malin
- Mesaje scrise: 90
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ieri,cumnatul meu a avut un eveniment pe autostrada Bucuresti-Pitesti,eveniment soldat,din fericire fara victime.A avut loc un carambol,in care au fost implicate 5 masini.Prima masina,cea din fata,un Polo,era condusa de o soferita incepatoare.Aceasta ,ca urmare a faptului ca "s-a speriat", a ales sa opreasca masina pe banda a doua!(incredibil dar chiar asa a declarat politistilor).Masinile ce rulau in spate au incercat sa o evite prin dreapta,iar apoi au intrat in carambol,unul in celalalt..Totusi a doua masina,un Volvo,a atins usor bara spate a masinii Polo.Problema e ca domnii de la rutiera,veniti la fata locului,a scos-o basma curata pe "incepatoare"(practic ea e cea care a provocat carambolul ).Stiu ca trebuie sa pastrezi o distanta suficienta fata de masina din fata,astfel incat sa eviti orice pericol,dar chiar nu conteaza ca opresti voluntar pe banda doi?!?M-am uitat prin codul rutier dar nu am gasit decat ca in art.108,alin.d se sanctioneaza cu 6 puncte de penalizare: "stationarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate si semnalizate".
Voi ce credeti?
Voi ce credeti?
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ady111
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- daniel30
- **
- 255 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Tigra 1999 x14xe
- Alta tara
daniel30
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu cum e acasa cu autostrazile dar aici in Italia ai voie sa opresti pe banda de urgenta daca ti se face rau sau altceva doar trei ore maxim si bine inteles cu avarii puse chiar si asa e periculos din cauza tirurilor care merg pe banda a doua si nu de putine ori sa intimplat sa agate cite o masina stationata pe banda de urgenta
malin
- Mesaje scrise: 90
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
Precizez:se circula in coloana,iar tipa(incepatoare)a oprit(nu doar a franat) brusc.Credeti-ma,asa a declarat ca s-a speriat si ca a franat brusc,pana a oprit masina!Acuma e posibil sa se fi "pierdut",o fi primit vreun "flash" de la Volvo-ul din spate,sau vreun claxon,cert e ca a declarat exact ce v-am spus,ca nu stie din ce motiv a oprit brusc!N-a fost vorba de evitarea vreunui obstacol(animal,groapa,etc) aparut brusc in fata masinii sau altceva!Din cate stiu,nu prea ai voie sa franezi brusc fara vreun motiv evident.
P.S.Inca odata:toate astea s-au intamplat pe banda de langa balustradele ce despart sensurile de pe autostrada ,nu pe banda de urgenta!
P.S.Inca odata:toate astea s-au intamplat pe banda de langa balustradele ce despart sensurile de pe autostrada ,nu pe banda de urgenta!
- siner
- **
- 328 mesaje
- din 21 Oct 2009
- Vectra 2008 z19dth
- Bucuresti
siner
- Mesaje scrise: 328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2009
- Mesaj Privat
Daca Volvo era masina din spate (prima masina din spatele incepatoarei) atunci Volvo este de vina ca nu a pastrat distanta. Daca Volvo a venit a 2 a sau alta masina din spate eu cred ca incepatoarea este de vina. De la 130 km/h te opresti destul de greu, iar daca ai masina fara abs si alte sisteme de siguranta se face sanie si te duci pana ti se acreste....
Eu nu inteleg ce cauta respectiva pe banda a 2 a? In primul an trebuie sa circuli cu 20 km/h mai putin decat viteza legala pe autostrada si cu 10 km/h pe restul drumurilor. Ea avea voie sa circule cu 110 km/h pe autostrada. Deci ce cauta pe banda 2? Cred ca ar trebui o lege in care sa oblige "pilotii" de weekend si incepatorii sa circule pe prima banda. Eu si cand merg cu 200 km/h stau tot pe prima banda si pe a 2 a doar depasesc! Asta nu intelege lumea: BANDA 2 ESTE PENTRU DEPASIRI! In Germania, Olanda, Ungaria, Austria toata lumea merge pe prima banda, sau unde sunt 3 benzi pe sens pe prima merg tirurile, pe a 2 a merg restul masinilor si pe a 3 a se fac depasiri!
In concluzie moral este de vina incepatoare si legal Volvo daca era prima masina.
Parerea mea...
