ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
Am o Astra G, 1.7 dti din 2001. Mi s-a intamplat de cateva ori sa se aprinda martorul "check engine". Am remarcat ca se aprindea cand eram in viteza a 3-a si aveam in jur la 3000 rpm. Nu simt o diferenta la puterea motorului, intradevar nu o mai fortam f tare. Dupa ce opresc motorul si-l repornesc mortorul se stinge. Am fost la un tester si mi- gasit 3 erori mai vechi pe care a reusit sa le stearga si nu au mai aparut. Mecanicul mi- a zis ca daca continua sa se aprinda sa ma duc sa curete EGR-ul. Care ar putea fi problema?
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
cangri a scris:EGR.
Benzina proasta.
Catalizator infundat.
Benzina proasta.
Catalizator infundat.
e un 1.7 DTI deci e Diesel
@ngr
citeste astea
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14022
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9158
foloseste functia cauta ca vei gasi suficiente informatii despre EGR
in principiu motorina proasta si mersul subturat duc la infundarea egr si mai e recomandat o dala la 50k km sa il curati
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
@lucio
Ms pt raspuns. In seara asta am iesit cu ea sa-i fac o proba mai serioasa. Dupa cateva turatii peste 2500 s-a aprin din nou martorul(cam pe la 2800rpm) si motorul nu prea mai avea putere. Eram cu pedala la fund si nu sarea peste 120 km/h. per sa fie EGR si sa rezolv prin curatarea lui si sa nu fie alceva mai grav.
Ms pt raspuns. In seara asta am iesit cu ea sa-i fac o proba mai serioasa. Dupa cateva turatii peste 2500 s-a aprin din nou martorul(cam pe la 2800rpm) si motorul nu prea mai avea putere. Eram cu pedala la fund si nu sarea peste 120 km/h. per sa fie EGR si sa rezolv prin curatarea lui si sa nu fie alceva mai grav.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
lucio85 a scris:@ngr
ar trebui sa pui un tester pe ea, daca e de la EGR trebuie sa ai eroare P0400,
ar trebui sa pui un tester pe ea, daca e de la EGR trebuie sa ai eroare P0400,
Am fost la tester, nu e eroare de EGR. Din pacate e ceva cu turbina. A verificat furtunurile de la vacuum si totul e in regula.
S-a uitat la turbina si are destul ulei si axul are joc. Mi-a zis ca trebuie sa schimb turbina. Asta e oare singura solutie?
gini79
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
gini79 a scris:asa am patit si eu si s-a rezolvat schimband turbina cu una second-hend si acum am 10000 cu ea si are aceleasi simtome deci sfatul meu e sa iei alta noua daca stai bine cu bani
Din pacate nu am bani pt un noua. Cand ai cumparat-o era ok sau aveam deja probleme? Si inca o intrebare: la ce turatii schimbi vitezele? Mi-a zis mesterul ca s-a dus turbina din cauza ca nu merg cu ea mai turat. O sa incerc sa fiu mai sportiv
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
dieselul e bine sa schimbi la 2500rpm cat e rece motorul cu accelerari calme. iar dupa ce trece apa de 80 de grade il urci pana la 3000 si incerci sa il tii plaja de cuplu maxim (undeva pe la 2500). Si cat ai sub 2000 de ture e bine sa nu bagi picioru in ea caci strici turbina.
eu asa merg cu ea, si-i place )) cauta si vezi unde ai cuplu maxim, acolo e bine sa o tii...
eu asa merg cu ea, si-i place )) cauta si vezi unde ai cuplu maxim, acolo e bine sa o tii...
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:dieselul e bine sa schimbi la 2500rpm cat e rece motorul cu accelerari calme. iar dupa ce trece apa de 80 de grade il urci pana la 3000 si incerci sa il tii plaja de cuplu maxim (undeva pe la 2500). Si cat ai sub 2000 de ture e bine sa nu bagi picioru in ea caci strici turbina.
eu asa merg cu ea, si-i place )) cauta si vezi unde ai cuplu maxim, acolo e bine sa o tii...
eu asa merg cu ea, si-i place )) cauta si vezi unde ai cuplu maxim, acolo e bine sa o tii...
Din cate am inteles cuplul maxim e undeva intre 1800-2800 rpm. O sa incerc sa schimb undeva peste 2500.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
du-o linistit pana in 3000, ca-i place.... nu se mai infunda asa usor egr-ul si turbina sta mereu in sarcina...
dar cum ziceam, sub 2000 nu accelerezi brusc ca strici turbina, iar cat e cald o duci incet pana in 2500rpm ca sa nu-ti bati joc de motor.
Daca mergi mai mult in forja si opresti, e bine sa mai lasi motorul 1-2 minute la relanti sa se raceasca turbina, caci altfel faci stres termic, daca intri in oras si mergi 3-5 minute la turatii normale e ok.
Eu am facut cu getuta 2200km pe autostrada numai in 3500ture si n-a zis nici pas, sa vezi ce fel manca pamantul ....
dar cum ziceam, sub 2000 nu accelerezi brusc ca strici turbina, iar cat e cald o duci incet pana in 2500rpm ca sa nu-ti bati joc de motor.
Daca mergi mai mult in forja si opresti, e bine sa mai lasi motorul 1-2 minute la relanti sa se raceasca turbina, caci altfel faci stres termic, daca intri in oras si mergi 3-5 minute la turatii normale e ok.
Eu am facut cu getuta 2200km pe autostrada numai in 3500ture si n-a zis nici pas, sa vezi ce fel manca pamantul ....
gini79
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:du-o linistit pana in 3000, ca-i place.... nu se mai infunda asa usor egr-ul si turbina sta mereu in sarcina...
dar cum ziceam, sub 2000 nu accelerezi brusc ca strici turbina, iar cat e cald o duci incet pana in 2500rpm ca sa nu-ti bati joc de motor.
Daca mergi mai mult in forja si opresti, e bine sa mai lasi motorul 1-2 minute la relanti sa se raceasca turbina, caci altfel faci stres termic, daca intri in oras si mergi 3-5 minute la turatii normale e ok.
Eu am facut cu getuta 2200km pe autostrada numai in 3500ture si n-a zis nici pas, sa vezi ce fel manca pamantul ....
dar cum ziceam, sub 2000 nu accelerezi brusc ca strici turbina, iar cat e cald o duci incet pana in 2500rpm ca sa nu-ti bati joc de motor.
Daca mergi mai mult in forja si opresti, e bine sa mai lasi motorul 1-2 minute la relanti sa se raceasca turbina, caci altfel faci stres termic, daca intri in oras si mergi 3-5 minute la turatii normale e ok.
Eu am facut cu getuta 2200km pe autostrada numai in 3500ture si n-a zis nici pas, sa vezi ce fel manca pamantul ....
Dar asa nu "'papa"' mai mult?
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
asa cum? pana in 3000? n-ar trebui sa papa mai mult subturat, plus ca ii faci rau motorului. Normal tu trebuie sa o accelerezi pana in 3000rpm inainte sa schimbi viteza, dar la mers constant tinuta la cuplu maxim cat mai mult, acolo ar trebui sa aiba eficienta cea mai mare, caci acolo are "puterea" (putere e impropriu spus, are forta cea mai mare) de a impinge masina...
iar in 3500ture, papa mult, dar eu am motor mic, cutie de viteze e mai "speciala" si e facuta sa imi permita sa car mult cu ea, deci pot fugi cu viteza aia incarcat full.
Ultima modificare făcută de scorpio18 la Lun 30 Mai, 2011 7:48 pm
iar in 3500ture, papa mult, dar eu am motor mic, cutie de viteze e mai "speciala" si e facuta sa imi permita sa car mult cu ea, deci pot fugi cu viteza aia incarcat full.
