- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In admisie ai niste clapete care fac ca la turatii mici motorul sa mearga mai economic, creaza la intrarea in cilindru un curent de aer turbionar. Pentru mai multe cauta pe google twinport.
Admisia se da jos, se deface, se curata, tijele se repara. Ceva asemanator https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=swirl
Pentru scos joc (vibratii/zdranganeala) se bucseaza axele roase sau se fac alele metalice.
Admisia se da jos, se deface, se curata, tijele se repara. Ceva asemanator https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=swirl
Pentru scos joc (vibratii/zdranganeala) se bucseaza axele roase sau se fac alele metalice.
interadi
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2003 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:In admisie ai niste clapete care fac ca la turatii mici motorul sa mearga mai economic, creaza la intrarea in cilindru un curent de aer turbionar. Pentru mai multe cauta pe google twinport.
Admisia se da jos, se deface, se curata, tijele se repara. Ceva asemanator https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=swirl
Pentru scos joc (vibratii/zdranganeala) se bucseaza axele roase sau se fac alele metalice.
Admisia se da jos, se deface, se curata, tijele se repara. Ceva asemanator https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=swirl
Pentru scos joc (vibratii/zdranganeala) se bucseaza axele roase sau se fac alele metalice.
Tin sa va multumesc in primul rand pentru amabilitate si promptitudine , dar as mai avea o intrebare : sistemul care actioneaza aceste placute pare sa fie actionat de un vacuum pentru ca vad un furtun care vine in acest loc. as vrea sa stiu logica dupa care sunt miscate clapetele de care vorbeati pentru ca in cazul meu cand motorul este pornit tija care actioneaza clapetele este trasa la maxim catre dreapta adica spre partea soferuli iar manifestarea cred eu incorecta este ca in acea clapeta care mai este actionata de tija parca loveste ceva. la fel se intampla si cu celelalte doua daca incerc sa le actionez manal ca si cum ar fi fost tresa de tija lor de actionare. pe de alta parte daca fortez tija respectiva spre stanga acele lovituri nu se mai simt in clapeta si respectiv in tija. de aceea inclin sa cred ca sistemul care actioneaza tija are o problema in sesul c a a ramas pe actiune maxima si ca urmare de aceea sau rupt si doua din articulatiile de pe tija
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La ralanti tija e trasa dreapta, vibratiile sunt de la uzura ax. Ruperea este de la blocare clapete. La turatie crescuta clapetele se deschid maxim, tija merge in stanga. Desfa, curata si repara ca sub 100euro nu gasesti la dezmembrari admisie buna dar evident murdara. De asemenea cureti throttle si egr.
Cauza depunerilor excesive este uleiul neschimbat la timp si/sau maotor care papa ulei.
Asteptam poze.
Cauza depunerilor excesive este uleiul neschimbat la timp si/sau maotor care papa ulei.
Asteptam poze.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu ai treaba cu demontat EGR pentru demontare/curatare admisie. Pierzi doi stropi de lichid la scos conducte la throotle, hai ca pui ceva apa. La EGR se scot cele 2 suruburi de la teava EGR -> admisie si dupa ce ai admisia in mana scoti teava de la intrare in admisie. Nu trebuie scos EGR, munca inutila daca este curat.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Nu ai treaba cu demontat EGR pentru demontare/curatare admisie. Pierzi doi stropi de lichid la scos conducte la throotle, hai ca pui ceva apa. La EGR se scot cele 2 suruburi de la teava EGR -> admisie si dupa ce ai admisia in mana scoti teava de la intrare in admisie. Nu trebuie scos EGR, munca inutila daca este curat.
Iara m-am exprimat incoerent. Ma gandeam la o recuratare de EGR, clapeta de acceleratie + curatare admisie.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
xwrm001
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Tigra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am si eu o mare problema, mi-am curatat saptamana trecuta admisia si nu gasesc de unde sa cumpar
garnitura cea mare care sta intre cele doua corpuri.Am sunat astazi si la service la opel si nici ei nu imi pot aduce
garnitura asta, doar cu tot cu admisie noua care costa 50 de milioane.Daca stie cineva un site de piese sau o alta varianta de
unde as putea sa o cumpar ca nu o mai pot refolosi, este rupta intr-un loc si nici nu mai intra pe canalul ei.
Am uitat sa specific, cod motor: Z14XEP; Opel Tigra B, 2005
Garnitura este cea din poza de mai jos.
Imi cer scuze daca nu am postat corect dar nu am experienta cu forumurile.
Am si eu o mare problema, mi-am curatat saptamana trecuta admisia si nu gasesc de unde sa cumpar
garnitura cea mare care sta intre cele doua corpuri.Am sunat astazi si la service la opel si nici ei nu imi pot aduce
garnitura asta, doar cu tot cu admisie noua care costa 50 de milioane.Daca stie cineva un site de piese sau o alta varianta de
unde as putea sa o cumpar ca nu o mai pot refolosi, este rupta intr-un loc si nici nu mai intra pe canalul ei.
Am uitat sa specific, cod motor: Z14XEP; Opel Tigra B, 2005
Garnitura este cea din poza de mai jos.
Imi cer scuze daca nu am postat corect dar nu am experienta cu forumurile.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
xwrm001
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Tigra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns dl Dan.
Pot sa folosesc silicon?Nu poate ajunge in motor si mai departe la sondele lambda si mi le afecteaza?
Cum sa fac mai exact o repar garnitura asta cu silicon
sau fac alta noua din silicon?
Intreb si eu nu stiu sigur, asa mi se pare ca am auzit ca siliconul distruge sondele lambda.
Pot sa folosesc silicon?Nu poate ajunge in motor si mai departe la sondele lambda si mi le afecteaza?
Cum sa fac mai exact o repar garnitura asta cu silicon
sau fac alta noua din silicon?
Intreb si eu nu stiu sigur, asa mi se pare ca am auzit ca siliconul distruge sondele lambda.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cumpara un tub de silicon Victor Reinz. Pune garnitura sa vezi cum era pozitionata pe jumatatea de pe care ai scos-o, unge cu putin silicon tot perimetru, dupa 1-3 minute pozitioneaza garnitura, mai stai 5 mimute si pune celalalt capac si prinde-l in clips. Daca ai rupt pe undeva garnitura pune silicon si o repari inainte, abia dupa cateva ore bune faci ce am scris pana acum. Capacul si garnitura sa fie perfect curate, pe ulei si mizerie nu prinde siliconul. Nu pui silicon ca mioriticul ca mai rau faci.
feri
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2011
- Mesaj Privat
Nu s-a mai postat demult pe acest subiect,dar am si eu o intrebare adresata d-lui Dan acum dupa ce au fost atinse cam toate aspectele problemei curatarii admisiei: de ce este necesara scoaterea bornei de la baterie (si aici ma refer la Corsa,ca la Agila am inteles ca ar fi o chestiune de spatiu) pentru a demonta admisia? (Si cu aceasta ocazie imi cer scuze ca sunt mai putin activ pe acest forum,dar ma puteti gasi in mod frecvent pe Clubcorsa).As dori sa ma apuc maine de treaba,si mi-e cam frica sa dau jos borna pana nu ma conving ca nu mi se blocheaza radiocasetofonul din cauza asta...Astept sugestii si eventual si alte sfaturi de la colegii de forum care au efectuat deja "operatiunea admisia".Multumesc.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
feri
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi,dar acum am si eu cateva pentru cei care se incumeta sa desfaca admisia,deoarece am curatat-o chiar astazi.Si anume: urmariti intocmai cele scrise de Dl.Dan.Adica: sa aveti totul pregatit dinainte (nu uitati de scule:va trebuie torxuri si contratorxuri!),sa nu ignorati nici un pas in efectuarea lucrarii,sa nu va zgarciti la Carburol (apropos:17 lei/litru) si mare,mare grija la clemele de plastic (materialul nu este elastic,si mai ales daca e un pic copt de timp este casant).Cele doua jumatati ale admisiei se monteaza mai greu decat se demonteaza.Pentru a le apropia cu scopul cuplarii clemelor pregati 5(dupa caz 6) suruburi M8 cam de 30mm cu cate o saiba plata fiecare.
Daca cele doua carapace nu sunt perfect imbinate nici clemele nu se vor prinde in veci.Sa aveti si un tub de silicon la indemana (300 grade,7lei) ca sa nu aveti surpriza pe care am avut-o eu cand am observat ca garnitura dintre jumatati era intrerupta pe o mica portiune.
Pentru a lucra mai usor eu am scos si furtunul ala gros care traverseaza chiar deasupra admisiei si duce catre habitaclu.Are o siguranta de sarma care se extrage doar 1cm dupa care iese si furtunul.Atentie: curge mult antigel dinspre partea cu habitaclul! Eu am pus imediat un dop de cauciuc,dar va trebui completat antigel la urma.Ca sa pot declipsa bridele din spatele admisiei m-am folosit de o oglinda mica si o lanterna.
