Motor Z19DTH - 159.500 km
Am cumparat-o in mai 2010... in decembrie 2010 am schimbat puntea de diode si releul de incarcare la alternator.
In luna mai 2011 am fost preventiv la o diagnoza la maiandrei si au fost descoperite urmatoarele probleme:
- tija galerie admisie cazuta
- termostat blocat deschis
Dupa 2 saptamani am inlocuit termostatul (tot la maiandrei). Dupa alte 2 saptamani, am cumparat admisia, dar am fost la un alt service sa o montez (pe str. Nasaud, in spate la Liberty Center).
Cu o seara inainte sa ajung la service, la o iesire din Bucuresti, am calcat-o intr-o depasire si dintr-o data mi-a dat in nas si mi-a aparut masina cu cheita in bord. Masina a intrat in limp mode, tragea foarte greu si nu trecea de 3300 rpm. Atunci m-am gandit ca probabil a cedat actuatorul si ca va trebui sa-l schimb si pe ala. Am oprit masina intr-o parcare, am repornit motorul, totul era inapoi la normal, am pus pe cineva sa accelereze si am vazut ca motorasul inca actiona valva 3, m-am linistit. A facut restul calatoriei, vreo 100km fara probleme.
A doua zi m-am dus la service si dupa ce s-au apucat baietii sa mi-o desfaca (cam 1.5 ore de lucru), ma intreaba mecanicul: Unde sunt piesele? Eu mandru aduc galeria noua in cutie, frumos... la care el spune... Pai si nu ai luat si actuatorul?
Seful de la service mi-a spus ca imi lasa actuatorul vechi, dar pe raspunderea mea. Adica el a zis ca a mai schimbat la altele si ca s-a intamplat sa fie probleme, ca motorasul vechi nu misca corespunzator noua galerie si ca daca sunt probleme, atunci oricum ajung sa schimb si actuatorul, dar platesc manopera din nou, in cazul in care ramanea actuatorul vechi si nu era totul in regula. Mi-am amintit ce se intamplase cu o zi inainte, plus ca stateam foarte prost cu banii si m-am gandit ca mai bine fac un efort si schimb si actuatorul. In fine, i-am intrebat cat de repede il pot aduce si mi-au zis ca pe comanda vine in 2 zile. Atunci le-am zis ca il iau eu din alta parte. M-am chinuit sa mai fac rost de bani (adica de 750 lei) si l-am luat de la acelasi magazin de unde luasem si galeria de admisie, iar ei mi l-au livrat direct la service.
S-a facut reparatia (cam 6-7 ore de lucru in total). A curatat si EGR, clapeta de acceleratie si senzorul de boost din admisie (asta pentru ca am stat cu gura pe el). Dupa, s-a facut diagnoza cu o interfata Delphi, o porcarie (dupa parerea mea, cel putin). Totul era ok, doar ca aveam o eroare legata de bujiile incandescente. Aveam 154.000 km. De atunci, in fiecare dimineata, la prima pornire imi apare masina cu cheita, cand motorul este rece, timp de 5 min dupa care dispare, dar asta sigur este de la bujii.
Dupa o saptamana, imi apare din nou masina cu cheita, aceleasi simtome, putere limitata si nu se accelereaza peste 3300 rpm. Am repornit-o si a disparut. Timp de vreo luna nu am mai avut probleme, apoi iar aceeasi problema, cam odata la 7-8 porniri. Mai recent problema a inceput sa devina sacaitoare, nu prea mai scapam la nicio pornire, DOAR dupa ce se incalzea motorul, masina cu cheita si limp mode. Niciodata nu am avut problema cu motorul rece. Apoi nu am mai putut sa ma ocup de masina (am fost foarte bolnav si m-a costat o poala de bani tratamentul, deci o lasasem balta). Acum m-am pus pe picioare si am hotarat sa rezolv si cu masina. Am o interfata OP-COM si am facut o diagnoza:
Cu masina pe loc am pornit-o si am gasit urmatoarele coduri de eroare:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
B3794-08 - sigur e de la pilotul automat: maneta nu face bine contact in CIM si cateodata cand dau sa il cuplez, primeste comanda de decuplare
P0380-08 - de la bujiile incandescente
P1109-61 - desi mi se parea foarte cunoscut nu mi-am dat seama ce este. eu ma gandeam ca poate are legatura cu EGR-ul, pt. ca atunci cand am fost la maiandrei la diagnoza, mi-a zis ca volumul de recirculare de la EGR era la limita de jos. Ajuns acasa, am cautat pe net si mi-a cazut fatza: Swirl Actuator Malfunction
B2652-05 - stiu ca este ceva legat de led/bec la bord, desi nimic vizibil care sa nu fie in regula
B2585-04 - am becuri cu SMD-uri pe pozitii si mai lasa si ele cate o eroare
B1240-00 - am probleme cu CD-urile, cateodata spune invalid CD, stiu ca trebuie schimbata unitatea optica.
Inca o poza cu EGR Solenoid Test:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Si am vazut ca pot vedea si ceva legat de injectoare, am filmat putin ce era acolo: http://www.youtube.com/watch?v=x-5rwkA6nVI
E OK?
Am sters codurile am plecat la un drum de aproximativ 15 km. S-a incalzit motorul si mergea fara probleme. Cand mai aveam cam 2 km, limp mode. Oprit - Pornit in mers, s-a rezolvat, nu am mai intrat in limp mode (alta data nu scapam, intra imediat). Inca nu eram lamurit 100% de la ce intra in limp mode. Un coleg de pe forum, Emil (B 669 EMO), mi-a sugerat sa-i sterg din nou codurile si sa fac diagnoza in mers atunci cand apare martorul. Asa am facut si aveam asta:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am ridicat capota, am dat capacul de la motor jos, am pus pe un prieten sa o accelereze si swirl-ul lucra normal.
Acum e clar de la ce intra in limp mode acum. Am sters eroarea, pe loc cu motorul pornit si a aparut din nou in aprox. 10 secunde... am sters-o din nou si nu a mai aparut. Am facut o tura de vreo 5 km... nu a mai aparut. am oprit-o, am pornit-o, nu a mai aparut. acum chiar sunt bulversat... treaba asta e aleatoare? este defect actuatorul nou? sau e vreun contact imperfect undeva? ce sa fac, sa ma duc inapoi la service? Daca dau si ei jos capacul de la motor si vad ca se misca swirl-ul, ma gandesc ca o sa ma expedieze repede. Ei au zis ca garantia la manopera e de 3 luni, care au trecut, deci probabil o sa mai vrea alti bani pe manopera. Ma gandesc ca la magazin ar trebui sa mi-l schimbe, daca e defect.
Am facturi atat la manopera, cat si la piese. Service-ul este autorizat, din cate stiu eu.
M-ai bine ma duceam la maiandrei, era un pic mai scump (450 lei fatza de 270 lei manopera), dar stateam linistit acum.
Era sa uit sa mentionez si alta problema: de cand s-a schimbat admisia, cam 1 data la luna, completez cu aprox. 300 ml lichid racire. Nu se vede niciodata pata sub masina si nici o alta scurgere evidenta. Probabil pierderea este mica si ce curge ori se evapora din cauza caldurii de la motor ori ajunge in scut si nefiind mai mult, nu apuca sa se vada si pe jos, habar n-am exact.
Ce ma sfatuiti? A mai patit cineva asa ceva cu galerie admisie noua si actuator nou?
PS: scuze... probabil am reusit recordul de a avea cel mai lung post de pe forum, dar m-am gandit ca ar fi bine sa nu lipseasca detalii, ca sa pot primi un raspuns concludent.
Ultima modificare făcută de CrisGTS la Vin 09 Sep, 2011 11:31 am