- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut baieti !
Sunt posesorul "magnificului" motor x16xel care nu inceteaza sa ma uimeasca mereu .
De 1 an si ceva am descoperit o chestie noua care acum atre as vrea sa o rezolv .
In momentul in care este frig afara , iarna sau temp sub 10-15 grade , porneste la sfert , ecu creste turatia imediat si totul decurge normal.
Pe langa asta chiar si dupa ce motorul se incalzeste motorul trage foarte bine.
In momentul in care este cald afara , in 90 % din cazuri motorul porneste la sfert , dar ecu nu reuseste sa creasca turatia si motorul da sa se opreasca si uneori chiar se opreste . Daca accelerez usor timp de 10 secunde (ca la dacia veche) , brusc creste turatia normal si reuseste sa o tina f bine . Dar , evident cand este cald afara nici motorul nu trage cum ar trebui . Este mai puturos mai ales la urcarea in ture .
Problema e ca asa face cu pornirea numai cand motorul este rece .
Aveti cumva idee ce ar putea fi ? Ca banuiesc ca si pornirea si mersul la cald ar fi influentate de acceasi problema .
Eu suspectez senzorul acela de pe tubulatura de aer dar nu sunt sigur si as vrea sa mai aflu o parere .
Sunt posesorul "magnificului" motor x16xel care nu inceteaza sa ma uimeasca mereu .
De 1 an si ceva am descoperit o chestie noua care acum atre as vrea sa o rezolv .
In momentul in care este frig afara , iarna sau temp sub 10-15 grade , porneste la sfert , ecu creste turatia imediat si totul decurge normal.
Pe langa asta chiar si dupa ce motorul se incalzeste motorul trage foarte bine.
In momentul in care este cald afara , in 90 % din cazuri motorul porneste la sfert , dar ecu nu reuseste sa creasca turatia si motorul da sa se opreasca si uneori chiar se opreste . Daca accelerez usor timp de 10 secunde (ca la dacia veche) , brusc creste turatia normal si reuseste sa o tina f bine . Dar , evident cand este cald afara nici motorul nu trage cum ar trebui . Este mai puturos mai ales la urcarea in ture .
Problema e ca asa face cu pornirea numai cand motorul este rece .
Aveti cumva idee ce ar putea fi ? Ca banuiesc ca si pornirea si mersul la cald ar fi influentate de acceasi problema .
Eu suspectez senzorul acela de pe tubulatura de aer dar nu sunt sigur si as vrea sa mai aflu o parere .
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
merg pe ideia defectiuni unui senzor (volanta sau ax cu came ) care are legatura oarecum cu partea de motor cald si motor rece.Mai degraba este vb de tensiune care la pornire si apoi cateva minute este sub cea de 14.5v si in cazul unui senzor aiurit ia se traduce in fluctuatii ale motorului.Pune testerul pe ia cand e rece motoru si apoi la cald.Poate ma insel.Bine cauze pot fi multiple de la un furtun de vacum care trage aer fals , racodul ala dintre galeria de admisie si clapeta de accelaratie pana la bujii fise etc.Oricum catalizatoru nu cred ca este de vina.Mai verifica si egr.
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu am o problema oarecum asemanatoare. Nu am masina decat de o luna. Dar dimineata (pe la 6:30) cand e mai racoare porneste mai greu. Poate la a2a, a3a cheie. Asta doar la prima pornire din zi. Restul pornirilor sunt absolut normale. Am observat ca daca las contactul mai mult atunci porneste mai usor. Nu pot sa inteleg logica, nu are nici o eroare stocata. De cand am luat-o mi s-a aprins becul Check Engine pt ca avea EGR blocat. L-am desfacut si l-am curatat plus clapeta de acceleratie si motorasul de relanti. Si merge mult mai bine de atunci dar pornirea tot face figuri. Mentionez ca nu am nici o garantie ca inainte sa curat EGR + TB + IAC masina sa nu fi facut nici o figura. Pt ca am pornit masina doar ziua cand era mai cald afara.
Alta intrebare ar fi, ca la fiecare pornire timp de 1 minut (poate) se aude un bazait ca de motoras electric. Apoi se opreste. Nu se simte nici o diferenta in comportamentul motorului doar ca se aude sunetul ala si vreau sa stiu daca e normal.
Si eu am o problema oarecum asemanatoare. Nu am masina decat de o luna. Dar dimineata (pe la 6:30) cand e mai racoare porneste mai greu. Poate la a2a, a3a cheie. Asta doar la prima pornire din zi. Restul pornirilor sunt absolut normale. Am observat ca daca las contactul mai mult atunci porneste mai usor. Nu pot sa inteleg logica, nu are nici o eroare stocata. De cand am luat-o mi s-a aprins becul Check Engine pt ca avea EGR blocat. L-am desfacut si l-am curatat plus clapeta de acceleratie si motorasul de relanti. Si merge mult mai bine de atunci dar pornirea tot face figuri. Mentionez ca nu am nici o garantie ca inainte sa curat EGR + TB + IAC masina sa nu fi facut nici o figura. Pt ca am pornit masina doar ziua cand era mai cald afara.
Alta intrebare ar fi, ca la fiecare pornire timp de 1 minut (poate) se aude un bazait ca de motoras electric. Apoi se opreste. Nu se simte nici o diferenta in comportamentul motorului doar ca se aude sunetul ala si vreau sa stiu daca e normal.
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
@ xperiment - zgomotul ala care il auzi tu este normal .
E o pompa auxiliara care da aer cald parca spre sonda lamda cat e rece motorul.
Cat despre pronirea aia vezi ca s-ar putea sa nu aiba legatura cu temperatura si sa fie pur si simplu
problema de benzina in rampa. Ai un regulator sau cum ii spune pe rampa de injectie si daca ala nu
mai tine benzina in rampa e normal sa porneasca un pic mai greu dupa ce o lasi mai multe ore .
E o pompa auxiliara care da aer cald parca spre sonda lamda cat e rece motorul.
Cat despre pronirea aia vezi ca s-ar putea sa nu aiba legatura cu temperatura si sa fie pur si simplu
problema de benzina in rampa. Ai un regulator sau cum ii spune pe rampa de injectie si daca ala nu
mai tine benzina in rampa e normal sa porneasca un pic mai greu dupa ce o lasi mai multe ore .
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mdaa... m-am apucat iar de surubarit la masina .. am dat jos clapeta , senzor acceleratie , motoras de relanti , si egr si le-am inlocuit cu altele deja curatate si masurate conform autodata . Spre surprinderea mea dupa ultima curatare nu s-a adunat oricum prea multa mizerie (lucru care m-a incantat teribil).
Dupa montare am avut surpriza sa mi se imbunatateasca acceleratia pana in 2500 rpm unde era mai puturoasa , cel putin demarajul este acum aproape de ce ar trebui sa fie . DAR din pacate , aceeasi problema ... cand este motorul rece si cald afara porneste si se opreste daca nu o ajuti cateva secunde din acceleratie . Chiar nu stiu unde sa ma mai uit . Daca are cine vreo idee pls help . Evident nu am nici o eroare .
Mai am si o alta rugaminte . Daca aveti cumva X16Xel care merge fara probleme si cateva minute la dispozitie , va rog sa postati cateva poze cu furtunasele de vacum . Mai deschisesem un post anul trecut cred cu problema asta si acum ma vad iar nevoit sa caut la altii sa vad cum se pun acele furtunase corect . Multumesc .
Dupa montare am avut surpriza sa mi se imbunatateasca acceleratia pana in 2500 rpm unde era mai puturoasa , cel putin demarajul este acum aproape de ce ar trebui sa fie . DAR din pacate , aceeasi problema ... cand este motorul rece si cald afara porneste si se opreste daca nu o ajuti cateva secunde din acceleratie . Chiar nu stiu unde sa ma mai uit . Daca are cine vreo idee pls help . Evident nu am nici o eroare .
Mai am si o alta rugaminte . Daca aveti cumva X16Xel care merge fara probleme si cateva minute la dispozitie , va rog sa postati cateva poze cu furtunasele de vacum . Mai deschisesem un post anul trecut cred cu problema asta si acum ma vad iar nevoit sa caut la altii sa vad cum se pun acele furtunase corect . Multumesc .
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
La furtunasele de vacuum am avut si eu probleme. Chiar mi-au testa memoria.
Cum te uiti la motor de susi in admisie intra 3 furtunase dupa clapeta de accleratie. Cel dinspre habitaclu merge spre habitaclu undeva mai sus si intra intr-o valva. Cel dinspre baterie merge la fel intr-o chestie mica. Si cel dinspre radiator se intoarce inspre habitaclu si nu stiu sa-ti explic unde merge. Mai e unu in forma de S foarte scurt care face legatura intre capacul de culbutori si admisie.
Ca tot vorbim de X16XEL, cureaua de accesorii se schimba doar cu suspendarea motorului nu?
Cum te uiti la motor de susi in admisie intra 3 furtunase dupa clapeta de accleratie. Cel dinspre habitaclu merge spre habitaclu undeva mai sus si intra intr-o valva. Cel dinspre baterie merge la fel intr-o chestie mica. Si cel dinspre radiator se intoarce inspre habitaclu si nu stiu sa-ti explic unde merge. Mai e unu in forma de S foarte scurt care face legatura intre capacul de culbutori si admisie.
Ca tot vorbim de X16XEL, cureaua de accesorii se schimba doar cu suspendarea motorului nu?
- apasaciu
- OP
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
@ xperiment - m-ar ajuta mult daca ai putea sa pui o schita sau niste poze cu furtunasele alea . Cat despre cureaua de accesorii am acceasi senzatie ca trebuie motorul suspendat .. parca trece printr-un suport sau tampon pe partea stanga .. nu stiu exact .. dar parca asa este .. ma uit maine si iti zic .
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat