- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
Lipsa puterii motorului ,demararea greoaie, erori si bineinteles un cosum ridicat de benzina vin de la infundarea Valvei EGR, si a corpului clapeta.
in continuare voi incerca sa prezint cateva imagini cu modul in care se vor scoate afara si se vor curata.
In primul rand trebuie sa scoateti tot ce este incomod pt a lucra linistit si fara chinuiala
Filtru Aer, Galerie Admisa, borna + de la baterie, furtune si furtunele,senzori si altele...
aveti nevoie de chei torx, imbusuri, inelare, fixe, clesti pt coliere, patenti....
apoi....
dupa ce ati dat capacul jos de la galerie, se desfac suruburile de la galerie de admisie care vine pe corpul clapeta , mare grija pt ca acolo sunt coliere speciale si trebuie un patent cu cioc pt a ajunge acolo
dupa aceea scoateti filtrul de aer
apoi toate furtunurile de la clapeta, galerie exact acolo unde este indicat pe poza
acum trebuie scoasa jucaria cu pricina ce sta prinsa in 4 suruburi torx
capacul....
asa o sa arate dupa ce o sa scoateti corpul afara...
trebuie sa incepteti sa curatati bine in gura de admisie bine apoi astupata cu o carpa sa nu scapati ceva acolo
capacul corpului clapeta are un canal ce face legatura intre corp si egr (la mine era plin de "smac" ) si trebuie sa fie curat
totul se spala cu DECARBUSOLV, CARBUROL ,solutii de curatat carburatoare,WD40 dar e cam slab, etc,
corpul clapeta se ia si se demonteaza senzorul de soc electronic si motorasul pas cu pas dupa care se scufunda in solutie dupa care se ia la "frecat"
asa trebuie sa arata motorasul curat dupa spalare cu decarbusolv
o operatie destul de grea este demontarea valvei EGR (din spatele galeriei)
atentie la garnitura de tabla pt ca e foarte subtire
curata bine pe canale si pe pistonasul care culiseaza
pe suportul unde vine prins corpul clapeta si capacul exista o gaura care de fapt este un canal ce duce la egr care de obicei se infunda si nu mai exista comunicare intre ele . se desfunda cu o sarma si se curata bine cu spary WD 40 sau decarbusolv
in continuare voi incerca sa prezint cateva imagini cu modul in care se vor scoate afara si se vor curata.
In primul rand trebuie sa scoateti tot ce este incomod pt a lucra linistit si fara chinuiala
Filtru Aer, Galerie Admisa, borna + de la baterie, furtune si furtunele,senzori si altele...
aveti nevoie de chei torx, imbusuri, inelare, fixe, clesti pt coliere, patenti....
apoi....
dupa ce ati dat capacul jos de la galerie, se desfac suruburile de la galerie de admisie care vine pe corpul clapeta , mare grija pt ca acolo sunt coliere speciale si trebuie un patent cu cioc pt a ajunge acolo
dupa aceea scoateti filtrul de aer
apoi toate furtunurile de la clapeta, galerie exact acolo unde este indicat pe poza
acum trebuie scoasa jucaria cu pricina ce sta prinsa in 4 suruburi torx
capacul....
asa o sa arate dupa ce o sa scoateti corpul afara...
trebuie sa incepteti sa curatati bine in gura de admisie bine apoi astupata cu o carpa sa nu scapati ceva acolo
capacul corpului clapeta are un canal ce face legatura intre corp si egr (la mine era plin de "smac" ) si trebuie sa fie curat
totul se spala cu DECARBUSOLV, CARBUROL ,solutii de curatat carburatoare,WD40 dar e cam slab, etc,
corpul clapeta se ia si se demonteaza senzorul de soc electronic si motorasul pas cu pas dupa care se scufunda in solutie dupa care se ia la "frecat"
asa trebuie sa arata motorasul curat dupa spalare cu decarbusolv
o operatie destul de grea este demontarea valvei EGR (din spatele galeriei)
atentie la garnitura de tabla pt ca e foarte subtire
curata bine pe canale si pe pistonasul care culiseaza
pe suportul unde vine prins corpul clapeta si capacul exista o gaura care de fapt este un canal ce duce la egr care de obicei se infunda si nu mai exista comunicare intre ele . se desfunda cu o sarma si se curata bine cu spary WD 40 sau decarbusolv
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
De cateva zile am achizitionat un vectra B din 97. In ceea ce priveste opelurile, sunt praf. nu cunosc nimic despre ele.in panta, greu imi merge masina cu a4a.este posibil sa fie vinovate EGR si corpul/clapeta acceleratie. maine ma ocup de ele. aceasta problema poate fi si din cauza a doua fisuri de lungimea unui bold si grosimea unui fir de par in capacul de chiulasa?da putin ulei pe acolo.Se poate lipi(cu ce?) sau se sudeaza, schimba? Multumesc pt thread. Imi va fi necesar.
- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
salut. daca pe acolo pierde ceva ulei se poate lipi cu putina Poxililna sau mai e o solutie "Epoxina" sau cam asa ceva care e speciala pentru lipituri de genul asta....
insa despre opeluri ca sunt praf te contrazic, acum depinde si de masina cum e ingrijita, si mie imi mergea masina greu si am ajuns sa merg foarte sportiv acum cu ea, fuge de nu mai o recunosc de cand am curatat tot pe la ea...trebuie sa ai timp si multa rabdare apoi or sa fii multumit de munca ta, pe forum vei gasi tot ajutorul necesar pt a putea sa umbli peste tot...
insa despre opeluri ca sunt praf te contrazic, acum depinde si de masina cum e ingrijita, si mie imi mergea masina greu si am ajuns sa merg foarte sportiv acum cu ea, fuge de nu mai o recunosc de cand am curatat tot pe la ea...trebuie sa ai timp si multa rabdare apoi or sa fii multumit de munca ta, pe forum vei gasi tot ajutorul necesar pt a putea sa umbli peste tot...
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
am spus ca eu sunt praf, pt ca sunt la inceput, poate nu m-am exprimat bine.
multumesc pentru incurajari, mereu mi-au placut opelurile. pt al meu amic trebuie sa cumpar telescoape pe fata, bucsi dreapta spate, o conducta pt ac si sa repar macaralele electrice pe fata(cand ridic geamurile se dau invers-sper sa se poata repara). altceva nu mai e de facut la el.sper sa nu fie prea scumpe.cred ca nu se merita sa le iau SH.
multumesc pentru incurajari, mereu mi-au placut opelurile. pt al meu amic trebuie sa cumpar telescoape pe fata, bucsi dreapta spate, o conducta pt ac si sa repar macaralele electrice pe fata(cand ridic geamurile se dau invers-sper sa se poata repara). altceva nu mai e de facut la el.sper sa nu fie prea scumpe.cred ca nu se merita sa le iau SH.
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
salut. am curatat corpul clapeta, desi cam greu pt ca nu am reusit sa desprind cablul de acceleratie. am curatat EGR-ul, desi cred ca mai trebuie curatat o data pt ca mai este negru(de calamina) la interior. debitmetrul era ca nou. problema este ca turometrul, la relanti, sta la 1500 si un uneori oscileaza, uneori daca accelerez usor, ramane blocat (intre 1500-2000;sau creste usor)pana deblochez cu piciorul(accelerand brusc). acelasi lucru(blocat)este valabil si uneori in trafic. il simt turat. Posibil sa fie de la cablul de acceleratie sau sa fie prea mult praf pe arcul de la clapeta?
Macaralele le-am reparat. Chederele (din usa)geamului erau lasate in jos, iar in partea soferului, era scos un brat al macaralei din bucsa ce culiseaza pe rama de la baza geamului.
Macaralele le-am reparat. Chederele (din usa)geamului erau lasate in jos, iar in partea soferului, era scos un brat al macaralei din bucsa ce culiseaza pe rama de la baza geamului.
- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
am incercat sa scot cablul.am bagat si o surubelnita, am tras cu patentul.degeaba. Arcul nu este uzat. Este multa mizerie acolo. acum observ ca a inceput sa isi mai revina. i-am dat cu niste decarburol si pe arc. Azi i-am pus un filtru de aer sport-conic; oricum trebuia sa-l schimb pe celalalt. Sunt curios sa vad ce consum o sa am. La accelerare se cunoaste(nu ma intereseaza zgomotul). Merge mult mai bine. Cred ca va trebui sa schimb si filtrul combustibil.
- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
C400
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ionutadrian
- OP
- 234 mesaje
- din 26 Sep 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
ionutadrian
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
eu am schimbat garnitura la corpul clapeta acceleratie si la regulatorul relantiu.am pus unele facute de mine dintr-un material special(un fel de carton albastru), dar de cand le-am pus masina a inceput sa mearga in suturi.cineva spune ca e dus regulatorul relantiu, dar nu cred.ma puteti ajuta?sa pun inapoi garnitura de la relantiu?nu era crapata, dar am zis sa o schimb daca tot am schimbat-o pe cealalta.
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
salut. am curatat si eu astazi corpul clapeta si galeria,intradevar merge mai bine acuma are alt sprint,dar imi sta uneori turata pe la 1500 si mai am o problema tot dupa ce am facut operatia asta imi indica in bord ca temperatura ii 120(la liniutele rosii) cu toate ca apa din vasu de expansiune nu e asa calda,puteam sa bag sa tin degetu in apa ca nu ma ardea. Am scos si senzorul de temperatura afara si acu tot la liniutele rosii ramanea acuma din cate stiu cand am scos senzoru acu in bord nu mai trebuia sa imi arete ca temperatura e la 120 grade. Oare din ce cauza sa imi indice eronat? Imi indica asa doar de azi dupa ce am curatat cele enumerate mai sus. Precizez ca nu mi se aprinde martorul acela care se aprinde cand ai ceva eroare.
voicu_vis- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2011
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
axxa
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 X16EL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2012
- Mesaj Privat