Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
am uitat AC pornit si am mers asa 400km pe autostrada la 140-170. ideea este ca am avut acelasi consum ca pana acum. stie cineva exact cat consuma AC? la relanti e simplu de masurat si diferenta e mare, dar la drum lung cat va consuma?


Ultima modificare făcută de Thanatos la Joi 06 Jan, 2005 2:18 pm, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Valoare foarte aprox. 0,700 g/100
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La astra 1.7dti 2002 e cam 0.2-0.3 litri la 100 km in plus pe la viteze de 90-140 km/h.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:relanti e simplu de masurat si diferenta e mare, dar la drum lung cat va consuma?


de aici concluzia: consumul variaza in functie de viteza. Oricum la viteze de 140~ nu prea conteaza (simte) 0,5l~0,7l
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ai dreptate, buna treaba.
dar nu consumul AC variaza in functie de viteza, ci cat la suta din consumul masinii este atribuit AC.

eu am 0.3-0.4 l/h consum AC la relanti. deci teoretic daca merg constant cu 100kmh, imi rezulta un consum 0.4% . asta inseamna ca atunci cand masina consuma cel mai putin, consumul AC se simte cel mai bine. nu?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
teoretic - daca mergi constant, dar daca bagi frana de motor AC merge pe frana de motor (consum 0). De aceea cand stai pare consumul mare si cred ca e consumul maxim, in mers variaza (scade).
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa o iei procentual cat consuma AC-ul din consumul total, la relanti este o pondere mult mai mare, pt. ca la relanti, motorul trebuie doar sa se mentina pe el, si eventual AC-ul, deci o mare parte din forta se duce spre AC (procentual), insa in mers, cea mai mare parte din forta se duce spre a trage/impinge masina, deci procentual, condumul AC-ului este mai mic.
Deci in mers este un procent mai mic dintr-o valoare mai mare si pe total cam tot aia iese, cam tot 0.2-0.3 litri la 100 km parcusi la un motor diesel, si cam 0.5 - 0.7% la unul pe benzina, asta la mers inafara cu viteze rezonabile.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
deci suntem de acord, nu?

@chiciuc - btw, treaba cu consum 0.0 in frana de motor nu exista. consumul se reduce in cel mai bun caz la cca. 1.0L/h (consum de relanti), iar daca masina se deplaseaza cu viteza, atunci BC aproximeaza la 0.0 L%km.
dar consum exista.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Laughing si uite cum deviem de la subiect
in frana de motor injectia taie motorina
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu de tot!!..doar nu vrei sa spui cai ai un motor care nu iti consuma?

pune frana de motor la 20km/h si ai sa vezi ca indica ceva > 0
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In cartea de la masina mea (semnatura) scrie ca in frana de motor alimentarea cu conbustibil este intrerupta, si astfel este recomandat la sectiunea "economie de conbustibil" ca in timpul franarilor sa "se lase in viteza".
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:nu de tot!!..doar nu vrei sa spui cai ai un motor care nu iti consuma?

pune frana de motor la 20km/h si ai sa vezi ca indica ceva > 0


La turatie scazuta e normal... cu cat te apropii de relanti cu atat incepe si injectia sa "injecteze" ca doar nu lasa la consum 0 pana la 900 rpm si deodata brusc baga... Se face cu regim tranzitoriu de acomodare.

Daca lasi in frana de motor de la 4000 rpm pana pe la 1500 nu ar trebui sa consume nimic... dup-aia pana la relanti ar trebui sa consume din ce in ce mai mult pana la 1.4 l cat e la relanti consumul...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
hai sa nu ne documentam din sectiunea "economie de combustibil" a manualului de utilizare.
informatiile de acolo sunt pt "doamne" si sunt superficiale. iti aduc aminte ca in aceeasi sectiune se recomanda incalzirea motorului in mers, pt ca incalzirea motorului la relanti polueaza.
frana de motor se recomanda in special la turbodiesel, pt ca reduce turatia motorului lent, in felul acesta nu ramane trubina la turtarie mare fara presiune de ulei.

eu nu contest ce indica BC, si la mine indica consum 0.0; spun doar ca e imposibil ca un motor sa continue sa mearga nealimentat.
Imi pare rau daca dezamagesc pe cineva, dar consumul 0.0 este fals. nu este nici o eroare, este intentia de a masca consumul in frana de motor, pt a servi ca argument de vanzare ( se pare ca le merge)
BC caluleaza consumul interpretand semnalul de la ECU (fuel consumption) care indica timpul de deschidere a injectoarelor. BC mai primeste si RPM care se foloseste pentru a detecta exact situatia asta, cand consumul este mai mic ( de relanti sa zicem) dar turatia este mare. Atunci BC afiseaza 0.0 dar imdeaidat cum valorile devin reale, BC afiseaza in loc de 0.0 consumul real, in cauzul meu 4.5 l% la cca. 32km (in frana de motor)

si am sa demonstrez asta, am sa citesc ce valori vin pe "fuel consumption" in diferite situatii.


Ultima modificare făcută de Thanatos la Joi 06 Jan, 2005 2:20 pm
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Un motor POATE sa mearga nealimentat in ceea ce se cheama "ralanti fortat", mai simplu cand cobori o panta mare cu frana de motor, la ultimele motoare cu carburator aceasta se facea cu ajutorul unei electrovane, la cele cu injectie prin "taierea" injectoarelor...
  • vladonero

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos eu sunt de parere ca acel consum pe care ti-l indica tie la bord tine mai mult de depresiunea din galeria de admisie si din cauza asta este 0 cand mergi in frina de motor.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Un motor POATE sa mearga nealimentat in ceea ce se cheama "ralanti fortat", mai simplu cand cobori o panta mare cu frana de motor, la ultimele motoare cu carburator aceasta se facea cu ajutorul unei electrovane, la cele cu injectie prin "taierea" injectoarelor...



corect, dar nu asta este si situatia in cazul acesta. un motor in relanti fortat se opune prin compresia sa si il simti cum reduce viteza masinii. este cazul cand ramai fara aprindere sau fara presiune pe pompa si in cativa metrii te opresti daca nu il pui pe liber. been there, done that

aici e cu totul alta treaba, BC indica 0.0 imediat cum eliberezi acceleratia, iar motorul nu se opune deloc. masina continua sa ruleze in acelasi regim cu motorul cuplat sau pe liber, plus ca se aude ca motorul funtioneaza normal. ala sigur nu este un motor care imi consuma 0.0 la suta, oricate definitii laudative apar.

cum se face putin mai cald, desfac MIDul si citesc valorile independent.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Poate la benzinarul tau face asa... La Diesel se vede foarte clar cand esti in frana de motor si franeaza foarte tare mai ales in viteze mici. Eu cobor pante foarte abrupte in viteza a 2-a sau a I-a fara sa pun frana deloc... Turatia sta pe la 1300 rpm si coboara fara sa accelereze sau sa franeze in frana de motor...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
bun, si la mine la fel face in viteze inferioare. dar acum discut exclusiv de consumul afisat, atunci cand eliberezi acceleratia, deci tehnic te alfi deja in frana de motor. la tine se opune motorul imediat cum ridici piciorul de pe acceleratie? ai ramans vreodata fara presiune pe poma sa vezi cum iti da in nas.
eu m'am jucat mult cu alarme si sisteme de imobilizare, si cand decuplezi pompa (la benzinare cel putin) nu mai faci 10m daca nu il pui pe liber. atunci este consum 0.0


Ultima modificare făcută de Thanatos la Joi 06 Jan, 2005 2:58 pm, modificat de 3 ori în total
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pai nici la Dieseluri cu calculator de injectie nu stiu de ce nu s-ar pune asa ceva (probabil ca s-a si pus deja...)... Wink
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris: la tine se opune motorul imediat cum ridici piciorul de pe acceleratie? .


Da, cum iau (chiar nu de tot) piciorul de pe acceleratie de la mers constant incepe sa franeze motorul si se aude un zgomot mai gros dinspre motor. Asa face cand e in frana de motor. Cu cat iau mai mult piciorul de pe acceleratie cu atat franeaza mai tare ceea ce ma duce cu gandul ca se poate sa ai dreptate pentru ca frana de motor difera cu pozitia acceleratiei deci la pozitia 0 tot se mai poate sa injecteze putin...

Dar in acelasi timp daca ar injecta putin, aerul tot intra prin aspiratie si amestecul este foarte sarac ceea ce nu e bine...
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR