- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
gabytzuxxl a scris:Le-am schimbat eu pe toate, o galeata de bucsi si o galagie de bani, ba mai mult am schimbat si amortizoare + arcuri si tot n-am scapat in totalitate de zgomote. La viteza mica, cand se lasa masina in gropi imi "paraie" ceva in spate...oricum am renuntat sa ii mai fac ceva...probabil sa-i dau foc
Te salut...Nu trebuie sa fii descurajat.Bucsa palier montata gresit, sau...ai avut si acest defect inainte de a schimba bucsile si nu l-ai auzit din cauza celorlalte zgomote.La drumurile pe care le avem,nu ma mira.Eu am schimbat de asemeni TOT pe spate si totusi mai vibra ceva.Vibratia era de la filtru de benzina,avand colierul rupt.Dar tinand cont ca este vorba NUMAI de mecanica spate,daca le schimbati(bucsi) scapati de zgomotele care tin de mecanica spate.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Atunci discutiile despre ce si cum nu-si mai au rostul ,pierdem vremea cu poze si alte tampenii cand o galeata de bucsi ,doua halbe de meserie statuta si multa vointa ajung...dar rezultatul tot incendierea calestii ramane.Am schimbat doar o bucsa de la acea piesa (ca asa vreau eu) la un Vectra B pe care l-am alergat inca 2 ani fara sa mai aud nici un zgomot pe spate,depinde de cine face reparatia si de cati bani esti dispus sa dai, asta lucrez eu zi de zi schimb NUMAI CE ESTE NECESAR pentru cei care platesc calitatea si confortul de a nu-si arunca banii pe experimente esuate pe banii lor.
BIP
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Atunci discutiile despre ce si cum nu-si mai au rostul ,pierdem vremea cu poze si alte tampenii cand o galeata de bucsi ,doua halbe de meserie statuta si multa vointa ajung...dar rezultatul tot incendierea calestii ramane.Am schimbat doar o bucsa de la acea piesa (ca asa vreau eu) la un Vectra B pe care l-am alergat inca 2 ani fara sa mai aud nici un zgomot pe spate,depinde de cine face reparatia si de cati bani esti dispus sa dai, asta lucrez eu zi de zi schimb NUMAI CE ESTE NECESAR pentru cei care platesc calitatea si confortul de a nu-si arunca banii pe experimente esuate pe banii lor.
eu sunt de acord cu ce spune dl.mecaNYK,adevarul este ca nu toti am lucrat la n-masini.Cu respect BIP.
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- johnut
- **
- 132 mesaje
- din 25 Jul 2011
- Vectra 2003 Y22DTR
- Iasi
johnut
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2011
- Mesaj Privat
Va salut!
Si eu am un Vectra C din 2002 cu aceleasi probleme cu supensia spate. La cea mai mica groapa incep trancanelile, parca as cara oale in porbagaj. Am fost la un mecanic, a ridicat masina, verdict : "bucse superioare spate fuzeta" aveau joc. Urmeaza sa le schimb si sa va spun daca s-a remediat.
How to check the rear suspension arms on a Vectra C: http://www.youtube.com/watch?v=h-LF-qQY-Lc
Eu cand trag de roata ca in filmulet se aude trancaneala de care va spuneam.
Va multumesc pentru posibile sugestii si "drumuri linistite"!
Si eu am un Vectra C din 2002 cu aceleasi probleme cu supensia spate. La cea mai mica groapa incep trancanelile, parca as cara oale in porbagaj. Am fost la un mecanic, a ridicat masina, verdict : "bucse superioare spate fuzeta" aveau joc. Urmeaza sa le schimb si sa va spun daca s-a remediat.
How to check the rear suspension arms on a Vectra C: http://www.youtube.com/watch?v=h-LF-qQY-Lc
Eu cand trag de roata ca in filmulet se aude trancaneala de care va spuneam.
Va multumesc pentru posibile sugestii si "drumuri linistite"!
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
pnuhttp
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salutare, am schimbat si eu bucsile la bara stabilizatoare, bucsile mari de la brate (alea care se prind de caroserie), toate cele 4 bucsi oscilante de la brate (care ereau praf).acum rotile imi stau perfect drepte,dar troncanitul respectiv tot nu imi da pace. telescoapele sunt ok, la fel si bucsile de la telescoape. ce e de facut? au mai ramas bucsile alea mai lungi dar nu au dat nici un semn de uzura... astept raspuns. noroc.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
pnuhttp a scris:Salutare, am schimbat si eu bucsile la bara stabilizatoare, bucsile mari de la brate (alea care se prind de caroserie), toate cele 4 bucsi oscilante de la brate (care ereau praf).acum rotile imi stau perfect drepte,dar troncanitul respectiv tot nu imi da pace. telescoapele sunt ok, la fel si bucsile de la telescoape. ce e de facut? au mai ramas bucsile alea mai lungi dar nu au dat nici un semn de uzura... astept raspuns. noroc.
Acum cand spui ca telescoapele sunt ok la ce te referi?
Daca telescoapele nu sunt schimbate - adica nu sunt noi - ele si-au pierdut din proprietati - oricum nu mai lucreaza si nu mai au eficacitate 100% Drept care in partea de sus la socuri mici si scurte nu mai raspund - adica nu mai tin.
