- nashu_lucian
- OP
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
in vivid workshop data spune ca la cutie se pune 1.2 l de orice SAE 80 sau Opel nr 19 40 704, nu precizeaza nr de km la care s.ar face schimbul in caz ca se face si important sa nu se amestece uleiurile ! La diferential se completeaza cu orice SAE90 sau Opel nr 19 42 387... off topic: noi avem diferential cu alunecare limitata ?
- nashu_lucian
- OP
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
nashu_lucian a scris:habar n-am
am fost la un magazin de piese si mi-a citit dintr-un catalog ca uleiuri :
1. ptr cutie 80w90 gl 4
2. grup 80w90 gl 5
nu stiu care este diferenta dintre gl4 si gl5 numai pretul 5 fiind mai scump
API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications , API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions. deci GL-5 este mai bun decat GL-4 deoarece e recomandat pt cutii unde sunt solicitari mari de viteza si tractiune asta inseamna ca este si aditivat mai mult,din ce am citit pe net are cantitate dubla de sulf( aditiv) si ca ar face rau la sincroane si garnituri de cauciuc( coroziune chimica) insa aceasta coroziune chimica are loc si cand masina sta in garaj...
am fost la un magazin de piese si mi-a citit dintr-un catalog ca uleiuri :
1. ptr cutie 80w90 gl 4
2. grup 80w90 gl 5
nu stiu care este diferenta dintre gl4 si gl5 numai pretul 5 fiind mai scump
pt diferential pune 90Wxx si pt cutie 80Wxx ce vrei tu.de mentionat ca pe un site unde introduci modelul masinii spune pt diferential Universal 75W90 ( 1 Litru) si pt cutie (1.2 Litri) tot 75W90 numai ca se numeste Syntrans Multivehicle si mai pune un (b) la sfarsit... o fi mai multe variante de 75W90, insa tot pe un site de piese auto ( romanesc) gasesc comun pt cutii manuale specificatia 80W90 GL4-GL5 iar pt diferential numai specificatia 90Wxx tot asa cu GL4 si GL5, prin urmare reeiese ca orice 80W pt cutie si 90W pt dif. cu specificatia GL5... acum ma intreb daca nu cumva GL5 dauneaza unei cutii care este proiectata pt un ulei cu GL4... ? sau unui diferential cu alunecare limitata ? o sa ma mai documentez... caci trebuie sa umblu si eu cat de curand...
- nashu_lucian
- OP
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- nashu_lucian
- OP
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
am decis sa bag 80W90 GL4... intre timp ( stiu ca o sa fiu pus la zid de unii dintre voi...) mi.am aduc aminte ce ulei bagam la cutiile de viteza ale strungurilor pe cand lucram la uzina... ulei hidraulic ! si azi am bagat deoarece momentan nu pot sa cumpar GL4, cel putin pana nu gasesc un pret convenabil, gasisem 28 ron litrul castrol 80W90 GL4( a nu se considera reclama) insa tot azi la o benzinarie din berceni am gasit GL5 la 18 lei litrul... si tot azi, intreband la un magazin de piese auto am primit confirmarea ca GL5 are cantitate mai mare de aditivi decat GL4. intre timp merge bine cu hidraulic insa nu o sa.l tin mult ca oricum nu merg cu masina dar sa nu stea cutia uscata.
- nashu_lucian
- OP
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Otomega25 a scris:
pt diferential pune 90Wxx si pt cutie 80Wxx ce vrei tu.de mentionat ca pe un site unde introduci modelul masinii spune pt diferential Universal 75W90 ( 1 Litru) si pt cutie (1.2 Litri) tot 75W90 numai ca se numeste Syntrans Multivehicle si mai pune un (b) la sfarsit... o fi mai multe variante de 75W90, insa tot pe un site de piese auto ( romanesc) gasesc comun pt cutii manuale specificatia 80W90 GL4-GL5 iar pt diferential numai specificatia 90Wxx tot asa cu GL4 si GL5, prin urmare reeiese ca orice 80W pt cutie si 90W pt dif. cu specificatia GL5... acum ma intreb daca nu cumva GL5 dauneaza unei cutii care este proiectata pt un ulei cu GL4... ? sau unui diferential cu alunecare limitata ? o sa ma mai documentez... caci trebuie sa umblu si eu cat de curand...
revin cu o rectificare... nu cauta ulei 90W... ca nu exista, probabil din cauza oboselii am vazut greseala tocmai acum... nu stiu ce mi.e ramas 90W... am sa ma mai uit si in tis... salut !
nashu_lucian a scris:habar n-am
am fost la un magazin de piese si mi-a citit dintr-un catalog ca uleiuri :
1. ptr cutie 80w90 gl 4
2. grup 80w90 gl 5
nu stiu care este diferenta dintre gl4 si gl5 numai pretul 5 fiind mai scump
API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications , API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions. deci GL-5 este mai bun decat GL-4 deoarece e recomandat pt cutii unde sunt solicitari mari de viteza si tractiune asta inseamna ca este si aditivat mai mult,din ce am citit pe net are cantitate dubla de sulf( aditiv) si ca ar face rau la sincroane si garnituri de cauciuc( coroziune chimica) insa aceasta coroziune chimica are loc si cand masina sta in garaj...
am fost la un magazin de piese si mi-a citit dintr-un catalog ca uleiuri :
1. ptr cutie 80w90 gl 4
2. grup 80w90 gl 5
nu stiu care este diferenta dintre gl4 si gl5 numai pretul 5 fiind mai scump
pt diferential pune 90Wxx si pt cutie 80Wxx ce vrei tu.de mentionat ca pe un site unde introduci modelul masinii spune pt diferential Universal 75W90 ( 1 Litru) si pt cutie (1.2 Litri) tot 75W90 numai ca se numeste Syntrans Multivehicle si mai pune un (b) la sfarsit... o fi mai multe variante de 75W90, insa tot pe un site de piese auto ( romanesc) gasesc comun pt cutii manuale specificatia 80W90 GL4-GL5 iar pt diferential numai specificatia 90Wxx tot asa cu GL4 si GL5, prin urmare reeiese ca orice 80W pt cutie si 90W pt dif. cu specificatia GL5... acum ma intreb daca nu cumva GL5 dauneaza unei cutii care este proiectata pt un ulei cu GL4... ? sau unui diferential cu alunecare limitata ? o sa ma mai documentez... caci trebuie sa umblu si eu cat de curand...
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
eu am luat de la opel 2l de cutie si 1l pt diferential... a fost vreo 100ron afacerea. tot aceleasi dubii le aveam si eu cu api, cu indicii si am zis sa pun ce a avut ea din fabrica. diferentialul cu lunecare limitata a fost extra pe 2,2dti si nu cred ca avem vreunu din noi , numai ala avea nevoie de un aditiv special.
- nashu_lucian
- OP
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Otomega25 a scris:am reusit sa.mi schimb uleiul de la cutie cu 80W90 GL4 , BP-21 ron litrul, imediat ce l.am schimbat s.a simtit o inbunatatire majora in schimbatul treptelor. la diferential... dupa ce reusesc sa desfac busonul...
daca il mai gasesc... a inceput sa se auda la viteza mica acel vuiet de diferential... si nu gasesc busonul.. mi.e sa nu desfac altceva pe acolo... o poza era binevenita !
- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Otomega25 a scris:
am rezolvat ! am completat conform cartii sale insa tot se aude un vuiet pe la 70-80 in treapta a 4-a si 80-90-100 km/h a 5-a mai ales la mers constant devine asurzitor apoi de pe la 110-120 mai scade din intensitate, voi deschide un topic deoarece nu am gasit nimic legat de cardanul lui Omega B.
Otomega25 a scris:am reusit sa.mi schimb uleiul de la cutie cu 80W90 GL4 , BP-21 ron litrul, imediat ce l.am schimbat s.a simtit o inbunatatire majora in schimbatul treptelor. la diferential... dupa ce reusesc sa desfac busonul...
daca il mai gasesc... a inceput sa se auda la viteza mica acel vuiet de diferential... si nu gasesc busonul.. mi.e sa nu desfac altceva pe acolo... o poza era binevenita !- deleted-11331
- ***
- 755 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 755
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
ipais
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Sibiu
- Masina: Frontera 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2011
- Mesaj Privat
salut,
am tot citit si am tot citit si parca nu sunt 100% lamurit, deci:
frontera B 2001 diesel:
80w90 pe fata (adica langa cutie), dar nu inteleg ce cantitate
o sa iau valvoline GL-5 SAE 80W-90 LS, pentru spate, dar nu inteleg ce cantitate:))
am gasit ceva cantitati dar nu inteleg foarte bine cat pentru fontera a si cat pentru b, lumea spune dar putini intelegE )
NOROC!
am tot citit si am tot citit si parca nu sunt 100% lamurit, deci:
frontera B 2001 diesel:
80w90 pe fata (adica langa cutie), dar nu inteleg ce cantitate
o sa iau valvoline GL-5 SAE 80W-90 LS, pentru spate, dar nu inteleg ce cantitate:))
am gasit ceva cantitati dar nu inteleg foarte bine cat pentru fontera a si cat pentru b, lumea spune dar putini intelegE )
NOROC!
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat