- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu stiu daca e locul tocmai potrivit pentru topicul asta, dar here goes:
Aud pareri si pareri despre condusul sportiv. (''blana'', cum zic majoritatea cocosilor, pana la 6000-6500rpm) Chiar daca nu se foloseste exagerat, unii zic ca nu e bine deloc pentru motor, altii spun ca nu are nimic, atata timp cat nu te gandesti la consum. Ba dimpotriva, cica ar curata sau desfunda injectoarele.
Eu am Z18XE pe o Vectra B2 din 2001 si conduc nici economic, nici sportiv. Undeva intre, inclin spre sportiv. Schimb undeva la 3500-3800 de ture, de frica subturarii(asa simt eu ca ii place motorului, ca nu se chinuie deloc sa urce in ture). Daca sunt nervos din cauza vreunui ghiloban, trec si de 4500 . In general, daca drumul e bun si liber ma duc cu 120-130km/h. Eu de cand o am, un an si o luna, nu am tras tare de ea decat o data, asa, sa vad cum merge, si imi place. Suna excelent si merge frumos.
Voi ce pareri aveti despre condusul sportiv, pro sau contra(d.p.d.v. al motorului)?
Aud pareri si pareri despre condusul sportiv. (''blana'', cum zic majoritatea cocosilor, pana la 6000-6500rpm) Chiar daca nu se foloseste exagerat, unii zic ca nu e bine deloc pentru motor, altii spun ca nu are nimic, atata timp cat nu te gandesti la consum. Ba dimpotriva, cica ar curata sau desfunda injectoarele.
Eu am Z18XE pe o Vectra B2 din 2001 si conduc nici economic, nici sportiv. Undeva intre, inclin spre sportiv. Schimb undeva la 3500-3800 de ture, de frica subturarii(asa simt eu ca ii place motorului, ca nu se chinuie deloc sa urce in ture). Daca sunt nervos din cauza vreunui ghiloban, trec si de 4500 . In general, daca drumul e bun si liber ma duc cu 120-130km/h. Eu de cand o am, un an si o luna, nu am tras tare de ea decat o data, asa, sa vad cum merge, si imi place. Suna excelent si merge frumos.
Voi ce pareri aveti despre condusul sportiv, pro sau contra(d.p.d.v. al motorului)?
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Intr-adevar subturarea(si la benzinarul aspirat) ii poate face la fel de mult rau motorului ca si turatiile inalte. Insa nu trebuie abuzat de ele. Eu de obicei nu trec pentru mult timp de 4000 rpm. Daca ai mers mult cu masina si cu viteze mari ai constatat ca motorul da destul de repede semne de oboseala.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu zic ca un motor nu are nimic daca vede des redline atata timp cat i se schimba consumabilele la timp cu unele de calitate, nu i se da forja la rece si nu e folosit des in oras. EI bine, acu nici sa stea acu' tot pe rosu... Cand e nevoie intr-o depasire, dai pe ea.
SPORTIV se conduc masinile de curse, care sunt facute pentru curse, nu masinile normale de serie.
SPORTIV se conduc masinile de curse, care sunt facute pentru curse, nu masinile normale de serie.
- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- adinan_superstar
- **
- 262 mesaje
- din 20 Jan 2010
- Astra 2003 z18xe
- Constanta
adinan_superstar
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
cel mai bn documentati-va pt fiecare motor in parte unde-i cuplul maxim in ture ( Nm ) ...si cu siguranta poti sa-i mai dai 1000-1500 de ture peste ca nu se va intampla nimic cu motoru ...bineinteles daca este bn intretinut
si eu am un motor de 1.8 16v de vreo 3 ani la care nu ma abtin sa-i dau 5000-6000 de ture (drum intins) si 3000-3500 (in oras) neavand pana acum nici o problema ...una peste alta din auzite toate motoarele trebuiesc putin (dc nu macar o data p luna mai ales cele cu filtru de particule) turate
si eu am un motor de 1.8 16v de vreo 3 ani la care nu ma abtin sa-i dau 5000-6000 de ture (drum intins) si 3000-3500 (in oras) neavand pana acum nici o problema ...una peste alta din auzite toate motoarele trebuiesc putin (dc nu macar o data p luna mai ales cele cu filtru de particule) turate
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pana cand masina "e la zi" cu consumabilele, in special uleiul si cureaua de distributie si pana nu se depaseste turatia maxima, nu se poate intampla mai nimica. In afara consumului demn de un camion de mare tonaj...
Personal eu schimb "in sus" pe la 3000 r.p.m. si "in jos" pe la 2000, desigur, "in mod normal". Motorul e un 2000 pe o caroserie relativ usoara.
Personal eu schimb "in sus" pe la 3000 r.p.m. si "in jos" pe la 2000, desigur, "in mod normal". Motorul e un 2000 pe o caroserie relativ usoara.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
cangri a scris:Oricarei masinii ii prinde bine sa mergi mai turata cu ea.
Inafara de cele submotorizate.
Inafara de cele submotorizate.
Buburuza din avatar mege frecvent la peste 5000 rot/min.Nu mananca ulei(scade cam o gradatie la 10-11k km).Condus...nu neaparat sportiv(nu ai cu ce)insa de multe ori ajung la 60km/h cu treapta a 2-a.
Pt un motor de 1l micul scartz cand schimbi a 2-a cred ca spune mai multe.
Eu sunt de parere ca la motoarele mici chiar este recomandat o [supraturare] fata de cele cu peste 100cp,nu neaparat ca sa se urneasca din loc,ci pt a nu apasa ca bolovanul pe acceleratie,asa degeaba,ca tot nu are demaraj ,daca esti cu treapta a 4-a la 60km/h.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
Parerea mea e ca orice condus sport are o influenta negativa asupra motorului benzina sau diesel.
Intotdeauna un motor cu care s-a mers in regim 2000-3000 de ture la 200.000 de km va avea o compresie mai bune decat unul de acelasi rulaj dar condus in reprize, sau condus la turatii mari.
Sunt forte de frecare mai mari, temperaturi mai mari=>uzura in timp.
Acum ca sunt cateva forje si in rest mers calm e alta poveste, nu e o problema.
Intotdeauna un motor cu care s-a mers in regim 2000-3000 de ture la 200.000 de km va avea o compresie mai bune decat unul de acelasi rulaj dar condus in reprize, sau condus la turatii mari.
Sunt forte de frecare mai mari, temperaturi mai mari=>uzura in timp.
Acum ca sunt cateva forje si in rest mers calm e alta poveste, nu e o problema.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat