Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sunt posesorul unei Vectra GTS - 2006 - prezentarea masinii aici

Motor Z19DTH - 159.500 km

Am cumparat-o in mai 2010... in decembrie 2010 am schimbat puntea de diode si releul de incarcare la alternator.
In luna mai 2011 am fost preventiv la o diagnoza la maiandrei si au fost descoperite urmatoarele probleme:
- tija galerie admisie cazuta
- termostat blocat deschis

Dupa 2 saptamani am inlocuit termostatul (tot la maiandrei). Dupa alte 2 saptamani, am cumparat admisia, dar am fost la un alt service sa o montez (pe str. Nasaud, in spate la Liberty Center).

Cu o seara inainte sa ajung la service, la o iesire din Bucuresti, am calcat-o intr-o depasire si dintr-o data mi-a dat in nas si mi-a aparut masina cu cheita in bord. Masina a intrat in limp mode, tragea foarte greu si nu trecea de 3300 rpm. Atunci m-am gandit ca probabil a cedat actuatorul si ca va trebui sa-l schimb si pe ala. Am oprit masina intr-o parcare, am repornit motorul, totul era inapoi la normal, am pus pe cineva sa accelereze si am vazut ca motorasul inca actiona valva 3, m-am linistit. A facut restul calatoriei, vreo 100km fara probleme.

A doua zi m-am dus la service si dupa ce s-au apucat baietii sa mi-o desfaca (cam 1.5 ore de lucru), ma intreaba mecanicul: Unde sunt piesele? Eu mandru aduc galeria noua in cutie, frumos... la care el spune... Pai si nu ai luat si actuatorul?

Seful de la service mi-a spus ca imi lasa actuatorul vechi, dar pe raspunderea mea. Adica el a zis ca a mai schimbat la altele si ca s-a intamplat sa fie probleme, ca motorasul vechi nu misca corespunzator noua galerie si ca daca sunt probleme, atunci oricum ajung sa schimb si actuatorul, dar platesc manopera din nou, in cazul in care ramanea actuatorul vechi si nu era totul in regula. Mi-am amintit ce se intamplase cu o zi inainte, plus ca stateam foarte prost cu banii si m-am gandit ca mai bine fac un efort si schimb si actuatorul. In fine, i-am intrebat cat de repede il pot aduce si mi-au zis ca pe comanda vine in 2 zile. Atunci le-am zis ca il iau eu din alta parte. M-am chinuit sa mai fac rost de bani (adica de 750 lei) si l-am luat de la acelasi magazin de unde luasem si galeria de admisie, iar ei mi l-au livrat direct la service.

S-a facut reparatia (cam 6-7 ore de lucru in total). A curatat si EGR, clapeta de acceleratie si senzorul de boost din admisie (asta pentru ca am stat cu gura pe el). Dupa, s-a facut diagnoza cu o interfata Delphi, o porcarie (dupa parerea mea, cel putin). Totul era ok, doar ca aveam o eroare legata de bujiile incandescente. Aveam 154.000 km. De atunci, in fiecare dimineata, la prima pornire imi apare masina cu cheita, cand motorul este rece, timp de 5 min dupa care dispare, dar asta sigur este de la bujii.

Dupa o saptamana, imi apare din nou masina cu cheita, aceleasi simtome, putere limitata si nu se accelereaza peste 3300 rpm. Am repornit-o si a disparut. Timp de vreo luna nu am mai avut probleme, apoi iar aceeasi problema, cam odata la 7-8 porniri. Mai recent problema a inceput sa devina sacaitoare, nu prea mai scapam la nicio pornire, DOAR dupa ce se incalzea motorul, masina cu cheita si limp mode. Niciodata nu am avut problema cu motorul rece. Apoi nu am mai putut sa ma ocup de masina (am fost foarte bolnav si m-a costat o poala de bani tratamentul, deci o lasasem balta). Acum m-am pus pe picioare si am hotarat sa rezolv si cu masina. Am o interfata OP-COM si am facut o diagnoza:

Cu masina pe loc am pornit-o si am gasit urmatoarele coduri de eroare:


B3794-08 - sigur e de la pilotul automat: maneta nu face bine contact in CIM si cateodata cand dau sa il cuplez, primeste comanda de decuplare
P0380-08 - de la bujiile incandescente
P1109-61 - desi mi se parea foarte cunoscut nu mi-am dat seama ce este. eu ma gandeam ca poate are legatura cu EGR-ul, pt. ca atunci cand am fost la maiandrei la diagnoza, mi-a zis ca volumul de recirculare de la EGR era la limita de jos. Ajuns acasa, am cautat pe net si mi-a cazut fatza: Swirl Actuator Malfunction
B2652-05 - stiu ca este ceva legat de led/bec la bord, desi nimic vizibil care sa nu fie in regula
B2585-04 - am becuri cu SMD-uri pe pozitii si mai lasa si ele cate o eroare
B1240-00 - am probleme cu CD-urile, cateodata spune invalid CD, stiu ca trebuie schimbata unitatea optica.

Inca o poza cu EGR Solenoid Test:


Si am vazut ca pot vedea si ceva legat de injectoare, am filmat putin ce era acolo: http://www.youtube.com/watch?v=x-5rwkA6nVI
E OK?

Am sters codurile am plecat la un drum de aproximativ 15 km. S-a incalzit motorul si mergea fara probleme. Cand mai aveam cam 2 km, limp mode. Oprit - Pornit in mers, s-a rezolvat, nu am mai intrat in limp mode (alta data nu scapam, intra imediat). Inca nu eram lamurit 100% de la ce intra in limp mode. Un coleg de pe forum, Emil (B 669 EMO), mi-a sugerat sa-i sterg din nou codurile si sa fac diagnoza in mers atunci cand apare martorul. Asa am facut si aveam asta:



Am ridicat capota, am dat capacul de la motor jos, am pus pe un prieten sa o accelereze si swirl-ul lucra normal.

Acum e clar de la ce intra in limp mode acum. Am sters eroarea, pe loc cu motorul pornit si a aparut din nou in aprox. 10 secunde... am sters-o din nou si nu a mai aparut. Am facut o tura de vreo 5 km... nu a mai aparut. am oprit-o, am pornit-o, nu a mai aparut. acum chiar sunt bulversat... treaba asta e aleatoare? este defect actuatorul nou? sau e vreun contact imperfect undeva? ce sa fac, sa ma duc inapoi la service? Daca dau si ei jos capacul de la motor si vad ca se misca swirl-ul, ma gandesc ca o sa ma expedieze repede. Ei au zis ca garantia la manopera e de 3 luni, care au trecut, deci probabil o sa mai vrea alti bani pe manopera. Ma gandesc ca la magazin ar trebui sa mi-l schimbe, daca e defect.

Am facturi atat la manopera, cat si la piese. Service-ul este autorizat, din cate stiu eu.

M-ai bine ma duceam la maiandrei, era un pic mai scump (450 lei fatza de 270 lei manopera), dar stateam linistit acum.

Era sa uit sa mentionez si alta problema: de cand s-a schimbat admisia, cam 1 data la luna, completez cu aprox. 300 ml lichid racire. Nu se vede niciodata pata sub masina si nici o alta scurgere evidenta. Probabil pierderea este mica si ce curge ori se evapora din cauza caldurii de la motor ori ajunge in scut si nefiind mai mult, nu apuca sa se vada si pe jos, habar n-am exact.

Ce ma sfatuiti? A mai patit cineva asa ceva cu galerie admisie noua si actuator nou?

PS: scuze... probabil am reusit recordul de a avea cel mai lung post de pe forum, dar m-am gandit ca ar fi bine sa nu lipseasca detalii, ca sa pot primi un raspuns concludent.


Ultima modificare făcută de CrisGTS la Vin 09 Sep, 2011 11:31 am
Skip ads

  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Azi am dat o tura pana la service... totul inchis, oamenii sunt in concediu pana pe 4 septembrie.

In timp ce ma intorceam de la service, iar a intrat in limp mode... am dat jos capacul de la motor si am pus pe cineva sa o accelereze... nu se mai misca tija. probabil ca din momentul in care intra in eroare, motorasul nici nu mai primeste impuls ca sa actioneze.

Am vorbit cu cei de la magazinul de unde am luat piesele si au zis ca s-a mai intamplat ca nu a mers deloc actuatorul dupa ce a fost montat, caz in care l-au schimbat. Ei au zis ca ar fi ceva legat de partea electrica si m-au sfatuit sa merg la service-ul cu care lucreaza ei si sa imi puna un diagnostic.

