- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salutare si bine v`am gasit.
De astazi sunt fericitul posesor al unui Vectra B CC, motor X16XEL, benzina, cutie automata.
Problema: merg ce merg... schimba 2 trepte decat, a3a nu urca nici la 5000 turatii. M`am uitat la joja... ulei negru si am impresia ca este MULT peste. Am mai scos din el cu o seringa dar dura prea mult si am renuntat. Presupun ca este o cauza electrica. In momentul in care o fortez putin mai mult timp, se aprinde sub ceas ca o rotita galbena, cu semnul ! exclamarii in interior si masina nu mai are putere, trebuie sa opresc motorul si sa pornesc iar... Daca apuc cu ea oprita la semafor de ex, trebuie sa opresc motorul si sa`l pornesc iar, pentru ca nu pot sa plec dupa loc, se invarte cumva in gol.
Ce ma intereseaza: daca a mai intalnit cineva problema asta, ce ulei trebuie sa ii pun, clar trebuie sa il schimb pe asta, cate trepte ar trebui sa aiba cutia?
Va multumesc!
PS: Opel Vectra B CC din 13.09.1999
De astazi sunt fericitul posesor al unui Vectra B CC, motor X16XEL, benzina, cutie automata.
Problema: merg ce merg... schimba 2 trepte decat, a3a nu urca nici la 5000 turatii. M`am uitat la joja... ulei negru si am impresia ca este MULT peste. Am mai scos din el cu o seringa dar dura prea mult si am renuntat. Presupun ca este o cauza electrica. In momentul in care o fortez putin mai mult timp, se aprinde sub ceas ca o rotita galbena, cu semnul ! exclamarii in interior si masina nu mai are putere, trebuie sa opresc motorul si sa pornesc iar... Daca apuc cu ea oprita la semafor de ex, trebuie sa opresc motorul si sa`l pornesc iar, pentru ca nu pot sa plec dupa loc, se invarte cumva in gol.
Ce ma intereseaza: daca a mai intalnit cineva problema asta, ce ulei trebuie sa ii pun, clar trebuie sa il schimb pe asta, cate trepte ar trebui sa aiba cutia?
Va multumesc!
PS: Opel Vectra B CC din 13.09.1999
- nogood_off
- **
- 71 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nogood_off
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut si eu am cutie automata pe vectra b din 97 cauta discutii despre cum se verifica uleiul mai intai si ti-as recomanda sa incerci si un tester sa vezi daca poti sa ai mai faci ceva sau trebuie alta a vaazut mai demult un anunt in care cerea 9 mil pe o cutie (sper sa nu fie cazul) cit despre cutie are doar 4 trepte daca depistezi problema ar fi foarte folositor daca ai reveni cu o discutie
B79KHR- Suspendat
- 147 mesaje
- din 25 Jul 2008
- Alta tara
B79KHR- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2008
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,216 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,216
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- nogood_off
- **
- 71 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
nogood_off
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
eu am cautat filtrul dela cutia de viteze si am renuntat sa il mai schimb din cauza ca cel mai ieftin l-am gasit la 7Mil si in al doilea rind trebuie desfacuta cutia aproape in jumate si nu am vrut sa isi bage cineva nasu' in cutia mea si am preferat sa schimb doar uleiul ai grija si ce ulei ai bagi eu te sfatuiesc sa faci comanda si sa iei pe original cit despre treaba cu "AA" BB" la mine in talon scrie marca OPEL si la Tipul-varianta...scrie doar vectra nici macar ca e B in cazul meu
- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salutare, multumesc pentru raspunsuri... in cartea de la mama ei scrie asa: Marke: OPEL; Handelsbezeichung: VECTRA-B-CC; Type: J96/db11/2a06ajfafa5.
Acum... am schimbat uleiul si tot asa face... la service unde am fost au sunat la un pr la reprezentanta si le-a zis sa bage MOBIL aTF 320, parca, bineinteles, masina face la fel. La tester imi da asa: Cod de eroare: P0730 (SCHIMBARE TREAPTA [cutie autom.] - FUNCTIE DEFECTA); Cod de eroare: P0720 [SENZOR DE TURATIE FUNCTIONARE- semnal necorespunzator). Acum patronul de la service mi`a spus ca a sunat la arad la niste baieti care se ocupa cu cutii automate si m`a sfatuit sa imi cumpar o alta cutie mai bine, pentru ca reparatia costa intre 800-1400 euro.
Maine o sa ma duc la alt baiat, care le are cat de cat... eu sper sa fie doar acel senzor de turatie care din cate am citit(parca aici pe forum) e pana in 100 lei. Si sper sa nu fie bagat adanc pe undeva...
Daca mai are cineva idei ceva, astept. Multumesc
Acum... am schimbat uleiul si tot asa face... la service unde am fost au sunat la un pr la reprezentanta si le-a zis sa bage MOBIL aTF 320, parca, bineinteles, masina face la fel. La tester imi da asa: Cod de eroare: P0730 (SCHIMBARE TREAPTA [cutie autom.] - FUNCTIE DEFECTA); Cod de eroare: P0720 [SENZOR DE TURATIE FUNCTIONARE- semnal necorespunzator). Acum patronul de la service mi`a spus ca a sunat la arad la niste baieti care se ocupa cu cutii automate si m`a sfatuit sa imi cumpar o alta cutie mai bine, pentru ca reparatia costa intre 800-1400 euro.
Maine o sa ma duc la alt baiat, care le are cat de cat... eu sper sa fie doar acel senzor de turatie care din cate am citit(parca aici pe forum) e pana in 100 lei. Si sper sa nu fie bagat adanc pe undeva...
Daca mai are cineva idei ceva, astept. Multumesc
- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Revin cu update: dupa cum am spus(sau nu) am schimbat uleiul la cutie... cu toate astea nu s-a schimbat nimic. DAR acum dupa ce mi se aprinde beculetul cu eroarea(rotita aia zimtzata cu semnul exclamarii in ea) merge foarte frumos, numai ca nu schimba in a 3-a treapta... am urcat pana la 6000 rotatii si degeaba... Tot sper ca nu trebuie schimbata cutia(care nu prea gasesc, sau gasesc la preturi foarte mari) ci sa fie vre`un senzor. Posesorii de cutie automata... i`ash ruga sa imi spuna si mie pe la ce turatii le schimba treptele. Multumesc!
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Pot sa-ti spun cat l-a costat pe un coleg de munca un senzor la cutia automata...este adevarat ca masina este un VW Golf din 2000...deci ...34 milioane! El are un handicap locomotor si nu poate conduce fara automata!
Nu lua ca sfat...doar ca idee.....scapa definitiv de automata si pune-i una manuala...in timp, cu siguranta vei iesi mult mai ieftin cu intretinerea/reparatia!
Cutia de care pomenesti mai sus, cu siguranta nu se potriveste la tine!
Nu lua ca sfat...doar ca idee.....scapa definitiv de automata si pune-i una manuala...in timp, cu siguranta vei iesi mult mai ieftin cu intretinerea/reparatia!
Cutia de care pomenesti mai sus, cu siguranta nu se potriveste la tine!
- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Update: In sfarsit am gasit o cutie de viteze 60-40-LE tocmai perfecta pt masina mea. La recomandarea mecanicilor d ela service`ul al care ma duc, am cumparat`o. Au montat`o, totul ok. Sa dam o tura. Eh... daca cealalta cutie putea sa urce 2 trepte, asta urca decat 1.... 5000 turatii maxim ~50 km/h cam asa... Le-am lasat masina si am plecat acasa. Dimineata ma suna ca defapt e convertizorul. Il sun pe omul de la care am luat cutia, om de incredere, care a mers cu masina care avea cutia, si i-am zis sa imi trimita convertizorul. Pune omul convertizorul al curier, ma suna de la service sa`mi zica ca defapt nu e convertizorul, ca e tot cutia, ca asa am avut nesansa sa fie. E posibil sa fie cutia?(care omul respectiv a mers cu masina respectiva)? E convertizorul? Sau ce poate sa fie? Ca o duc la padure sii ii dau foc!
Multumesc!
Multumesc!
- normancrypt
- OP
- 7 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Vectra 1999 x16xel
- Olt
normancrypt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
TEugen
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
normancrypt a scris:Salutare si bine v`am gasit.
De astazi sunt fericitul posesor al unui Vectra B CC, motor X16XEL, benzina, cutie automata.
Problema: merg ce merg... schimba 2 trepte decat, a3a nu urca nici la 5000 turatii. M`am uitat la joja... ulei negru si am impresia ca este MULT peste. Am mai scos din el cu o seringa dar dura prea mult si am renuntat. Presupun ca este o cauza electrica. In momentul in care o fortez putin mai mult timp, se aprinde sub ceas ca o rotita galbena, cu semnul ! exclamarii in interior si masina nu mai are putere, trebuie sa opresc motorul si sa pornesc iar... Daca apuc cu ea oprita la semafor de ex, trebuie sa opresc motorul si sa`l pornesc iar, pentru ca nu pot sa plec dupa loc, se invarte cumva in gol.
Ce ma intereseaza: daca a mai intalnit cineva problema asta, ce ulei trebuie sa ii pun, clar trebuie sa il schimb pe asta, cate trepte ar trebui sa aiba cutia?
Va multumesc!
PS: Opel Vectra B CC din 13.09.1999
De astazi sunt fericitul posesor al unui Vectra B CC, motor X16XEL, benzina, cutie automata.
Problema: merg ce merg... schimba 2 trepte decat, a3a nu urca nici la 5000 turatii. M`am uitat la joja... ulei negru si am impresia ca este MULT peste. Am mai scos din el cu o seringa dar dura prea mult si am renuntat. Presupun ca este o cauza electrica. In momentul in care o fortez putin mai mult timp, se aprinde sub ceas ca o rotita galbena, cu semnul ! exclamarii in interior si masina nu mai are putere, trebuie sa opresc motorul si sa pornesc iar... Daca apuc cu ea oprita la semafor de ex, trebuie sa opresc motorul si sa`l pornesc iar, pentru ca nu pot sa plec dupa loc, se invarte cumva in gol.
Ce ma intereseaza: daca a mai intalnit cineva problema asta, ce ulei trebuie sa ii pun, clar trebuie sa il schimb pe asta, cate trepte ar trebui sa aiba cutia?
Va multumesc!
PS: Opel Vectra B CC din 13.09.1999
1 uleiul la cutie se verifica cu motorul pornit altfel nivelul este mult mai mare
2 daca ai semnul excamarii in bord este deoarece cutia ta se afla pe avarie si deaceea nu ii da voie sa creasca turatiile
3 eu am rezolvat astfel ( o sa adaug intreaga povestire) Am deschis si un post nou
Buna ziua! Avand in vedere ca am avut o problema timp de 3 ani si sa rezolvat apoi foarte usor vreau sa va povestesc poate astfel voi ajuta pe cineva.
AM cumparat o Vectra B acum cativa ani mult mai ieftina deoarece fostul proprietar incerca sa scape de ea ca avea o problema la cutie.
Cand porneam dimineata si dadeam pe Drive smuncea si intra pe treapta de avarie ( aparea semnul exclamarii in bord)
Dupa 1 minut de mers trebuia sa opresc si sa pornesc iar si nu mai aveam probleme pana a doua zi.
AM fost tocmai la Valu lu traian fiind din Tulcea am schimbat uleiul le-am spus de problema dar nu sa rezolvat
Toti imi spuneam ca este de la ulei sau de la valvele cutiei ( selenoid parca)
Vazand ca nu sa rezolvat prin schimbarea uleiului ...deja renuntasem.
Intr`o dimineata am facut un mic test.
Am pornit masina si am miscat putin schimbatorul de viteze fara sa dau pe drive. DOar putin l-am atins si HOP surpriza : s`a aprins becul de avarie ( repet doar am atins putin schimbatorul) .
Vazand asta mi-am dat seama ca este ceva in neregula la schimbator si am inceput sa caut pe net probleme la selectorul de viteze.
Am vazut unde este pozitionat si m-am dus la un mecanic de garaj si i-am spus sa imi desfaca de la motor selectorul de viteze ( o cutiuta mica de plastic ) ( schimbatorul actioneaza printr`o sufa direct in acea cutiuta care la randul ei da comanda la calculatorul masinii)
Desfacand acea cutiuta se vedea vaselina intarita si l-am pus pe mecanic sa imi curete bine si am inlocuit vaselina.
De atunci nu am mai avut probleme.
Eroarea in bord aparea deoare dimineata vaselina era tare si cand schimbam de pe P pe D acea tablita din selector nu facea contact bine si calculatorul masinii nu stia in ce treapta se afla.
Toata operatiunea a durat 30 de minute si am platit doar 50 de lei .