Eu am fost pregatit si cu toate garniturile noi (cam 170 lei toate,inclusiv cea dintre teava EGR si EGR-pe care -stupoare-eu nici n-am avut-o pana acum).Am avut acces si la aer comprimat,ceea ce e un mare ajutor,mai ales la desfundarea gaurii capilare care duce la servofrana.
Inca o remarca: am observat ca si la mine incepuse sa se gaureasca admisia de la gazele fierbinti suflate din teava EGR (inca nu egrav,mai merge o tura),deci se pare ca e o problema tipica la acest model din pacate.In rest multumiri pentru toate cele postate aici.
Daca cele doua carapace nu sunt perfect imbinate nici clemele nu se vor prinde in veci.Sa aveti si un tub de silicon la indemana (300 grade,7lei) ca sa nu aveti surpriza pe care am avut-o eu cand am observat ca garnitura dintre jumatati era intrerupta pe o mica portiune.
Pentru a lucra mai usor eu am scos si furtunul ala gros care traverseaza chiar deasupra admisiei si duce catre habitaclu.Are o siguranta de sarma care se extrage doar 1cm dupa care iese si furtunul.Atentie: curge mult antigel dinspre partea cu habitaclul! Eu am pus imediat un dop de cauciuc,dar va trebui completat antigel la urma.Ca sa pot declipsa bridele din spatele admisiei m-am folosit de o oglinda mica si o lanterna.
Eu am fost pregatit si cu toate garniturile noi (cam 170 lei toate,inclusiv cea dintre teava EGR si EGR-pe care -stupoare-eu nici n-am avut-o pana acum).Am avut acces si la aer comprimat,ceea ce e un mare ajutor,mai ales la desfundarea gaurii capilare care duce la servofrana.
Inca o remarca: am observat ca si la mine incepuse sa se gaureasca admisia de la gazele fierbinti suflate din teava EGR (inca nu egrav,mai merge o tura),deci se pare ca e o problema tipica la acest model din pacate.In rest multumiri pentru toate cele postate aici.
- lev30ro
- **
- 112 mesaje
- din 12 Jan 2011
- Corsa 2002 Z10XE
- Mures
lev30ro
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2011
- Mesaj Privat
- lev30ro
- **
- 112 mesaje
- din 12 Jan 2011
- Corsa 2002 Z10XE
- Mures
lev30ro
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2011
- Mesaj Privat
Va rog frumos sa ma ajutati,
am desfacut tot insa furtunul de servofrana unde este un clips galben cu doua urechiuse si un fel de dop mic lateral nu vrea sa iasa.
este vorba de aceasta:
Un binevoitor care a demontat admisia va rog sa-mi lase un nr de telefon sa-l sun sau aveti nr meu de telefon si va og sa ma ajutati.
Multumesc anticipat,
0751159922
am desfacut tot insa furtunul de servofrana unde este un clips galben cu doua urechiuse si un fel de dop mic lateral nu vrea sa iasa.
este vorba de aceasta:
Un binevoitor care a demontat admisia va rog sa-mi lase un nr de telefon sa-l sun sau aveti nr meu de telefon si va og sa ma ajutati.
Multumesc anticipat,
0751159922
feri
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2011
- Mesaj Privat
Am trimis si sms.Colierul acela galben e de fapt o siguranta care impiedica apasarea celor 2 aripioare ale mufei.Intai se trage de ea( in jos,pur si simplu) ca sa iasa din mufa,dupa care se apasa cat de cat simultan pe ambele aripioare (gheare) ale mufei si se trage in sus mufa.Colierul se scoate dupa aceea si se pune deoparte ca sa nu se piarda.La montare se baga colierul galben pe stut cu cele 2 gherute orientate in sus,se infige mufa pe stut,dupa care se introduce colierul (siguranta) la locul ei ,cu cele 2 gherute in orificiile corespunzatore de pe mufa.
- lev30ro
- **
- 112 mesaje
- din 12 Jan 2011
- Corsa 2002 Z10XE
- Mures
lev30ro
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2011
- Mesaj Privat
feri a scris:Am trimis si sms.Colierul acela galben e de fapt o siguranta care impiedica apasarea celor 2 aripioare ale mufei.Intai se trage de ea( in jos,pur si simplu) ca sa iasa din mufa,dupa care se apasa cat de cat simultan pe ambele aripioare (gheare) ale mufei si se trage in sus mufa.Colierul se scoate dupa aceea si se pune deoparte ca sa nu se piarda.La montare se baga colierul galben pe stut cu cele 2 gherute orientate in sus,se infige mufa pe stut,dupa care se introduce colierul (siguranta) la locul ei ,cu cele 2 gherute in orificiile corespunzatore de pe mufa.
Multumesc de raspuns,
O zi buna,
- dulcineea259
- *
- 11 mesaje
- din 13 Oct 2008
- Bucuresti
dulcineea259
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2008
- Mesaj Privat
Buna seara,
Dupa ce am ascultat motorul vreo 2 zile ca mi se parea mie ca aud un tacanit si la rece si la cald am mers la un amic la service (app - daca vreti un service bun in bucuresti va dau contactele, e in zona ghencea) sa mi-l desfaca - masina e o corsa c cu motor 973, din 2005 benzina.
Surpriza , la desfacere, aveam un culbutor de la axa admisie sarit de la locul lui, mai exact inclinat spre stanga jos cum te uiti la axa iar pe cama (sper ca zic bine) respectiva urme ca niste zgarieturi pe suprafata ei (cam pe jumatate din suprafata).S-a curatat motorul, s-a schimbat uleiul , filtrele, culbutorul respectiv iar dupa 2 zile am luat- o din service.
Mentiune - admisia e buna, s-au masurat parametrii si sunt ok (de curatat inca nu) la fel si distributia.
Dupa vreo 2 saptamani acelasi sunet la motor, fuga la service, aceiasi problema....
Intrebarile mele sunt in primul rand care ar fi cauza deplasarii culbutorului si zgarierii camei si in al 2 lea - exista vreo rezolvare prin pilirea camei..sau orice alta metoda...sau musai schimbata axa cu totul.
N-am avut timp sa fac poze ca ar fi fost utile....acum astept sa vad daca pica din nou si ii fac...ca deocamdata axa n-am gasit la dezmembrari (una noua e aprox 2000 ron).
Daca schimb axa sau axele , ce-ar mai fi indicat de facut ca sa previn pe viitor asemenea incidente?
Sonda lambda (am eroare pe ea de ceva vreme si tot ma tin sa o schimb - stiu de ea ca nu e ok de la testul agrafa si de pe tester opel - din ambele metode rezulta aceiasi eroare) poate sa aiba vreo implicatie?
Multumesc ! Si salutari tuturor!
Cristina
Dupa ce am ascultat motorul vreo 2 zile ca mi se parea mie ca aud un tacanit si la rece si la cald am mers la un amic la service (app - daca vreti un service bun in bucuresti va dau contactele, e in zona ghencea) sa mi-l desfaca - masina e o corsa c cu motor 973, din 2005 benzina.
Surpriza , la desfacere, aveam un culbutor de la axa admisie sarit de la locul lui, mai exact inclinat spre stanga jos cum te uiti la axa iar pe cama (sper ca zic bine) respectiva urme ca niste zgarieturi pe suprafata ei (cam pe jumatate din suprafata).S-a curatat motorul, s-a schimbat uleiul , filtrele, culbutorul respectiv iar dupa 2 zile am luat- o din service.
Mentiune - admisia e buna, s-au masurat parametrii si sunt ok (de curatat inca nu) la fel si distributia.
Dupa vreo 2 saptamani acelasi sunet la motor, fuga la service, aceiasi problema....
Intrebarile mele sunt in primul rand care ar fi cauza deplasarii culbutorului si zgarierii camei si in al 2 lea - exista vreo rezolvare prin pilirea camei..sau orice alta metoda...sau musai schimbata axa cu totul.
N-am avut timp sa fac poze ca ar fi fost utile....acum astept sa vad daca pica din nou si ii fac...ca deocamdata axa n-am gasit la dezmembrari (una noua e aprox 2000 ron).
Daca schimb axa sau axele , ce-ar mai fi indicat de facut ca sa previn pe viitor asemenea incidente?
Sonda lambda (am eroare pe ea de ceva vreme si tot ma tin sa o schimb - stiu de ea ca nu e ok de la testul agrafa si de pe tester opel - din ambele metode rezulta aceiasi eroare) poate sa aiba vreo implicatie?
Multumesc ! Si salutari tuturor!
Cristina