Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • cont-sters-1946

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2006

  • Mesaj Privat
salutare, am si eu o intrebare, actualmente rulez cu un set de Continental CSC2 205/50/R16 si as vrea sa le schimb cu Continental CSC2 205/55/R16
Banda ar fi putin mai inalta, cca 5mm / fiecare parte.
Motivul ar fi confortul ceva mai mare cu cauciucuri cu guma mai groasa si evident pretul (Se pare ca 55-urile sunt mai ieftine)

Ce parere aveti? pot aparea efecte secundare la rulare? Atingere in partea superioara a aripii? Sistemul de directie are de suferit?

Multumesc anticipat
Mihai
Skip ads

  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
daca sunt mai mari, sunt mai grele... => o inertie la roata mai mare, se solicita planetara mai mult, iar vitezometrul iti va indica mai putin... despre distantza la aripa nu stiu sa-ti spun...

pt informatii suplimentare despre roti si cauciucuri: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Masina va deveni UN PIC mai lenesa iar indicatiile kilometrajului vor fi mai aiurea, atata tot... Exclamation
DOar ca iti "zboara" omologarea masinii...
  • cont-sters-1946

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2006

  • Mesaj Privat
si.. fiindca n-am avut de ales, le-am pus tot pe cele cu 50, noi noute.
Le-au montat baietii, echilibrat (de precizat ca fiecare jeanta mi-a cerut cam 15-20 pe fiecare parte) si am purces la drum inapoi spre craiova

stupoare .. la 120-140 km/h .. vibratie in volan. Stiu sigur ca aveam si cu cele vechi o mica vibratie, si speram sa scap de ea, dar acum parca e si mai amplificata.

Baietii de la 'depozitul de anvelope' mi-au spus ca jentile nu au probleme, asa ca nu prea stiu din ce cauza poate sa fi aparut vibratia asta?! sa merg sa fac geometria rotilor (unghi, etc?). Ce alte elemente de directie pot genera problema asta?


Multumesc
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
geometria nu strica niciodata sa o faci.. mai ales ca nu e scumpa.. e fo 30-60 ron in func de prestator Wink

Baietii ti-au pus jentile pe vreun aparat ca sa-ti zica ca nu ai probleme? sau doar okiometric au tras concluzia asta?
  • cont-sters-1946

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2006

  • Mesaj Privat
cam ochiometric asa, au lasat janta sa ruleze pe masina de echilibrat si au intins un brat subtire metalic pe rama ei, sa vada daca oscileaza.

La SAMA in craiova geometria e cam 75 RON

Am mai citit si pe alte forumuri, e posibil ca problemele cu vibratia in volan sa fie datorate si capetelor de bara? bucselor, butucului cu rulment pe care se prinde roata, pivoti, rulmenti?!
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca e de la rulment se aude un uruit in timp ce merge masina.. si se aude po toata plaja de turatii, bucshile de asemenea se cam aud troncanind.. pivorii pe drum drept nu prea dau vibratii in volan, capetele de bara tot asa...

De regula ceea ce descrii tu (vibratii in volan pornind de la o viteza specifica) e simptom de roti neechilibrate...

Sa vedem ce mai zic baietii, poate stie careva ceva specific pt masina ta...
  • Dragster

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am avut pe fata Dunlop 205 50 R16 si nu am avut niciodata nici o vibratie in volan, desi cauciucurile erau foarte uzate. Le-am schimbat in toamna cu 205 55 R16 si de asemenea, nu am nici o vibratie, desi bucsele cam troncane si ar trebui schimbate. Parerea mea e ca nu sunt echilibrate rotile cum trebuie.
  • cont-sters-1946

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2006

  • Mesaj Privat
... venit acum de la service Bosch (proaspat deschis, aparatura ff noua, bine calibrata de care sunt FOARTE MANDRI).

Am verificat tot, bucse, rulmenti, pivoti.. toate tari ca tunul, absolut impecabile... acum ma bucur ca merg exagerat de incet pe drumuri proaste

In schimb, uzate flansele + rulmentii + bucsele de la amortizoare si ce e mai grav caseta de directie are joc la melcul de pe cremaliera. Rotile erau intradevar dezechilibrate (35 cu 45 la una, si 5 cu 10 la alta).. n-am apucat sa verific daca mai vibreaza, sper sa nu!

Daca ansamblul amortizoare m-am decis sa il schimb cu piese de origine, stie cineva daca / cum se poate repara caseta de directie? (se pare ca pe original - GM - e in jur de 850 - 900€)

va tin la curent cu evolutia
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
la ora actuala am pe masina 205/55 R16 nu atinge
cu 215/40 R17 se mai intampla sa atinga in aparatorile de noroi
cauta userul trami aici pe forum in legatura cu repararea casetei
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR