MirC
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
MirC
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Castrol Magnatec 10W40 am acum in motor si as vrea sa-l schimb cu unul dintre cele doua si as vrea sa stiu daca nu e posibil ca Mobil 1 10W60 sa-mi afecteze motorul din moment ce este mai vascos decat 5W50.
Vreau sa mai mentionez ca dupa ce se incalzeste motorul cam incep sa tacane tachetii sau cum le zice la componentele prin care axul cu came actioneaza supapele.
Este posibil din cauza ca uleiul este prea subtire la cald?
Vreau sa mai mentionez ca dupa ce se incalzeste motorul cam incep sa tacane tachetii sau cum le zice la componentele prin care axul cu came actioneaza supapele.
Este posibil din cauza ca uleiul este prea subtire la cald?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
nu cred ca are vreo legatura tzacanitul tachetilor cu indicele uleiului (cel putin in cazul tau).. schimba producatorul daca ai pitici pe creieri ca e de la el dar 10w40 e cel mai potrivit pt motorul tau care lucreaza la temperaturi normale, pe cand 10w60 este pentru motoare care lucreraza la temperaturi foarte inalte si poti pati ceea ce a relatat ahappyuser mai sus
MirC
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cred ca aveti dreptate in legatura cu uleiurile care au SAE 10W60, ca sunt pentru motoare mai performante care functioneaza la temperaturi mai inalte si nu are sens sa bag in motorul meu asa ceva.
De Mobil 1 5W50 ce ziceti? In manualul masini scrie ca pot baga si ulei de motor care are SAE 15W50. Eu ma gandeam sa incerc si Mobil 1 5W50 ca poate e mai de calitate decat ce am avut pana acum.
De Mobil 1 5W50 ce ziceti? In manualul masini scrie ca pot baga si ulei de motor care are SAE 15W50. Eu ma gandeam sa incerc si Mobil 1 5W50 ca poate e mai de calitate decat ce am avut pana acum.
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
si eu sunt tot de parere ca mai bine bagi u nul 10w40, majoritatea folosesc uleiul cu acest indice, e treaba ta acum, totusi pt 186 de mii de km e cam mult ce vrei tu sa bagi. foloseste cu incredere mobil 10w40. nu cred ca bataia tachetilor sa fie de la vascozitatea uleiului pe care il folosesti.
mult noroc!
mult noroc!
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Nu baga ulei 10W60 daca mergi cu masina in regim de strada, 10W60 este 'exclusiv' ulei de motor pentru racing. Stiu trei persoane care si-au terminat motoarele dupa ce au bagat Castrol si Mobil 1 cu specificatia SAE 10W/60, un Nissan si doua Opel (motoare pe benzina). Succes !
e pt prima oara cand aud asa ceva... poate ca uleiul fiind mai vascos nu a putut ajunge prin anumite locuri ale motoarelor sa faca ungerea sau motoarele foarte uzate iar ceddarea lor s-a sincronizat cu acest ulei poate fiind si benzina caci la diesel chiar nu are de ce sa dauneze din moment ce e un ulei sintetic 100 % ! eu am bagat mai demult la vechea dacie 1300 10W60 si rupea asfaltul, scartiau rotile cand schimbam a 2-a...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Poti sa-l incerci pe motorul tau si sa revii cu detalii, nu este obligatoriu sa crezi ce am spus eu.
Vectra B la care s-a terminat motorul era un x20xev din 1996 care avea 180.000km la bord si mergea foarte bine cu Castrol 0w40 (sau 0w30) inainte sa-si bage prietenul meu Castrol 10w60 in motor. L-a dat jos dupa 5.000 km cand masina nu mai statea la relanti si motorul nu mai avea putere, dar era prea tarziu. Celelalte doua cazuri sunt din experienta unui mecanic (cu o vechime in bransa de 20 de ani cu masini de toate felurile, dar in general pe masini japoneze) si care lucreaza de multi ani la service Nissan. Nu avea niciun rost sa ma minta, chiar am vorbit cu el de minunatul Liqui Molly 10w60 de culoare argintie si gros 'ca mierea' pentru ca bagase recent in motor un amic de-al meu care locuieste in Germania si care si-a facut schimbul de ulei in Decembrie 2010 la venirea in Romania la un BMW seria 3 1.800ccm, benzinar din 1997. Si mi-a povestit ca a bagat si el la cererea expres a clientilor in doua masini, un Nissan si un Opel si s-au terminat ambele motoare. Ghinion sau masinile respective erau toate cu motorul la limita de viata ?
Vectra B la care s-a terminat motorul era un x20xev din 1996 care avea 180.000km la bord si mergea foarte bine cu Castrol 0w40 (sau 0w30) inainte sa-si bage prietenul meu Castrol 10w60 in motor. L-a dat jos dupa 5.000 km cand masina nu mai statea la relanti si motorul nu mai avea putere, dar era prea tarziu. Celelalte doua cazuri sunt din experienta unui mecanic (cu o vechime in bransa de 20 de ani cu masini de toate felurile, dar in general pe masini japoneze) si care lucreaza de multi ani la service Nissan. Nu avea niciun rost sa ma minta, chiar am vorbit cu el de minunatul Liqui Molly 10w60 de culoare argintie si gros 'ca mierea' pentru ca bagase recent in motor un amic de-al meu care locuieste in Germania si care si-a facut schimbul de ulei in Decembrie 2010 la venirea in Romania la un BMW seria 3 1.800ccm, benzinar din 1997. Si mi-a povestit ca a bagat si el la cererea expres a clientilor in doua masini, un Nissan si un Opel si s-au terminat ambele motoare. Ghinion sau masinile respective erau toate cu motorul la limita de viata ?
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
Otomega sa nu cumva sa faci pui asa ceva... doar ce ai facut motoru ). mirc motorul tau lucreaza la temperaturi asa mari de ai nevoie de ulei cu indice mare? e un topic dedicat si este discutat si paradiscutat acolo uleiul, si cel mai bine in poll-uri sta motul
https://www.clubopel.com/viewtop...15&start=2480
https://www.clubopel.com/viewtop...15&start=2480
MirC
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Vara sta intre 95 si 97 de grade celsius si urca pana la 100 daca ma opresc,depinde cat de tare o calc inainte dar nu fierbe apa in motor. Din cate am aflat termostatul incepe sa se deschida pe la 92 de grade si e complet deschis la 107 grade (asta scrie in manual).
Eu ma gandeam la alt ulei din cauza consumului de ulei pe care il are motorul, in 10.000 de Km a mai trebuit sa bag aproape 4 litri. Poate ca si motorul este obosit, nu am de unde sa stiu ce ulei a bagat cel de la care am cumparat-o inainte sa ajunga la mine si mai ciudat e faptul ca la pornire imi scoate un pic de fum albastrui (ceea ce cred ca e normal fiind o masina mai veche) dar dupa aceea nu mai scoate si nici pete de ulei nu am vazut sub masina.
Eram si eu curios daca poate sa scad consumul schimband uleiul pe care il am cu unul ce are SAE 5W50.
Eu ma gandeam la alt ulei din cauza consumului de ulei pe care il are motorul, in 10.000 de Km a mai trebuit sa bag aproape 4 litri. Poate ca si motorul este obosit, nu am de unde sa stiu ce ulei a bagat cel de la care am cumparat-o inainte sa ajunga la mine si mai ciudat e faptul ca la pornire imi scoate un pic de fum albastrui (ceea ce cred ca e normal fiind o masina mai veche) dar dupa aceea nu mai scoate si nici pete de ulei nu am vazut sub masina.
Eram si eu curios daca poate sa scad consumul schimband uleiul pe care il am cu unul ce are SAE 5W50.
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
4 litri la 10k de km... f mult... iar fumul albastrui e de la uleiul care il mananca motorul pe la segmenti... cum ti.ai dat seama motorul e intr-adevar obosit. iar un ulei mai gros ar putea sa ajute dar nu elimina problema, inceasca un kastrol 10W40 si un aditiv de ulei de motor (e unul ca mierea prin comert si nu e scump deloc) stiu ca e mai scump decat Aral sau mobil ( mai ales ca majoritatea mobil sunt facute in turcia) nu prea faci treaba buna, vb din propria experienta ! sau un indice mai mare mai ales ca vine vara si inca ceva - zgomotul tachetilor are legatura si cu uleiul ! dar pana la un anumit prag. repet eu aveam la dacie veche segmenti dusi si am bagat kastrol cu aditiv si nu.mi venea sa cred cum se infige ! iar ulei cu indice mare si aditiv trebuie sa recunosc ca am bagat si la vechiul motor diesel omega iar diferenta se simtea clar , nu numai la reactia motorului ci si la zgomot, consum sau noxe ! acum tu decizi insa eu iti recomand unul mai gros ,majoritatea uleiurilor cu indice mare sunt 100 % sintetice si rezista la temperaturi mari , Atentie ! a nu se confunda faptul ca daca sunt mai groase nu vor ajunge sa unga anumite componente ! doar ca isi pastreaza propietatile si vascozitatea la temperaturi inalte !
maxentiu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- TitusRomcea
- **
- 96 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Omega 1998 X20DTH
- Alta tara
TitusRomcea
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Alta tara
- Masina: Omega 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
maxentiu a scris:Incercati uleiul Wurth. E singurul care chiar e fabricat in Germania iar mecanicii "adevarati" o sa vi-l recomande pentru calitatile sale. Faptul ca nu isi fac reclama nu inseamna nimic - valabil si pentru uleiurile vizibile "pe sticla", dar de provenienta incerta.
Asta da, deci sa inteleg ca in Germania nu se mai fabrica nici un alt fel de ulei pentru motoare. asta da. mai bine treceai asta la rubrica BANCURI.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- TitusRomcea
- **
- 96 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Omega 1998 X20DTH
- Alta tara
TitusRomcea
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Alta tara
- Masina: Omega 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
pai nu? prietene pune un ulei care are clasa de vascozitate corespunzatoare cu cerintele producatorului, schimba filtrul de ulei de fiecare data ( de altfel toate filtrele), da-i benzina si talpa. Si sa nu cumperi cumva uleiuri fabricate in Austria de exemplu sau Franta sau Italia sau mai stiu eu unde ca e vai da tine. Cumpara doar Wurth ca e fabricat in "Nemtia". hai ca ma enerveaza. sa auzim numai de bine