mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Daca nu am postat unde trebuie sau daca trebuia sa "sap" mai bine prin topic-uri, atunci rog un moderator sa stearga discutia sau sa o mute unde trebuie.
Am rasfoit de foarte multe ori forumul si am gasit multe probleme asemanatoare... insa nu prea au fost rezolvari concrete... sau unii au uitat sa mai raspunda daca au rezolvat problema sau nu.
Masina cu probleme este un Opel Astra G Z16XE - 150.000 km - <cati din ei or fi reali...>
Cum se mainfesta masina:
Merge normal, insa uneori "da in nas" in timpul mersului adica apar niste smuncituri.
1. Daca apas ambreajul motorul moare
1.1. Nu mai porneste decat foarte greu si daca nu o tin accelerata moare iar
1.2. Daca astept un timp cu motorul oprit (cateva minute) sunt sanse foarte mari sa porneasca fara nici o problema.
2. In timp ce smunceste o turez mai tare
2.1. Turez in gol cu ambreajul calcat - nu are nici un efect ( adica tot va muri motorul sau va smunci , dupa caz, daa o las dupa in "legea ei".
2.2 Accelerez cu ea in viteza - aici uneori isi revine, uneori nu (in cazuri gen dusa la 100 km/h intra 3-a si-a revenit).
3. Daca o pornesc dupa cazul 1.1 precizat mai sus si nu mai moare motorul, am patit 2 chestii:
3.1. Motorul sta cam la 1000 RPM (in OpCom zice ca Idle e pus pe Heater)
3.2. Motorul sta cam la 1000 RPM si imi apare eroare in bord
3.2.1 Daca opresc motorul si il pornesc, merge normal si nu mai apare becul in bord
3.2.2 Daca las motorul pornit dupa incident si pun testerul imi da eroarea
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive
(0C) - Present
3.2.2.1 Daca sterg eroarea aceasta nu mai apare si dispare becul din bord. (mentionez ca atunci cand aveam egr infundat eroarea aparea imediat ce o stergeam).
Incercari de rezolvare
1. Primul suspect a fost EGR-ul, desi acestat fusese curatat cu 200 km inainte.
Totusi l-am alimentat si se aude ca lucreaza.
Intrebare 1: E posibil ca, EGR-ul sa fie DEFECT, chiar daca pistonasul parea ca lucreaza cum trebuie?
2. Senzor turatie
L-am scos la service si parca avea un mic joc. Am incercat sa pornesc motorul fara el si SURPRIZA!
Masina pornea ceva mai greu, dar pornea... si faza interesanta e ca nu murea motorul insa relantiul era tot la 1000.
Intrebare 2: Avand in vedere simptomele prezentate mai sus, ar putea fi totusi senzorul de turatie, chiar daca nu am nici un cod de eroare stocat pt el.
3. Filtru de benzina
L-am schimbat acum o saptamana... Tot smunceste/moare.
4. Throtlle Body
L-am curatat ieri insa tot mi-a facut figuri masina dupa. Mecanicul a zis sa merg ceva mai mult... sa vad cum se manifesta, poate isi revine, dar nu prea cred. din cate vad. Totusi am sa incerc.
Care credeti ca ar fi problema?
Stiu ca am scris cam mult... asa ca multumesc ca ati avut rabdare sa cititi.
LE: Nu sunt 100%, insa din cate am observat, masina se manifesta asa dupa ce se incalzeste motorul
Daca nu am postat unde trebuie sau daca trebuia sa "sap" mai bine prin topic-uri, atunci rog un moderator sa stearga discutia sau sa o mute unde trebuie.
Am rasfoit de foarte multe ori forumul si am gasit multe probleme asemanatoare... insa nu prea au fost rezolvari concrete... sau unii au uitat sa mai raspunda daca au rezolvat problema sau nu.
Masina cu probleme este un Opel Astra G Z16XE - 150.000 km - <cati din ei or fi reali...>
Cum se mainfesta masina:
Merge normal, insa uneori "da in nas" in timpul mersului adica apar niste smuncituri.
1. Daca apas ambreajul motorul moare
1.1. Nu mai porneste decat foarte greu si daca nu o tin accelerata moare iar
1.2. Daca astept un timp cu motorul oprit (cateva minute) sunt sanse foarte mari sa porneasca fara nici o problema.
2. In timp ce smunceste o turez mai tare
2.1. Turez in gol cu ambreajul calcat - nu are nici un efect ( adica tot va muri motorul sau va smunci , dupa caz, daa o las dupa in "legea ei".
2.2 Accelerez cu ea in viteza - aici uneori isi revine, uneori nu (in cazuri gen dusa la 100 km/h intra 3-a si-a revenit).
3. Daca o pornesc dupa cazul 1.1 precizat mai sus si nu mai moare motorul, am patit 2 chestii:
3.1. Motorul sta cam la 1000 RPM (in OpCom zice ca Idle e pus pe Heater)
3.2. Motorul sta cam la 1000 RPM si imi apare eroare in bord
3.2.1 Daca opresc motorul si il pornesc, merge normal si nu mai apare becul in bord
3.2.2 Daca las motorul pornit dupa incident si pun testerul imi da eroarea
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive
(0C) - Present
3.2.2.1 Daca sterg eroarea aceasta nu mai apare si dispare becul din bord. (mentionez ca atunci cand aveam egr infundat eroarea aparea imediat ce o stergeam).
Incercari de rezolvare
1. Primul suspect a fost EGR-ul, desi acestat fusese curatat cu 200 km inainte.
Totusi l-am alimentat si se aude ca lucreaza.
Intrebare 1: E posibil ca, EGR-ul sa fie DEFECT, chiar daca pistonasul parea ca lucreaza cum trebuie?
2. Senzor turatie
L-am scos la service si parca avea un mic joc. Am incercat sa pornesc motorul fara el si SURPRIZA!
Masina pornea ceva mai greu, dar pornea... si faza interesanta e ca nu murea motorul insa relantiul era tot la 1000.
Intrebare 2: Avand in vedere simptomele prezentate mai sus, ar putea fi totusi senzorul de turatie, chiar daca nu am nici un cod de eroare stocat pt el.
3. Filtru de benzina
L-am schimbat acum o saptamana... Tot smunceste/moare.
4. Throtlle Body
L-am curatat ieri insa tot mi-a facut figuri masina dupa. Mecanicul a zis sa merg ceva mai mult... sa vad cum se manifesta, poate isi revine, dar nu prea cred. din cate vad. Totusi am sa incerc.
Care credeti ca ar fi problema?
Stiu ca am scris cam mult... asa ca multumesc ca ati avut rabdare sa cititi.
LE: Nu sunt 100%, insa din cate am observat, masina se manifesta asa dupa ce se incalzeste motorul
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
bobi20
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
- ionutxxx
- **
- 206 mesaje
- din 17 Jun 2009
- Brasov
ionutxxx
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2009
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:senzor de temperatura? poate face si ala problemele astea. sau macar o parte din ele.
Nu mi-a dat nici o eroare legata de senzor, si temperatura motorului e ok...
ionutxxx a scris:ai scris parca lucreaza, da egr jos pune + si - de la baterie pe el si vezi daca iese pistonu afara , pinu 1 si 5
Am sa il mai dau odata jos. Ultima data am verificat cu el pe masina. Am conectat la + si -. Si se auzea cum lucreaza.
(Facea "clap clap clap" ) . E posibil sa nu isi faca ciclul 100% complet?
Oricum sper sa imi fac timp sa il dau jos sapt viitoare.
Multumesc pentru raspunsurile date atat de prompt.
Si alte idei sunt binevenite!
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salutare
Incearca sa scoti conectorul de la senzorul de temperatura (se afla in stanga jos, la termostat), si apoi cu un spray de contacte dai acolo, apoi il pui la loc.
Turatie de 1000 dupa ce s-a incalzit motorul, si a simptomelor precizate indica o detectie a a temperaturii mai mica de cat e in realitate motorul,
si atunci se da o cantitate de benzina mai mare decat e normal (ECU presupune ca motorul abia s-a pornit si nu a ajuns la temperatura de lucru).
O zi buna si drum intins.
Incearca sa scoti conectorul de la senzorul de temperatura (se afla in stanga jos, la termostat), si apoi cu un spray de contacte dai acolo, apoi il pui la loc.
Turatie de 1000 dupa ce s-a incalzit motorul, si a simptomelor precizate indica o detectie a a temperaturii mai mica de cat e in realitate motorul,
si atunci se da o cantitate de benzina mai mare decat e normal (ECU presupune ca motorul abia s-a pornit si nu a ajuns la temperatura de lucru).
O zi buna si drum intins.
bobi20
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
- florinel.negrea
- *
- 3 mesaje
- din 26 Mar 2011
- Vectra 1997
- Vrancea
florinel.negrea
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2011
- Mesaj Privat
salut.am o problema la un vectra b din 97 nu porneste la prima cheie daca nu tin piciorul un pic pe acceleratie,mai exact porneste si moare imediat.in schimb la a doua cheie porneste normal.am pus testeru si mia dat niste coduri d eroare ,le sterg si apar iar.am curatat tot ce tine de aer(clapeta de acceleratie,egr,soc,vacumuri masurate) si tot asa face.nu stiu c sai mai fac
nicu_opel- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2011
- Mesaj Privat
- florinel.negrea
- *
- 3 mesaje
- din 26 Mar 2011
- Vectra 1997
- Vrancea
florinel.negrea
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2011
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
Inca nu am curatat din nou EGR-ul. Nu am avut timp.
Totusi am mers in afara localitatii si iar am simtit smuncituri, totusi si-a revenit dupa ce tinut-o un timp un pic mai sus in ture.
La intoarcere am facut si plinul si am zis sa schimb si benzina, asa ca am pus de la Rompetrol.(Efix 95)
De atunci nu mi-a mai facut nici o problema si parca masina merge un pic mai bine si porneste mai "frumos".
Mentionez ca pana acum puneam benzina doar de la Petrom.
E posibil sa fi fost de la benzina?
Sau e pura coincidenta, pur si simplu nu mi-a mai facut figuri momentan. (nu am mers decat 100 si ceva de km urban+extraurban de cand am facut plinul cu noua licoare).
P.S: Totusi cand am ajuns acasa, am pus interfata si mi-a returnat 5 erori, insa cred ca erorile au aparut cand am curatat Throttle Body-ul.
Mentionez ca dupa ce le-am sters, nu a mai aparut nici o eroare.
Totusi, erorile care mi-au aparut sunt urmatoarele:
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management
(0B) - Not present
P1500 - Electronic Throttle Control Motor Failure
(00) - Not present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Not present
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve)
(0A) - Not present
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve)
(0B) - Not present
Totusi am mers in afara localitatii si iar am simtit smuncituri, totusi si-a revenit dupa ce tinut-o un timp un pic mai sus in ture.
La intoarcere am facut si plinul si am zis sa schimb si benzina, asa ca am pus de la Rompetrol.(Efix 95)
De atunci nu mi-a mai facut nici o problema si parca masina merge un pic mai bine si porneste mai "frumos".
Mentionez ca pana acum puneam benzina doar de la Petrom.
E posibil sa fi fost de la benzina?
Sau e pura coincidenta, pur si simplu nu mi-a mai facut figuri momentan. (nu am mers decat 100 si ceva de km urban+extraurban de cand am facut plinul cu noua licoare).
P.S: Totusi cand am ajuns acasa, am pus interfata si mi-a returnat 5 erori, insa cred ca erorile au aparut cand am curatat Throttle Body-ul.
Mentionez ca dupa ce le-am sters, nu a mai aparut nici o eroare.
Totusi, erorile care mi-au aparut sunt urmatoarele:
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management
(0B) - Not present
P1500 - Electronic Throttle Control Motor Failure
(00) - Not present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Not present
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve)
(0A) - Not present
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve)
(0B) - Not present
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- SergiuP
- **
- 116 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Astra 2007 A-H BN11
- Bucuresti
SergiuP
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 A-H BN11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
cristian.capra a scris:Salutare
Incearca sa scoti conectorul de la senzorul de temperatura (se afla in stanga jos, la termostat), si apoi cu un spray de contacte dai acolo, apoi il pui la loc.
Turatie de 1000 dupa ce s-a incalzit motorul, si a simptomelor precizate indica o detectie a a temperaturii mai mica de cat e in realitate motorul,
si atunci se da o cantitate de benzina mai mare decat e normal (ECU presupune ca motorul abia s-a pornit si nu a ajuns la temperatura de lucru).
O zi buna si drum intins.
Incearca sa scoti conectorul de la senzorul de temperatura (se afla in stanga jos, la termostat), si apoi cu un spray de contacte dai acolo, apoi il pui la loc.
Turatie de 1000 dupa ce s-a incalzit motorul, si a simptomelor precizate indica o detectie a a temperaturii mai mica de cat e in realitate motorul,
si atunci se da o cantitate de benzina mai mare decat e normal (ECU presupune ca motorul abia s-a pornit si nu a ajuns la temperatura de lucru).
O zi buna si drum intins.
Salut si Hristos a inciat
Ultima data cand am facut diagnoza am avut erori P0400 Egr si P0110 ceva legat de temperatura,EGR-ul a fost curatat dar tot am probleme cu el ,astazi m-am intors de la tara si ce am observat atunci cand depsesc 2000 rpm inepe sa dea nas,parca nu se alimenteaza cum trebuie merge intrerupt si tremura toata,la relanti ai moare motorul si porneste greu(nu o pot tine la relanti moare),temperatura motorului sa mentinut la 85 tot drumul,adica 50 km ,maine poate chem pe cineva sa faca o diagnoza,am motoras si masina cu cheita(care ramane permanent),am vb.si cu mecanicul si el zice daca am probleme dupa ce accelerezai mult de 2000 rpm ar fi si altceva,nu am inteles ce ,legatura telefonica cam proasta.
Poate revin maine cu erori
Hydden
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salut !
Am si eu aproximativ aceeiasi problema ca si a ta :
Masina are ~123000KM este din 2003(Z16XE),recent am facut schimbul de ulei ,filtru de ulei + filtru de benzina.
Astazi dupa ce am parcurs cativa KM (~ 40) , masina mi-a dat in nas de cateva ori in viteza a 5-a si mi-a smucit de cateva ori in momentul in care schimbam in a 4-a. La intrare in oras ,in momentul in care am schimbat in a 3-a dupa ce mi-a smucit a si murit motorul ,iar apoi s-a aprins martorul check engine,am incercat sa o repornesc iar fara sa apas acceleratia nu porneste,sta cateva secunde la relanti apoi incepe si trepideaza dupa care moare motorul.
LE : Am uitat sa mentionez ca am mers si cativa KM si pe un drum de tara cu a 1-a mai mult la relanti ,rareori a -2a.
Niste sfaturi,altele in afara de cele citite in acest thread?
Multumesc anticipat!
Am si eu aproximativ aceeiasi problema ca si a ta :
Masina are ~123000KM este din 2003(Z16XE),recent am facut schimbul de ulei ,filtru de ulei + filtru de benzina.
Astazi dupa ce am parcurs cativa KM (~ 40) , masina mi-a dat in nas de cateva ori in viteza a 5-a si mi-a smucit de cateva ori in momentul in care schimbam in a 4-a. La intrare in oras ,in momentul in care am schimbat in a 3-a dupa ce mi-a smucit a si murit motorul ,iar apoi s-a aprins martorul check engine,am incercat sa o repornesc iar fara sa apas acceleratia nu porneste,sta cateva secunde la relanti apoi incepe si trepideaza dupa care moare motorul.
LE : Am uitat sa mentionez ca am mers si cativa KM si pe un drum de tara cu a 1-a mai mult la relanti ,rareori a -2a.
Niste sfaturi,altele in afara de cele citite in acest thread?
Multumesc anticipat!
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- SergiuP
- **
- 116 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Astra 2007 A-H BN11
- Bucuresti
SergiuP
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 A-H BN11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat