- raducu ion
- OP
- 417 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Meriva 2004 Z16 xe
- Arges
raducu ion
- Mesaje scrise: 417
- Locatie: Arges
- Masina: Meriva 2004 Z16 xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Manifestari de TB murdar:
-masina se tureaza in hopuri
-relanti instabil
-la diferite turatii motorul vibreaza
-la calcarea brusca a pedalei de acceleratie nu reactioneaza decat dupa cateva secunde
-se pot aprinde martori in bord MIL sau EXHAUST
Daca apar aceste simtome la masina trebuie curatat TB si EGR.
Scule necesare:antigel circa 500ml(ve-ti pierde cand veti scoate furtunasele de la corpul clapeta) , pensula , carpe , benzina (200-300ml) sau spray de curatat , surubelnita in cruce si dreapta , patenti sau clesti , trusa de torx-uri , cheie cu clichet plus prelungitor.
Se va deconecta bateria in ordinea MINUS-PLUS.
Se scoate capacul acela de plastic pe care scrie ECOTEC (este prins in doua surubele ) apoi se desface galeria de admisie superioara care este prinsa in trei suruburi plus doua piulite in partea de sus si doua suruburi incastrate in cauciuc in partea de jos(atentie a nu se desface si partea de admisie inferioara , nu este cazul).
Se desfac furtunasele de vacuum apoi urmatoarele 3 furtune mai groase:
- unul merge la regulatorul de presiune benzina din capul rampei de injectoare
-unul la servofrana
-unul la senzorul de presiune al aerului MAP.
Atentie la garnitura verde care face legatura intre partea superioara si inferioara a galeriei de admisie sa nu se rupa daca nu a-ti cumparat alta noua.
Se demonteaza capul filtrului de aer si se da jos tubulatura de pe el .
Tubulatura de plastic este prinsa in doua suruburi.
Se desfac aceste doua suruburi(privind motorul din fata in dreapta lui este localizat TB dupa ce a-ti demontat tot ce este enumerat mai sus) si iese la iveala clapeta de acceleratie care si ia la randul ei este prinsa in patru suruburi cu cap torx.
Se desfac aceste suruburi plus mufa de la IAC si TPS si cele doua furtunase de racire si apoi se scoate TB pentru o curatare foarte temeinica.
Se poate vedea ce mizerie am gasit in el ( de plans nu alta).
Ca sa iasa cum se vede in poze am curatat cu o pensula sau carpa moale si benzina din abundenta ( nu am folosit spray).
Dupa ce ati curatat perfect se monteaza in ordinea inversa demontarii.
Timp de lucru pentru cine face pentru prima data in jur de trei ore.
Atentie sa nu va incurcati in furtunasele de vacuum sunt suficient de multe.
Dupa montarea tuturor componentelor se pun bornele de la baterie PLUS-MINUS si se pune contactul pentru 30 secunde se scoate cheia din contact si se pune din nou inca 30 secunde si se porneste masina fara a accelera .
Se lasa pana ajunge apa la 90 grade ca ECU sa invete noile valori.
Sper sa aveti rabdare si succes.
Cu respect
-masina se tureaza in hopuri
-relanti instabil
-la diferite turatii motorul vibreaza
-la calcarea brusca a pedalei de acceleratie nu reactioneaza decat dupa cateva secunde
-se pot aprinde martori in bord MIL sau EXHAUST
Daca apar aceste simtome la masina trebuie curatat TB si EGR.
Scule necesare:antigel circa 500ml(ve-ti pierde cand veti scoate furtunasele de la corpul clapeta) , pensula , carpe , benzina (200-300ml) sau spray de curatat , surubelnita in cruce si dreapta , patenti sau clesti , trusa de torx-uri , cheie cu clichet plus prelungitor.
Se va deconecta bateria in ordinea MINUS-PLUS.
Se scoate capacul acela de plastic pe care scrie ECOTEC (este prins in doua surubele ) apoi se desface galeria de admisie superioara care este prinsa in trei suruburi plus doua piulite in partea de sus si doua suruburi incastrate in cauciuc in partea de jos(atentie a nu se desface si partea de admisie inferioara , nu este cazul).
Se desfac furtunasele de vacuum apoi urmatoarele 3 furtune mai groase:
- unul merge la regulatorul de presiune benzina din capul rampei de injectoare
-unul la servofrana
-unul la senzorul de presiune al aerului MAP.
Atentie la garnitura verde care face legatura intre partea superioara si inferioara a galeriei de admisie sa nu se rupa daca nu a-ti cumparat alta noua.
Se demonteaza capul filtrului de aer si se da jos tubulatura de pe el .
Tubulatura de plastic este prinsa in doua suruburi.
Se desfac aceste doua suruburi(privind motorul din fata in dreapta lui este localizat TB dupa ce a-ti demontat tot ce este enumerat mai sus) si iese la iveala clapeta de acceleratie care si ia la randul ei este prinsa in patru suruburi cu cap torx.
Se desfac aceste suruburi plus mufa de la IAC si TPS si cele doua furtunase de racire si apoi se scoate TB pentru o curatare foarte temeinica.
Se poate vedea ce mizerie am gasit in el ( de plans nu alta).
Ca sa iasa cum se vede in poze am curatat cu o pensula sau carpa moale si benzina din abundenta ( nu am folosit spray).
Dupa ce ati curatat perfect se monteaza in ordinea inversa demontarii.
Timp de lucru pentru cine face pentru prima data in jur de trei ore.
Atentie sa nu va incurcati in furtunasele de vacuum sunt suficient de multe.
Dupa montarea tuturor componentelor se pun bornele de la baterie PLUS-MINUS si se pune contactul pentru 30 secunde se scoate cheia din contact si se pune din nou inca 30 secunde si se porneste masina fara a accelera .
Se lasa pana ajunge apa la 90 grade ca ECU sa invete noile valori.
Sper sa aveti rabdare si succes.
Cu respect
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat