- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
Cum se transforma o maneta normala, intr-una cu pilot automat. Foarte simplu, totol dureaza cam doua ore.
Am luat dintr-un televizor vechi,placuta cu circuite si butonasele din cauciuc,dupa care le-am decupat dupa forma manetei ,adica trapezoidal.
Dupa aceasta operatie, am trecut la cositorirea firelor(luate dintr-un DVD vechi),de placuta cu circuite.,A se folosi pasta si cositor din acela ptr. instalatii de incalzire centrala, deoarece adera foarte bine.
Am gaurit maneta ,dupa ce am facut un sablon ,folosindu-ma de o alta bucata cu circuitej,gaurind-o pe aceasta exact pe contacte,dupa care am suprapus placuta gaurita peste maneta,trecand cu spiralul prin orificiu, dupa care prin maneta.Dupa efectuarea primei gauri,am fixat placuta de maneta cu ajutorul unui surub,(ptr.pastrarea distantei intre butoane),dupa care am recurs la cea de-a doua gaura.
Am finisat gaurile si am introdus butoanele ,dupa care placuta cu circuitele celor doua butoane.
Se monteaza capacul si cam asta e tot,mai ramane de legat la mufa masinii (in cazul meu), deoarece am deja mufa trasa de fabrica.
Am luat dintr-un televizor vechi,placuta cu circuite si butonasele din cauciuc,dupa care le-am decupat dupa forma manetei ,adica trapezoidal.
Dupa aceasta operatie, am trecut la cositorirea firelor(luate dintr-un DVD vechi),de placuta cu circuite.,A se folosi pasta si cositor din acela ptr. instalatii de incalzire centrala, deoarece adera foarte bine.
Am gaurit maneta ,dupa ce am facut un sablon ,folosindu-ma de o alta bucata cu circuitej,gaurind-o pe aceasta exact pe contacte,dupa care am suprapus placuta gaurita peste maneta,trecand cu spiralul prin orificiu, dupa care prin maneta.Dupa efectuarea primei gauri,am fixat placuta de maneta cu ajutorul unui surub,(ptr.pastrarea distantei intre butoane),dupa care am recurs la cea de-a doua gaura.
Am finisat gaurile si am introdus butoanele ,dupa care placuta cu circuitele celor doua butoane.
Se monteaza capacul si cam asta e tot,mai ramane de legat la mufa masinii (in cazul meu), deoarece am deja mufa trasa de fabrica.
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Va salut!Am si eu o astra g,motor z17 dtl si de curand mi-am facut si eu o maneta din aceasta pentru tempomat (multumesc pe aceasta cale celor care au realizat aceste tutoriale destul de explicite).Am tras fire de la ecu 53-rosu/negru.;56-maro/negru,57-galben negru,am mai tras si un plus de la siguranta numarul 38 si acum urmeaza legatura cu firele de la maneta.Din cate am inteles eu de la voi vine cam asa B-A contact 0 care va fi legat in permanenta
B-D contact i
B-C contact r
asta ar insemna ca:
-firul ce vine de la siguranta adica + va fi legat cu firul 53 de la ecu in permanenta sau ma rog cand pun contactul
-in momentul cand se apasa butonul i de pe maneta se da tensiune +12 v pe firul 57 ecu
-in momentu cand se apasa r de pe maneta se da tensiune +12 v pe firul 56
Rugamintea mea la voi este daca ar putea cineva sa ma corecteze daca am gresit pe undeva ca imi estei frica sa nu stric "doamne fereste" ceva pe acolo ca pur si simplu nu imi dau seama cum sesizeaza ecu acel impuls de 12v care il dau cand apas r sau i ca doar nu o avea vreun releu in el sau cine stie....
multumesc
B-D contact i
B-C contact r
asta ar insemna ca:
-firul ce vine de la siguranta adica + va fi legat cu firul 53 de la ecu in permanenta sau ma rog cand pun contactul
-in momentul cand se apasa butonul i de pe maneta se da tensiune +12 v pe firul 57 ecu
-in momentu cand se apasa r de pe maneta se da tensiune +12 v pe firul 56
Rugamintea mea la voi este daca ar putea cineva sa ma corecteze daca am gresit pe undeva ca imi estei frica sa nu stric "doamne fereste" ceva pe acolo ca pur si simplu nu imi dau seama cum sesizeaza ecu acel impuls de 12v care il dau cand apas r sau i ca doar nu o avea vreun releu in el sau cine stie....
multumesc
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
multumesc bazare pentru raspuns dar ma intreb oare nu are nimic daca pinul 53 sta mereu sub tensiune indiferent daca este sau nu activat cruise control. La maneta originala primeste tensiune numai atunci cand apesi pe butonul o.Ma bate gandul sa mai pun un butonas pe undeva pe acolo tocmai din acest motiv.O fi mai bine?ce ziceti?l
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
eu zic sa mai citesti odata ce am scris mai in spate ... butonul 0 este normal inchis atat la maneta originala cat si la ce s-a propus aici. in momentul in care acesta este apasat ... pinul 53 nu mai primeste tensiune, starea CC in ecu devine Invalid si indiferent cat apesi tu acesta nu va functiona atata timp cat switchul e deschis. Acelasi lucru e valabil si la pedale. Apesi pedala - se deschide circuitul - nu mai merge pilotul
- bogdan_alex
- *
- 31 mesaje
- din 18 Mai 2008
- Astra 2008
- Bucuresti
bogdan_alex
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2008
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare, sper sa nu fie prea deplasata ca nu prea ma pricep la cerintele minime pt asa ceva .
Am o astra Classic 2 z14xep FARA calculator de bord , deci cu display-ul din centru afisand numai ora, data si temperatura.
Se pot face modificarile de cruise control mentionate mai sus pt masina asta sau mai sunt si alti pasi de urmat ?
Am o astra Classic 2 z14xep FARA calculator de bord , deci cu display-ul din centru afisand numai ora, data si temperatura.
Se pot face modificarile de cruise control mentionate mai sus pt masina asta sau mai sunt si alti pasi de urmat ?
- bazare
- OP
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- fantassy90
- *
- 14 mesaje
- din 10 Aug 2011
- Astra 2003
- Prahova
fantassy90
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
- lucian wmw
- **
- 115 mesaje
- din 03 Oct 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
lucian wmw
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2010
- Mesaj Privat
valydraku
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
SALUTARE! Am si eu o nelamurire, nu ma pricep in ale electronici si nu inteleg cum de sunt 2 lamele care servesc 3 butoane la maneta, iar pe mufa din carcasa volanului sunt 4 pini? Cum toate au un inceput vreau sa modific maneta de pe masina mea astra h avand model tutorialul pt astra g din acest forum.
Cei 4 pini din mufa nu inteleg ce butoane servesc , findca la astra g in tuturial e vurba de 4 fire a b c si d iar maneta de pe h are numai 2 lamele?
Daca poate cineva sa ma ajute cu informatii suplimentare?
CU RESPECT
Cei 4 pini din mufa nu inteleg ce butoane servesc , findca la astra g in tuturial e vurba de 4 fire a b c si d iar maneta de pe h are numai 2 lamele?
Daca poate cineva sa ma ajute cu informatii suplimentare?
CU RESPECT