nashu_lucian a scris:habar n-am
am fost la un magazin de piese si mi-a citit dintr-un catalog ca uleiuri :
1. ptr cutie 80w90 gl 4
2. grup 80w90 gl 5
nu stiu care este diferenta dintre gl4 si gl5 numai pretul 5 fiind mai scump
API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications , API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions. deci GL-5 este mai bun decat GL-4 deoarece e recomandat pt cutii unde sunt solicitari mari de viteza si tractiune asta inseamna ca este si aditivat mai mult,din ce am citit pe net are cantitate dubla de sulf( aditiv) si ca ar face rau la sincroane si garnituri de cauciuc( coroziune chimica) insa aceasta coroziune chimica are loc si cand masina sta in garaj...
pt diferential pune 90Wxx si pt cutie 80Wxx ce vrei tu.de mentionat ca pe un site unde introduci modelul masinii spune pt diferential Universal 75W90 ( 1 Litru) si pt cutie (1.2 Litri) tot 75W90 numai ca se numeste Syntrans Multivehicle si mai pune un (b) la sfarsit... o fi mai multe variante de 75W90, insa tot pe un site de piese auto ( romanesc) gasesc comun pt cutii manuale specificatia 80W90 GL4-GL5 iar pt diferential numai specificatia 90Wxx tot asa cu GL4 si GL5, prin urmare reeiese ca orice 80W pt cutie si 90W pt dif. cu specificatia GL5... acum ma intreb daca nu cumva GL5 dauneaza unei cutii care este proiectata pt un ulei cu GL4... ? sau unui diferential cu alunecare limitata ? o sa ma mai documentez... caci trebuie sa umblu si eu cat de curand...