- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Mi-a venit o idee, dar nu stiu cat este de buna, asa ca intreb aici.
Ma gandesc sa fac bucsele oscilante de la bascula de pe fata pe rulmenti Nu stiu daca ele nu cumva sunt deja pe rulmenti, dar in orice caz nu tin prea mult la drumurile noastre.
Iau cotele de la bucse, in principal diametrul exterior, diametrul interior si inaltimea, fac la strung si le montez.
Avand in vedere ca ele executa doar miscare oscilatorie de rotatie, ma gandesc ca nu ar trebui a fie probleme si ar trebui sa tina mult mai mult.
Doua chestiuni nu sunt prea clare.
1. Una din bucse are un invelis din cauciuc. Este oare vreo problema daca cea modificata va fi doar din otel.
2. cealalta bucsa are o chestie (trei proeminente) din cauciuc intr-un capat. Au vreun rol special acele proeminente?
Am atasat mai jos poze cu cele doua bucse pentru orice eventualitate.
Astept pareri!
Ma gandesc sa fac bucsele oscilante de la bascula de pe fata pe rulmenti Nu stiu daca ele nu cumva sunt deja pe rulmenti, dar in orice caz nu tin prea mult la drumurile noastre.
Iau cotele de la bucse, in principal diametrul exterior, diametrul interior si inaltimea, fac la strung si le montez.
Avand in vedere ca ele executa doar miscare oscilatorie de rotatie, ma gandesc ca nu ar trebui a fie probleme si ar trebui sa tina mult mai mult.
Doua chestiuni nu sunt prea clare.
1. Una din bucse are un invelis din cauciuc. Este oare vreo problema daca cea modificata va fi doar din otel.
2. cealalta bucsa are o chestie (trei proeminente) din cauciuc intr-un capat. Au vreun rol special acele proeminente?
Am atasat mai jos poze cu cele doua bucse pentru orice eventualitate.
Astept pareri!
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Personal nu cred ca e o idee buna. Pe langa miscarea de rotatie, bucsile mai suporta si o usoara miscare de translatie preluand socurile de la roata, respectiv permit rotii o miscare fata spate si preia socul din timpul franarii, accelerarii sau atunci cand roata intalneste un obstacol pe traiectorie. Punandu-i rulmenti in locul bucsilor vei rigidiza bascula, fortand astfel sistemul sa preia socurile in alta parte. Personal cred ca acele socuri vor fi suportate de sistemul de directie facand ori sa trepideze volanul la cel mai mic soc, ori sa se distruga prematur capetele de bara sau caseta de directie.
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
subscriu la ce s-a scris mai sus, cred ca tocmai de aceea sunt facute di cauciuc pentru a prelua din socuri.
legat de aceste bucse vin si eu cu o intrebare: cum pot fi inlocuite fara sa le stric? le am deja cumparate si nu le-am mai montat pentru ca mecanicul care mi-a schimbat toate celelalte bucse pe fata, la astea nu se baga. spunea el, cea care-i mai mica in diametru, nu intra nici cu presa,s-a chinuit la o vectra in service unde lucreaza, si pana la urma i-a taiat bordul de cauciuc dintr-o parte. A reusit cineva sa le inlocuiasca "ca la carte"?
legat de aceste bucse vin si eu cu o intrebare: cum pot fi inlocuite fara sa le stric? le am deja cumparate si nu le-am mai montat pentru ca mecanicul care mi-a schimbat toate celelalte bucse pe fata, la astea nu se baga. spunea el, cea care-i mai mica in diametru, nu intra nici cu presa,s-a chinuit la o vectra in service unde lucreaza, si pana la urma i-a taiat bordul de cauciuc dintr-o parte. A reusit cineva sa le inlocuiasca "ca la carte"?
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
ms.andrei_alik .voi incerca metoda ta la urmatoarea "interventie". stii cumva care ar fi efectul daca bucsile acestea sunt imbatranite si trebuie schimbate?
le-am cumparat si am vrut sa le schimb mai mult pentru ca toate sa fie noi. cand am inlocuit la masina pivotii,bieletele,bucse bara stab,etc. pe astea din urma mecanicul le-a "gadilat" putin cu levierul,si daca tot erau dificil de schimbat,mi-a spus ca mai merg ,nu trebuie schimbate.
le-am cumparat si am vrut sa le schimb mai mult pentru ca toate sa fie noi. cand am inlocuit la masina pivotii,bieletele,bucse bara stab,etc. pe astea din urma mecanicul le-a "gadilat" putin cu levierul,si daca tot erau dificil de schimbat,mi-a spus ca mai merg ,nu trebuie schimbate.