Amortizorul in genere lucreaza, dar la cursa mare - adica comprimare mai mare de 7mm. Intre 5 - 7 mm cursa este moarta. Masina ta troncane datorita ansamblului spate. Care are masa inertiala iar in plaja de 7-10mm amortizorul nu isi face treaba cum trebuie.
Acum este adevarat ca aceste troncanituri, zgomate si alte alea se datoreaza uzurii general uniforme pe care puntea spate o capata in timp. 0,5 mm la o gaura in bascula sau caroserie este mult cand te gandesti ce unghi de lucru descrie bascula si daca te gandesti cate imbinari mobile sunt iti dai seama de mobilitatea ansamblului.
pnuhttp
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2010
- Mesaj Privat
mda, aici cam ai dreptate mariano. oricum mi-am adus aminte ca am omis sa schimb o bucsa oscilanta care aparent erea buna cand le-am schimbat pe celalalte. ma gandesc ca daca celalalte sunt noi automat greul lea preluat aia veche si asa a revenit zgomotul ala enervant. cert este ca dupa ce am schimbat buscile mentionate mai sus troncaneala s-a redus cu cca 70-80%, dar din pacate intr-o luna-doua a revenit. asta e. daca nu o rezolv asta seara inseamna ca ajung la vorba lui mariano, adica sa caut telescoape.
si @mariano, ai o masina frumoasa foc. stima
si @mariano, ai o masina frumoasa foc. stima
- sorin_cheloo
- *
- 22 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 2000 2.0 dti
- Timis
sorin_cheloo
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2000 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Powerflex din cate stiu eu se gaseste numai ca varianta pentru bucsile mari din capatul tendonului, nicidecum pentru cele oscilante. La oscilante recomand inlocuirea tot cu oscilante. Am schimbat unui amic luna trecuta acum ma pregatesc si eu sa mi le schimb. Dupa ce le-am schimbat masina a devenit cu totul alta. Nu se mai aude nimic, spatele ruleaza perfect, este cu totul alta masina. Este adevarat, bucsile le-am luat din anglia pentru a fi sigur ca au standardul de calitate cerut. Intr-adevar caliatea isi spune cuvantul. No name sau turcisme nu ajung in regat pentru simplu motiv ca rutele comerciale sunt altele, basca certificatele de conformitate. Asta nu inseamna ca nu gasesti si calitate mai slaba, dar oricum nu atat de multe porcarii ca aici. I-am comandat prietenului meu, mi-am comandat si mie si mi-au venit in pachet la posta in 5 zile. Credeti-ma ca mi-am luat stop de spate pe original la 1 lira, nou in cutie. Mai scump a fost transportul...
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
cred ca in bine in viraje si in rau la confort. poliuretanul e mai rigid.dar si poliuretanul poate fi facut pe mai multe duritati.oricum cea mai mica depaseste pe cea a cauciucului.intradevar rezistenta e mai mare.din pacate cele oscilante nu se pot face.sau cel putin nu prin romania.restul se pot face chiar la firma unde lucrez.eu cred ca am sa imi fac flansele la telescoapele fata.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Bucsile oscilante sunt bucsi doar cu numele. Insa constructia lor difera de cea a bucsilor. Am "disecat "o astfel de bucsa ca sa pot vedea in amanunt ce se intampa inauntru. Seamana cu un pivot sau cap de bara ca si principiu de lucru. Singura deosebire este ca trece un subub prin mijlocul ei. Practic aceasta ni este o bucsa ci un element de articulare a bratului sup/inf. Daca prin absurd s-ar face bucsa din cauciuc in locul acestei oscilante, atunci geometria puntii spate ar avea puternic de suferit in cazul uzurii acestui element. Astazi voi posta si pize in detaliu cu pozele ce arata bucsile ce trebuiesc schimbate. Dar daca nu ma insel, paremi-se ca optiunea cu bucsi oscilante este limitata la puntea spate.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cristianstefanbucur
- *
- 11 mesaje
- din 09 Mai 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Cluj
cristianstefanbucur
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cine se aventureaza sa puna bucsi poliuretanice pe masina la elemente ce tin de directie sau puntea spate si are un background tehnic solid, rog un review dupa 6-12 luni de zile. Pe cinstite si cu argumente, ca eu am citit cateva review-uri negative in ceea ce priveste aceste bucsi.
Vrem sa vedem daca se merita sa folosim aceste bucsi pe termen lung (daca-si mentin proprietatile si nu dauneaza comportamentului masinii).
De mentionat ca sunt cazuri unde se preteaza aceste bucsi si merg mai bine decat cele normale, dar sunt locuri la directie sau pe puntea spate unde ele se uzeaza excesiv sau alte bucsi normale se uzeaza excesiv din cauza lor. Deci ramane de studiat pe termen lung unde se preteaza cel mai bine (la puntea de Vectra B, de exemplu).
Vrem sa vedem daca se merita sa folosim aceste bucsi pe termen lung (daca-si mentin proprietatile si nu dauneaza comportamentului masinii).
De mentionat ca sunt cazuri unde se preteaza aceste bucsi si merg mai bine decat cele normale, dar sunt locuri la directie sau pe puntea spate unde ele se uzeaza excesiv sau alte bucsi normale se uzeaza excesiv din cauza lor. Deci ramane de studiat pe termen lung unde se preteaza cel mai bine (la puntea de Vectra B, de exemplu).