Ultima modificare făcută de scorpio18 la Lun 30 Mai, 2011 7:48 pm
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
banuiesc ca nu era pentru mine mesajul, nu?
NGR, e bine sa menajezi turbina cat mai mult, ea este frumusetea acestor dieseluri.
daca ea crapa, dieselul tau ajunge caruta.
daca iti bati joc de ea risti sa se dea pe ulei (caci asta face cand se strica), sa-ti bage ulei in admisie si sa iti mearga motorul cu ulei, si sa vezi atunci frumusete. sau risti sa se faca bucati si sa-ti zboare tot prin admisie si intercooler si sa vezi atunci fericire.
Turbina trebuie "respectata" cred ca tu ai turbina cu geometrie fixa, cea ce inseamna ca merge abuzata mai mult, insa cand se supara, face urat...
NGR, e bine sa menajezi turbina cat mai mult, ea este frumusetea acestor dieseluri.
daca ea crapa, dieselul tau ajunge caruta.
daca iti bati joc de ea risti sa se dea pe ulei (caci asta face cand se strica), sa-ti bage ulei in admisie si sa iti mearga motorul cu ulei, si sa vezi atunci frumusete. sau risti sa se faca bucati si sa-ti zboare tot prin admisie si intercooler si sa vezi atunci fericire.
Turbina trebuie "respectata" cred ca tu ai turbina cu geometrie fixa, cea ce inseamna ca merge abuzata mai mult, insa cand se supara, face urat...
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:banuiesc ca nu era pentru mine mesajul, nu?
NGR, e bine sa menajezi turbina cat mai mult, ea este frumusetea acestor dieseluri.
daca ea crapa, dieselul tau ajunge caruta.
daca iti bati joc de ea risti sa se dea pe ulei (caci asta face cand se strica), sa-ti bage ulei in admisie si sa iti mearga motorul cu ulei, si sa vezi atunci frumusete. sau risti sa se faca bucati si sa-ti zboare tot prin admisie si intercooler si sa vezi atunci fericire.
Turbina trebuie "respectata" cred ca tu ai turbina cu geometrie fixa, cea ce inseamna ca merge abuzata mai mult, insa cand se supara, face urat...
NGR, e bine sa menajezi turbina cat mai mult, ea este frumusetea acestor dieseluri.
daca ea crapa, dieselul tau ajunge caruta.
daca iti bati joc de ea risti sa se dea pe ulei (caci asta face cand se strica), sa-ti bage ulei in admisie si sa iti mearga motorul cu ulei, si sa vezi atunci frumusete. sau risti sa se faca bucati si sa-ti zboare tot prin admisie si intercooler si sa vezi atunci fericire.
Turbina trebuie "respectata" cred ca tu ai turbina cu geometrie fixa, cea ce inseamna ca merge abuzata mai mult, insa cand se supara, face urat...
Nedumeririle mele sunt de la faptul ca turbina nu a dat nici un siptom clar. Nu suna urat, nu are suierat. Problema mea e ca nu trece peste 120-130 km/h. Acum ma duc pe mana mecanicului care a pus-o pe tester, a dat eroare de la vacuum si turbina si a verificat axul, care are joc.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
ngr
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
scorpio18 a scris:eroare pe turbina n-are cum sa dea, caci n-ai senzor la ea n-ai nimic ca sa stii ce face...
se aprinde vre-un bec in bord de eroare? ce erori ai? ti-a gasit problema pe vacum si ti-a rezolvat-o? tot la fel face si dupa rezolvare?
se aprinde vre-un bec in bord de eroare? ce erori ai? ti-a gasit problema pe vacum si ti-a rezolvat-o? tot la fel face si dupa rezolvare?
Se aprinde martorul check engine la turatii in jur de 3000 rtm si se stinge cand opresc masina. Mi-a zis codul de eroare dar nu l-am retinut. Mi-a zis ca e vorba de parametrii turbinei.
A verificat si turbina, avea ulei pe tubulatura de aer si axul are joc. Il misca cu degetul si se auzea cum are joc.