Eu nu inteleg ce cauta respectiva pe banda a 2 a? In primul an trebuie sa circuli cu 20 km/h mai putin decat viteza legala pe autostrada si cu 10 km/h pe restul drumurilor. Ea avea voie sa circule cu 110 km/h pe autostrada. Deci ce cauta pe banda 2? Cred ca ar trebui o lege in care sa oblige "pilotii" de weekend si incepatorii sa circule pe prima banda. Eu si cand merg cu 200 km/h stau tot pe prima banda si pe a 2 a doar depasesc! Asta nu intelege lumea: BANDA 2 ESTE PENTRU DEPASIRI! In Germania, Olanda, Ungaria, Austria toata lumea merge pe prima banda, sau unde sunt 3 benzi pe sens pe prima merg tirurile, pe a 2 a merg restul masinilor si pe a 3 a se fac depasiri!
In concluzie moral este de vina incepatoare si legal Volvo daca era prima masina.
Parerea mea...
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da se impunea o reexaminare psihologica deoarece exista demonstrat persoane care nu fac fata situatiilor de stres,tensiune nervoasa ori reactioneaza disproportionat cu pericolul...adica mai pe sleau nu-i facuta pentru volan ca o sa se sperie trage de volan si ma omoara pe contrasens ca i s-a parut ei nu stiu ce pericol...capetele de creta aplica legea de pe vremea inchizitiei,si la singura circumvolutiune datorata doar cashchetei la ce sa te astepti de la ei,asta sa nu mai vorbim ca poate fi ANULAT permisul mai ales ca e si incepatoare,dar probabil se asteapta si victimele ca de data asta n-a reusit decat sa provoace un carambol
si pe autostrada.
si pe autostrada.
malin
- Mesaje scrise: 90
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
siner a scris:Daca Volvo era masina din spate (prima masina din spatele incepatoarei) atunci Volvo este de vina ca nu a pastrat distanta. Daca Volvo a venit a 2 a sau alta masina din spate eu cred ca incepatoarea este de vina. De la 130 km/h te opresti destul de greu, iar daca ai masina fara abs si alte sisteme de siguranta se face sanie si te duci pana ti se acreste....
Eu nu inteleg ce cauta respectiva pe banda a 2 a? In primul an trebuie sa circuli cu 20 km/h mai putin decat viteza legala pe autostrada si cu 10 km/h pe restul drumurilor. Ea avea voie sa circule cu 110 km/h pe autostrada. Deci ce cauta pe banda 2? Cred ca ar trebui o lege in care sa oblige "pilotii" de weekend si incepatorii sa circule pe prima banda. Eu si cand merg cu 200 km/h stau tot pe prima banda si pe a 2 a doar depasesc! Asta nu intelege lumea: BANDA 2 ESTE PENTRU DEPASIRI! In Germania, Olanda, Ungaria, Austria toata lumea merge pe prima banda, sau unde sunt 3 benzi pe sens pe prima merg tirurile, pe a 2 a merg restul masinilor si pe a 3 a se fac depasiri!
In concluzie moral este de vina incepatoare si legal Volvo daca era prima masina.
Parerea mea...
Eu nu inteleg ce cauta respectiva pe banda a 2 a? In primul an trebuie sa circuli cu 20 km/h mai putin decat viteza legala pe autostrada si cu 10 km/h pe restul drumurilor. Ea avea voie sa circule cu 110 km/h pe autostrada. Deci ce cauta pe banda 2? Cred ca ar trebui o lege in care sa oblige "pilotii" de weekend si incepatorii sa circule pe prima banda. Eu si cand merg cu 200 km/h stau tot pe prima banda si pe a 2 a doar depasesc! Asta nu intelege lumea: BANDA 2 ESTE PENTRU DEPASIRI! In Germania, Olanda, Ungaria, Austria toata lumea merge pe prima banda, sau unde sunt 3 benzi pe sens pe prima merg tirurile, pe a 2 a merg restul masinilor si pe a 3 a se fac depasiri!
In concluzie moral este de vina incepatoare si legal Volvo daca era prima masina.
Parerea mea...
Precizari:prima masina(incepatoarea) e Polo.a doua Volvo,a treia un Audi,a patra Golful cumnatului meu.Toti au evitat Polo-ul prin viraj la dreapta,pe banda unu,unde au intrat in carambol!
Si eu stiam ca daca esti incepator ,nu ai ce cauta pe banda 2,dar ce ne mai miram, "romanul" e "nascut" pe banda 2,nu conteaza daca conduce turism ,tractor sau camion!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ca sa nu mai dam exemple despre benzi imaginare in Romania dar existente in alte tari....Un cunoscut a oprit pe timp de noapte PE BANDA DE URGENTA in Germania mai si ploua ...sa se usureze ca romanu ca saracea la 50 de eurocenti ,a venit un TIR ceh parca si i-a facut duba acordeon.....a fost gasit de vina ca a stationat VOLUNTAR pe timp de noapte si ploaie deci conditii nefavorabile provocand accidentul si s-a ales cu doar 2000E de platit plus alte hangarale autostrada nu e loc de picnic si nici de facut teste de vigilenta pentru cei din spatele tau.....o ocoleau una ,doua ,trei cinspe da a patruzece-a tot o sfarma pentru ca nimeni nu se asteapta la asemnea manevra acolo unde nu se OPRESTE VOLUNTAR...cucoana e praf la mansarda...faceti asta in alte tari pe care le dati ca exemplu ca vii de acolo cu amenzi de nu mai iesi toata viata din tara.
- adinan_superstar
- **
- 262 mesaje
- din 20 Jan 2010
- Astra 2003 z18xe
- Constanta
adinan_superstar
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
daniel30 a scris:Nu stiu cum e acasa cu autostrazile dar aici in Italia ai voie sa opresti pe banda de urgenta daca ti se face rau sau altceva doar trei ore maxim si bine inteles cu avarii puse chiar si asa e periculos din cauza tirurilor care merg pe banda a doua si nu de putine ori sa intimplat sa agate cite o masina stationata pe banda de urgenta
soferita nu a oprit pe banda de urgenta ci pe banda 2 benzile de circulatie se numeroteaza de la dreapta la stanga fara a lua in calcul banda de urgenta
@malin
in codul rutier scrie destul de clar si negru pe alb
5. Viteza si distanta dintre vehicule
Art.48. - Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze în functie de conditiile de drum, astfel încât sa poata efectua orice manevra în conditii de siguranta.
Art.50.(4) Viteza maxima admisa în afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica în vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decât viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.
din aceste doua articole eu trag concluzia ca acea conducatoare auto este vinovata, nu avea ce sa caute pe banda 2 si la fel de vinovati sunt si domni politisti care interpreteaza legea fara a tine cont de toate articolele din aceasta
in cazul de fata ei au aplicat articolul 48 fara a lua in calcul ca acea soferita e incepatoare si nu avea ce cauta acolo
- adinan_superstar
- **
- 262 mesaje
- din 20 Jan 2010
- Astra 2003 z18xe
- Constanta
adinan_superstar
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
Avem un cod rutier vai de el...din pct meu de vedere, ar putea sa dea si cupla comuna, pt ca fata a recunoscut ca a oprit voluntar pe banda a 2 a.
Totusi, moral si nu legal, eu o consider pe ea vinovata. Iar treaba cu distanta fata de masina din fata e o mare porcarie relativa. Sa va spun si de ce...pe autostrada, viteza legala este de 130kmh adica ~36m/s...de cand ochiul vede pana proceseaza creierul si omul reactionaeaza....in cazul nostru...sa puna frana, trece sa zicem jumatate de secunda, daca esti foarte relaxat...cum e f posibil sa fi pe autostrada posibil sa creasca timpul asta, Deci....pana apesi pedala de frana....masina deja a parcurs 18m iar ca sa se opreasca de la 130 la 0 ii mai trebuiesc minim 35-40m. Deci e aberant sa pastrez o distanta de ~50m pe autostrada fata de masina din fata mea.
Sper sa nu fi fost prea ambiguu in expirmare si sa fi inteles teoria mea )
Respect!
Daca toti am face asa, n-ar mai aparea frustrari de genul (domne ca dc dai flash...)
Adi G.
Avem un cod rutier vai de el...din pct meu de vedere, ar putea sa dea si cupla comuna, pt ca fata a recunoscut ca a oprit voluntar pe banda a 2 a.
Totusi, moral si nu legal, eu o consider pe ea vinovata. Iar treaba cu distanta fata de masina din fata e o mare porcarie relativa. Sa va spun si de ce...pe autostrada, viteza legala este de 130kmh adica ~36m/s...de cand ochiul vede pana proceseaza creierul si omul reactionaeaza....in cazul nostru...sa puna frana, trece sa zicem jumatate de secunda, daca esti foarte relaxat...cum e f posibil sa fi pe autostrada posibil sa creasca timpul asta, Deci....pana apesi pedala de frana....masina deja a parcurs 18m iar ca sa se opreasca de la 130 la 0 ii mai trebuiesc minim 35-40m. Deci e aberant sa pastrez o distanta de ~50m pe autostrada fata de masina din fata mea.
Sper sa nu fi fost prea ambiguu in expirmare si sa fi inteles teoria mea )
siner a scris:(...) Eu si cand merg cu 200 km/h stau tot pe prima banda si pe a 2 a doar depasesc! Asta nu intelege lumea: BANDA 2 ESTE PENTRU DEPASIRI! In Germania, Olanda, Ungaria, Austria toata lumea merge pe prima banda, sau unde sunt 3 benzi pe sens pe prima merg tirurile, pe a 2 a merg restul masinilor si pe a 3 a se fac depasiri!
(..).
(..).
Respect!
Daca toti am face asa, n-ar mai aparea frustrari de genul (domne ca dc dai flash...)
Adi G.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Vinovatul e greu de gasit. Moral poate da ca nu avea ce cauta pe banda II. Politia nu are ce face decat litera legii, nu ai pastrat distanta si gata balciul. Ea poate s-a speriat de un caine , vulpe si mai stiu eu ce iepure, poate declara orice.
Distanta de franare depinde cum spunea colegul de :
- timp reactie influentat de vizibilitatea becurilor celui din fata (tarani cu folie), daca soferul admira peisajul, cat de rapid este in reactii etc.
- distanta franare influentata de existenta ABS si cat de functional este, de stare sistem franare, de cauciucuri, de calitate carosabil
Cand esti la volan esti sofer si cu asta basta, ochii peste tot dar la trafic. Eu am patit sa stau in plin centrul Iasului la semafor si unul care admira Mitropolia sau facea cruciulite imi 'sparge fundu' si Tico era cam moale... asta este daca nu te uiti la trafic. Ultimul accident mediatizat din Iasi a fost cu tramvaiul care 'a ramas fara frane' cand cobora Copoul spre Piata Eminescu, de fapt vatmanul admira valul de studente de pe trotuar...(parerea mea).
Intotdeauna e bine sa te protejezi tu cat poti, mentii o distanta de siguranta fata de incepatori, zmeii soselelor, carute, copii, betivi, pietoni inconstienti si alte surse de necaz.
In Canada de exemplu este o intrebare la examen : Ai incredere in partenerul de trafic ? Raspuns corect : DA, la noi nici gand.
La turci este cea mai simpla regula : tu ai grija de fundul celui din fata si la drumuri inguste iti pliezi oglinzile, treci la milim.
La greci semnalizezi din timp si nu te bagi daca nu ai cu ce, lasi de la tine si esti politicos ca altfel te claxoneaza.
Si tot asa ...
In RO banda 1 a devenit cea de viteza din pacate. Degeaba pui semnalizare sau dai flash incepatorul sau taranetele pe a cinspea' banda va merge.
Distanta de franare depinde cum spunea colegul de :
- timp reactie influentat de vizibilitatea becurilor celui din fata (tarani cu folie), daca soferul admira peisajul, cat de rapid este in reactii etc.
- distanta franare influentata de existenta ABS si cat de functional este, de stare sistem franare, de cauciucuri, de calitate carosabil
Cand esti la volan esti sofer si cu asta basta, ochii peste tot dar la trafic. Eu am patit sa stau in plin centrul Iasului la semafor si unul care admira Mitropolia sau facea cruciulite imi 'sparge fundu' si Tico era cam moale... asta este daca nu te uiti la trafic. Ultimul accident mediatizat din Iasi a fost cu tramvaiul care 'a ramas fara frane' cand cobora Copoul spre Piata Eminescu, de fapt vatmanul admira valul de studente de pe trotuar...(parerea mea).
Intotdeauna e bine sa te protejezi tu cat poti, mentii o distanta de siguranta fata de incepatori, zmeii soselelor, carute, copii, betivi, pietoni inconstienti si alte surse de necaz.
In Canada de exemplu este o intrebare la examen : Ai incredere in partenerul de trafic ? Raspuns corect : DA, la noi nici gand.
La turci este cea mai simpla regula : tu ai grija de fundul celui din fata si la drumuri inguste iti pliezi oglinzile, treci la milim.
La greci semnalizezi din timp si nu te bagi daca nu ai cu ce, lasi de la tine si esti politicos ca altfel te claxoneaza.
Si tot asa ...
In RO banda 1 a devenit cea de viteza din pacate. Degeaba pui semnalizare sau dai flash incepatorul sau taranetele pe a cinspea' banda va merge.
- radu_mp
- **
- 244 mesaje
- din 26 Dec 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Galati
radu_mp
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am permisul de un an jumate si mai tin minte din codul rutier si scrie clar:"Manevre interzise pe autostrada:Mersul cu spatele,stationarea voluntara." Si asta se aplica chiar si pe banda de urgenta,de fapt chiar e facuta pentru banda de urgenta.Daca esti oprit pe avarii si vine politia si vede ca nu ai nici o avarie,te amendeaza.Deci persoana vinovata de accident este soferita cu Polo pentru ca stationa,deci domnii ofiteri nu stiau codul rutier.
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ceva de genu' asta am patit si eu numai ca eu am fost masina din spate care a intrat in cea din fata care a franat brusc. Faza e ca am si filmat toata faza(sotia mai exact). Cand a venit politistul la constatare i-am aratat filmarea, i-am explicat ce si cum si el mi-a zis o vorba pe care nu o sa o uit prea curand : "Foaie verde solzi de peste, cine pupa-n cur plateste".
Concluzia vine de la sine...
Concluzia vine de la sine...
- radu_mp
- **
- 244 mesaje
- din 26 Dec 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Galati
radu_mp
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2010
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere si, zic eu, conform Codului Rutier, este culpa comuna.
1. soferii incepatori tb sa circule cu o viteza mai mica cu 20km/h fata de cea maxima legala; in cazul A1, 130km/h, deci 110 km/h pentru incepatori.
1.1. in acest caz, ar fi de bun simt ca soferul respectiv sa circule pe banda 1, nu pe banda 2!
2. pe autostrada, este interzisa circulatia vehiculelor care nu pot circula cu o viteza mai mare de 50km/h. De asemenea, este interzisa oprirea voluntara atat pe benzile de circulatie, cat si pe banda de urgenta.
Acum, un Polo merge cu mai mult de 50km/h, dar legea poate fi interpretata si in sensul ca ori mergi cu 50 sau mai mult, ori n-ai ce cauta pe autostrada. Cat despre franarea brusca pe banda 2.....
3. soferii din spate tb sa fi pastrat o distanta care sa le permita franarea de urgenta. Aici, politia se spala repede pe maini si ii scoate numai pe ei vinovati.
In concluzie, mai tb sa luam lectii de educatie rutiera. Daca am citit codul rutier si avem permis, nu inseamna ca suntem soferi!
Respectiva doamna ar tb sa consulte un psiholog si sa mai ia cateva ore de condus. Cel mai rau e ca acest caz nu este unul izolat. Pe toate drumurile mioritice sunt o gramada de soferi care si-au luat strada si merg pe banda 2 cu mult sub limita legala.
1. soferii incepatori tb sa circule cu o viteza mai mica cu 20km/h fata de cea maxima legala; in cazul A1, 130km/h, deci 110 km/h pentru incepatori.
1.1. in acest caz, ar fi de bun simt ca soferul respectiv sa circule pe banda 1, nu pe banda 2!
2. pe autostrada, este interzisa circulatia vehiculelor care nu pot circula cu o viteza mai mare de 50km/h. De asemenea, este interzisa oprirea voluntara atat pe benzile de circulatie, cat si pe banda de urgenta.
Acum, un Polo merge cu mai mult de 50km/h, dar legea poate fi interpretata si in sensul ca ori mergi cu 50 sau mai mult, ori n-ai ce cauta pe autostrada. Cat despre franarea brusca pe banda 2.....
3. soferii din spate tb sa fi pastrat o distanta care sa le permita franarea de urgenta. Aici, politia se spala repede pe maini si ii scoate numai pe ei vinovati.
In concluzie, mai tb sa luam lectii de educatie rutiera. Daca am citit codul rutier si avem permis, nu inseamna ca suntem soferi!
Respectiva doamna ar tb sa consulte un psiholog si sa mai ia cateva ore de condus. Cel mai rau e ca acest caz nu este unul izolat. Pe toate drumurile mioritice sunt o gramada de soferi care si-au luat strada si merg pe banda 2 cu mult sub limita legala.