floris
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salutare forumisti,
Am de 1 luna o Corsa C 1.3 CDTI noua si o nelamurire. Este normal sa nu intre in viteza I daca masina este in miscare? aproape ca trebuie sa opresc pentru a putea cupla viteza I iar asta nu mi se pare normal pentru ca ai frecvent situatii in traficul urban in care reduci foarte mult viteza si apoi trebuie s-o calci, situatie in care ai nevoie de putin demaraj, ori in viteza II faci asta la o turatie mica a motorului. Este normal acest lucru sau trebuie sa dau fuga la service ? De alfel sunt foarte multumit de masinutza !
Am de 1 luna o Corsa C 1.3 CDTI noua si o nelamurire. Este normal sa nu intre in viteza I daca masina este in miscare? aproape ca trebuie sa opresc pentru a putea cupla viteza I iar asta nu mi se pare normal pentru ca ai frecvent situatii in traficul urban in care reduci foarte mult viteza si apoi trebuie s-o calci, situatie in care ai nevoie de putin demaraj, ori in viteza II faci asta la o turatie mica a motorului. Este normal acest lucru sau trebuie sa dau fuga la service ? De alfel sunt foarte multumit de masinutza !
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
E normal ce se intampla. Asa sunt masinile straine. Si eu am ramas surprins cand am avut F-ul inainte sa vad ca de fapt nu pot sa dau treapta 1 decat casnd plec de pe loc. Din cate stiu, 1 a e limitata astfel incat daca ai peste 5 km sa nu poti sa o baqi.
Avand in vedere ca e diesel, lucreaza mai mult din ambreiaj si tureaz-o un pic mai mult daca e sa ai turatie joasa.
Avand in vedere ca e diesel, lucreaza mai mult din ambreiaj si tureaz-o un pic mai mult daca e sa ai turatie joasa.
B_Stefan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu daca este 'normal' dar.... acelasi comportament il are si corsa mea (Corsa C, motor Z12XE, fabricata in 2004).
Un coleg care detine o Skoda Felicia... reclama acelasi comportament la masina sa.
Am condus/detinut mai multe tipuri de masini si, la unele dintre ele, am mai intilnit 'fenomenul' pe care-l comentam.
Si eu am senzatia ca pragul de viteza peste care nu poti folosi treapta de viteza 1... este cam coborit in cazul corsei.
Dar.... se poate trai si asa !
B_Stefan
Un coleg care detine o Skoda Felicia... reclama acelasi comportament la masina sa.
Am condus/detinut mai multe tipuri de masini si, la unele dintre ele, am mai intilnit 'fenomenul' pe care-l comentam.
Si eu am senzatia ca pragul de viteza peste care nu poti folosi treapta de viteza 1... este cam coborit in cazul corsei.
Dar.... se poate trai si asa !
B_Stefan
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- NT-26-LEX
- **
- 169 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Corsa 2004 z10Xep
- Iasi
NT-26-LEX
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2004 z10Xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
floris
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2006
- Mesaj Privat
- sabin
- **
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Corsa_1.2
- **
- 155 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Corsa 2002
Corsa_1.2
- Mesaje scrise: 155
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Este absolut normal, asta am intrebat eu la Opel Gesara; aceasta limitare este gandita pentru a nu forta cutia prin decelerarea brusca si eu zic ca e bine.
La mine intra daca o fortez un pic - pe la viteza de 10km/h, dar nu mai incerc; cu a 2-a ma descurc la relanti, merge cu ~5km/h cu motorul cald... deci la semafoare incetinesc cu muuult inainte de a ajunge pentru a nu fi nevoit sa opresc de fiecare data... de multe ori imi iese...
La mine intra daca o fortez un pic - pe la viteza de 10km/h, dar nu mai incerc; cu a 2-a ma descurc la relanti, merge cu ~5km/h cu motorul cald... deci la semafoare incetinesc cu muuult inainte de a ajunge pentru a nu fi nevoit sa opresc de fiecare data... de multe ori imi iese...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Corsa_1.2 a scris:La mine intra vb serios
Ai dreptate INTRA dar viteza de deplasare sa fie mica la fel si turatia-ralanti. La treceri pietoni etc... o lasati in 1 si lucrati numai din ambreiaj. Daca nu intra in 1 nu fortati ca distrugeti sincronul de la 1 si pe urma chiar nu mai intra deloc.
Ca sa intre usor luati piciorul de pe acceleratie, ambreiaj apasat, punct mort si asteptati citeva secunde sa-si faca treaba sincronul dupa care bagati 1. La fel si la marsarier. Nu faceti ciriiala cum aud adesea si de obicei la femei sau isi arata muschii (cu amindoua miinile!) pe bietul schimbator.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gorbica
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Tulcea, RO
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2006
- Mesaj Privat
Din cunostinele mele despre cutiile de viteze, este normal sa nu te lase sa "bagi" intr-o anumita treapta de viteza, decat cand turatiile celor doua elemente de cuplare sunt foarte apropiate. Pentru asta ei folosesc asanumitul sincron, care, prin diferite mijloace, aduce cele doua turatii la egalitate. Prin aceasta se evita uzura prematura a elementelor de cuplare. De retinut ca toate rotile dintate ale cutiei de viteze sunt permanent angrenate, iar transmisia puterii se face prin cuplarea doar a unuia la arborele care duce la diferential.
Daca aveti ocazia sa mergeti cu autobuze vechi antice si de demult, puteti auzi tipica caraiala la schimbarea treptelor de viteza. Asta se datoreaza faptului ca ele pur si simplu nu au sincroane. Dar cutiile fiind mai mari si mai durabile, si din ratiuni de cost, evident, nu erau necesare. Pentru a mai menaja cutia, soferii profesionisti folosesc dublul debreiaj. Practic, tureaza motorul cu maneta la punctul mort si ambreiat ca sa mareasca turatia pinioanelor din cutie, pe urma, la turatie mare debreiaza si trag de maneta schimbatorului pina cand "cade" singura in viteza. Cu o usoara caraiala bine-nteles.
Deci, de inteles ca in treapta intai o cuplezi greu si cu intarziere (deh, sa-si faca sincronul treaba) daca ai o viteza mai ridicata. Ia vedeti ce turatie are motorul la 10-15 kmh (sau la care vreti de obicei sa treceti inapoi in 1) in treapta 1, si cand vreti sa treceti din 2 in 1 sa aduceti motorul la turatia aceea sau mai mare si sa apasati brusc ambreiajul si incercati sa schimbati si vedeti ce usor intra. Dar este cam dureros pentru inima celor care au lucrat cu adevarat pentru propria lor masina. Si daca aveti ECOTEC nu incercati, ca pina creste motorul in turatie, scade viteza masinii destul ca sa nu va mai agitati cu dublul debreiaj. Si nici nu ardeti benzina de pomana.
Si inca ceva: masinile de raliu au cutii fara sincroane, ca iti permite sa schimbi viteza foarte repede (sub 1 secunda) daca ai dexteritate la dublu debreiaj. Si nu ii doare de masina. Doar de aia sunt acolo, sa le testeze.
Daca aveti ocazia sa mergeti cu autobuze vechi antice si de demult, puteti auzi tipica caraiala la schimbarea treptelor de viteza. Asta se datoreaza faptului ca ele pur si simplu nu au sincroane. Dar cutiile fiind mai mari si mai durabile, si din ratiuni de cost, evident, nu erau necesare. Pentru a mai menaja cutia, soferii profesionisti folosesc dublul debreiaj. Practic, tureaza motorul cu maneta la punctul mort si ambreiat ca sa mareasca turatia pinioanelor din cutie, pe urma, la turatie mare debreiaza si trag de maneta schimbatorului pina cand "cade" singura in viteza. Cu o usoara caraiala bine-nteles.
Deci, de inteles ca in treapta intai o cuplezi greu si cu intarziere (deh, sa-si faca sincronul treaba) daca ai o viteza mai ridicata. Ia vedeti ce turatie are motorul la 10-15 kmh (sau la care vreti de obicei sa treceti inapoi in 1) in treapta 1, si cand vreti sa treceti din 2 in 1 sa aduceti motorul la turatia aceea sau mai mare si sa apasati brusc ambreiajul si incercati sa schimbati si vedeti ce usor intra. Dar este cam dureros pentru inima celor care au lucrat cu adevarat pentru propria lor masina. Si daca aveti ECOTEC nu incercati, ca pina creste motorul in turatie, scade viteza masinii destul ca sa nu va mai agitati cu dublul debreiaj. Si nici nu ardeti benzina de pomana.
Si inca ceva: masinile de raliu au cutii fara sincroane, ca iti permite sa schimbi viteza foarte repede (sub 1 secunda) daca ai dexteritate la dublu debreiaj. Si nu ii doare de masina. Doar de aia sunt acolo, sa le testeze.
- Corsa_1.2
- **
- 155 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Corsa 2002
Corsa_1.2
- Mesaje scrise: 155
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Gorbica a explicat foarte bine.
Totusi o cutie, daca stiti sa o folositi, permite multe daca este in stare buna.
Pe vremuri cind am cumparat prima masina (o dacie) am luat cu mine unul care se pricepe pentru testare. Dupa ce a inebunit cutia 5-3, 4-2, 1-3, toate combinatiile posibile (efectiv iti era mila) a fost satisfacut. Intra greu in 1 si verdictul lui a fost clar : sincron 1 va trebui sa-l schimbi. Dupa n kilometri si ani cind am facut motorul (140.000Km) am schimbat sincronul si nu am mai avut probleme.
In 1 trebuie sa intre usor si daca te pricepi repede caci "iarna nu-i ca vara".
Apropo de cutie, conteaza mult si ce ulei are si cit are !
Totusi o cutie, daca stiti sa o folositi, permite multe daca este in stare buna.
Pe vremuri cind am cumparat prima masina (o dacie) am luat cu mine unul care se pricepe pentru testare. Dupa ce a inebunit cutia 5-3, 4-2, 1-3, toate combinatiile posibile (efectiv iti era mila) a fost satisfacut. Intra greu in 1 si verdictul lui a fost clar : sincron 1 va trebui sa-l schimbi. Dupa n kilometri si ani cind am facut motorul (140.000Km) am schimbat sincronul si nu am mai avut probleme.
In 1 trebuie sa intre usor si daca te pricepi repede caci "iarna nu-i ca vara".
Apropo de cutie, conteaza mult si ce ulei are si cit are !
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Si la mine intra destul de usor in viteza 1.De obicei cind cade sub 1000rpm si sint in viteza a 2-a cuplez in viteza 1.Vorbesc acum din memorie dar am impresia ca de obicei cind frinez la o trecere de pietoni se intimpla chestia asta.In alta ordine de idei am fost f. incintat de faptul ca pot folosi viteza 1 asa de usor ptr ca la vechiul Cielo era aproape imposibil de facut lucrul acesta.
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
biz
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 z13
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
salutare corsari!am o corsa 1,3cdti din 2006.
acum am 5200 la bord.pe la 4800 am observat ca nu mai intra in treapta I,adica intra, dar foarte greu (parca ar fi tractor) nu ciriie dar intra greu.de ciriit ciriie doar in marsarier.in marsarier nu face prea des adica daca apas ambreiajul o bag in a I-a si apoi in marsarier nu mai ciriie.
stie cineva care este problema?
am fost de doua ori la service si de fiecare data a mers cam o saptamina iar cei de acolo au spus ca nu stiu ce sa faca
acum am 5200 la bord.pe la 4800 am observat ca nu mai intra in treapta I,adica intra, dar foarte greu (parca ar fi tractor) nu ciriie dar intra greu.de ciriit ciriie doar in marsarier.in marsarier nu face prea des adica daca apas ambreiajul o bag in a I-a si apoi in marsarier nu mai ciriie.
stie cineva care este problema?
am fost de doua ori la service si de fiecare data a mers cam o saptamina iar cei de acolo au spus ca nu stiu ce sa faca
popa alin
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2006
- Mesaj Privat
biz
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 z13
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat