Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Cipri19

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca e locul tocmai potrivit pentru topicul asta, dar here goes:
Aud pareri si pareri despre condusul sportiv. (''blana'', cum zic majoritatea cocosilor, pana la 6000-6500rpm) Chiar daca nu se foloseste exagerat, unii zic ca nu e bine deloc pentru motor, altii spun ca nu are nimic, atata timp cat nu te gandesti la consum. Ba dimpotriva, cica ar curata sau desfunda injectoarele.
Eu am Z18XE pe o Vectra B2 din 2001 si conduc nici economic, nici sportiv. Undeva intre, inclin spre sportiv. Schimb undeva la 3500-3800 de ture, de frica subturarii(asa simt eu ca ii place motorului, ca nu se chinuie deloc sa urce in ture). Daca sunt nervos din cauza vreunui ghiloban, trec si de 4500 Mr. Green. In general, daca drumul e bun si liber ma duc cu 120-130km/h. Eu de cand o am, un an si o luna, nu am tras tare de ea decat o data, asa, sa vad cum merge, si imi place. Suna excelent si merge frumos.
Voi ce pareri aveti despre condusul sportiv, pro sau contra(d.p.d.v. al motorului)? Very Happy
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Intr-adevar subturarea(si la benzinarul aspirat) ii poate face la fel de mult rau motorului ca si turatiile inalte. Insa nu trebuie abuzat de ele. Eu de obicei nu trec pentru mult timp de 4000 rpm. Daca ai mers mult cu masina si cu viteze mari ai constatat ca motorul da destul de repede semne de oboseala.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic ca un motor nu are nimic daca vede des redline atata timp cat i se schimba consumabilele la timp cu unele de calitate, nu i se da forja la rece si nu e folosit des in oras. EI bine, acu nici sa stea acu' tot pe rosu... Cand e nevoie intr-o depasire, dai pe ea.
SPORTIV se conduc masinile de curse, care sunt facute pentru curse, nu masinile normale de serie.
  • Cipri19

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:
SPORTIV se conduc masinile de curse, care sunt facute pentru curse, nu masinile normale de serie.

Se subînțelege. In fine, asta nu conteaza.
Alte pãreri?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Oricarei masinii ii prinde bine sa mergi mai turata cu ea.
Inafara de cele submotorizate.
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu ma sfiesc sa duc acul peste 5000-5500 RPM. De 3 ani motorul nu are nimic (134.000 km). Fiind aspirat in 16v se dezmorteste abia pe la 3500 RPM.
  • adinan_superstar

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cel mai bn documentati-va pt fiecare motor in parte unde-i cuplul maxim in ture ( Nm ) ...si cu siguranta poti sa-i mai dai 1000-1500 de ture peste ca nu se va intampla nimic cu motoru ...bineinteles daca este bn intretinut
si eu am un motor de 1.8 16v de vreo 3 ani la care nu ma abtin sa-i dau 5000-6000 de ture (drum intins) si 3000-3500 (in oras) neavand pana acum nici o problema ...una peste alta din auzite toate motoarele trebuiesc putin (dc nu macar o data p luna mai ales cele cu filtru de particule) turate
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pana cand masina "e la zi" cu consumabilele, in special uleiul si cureaua de distributie si pana nu se depaseste turatia maxima, nu se poate intampla mai nimica. In afara consumului demn de un camion de mare tonaj... Laughing
Personal eu schimb "in sus" pe la 3000 r.p.m. si "in jos" pe la 2000, desigur, "in mod normal". Motorul e un 2000 pe o caroserie relativ usoara.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Oricarei masinii ii prinde bine sa mergi mai turata cu ea.
Inafara de cele submotorizate.


Buburuza din avatar mege frecvent la peste 5000 rot/min.Nu mananca ulei(scade cam o gradatie la 10-11k km).Condus...nu neaparat sportiv(nu ai cu ce)insa de multe ori ajung la 60km/h cu treapta a 2-a.
Pt un motor de 1l micul scartz cand schimbi a 2-a cred ca spune mai multe.
Eu sunt de parere ca la motoarele mici chiar este recomandat o [supraturare] fata de cele cu peste 100cp,nu neaparat ca sa se urneasca din loc,ci pt a nu apasa ca bolovanul pe acceleratie,asa degeaba,ca tot nu are demaraj ,daca esti cu treapta a 4-a la 60km/h.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am mers cu turatie maxima (6500 - 7000) de nenumarate ori pentru momente scurte (maxim un minut) in treapta I.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De ce?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca orice condus sport are o influenta negativa asupra motorului benzina sau diesel.

Intotdeauna un motor cu care s-a mers in regim 2000-3000 de ture la 200.000 de km va avea o compresie mai bune decat unul de acelasi rulaj dar condus in reprize, sau condus la turatii mari.
Sunt forte de frecare mai mari, temperaturi mai mari=>uzura in timp.

Acum ca sunt cateva forje si in rest mers calm e alta poveste, nu e o problema.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
vladf a scris:De ce?


Trebuia sa descarc cauciucurile sau sa le incalzesc, functie de situatie.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR