@cosmindnl
Daca carcasa filtrului frige e defect termocontactul din corpul in care se monteaza filtrul - acesta cupleaza aiurea (indiferent de temperatura motorinei, ar trebui sa cupleze sub 5grade C si sa decupleze la 15grade C) si evident nici nu mai decupleaza. Iei altul de la dezmembrari si il montezi cand vine frigul. Pâna gasesti, scoate-i afara mufa ca asa cum functioneaza el acum ai un consumator inutil pe alternator.
Bunicu a scris:[...] filtrul incalzeste motorina , o filtreaza si o livreaza mai departe. Destept gandita treaba de catre inginerii de la opel. La VAG nu am vazut asa ceva...[...]
Doar 'partial destept' gandita treaba, pentru ca trebuiau sa-i puna si o pompa de amorsare in corpul unde se fixeaza filtrul de motorina si acesta sa fie metalic. Am vazut asa ceva la motoarele Isuzu facute pentru Mazda, dar si la BMW-uri diesel de aceiasi generatie cu Vectra B. Cum e constructiv la VAG... nu prea intereseaza pentru ca VAG nu a fost niciodata un etalon de comparatie in ceea ce priveste motoarele diesel. Motoare bune, dar nu extraordinare.
@Drogas
Din ce ai afirmat mai sus se vede clar ca nu cunosti motorul diesel. Filtrul de motorina trebuie montat constructiv mai sus decat pompa de injectie si trebuie amplasat in spatele motorului sa nu-l ia frigul in mers iarna. Pompa de injectie BOSCH fiind o pompa de inalta presiune amorseaza circuitul destul de repede daca ai o baterie buna. Dar in Romania unde de baga in general motorina de 50lei era bine daca exista si o pompa manuala pentru amorsare special pentru cazul in cazul in care ai ramas fara motorina (pana prostului). Idem pentru motoarele cu multe sute de mii de km la care invariabil le mai cedeaza sistemele de filtrare a motorinei si circuitul de motorina se dezamorseaza.
Opel-masini bune, opelistii-oameni educati. Cu asta sunt perfect de acord, chiar asa este.