Cam atat momentan... va tin la curent. Daca cineva are vreo idee, va rog luminati-ma!
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu agate tija actuatorului ceva pe sub admisie.

Motorasul are si o functie de calibrate/learning. Cred ca e necesar Tech2.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description

IAT Sensor 2 (Intermittent) Conditions
Cause

Engine running, then the PCM detected an intermittent open condition in the IAT sensor 2 Scan Tool Tips Select the IAT PID and monitor the signal for sudden changes
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@tonytm: m-am gandit si eu ca ar putea agata ceva, dar nu ai acces deloc pe acolo ca sa poti verifica ceva. e posibil sa fie si ceva legat de calibrare... e plecat in concediu maiandrei, ca dadeam o fuga pana la el.

@cangri: am incercat sa inteleg ceva ceva din ce ai postat, dar nu imi dau seama ce si cum. unde ai gasit descrierea asta?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
IAT=Intake Air Temperature
Am pe telefon o aplicatie se numeste Torque.
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ok... si practic cum s-ar treduce asta... senzorul de temperatura din admisie are o problema?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
1109 e eroare la motoras. Fie ca agata, fie ca e mort.
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
actuatorul a fost schimbat in garantie, dar am aceeasi problema ca si cu cel vechi.

au descoperit pe unde pierdeam lichid de racire, era un furtun mic, deasupra galeriei de admisie, care avea o ciupitura.

am ajuns de unde am plecat si vreo 2500 lei cheltuiti, plus nervi, stres si timp pierdut.

m-am intors la service, ei au spus ca inseamna ca este galeria defecta. nici nu stiu ce sa mai cred.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Imi pare rau pentru tine dar asta e dieselul, cand merge... e motorul perfect nu mai vrei altceva ... cand incepe sa se strice cere bani nejustificati cu nemiluita .

Asa am ramas si eu cu un gust amar, si din pacate Opel are motoare bune pe benzina vezi 1.8-singurul care merita mentionat.

Din pacate tehnologia a distrus mitul fiabilitatii si nu ne mai putem intoarce la 1.9 TDI ALH 90 CP - best diesel ever
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
e adevarat ca dieselul este mai pretentios, dar si altii au schimbat galerii si alte piese mai importante si nu au avut atatea probleme. inca nu stiu care e treaba, ca sa imi dau seama, daca cei de la service nu au lucrat bine sau daca a venit intr-adevar galeria cu defect. poate o fi alta problema, nu stiu inca. e clar ca actuatorul nu era defect.

problema cu 1.9 de 90 CP este ca ar fi prea putin 90 CP la o masina de o tona si jumatate.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Tu poti misca tija pe galerie usor?
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut Cristi!
Cel mai bine, fa-i o diagnoza la Marius (pe 12 vine din concediu), service-ul lui e agreat RAR, deci daca e sa fie vre-o problema cu piesa nu ar trebuii sa intampini dificultati la garantie.


Adi G.
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@tonytm: salutare, tocmai am observat in seara asta, ca atunci cand motorul este cald, pornesc, si pana sa intre in eroare, motorasul incearca sa miste clapetele, dar se vede ca intampina dificultati si nu reuseste sa faca cursa completa, imediat intra in eroare si nu se mai misca deloc. cand motorul este rece, motorasul reuseste fara probleme sa traga clapetele si face cursa completa.

@cyberbob: salutare omule. sunt deja programat la o diagnoza la maiandrei.

acum, din ce am observat, pare sa fie defecta galeria... probabil ceva la clapete se dilata la caldura (bucsi ceva, habar n-am)... era bine daca si cei de la service, unde am montat si inlocuit ulterior in garantie actuatorul (degeaba), sa fi fost si ei mai atenti la ce se intampla atunci cand intra in eroare. acum o sa ma duc la maiandrei, luni 19 septembrie. am vorbit si cu cei de la care am luat piesele si au spus ca se rezolva daca este galeria defecta.
  • PH09PIV

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dragi colegi va salut pe toti eu am vindut caravanu g anul trecut in iulie am stat 6 luni fara masina in dec 2010 am cumparat un h 19 dth 150 caluti superb am sa atasez si foto dar nu azi ca nu prea ma pricep la ordinator si am nev de asistent revenind la subiectul galerie eu am vazut de cind am cumparat-o ca e tija cazuta dar nu ma deranja cu nimic n-am erori consum la relanti e 03 l si 04 l la ora si pe autoruta fisie ca sa o schimb aici in be costa 1500 euroi la vara vin in vacanta si as vrea sa o schimb sper sa ajung la maiandrei pentru ca am vazut ca e cautat si inca ceva valva 3 nu se misca dar cum am specificat mai sus nu am probleme cind si cind le aduc pe celelalte pe poz deschis am curatat egr ul de doua ori in optluni nu e mare filozofie mai vad putina mecanica
va urez multi km fara evenimente sofer nu e cel care nu face accidente ci cel care l-e evita
sa aveti o seara buna
  • PH09PIV

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
masina are 169000 km si nu sa umblat la volanta este adevarat in ro numai vreo 5000 km garajul meu este gol dar am sa-l umplu Very Happy
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Clapeta 3 trebuie sa se miste daca e conectata la actuator. Poate nu mai e conectata. Altfel ar da eroare cu limp mode.

@crisgts

Misca tu cand e cald motorul. Vezi cum merge.

Mai poti da jos tija de pe clapete (o vei pune cam greu inapoi la loc) sau uita-te in spatele admisiei (e stramta zona) si scoate tija care vine de la actuator pe galeria la nr.3. Daca nu-ti mai da eroare cu actuatorul conectat e o problema la admisie.
  • CrisGTS

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
la inceputul lunii septembrie, am fost la serviceul unde am montat galeria si actuatorul, actuatorul a fost schimbat in garantie si au descoperit ca pierdeam lichid de racire pe la furtun, deasupra galeriei de admisie (in partea stanga a galeriei cum te uiti la motor, deasupra), care avea o ciupitura, iar de acolo se scurgea pe galerie, exact in zona tijei. am plecat din service fix cu aceeasi problema, cand se incalzea motorul, limp mode. treptat, intr-o saptamana a inceput sa imi dispara problema, intra din ce in ce mai rar in limp mode. cand am fost la maiandrei, la diagnoza, pe 19 septembrie, la swirl test nu au fost probleme si de atunci nu mi-a mai dat niciodata eroarea.

intre timp am facut o gramada de alte reparatii la masina:
reconditionare alternator,
inlocuire: bujii incadescente, racord flexibil evacuare, bielete antiruliu
pus cauciucuri iarna

iar acum la sfarsitul lunii: inlocuire electrovalva turbina, remap, inlocuire curea + intinzator alternator, schimb filtre + ulei

Odata scapat de buba asta u galeria, chiar am inceput sa ma bucur din nou de masina.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,465
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
PH09PIV a scris:dragi colegi va salut pe toti eu am vindut caravanu g anul trecut in iulie am stat 6 luni fara masina in dec 2010 am cumparat un h 19 dth 150 caluti superb am sa atasez si foto dar nu azi ca nu prea ma pricep la ordinator si am nev de asistent revenind la subiectul galerie eu am vazut de cind am cumparat-o ca e tija cazuta dar nu ma deranja cu nimic n-am erori consum la relanti e 03 l si 04 l la ora si pe autoruta fisie ca sa o schimb aici in be costa 1500 euroi la vara vin in vacanta si as vrea sa o schimb sper sa ajung la maiandrei pentru ca am vazut ca e cautat si inca ceva valva 3 nu se misca dar cum am specificat mai sus nu am probleme cind si cind le aduc pe celelalte pe poz deschis am curatat egr ul de doua ori in optluni nu e mare filozofie mai vad putina mecanica
va urez multi km fara evenimente sofer nu e cel care nu face accidente ci cel care l-e evita
sa aveti o seara buna



consum de 0.3 - 0.4 la relanti? ti se pare normal? ori ai o eroare la BC ori vre.un injector ceva. consumul la un 1.9 cdti de 150 cp este undeva intre 0.8 - 1.1 la relanti. cauta ca s.a mai discutat. bafta!
  • crystyn_p

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2010

  • Mesaj Privat
A mai gasit cineva rezolvarea erorii B2652 - Circuitul de iesire reducere gradualã luminoz. lãmpi aparate de bord - deschis/tens. mare?
Multumesc anticipat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR