa ca nu incercati sa izolati cu banda izolatoare. Se aplica poxilina atat pe contactele relului cat si pe led can bus unde am conectat cablurile.
Pasul 9: se monteaza in far. Eu unul am decis sa prind bine asa ca am aplicat poxilina ca suport de sustinere. Atasez poza cum arata dupa montare
Se lasa la intarit poxilina timp de 24 de ore.
Am testat instalatia timp de 2 h si nimic nu a cedat. Cand o sa aveti eroare de bec ars dar o sa mearga ledurile inseamna ca ledul can bus e dus si necesita inlocuit. Acel led arde forte tare similar cu un bec de pozitie pornit.
Varianta 2(scumpa)
Necesita urmatoarele piese:
2 rezistori de 25W pentru a anula eroare de bec ars(sunt caldute abia dupa 3 h de folosire asa ca risc de incendiu este mic. Tot odata e suficent de bun pentru xeoane asa ca stiti un lucru cand il cumperi)
2 releuri de 12V , 15A(minim. Recomand 20. Deoarece se vor incalzi foarte greu. Poate dupa 5 h de folosinta incontinu) cu 5 capete
1 m cablu auto 12V similar cum gasiti si in cablajul din far.
2 suporturi pentru becuri de tip W5W sau T10
2 leduri pentru pozitii
2 leduri cu suport de plastic(folosim doar suportul de plastic pentru conectare.
2 cuti de plastic pentru a sustine instalatia si a proteja de praf , apa si alti factori.
Unelte necesare:
-pistol/ciocan de lipit
-fludor
-cositor
-multimetru
-cater
Pasul 1: scoatem ledul din suportul de plastic. Prin suport tragem prin el cablu de 12 v. Incercam sa facem conectari similare cum a avut ledul initial.
La urma aplicam poxilina inauntru suportului pentru a astupa golul si tot odata in urma intariri sansele sa iasa cablu din suport sunt mici.
Pasul 2: cablu de 12v prins la suportul de plastic e lasat de lungime de 10 cm
Pasul 3: luam releul de 12v si-i lipim cablu de la suportul de plastic la bobina releului comform schemei
Pasul 4: la releu se lipesc firele comform schemei urmatoare
Nota:
negru este minus
rosu este plus
gri ii bobina din releu
linia verde: reprezinta pozitia pe care comuta releu in momentul in care circula curentul(poate sa difere acest lucru in functie de releu). Pentru a verifica folosim un multimetru. Trecem curent prin releu. Setam multimetru pe mod detectare scurt. Un cablu al multimetrului conectam la un pin si cu celalt verificam unul din cei 2 pini ramasi.
Pasul 5: cele 2 fire care ies din releu se conecteaza la un soclu W5W sau T10
Pasul 6: verificam instalatia la masina.
Nota: se presupune ca ati verificat inainte faptul ca rezistorul , releul , ledul de pozitie functioneaza
Pasul 7: Instalatia facuta se monteaza intr-o cutie de plastic cu capac ermetic sau care se inchide cu suruburi. Fiecare face modificari in cutie pentru a adapta instalatia facuta cum doreste.
Pasul 8: Recomand sa puneti in interiorul cutiei o folie de aluminiu in jurul instalatiei(in caz de incendiu) si tot odata sa izolati conectarile facute la releu si rezistor. Personal am prins releu si rezistorul de o placa de circuit electric(personal am adaptato). Astfel permitand cu usurinta sa schimb o piesa in cazul in care se arde.
Pasul 9: montam pe masina. In cazul meu am montat langa balastru de la instalatia de HID(xenon) cu ajutorul unor benzi de prindere(soricei parca se numeau la magazin).
Nota: nici una din instalati nu o sa va dea eroare de bec ars in cazul in care se arde ledul.
Acest lucru este posibil si pot sa va dovedesc cu instalatia montata la mine pe masina care da eroare de bec ars in cazul in care ledul e ars sau nu e pus corespunzator.
Personal am creat 3 instalati doar:
- una pentru o cunostinta
- una contra cost pentru cineva din timisoara (a lui este poza cu farul care arata instalatia prinsa cu poxilina. Nota am pus si la el rezistori si nu led can bus)
- una pe masina mea(care a facut 80 de lei(doar rezistori , releuri, si inca 2 piese) , insa este cu siguranta cea mai rezistenta dintre toate si sper sa tina cel putin 5 ani. Piesele folosite de mine sunt garantate de producator sa functioneze circa 4 ani cu o durata de functionare de 5 h pe zi. Nu sunt China, Japonia, Corea sau alte tari cu reputatie similara daca intreaba cineva )
Insa nu doresc sa prezint schema deoarece o sa am surpriza neplacuta sa descoper ca unele persoane vor incerca sa vanda instalatia facuta de mine si sa obtina profit in urma ei.
Insa pot spune ca orice electrician o sa intaleaga ce modificari trebuie facute pentru a detecta eroare de bec ars la led.
Sper sa fie de folos acest tutorial. Si daca sunt cereri revin si cu un video cu dovada pe instalatia mea in functiune.
Intre timp atasez doar un video cu una din cele 2 instaltii prezentate.
Ultima modificare făcută de cornel18 la Mar 03 Jan, 2012 1:04 pm, modificat de 3 ori în total
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Felicitari Cornel,completa prezentare si util tutorialul.
Daca tot ai de gand sa faci si pentru alte ²beculete²,la cele de la numar nu da eroare de bec ars;deci cand te vei apuca sa ai in vedere doar eliminarea ²licaritului² dupa ce inchizi masina....stii la ce ma refer,s-a discutat in celalalt topic.
Am mutat la ²Tutoriale².
Daca tot ai de gand sa faci si pentru alte ²beculete²,la cele de la numar nu da eroare de bec ars;deci cand te vei apuca sa ai in vedere doar eliminarea ²licaritului² dupa ce inchizi masina....stii la ce ma refer,s-a discutat in celalalt topic.
Am mutat la ²Tutoriale².
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Dannyel
- **
- 165 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Vectra 2006 Z19DT
- Constanta
Dannyel
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
pun si eu o intrebare ,daca au aparut aceste leduri canbus ,care nu dau eroare ,pentru ce mai este nevoie de acest montaj
la mine nu este cazul pentru ca nu imi da erori de becuri arse ,dar asa pentru cultura mea generala.
oricum felicitari pentru tutorial .
pentru cine este interesat sa isi faca asa ca sa singuri acest tutorial este numai bun .
la mine nu este cazul pentru ca nu imi da erori de becuri arse ,dar asa pentru cultura mea generala.
oricum felicitari pentru tutorial .
pentru cine este interesat sa isi faca asa ca sa singuri acest tutorial este numai bun .
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
claudiu-cld a scris:pun si eu o intrebare ,daca au aparut aceste leduri canbus ,care nu dau eroare ,pentru ce mai este nevoie de acest montaj
la mine nu este cazul pentru ca nu imi da erori de becuri arse ,dar asa pentru cultura mea generala.
oricum felicitari pentru tutorial .
pentru cine este interesat sa isi faca asa ca sa singuri acest tutorial este numai bun .
la mine nu este cazul pentru ca nu imi da erori de becuri arse ,dar asa pentru cultura mea generala.
oricum felicitari pentru tutorial .
pentru cine este interesat sa isi faca asa ca sa singuri acest tutorial este numai bun .
Pentru cultura generala raspund atunci
Cand ai pozitile stinse(la vectra c . Sar putea si la alte masinute) atata timp cat mergi cu masina o sa licureasca ca nebunele. Deoarece masina verifica becurile sa vada daca sunt arse sau nu. Ledurile au un consum foarte mic de aceea ele vor licuri de fiecare data cand masina le verifica.
Nu da eroare de bec ars deoarcele led-urile pe sistem canbus au un rezistor care face un consum similar ca si un bec normal(asa ca nu avem eroare in bord). Insa din moment ce rezistorul este conectat in paralel cu ledul o parte din curent vine si spre led. Si prin urmare apare problema pe care eu o corectez(le opresc sa licureasca atata timp cat pozitile sunt oprite).
Sper ca te-am lamurit cat de cat .
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
claudiu-cld a scris:ok multumesc ,in fiecare zi mai invat cate ceva chiar daca la mine la masina nu se aplica treaba asta .
inca o data multumesc si sper ca nu te-am deranjat cu intrebarea mea.
inca o data multumesc si sper ca nu te-am deranjat cu intrebarea mea.
Nu ma deranjat deloc . Nu esti singura persoana care m-a intrebat pana acuma insa esti singura care doreste si o explicare(ceva de laudat in zilele noastre) .
Puiu_2009
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2017 B20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2009
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
vallyyy a scris:Am o simpla curiozitate: daca montai ledurile cu canbus direct ce se intampla ?Dadea eroare ?
Eroare nu iti da insa iti licuresc pozitile daca nu sunt aprinse in timp ce conduci(si nu stiu ce o sa-i spui la nenea politist cand te trage pe dreapta) sau 10 sec dupa ce ai inchis masina.
- viorelonly
- **
- 128 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
viorelonly
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
cornel18 a scris:
Pentru cultura generala raspund atunci
Cand ai pozitile stinse(la vectra c . Sar putea si la alte masinute) atata timp cat mergi cu masina o sa licureasca ca nebunele. Deoarece masina verifica becurile sa vada daca sunt arse sau nu. Ledurile au un consum foarte mic de aceea ele vor licuri de fiecare data cand masina le verifica.
(...) .
claudiu-cld a scris:pun si eu o intrebare ,daca au aparut aceste leduri canbus ,care nu dau eroare ,pentru ce mai este nevoie de acest montaj
la mine nu este cazul pentru ca nu imi da erori de becuri arse ,dar asa pentru cultura mea generala.
oricum felicitari pentru tutorial .
pentru cine este interesat sa isi faca asa ca sa singuri acest tutorial este numai bun .
la mine nu este cazul pentru ca nu imi da erori de becuri arse ,dar asa pentru cultura mea generala.
oricum felicitari pentru tutorial .
pentru cine este interesat sa isi faca asa ca sa singuri acest tutorial este numai bun .
Pentru cultura generala raspund atunci
Cand ai pozitile stinse(la vectra c . Sar putea si la alte masinute) atata timp cat mergi cu masina o sa licureasca ca nebunele. Deoarece masina verifica becurile sa vada daca sunt arse sau nu. Ledurile au un consum foarte mic de aceea ele vor licuri de fiecare data cand masina le verifica.
(...) .
Mda... asa ceva am vazut si eu... Am montat leduri fara niciun fel de "scoli superioare" (adica nu erau din alea sa le zic popular <antieroare>) si toate bune si frumoase, dadeam ok cand porneam cu masina de 2 ori ca sa scap de informarea de pe MID, dar licareau de 16 ori si asta o observam dupa ce inchideam masina...
Cred ca isi cauta becurile de 16 ori... de ce nu stiu... or fi cumva 16 biti si in cadrul lor se cauta o frecventa/densitate de aparitie a momentului in care nu gaseste un circuit inchis pentru a cataloga un bec ca ars sau contact imperfect...
Dar nu conteaza asta. Am revenit la incandescente intre timp
Flo
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Slobozia
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2005
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
sconckss
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Prieteni este ok montajul,dar cu ce ma ajuta daca nu reusesc sa scad consumul de curent,montajul compeseaza puterea ledului ca, calculatorul sa vada becul de 5w. Numai cu fita de a avea led ma aranjeaza
Pe mine unul ma intereseaza cum sa reduc puterea becurilor folosind becuri led cu consum redus fara a avea neplaceri din cauza calc , in dauna altor sisteme de pe masina. La corsa c a mea unde cel mai mare consumator este motorasul de la coloana de directie, si daca mai pornesti alti consumatori creste consumul de carburanti,chestia asta o spune si producatorul in cartea tehnica.
Pe mine unul ma intereseaza cum sa reduc puterea becurilor folosind becuri led cu consum redus fara a avea neplaceri din cauza calc , in dauna altor sisteme de pe masina. La corsa c a mea unde cel mai mare consumator este motorasul de la coloana de directie, si daca mai pornesti alti consumatori creste consumul de carburanti,chestia asta o spune si producatorul in cartea tehnica.