Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • raducu ion

  • Mesaje scrise: 417
  • Locatie: Arges
  • Masina: Meriva 2004 Z16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Manifestari de TB murdar:


-masina se tureaza in hopuri
-relanti instabil
-la diferite turatii motorul vibreaza
-la calcarea brusca a pedalei de acceleratie nu reactioneaza decat dupa cateva secunde
-se pot aprinde martori in bord MIL sau EXHAUST
Daca apar aceste simtome la masina trebuie curatat TB si EGR.
Scule necesare:antigel circa 500ml(ve-ti pierde cand veti scoate furtunasele de la corpul clapeta) , pensula , carpe , benzina (200-300ml) sau spray de curatat , surubelnita in cruce si dreapta , patenti sau clesti , trusa de torx-uri , cheie cu clichet plus prelungitor.


Se va deconecta bateria in ordinea MINUS-PLUS.
Se scoate capacul acela de plastic pe care scrie ECOTEC (este prins in doua surubele ) apoi se desface galeria de admisie superioara care este prinsa in trei suruburi plus doua piulite in partea de sus si doua suruburi incastrate in cauciuc in partea de jos(atentie a nu se desface si partea de admisie inferioara , nu este cazul).
Se desfac furtunasele de vacuum apoi urmatoarele 3 furtune mai groase:
- unul merge la regulatorul de presiune benzina din capul rampei de injectoare
-unul la servofrana
-unul la senzorul de presiune al aerului MAP.
Atentie la garnitura verde care face legatura intre partea superioara si inferioara a galeriei de admisie sa nu se rupa daca nu a-ti cumparat alta noua.
Se demonteaza capul filtrului de aer si se da jos tubulatura de pe el .
Tubulatura de plastic este prinsa in doua suruburi.



Se desfac aceste doua suruburi(privind motorul din fata in dreapta lui este localizat TB dupa ce a-ti demontat tot ce este enumerat mai sus) si iese la iveala clapeta de acceleratie care si ia la randul ei este prinsa in patru suruburi cu cap torx.
Se desfac aceste suruburi plus mufa de la IAC si TPS si cele doua furtunase de racire si apoi se scoate TB pentru o curatare foarte temeinica.
Se poate vedea ce mizerie am gasit in el ( de plans nu alta).
















Ca sa iasa cum se vede in poze am curatat cu o pensula sau carpa moale si benzina din abundenta ( nu am folosit spray).





Dupa ce ati curatat perfect se monteaza in ordinea inversa demontarii.
Timp de lucru pentru cine face pentru prima data in jur de trei ore. Sad
Atentie sa nu va incurcati in furtunasele de vacuum sunt suficient de multe.
Dupa montarea tuturor componentelor se pun bornele de la baterie PLUS-MINUS si se pune contactul pentru 30 secunde se scoate cheia din contact si se pune din nou inca 30 secunde si se porneste masina fara a accelera .
Se lasa pana ajunge apa la 90 grade ca ECU sa invete noile valori.
Sper sa aveti rabdare si succes.
Cu respect Cool
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat

  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca mai sunt multe de spus despre curatirea clapetei ; despre cablul de acceleratie vad ca nu se aminteste nimic iar cine vrea sa se apuce de treaba asta sa stie ca nu e asa simplu ca in tutorial( am simtit pe pielea mea)
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
cel putin mie ami foloseste ceia ce am vazu .chiar e de mare ajutor aceste informatii.in curand ma puc si eu de treaba ' bafta
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ar fi de mare folos un cleste pt. coliere
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
dupa ce ai curatat clapeta se mai tura an hopuri? la mine se tureaza an hopuri cand merg cu antaia si am si turatii instabile la relanti. egr-ul e curatat ,mi la curatat un coleg de munk .
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
din pacate nu sa schimbat mai nimic
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
si atunci mai e ceva de facut/curatat
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
la mine nu mai fluctueaza asa mult relantiul si revine mai rapid acceleratia
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
sa nu crezi in minuni dupa aceasta curatare ;daca ai relantiul variabil cred ca mai sunt multe de facut: curatat injectoare , schimbat bujii , poate sonda lambda care are cam 60000km timp de functionare, furtune de aer cu pori
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am ajuns la concluzia ca trebuia dezmembrat tot motorul,curatat tot, aprindere noua (bujii,fise etc) si montat din nou nu asa pe bucati ,egr.........clapeta..........catalizator..........etc.
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
ce motor ai? x16xel?
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
da .pe vectra b din 96
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
aseara am pus primele poze in GARAJUL MEU
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
si eu la fel si consuma ulei la greu, asta e boala lor si ca sa nu mai cureti mereu tot felul de piese ar trebui facut motorul: oringuri supape , supape, poate segmenti
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
si al meu consuma,dar ultimul schimb iam pus gm si consuma mai putin(1l la 6000 km) anainte cu castrol ami manca 1l la 3000km
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
esti fericit , mie imi consuma cat spune neamtul ca e maxim adica 1 litru la 1000
  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
de care ulei ii bagi?
  • C400

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2009

  • Mesaj Privat
4 ani am bagat gm 10w40 si acum am bagat mobil 10w40 dar nu am mers cu el ca acum vreau sa o inmatriculez pe romania
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cum ar fi daca ati primi dumneavoastra o mica suspendare pentru conversatie tip chat pe un forum ?

Ori va conformati regulamentului ori aveti suspendare 7 zile.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR