Daca nu am postat unde trebuie sau daca trebuia sa "sap" mai bine prin topic-uri, atunci rog un moderator sa stearga discutia sau sa o mute unde trebuie.
Am rasfoit de foarte multe ori forumul si am gasit multe probleme asemanatoare... insa nu prea au fost rezolvari concrete... sau unii au uitat sa mai raspunda daca au rezolvat problema sau nu.
Masina cu probleme este un Opel Astra G Z16XE - 150.000 km - <cati din ei or fi reali...>
Cum se mainfesta masina:
Merge normal, insa uneori "da in nas" in timpul mersului adica apar niste smuncituri.
1. Daca apas ambreajul motorul moare
1.1. Nu mai porneste decat foarte greu si daca nu o tin accelerata moare iar
1.2. Daca astept un timp cu motorul oprit (cateva minute) sunt sanse foarte mari sa porneasca fara nici o problema.
2. In timp ce smunceste o turez mai tare
2.1. Turez in gol cu ambreajul calcat - nu are nici un efect ( adica tot va muri motorul sau va smunci , dupa caz, daa o las dupa in "legea ei".
2.2 Accelerez cu ea in viteza - aici uneori isi revine, uneori nu (in cazuri gen dusa la 100 km/h intra 3-a si-a revenit).
3. Daca o pornesc dupa cazul 1.1 precizat mai sus si nu mai moare motorul, am patit 2 chestii:
3.1. Motorul sta cam la 1000 RPM (in OpCom zice ca Idle e pus pe Heater)
3.2. Motorul sta cam la 1000 RPM si imi apare eroare in bord
3.2.1 Daca opresc motorul si il pornesc, merge normal si nu mai apare becul in bord
3.2.2 Daca las motorul pornit dupa incident si pun testerul imi da eroarea
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive
(0C) - Present
3.2.2.1 Daca sterg eroarea aceasta nu mai apare si dispare becul din bord. (mentionez ca atunci cand aveam egr infundat eroarea aparea imediat ce o stergeam).
Incercari de rezolvare
1. Primul suspect a fost EGR-ul, desi acestat fusese curatat cu 200 km inainte.
Totusi l-am alimentat si se aude ca lucreaza.
Intrebare 1: E posibil ca, EGR-ul sa fie DEFECT, chiar daca pistonasul parea ca lucreaza cum trebuie?
2. Senzor turatie
L-am scos la service si parca avea un mic joc. Am incercat sa pornesc motorul fara el si SURPRIZA!
Masina pornea ceva mai greu, dar pornea... si faza interesanta e ca nu murea motorul insa relantiul era tot la 1000.
Intrebare 2: Avand in vedere simptomele prezentate mai sus, ar putea fi totusi senzorul de turatie, chiar daca nu am nici un cod de eroare stocat pt el.
3. Filtru de benzina
L-am schimbat acum o saptamana... Tot smunceste/moare.
4. Throtlle Body
L-am curatat ieri insa tot mi-a facut figuri masina dupa. Mecanicul a zis sa merg ceva mai mult... sa vad cum se manifesta, poate isi revine, dar nu prea cred. din cate vad. Totusi am sa incerc.
Care credeti ca ar fi problema?
😶 Stiu ca am scris cam mult... asa ca multumesc ca ati avut rabdare sa cititi. 😊
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)