Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • gangxta

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am un opel astra 1.6 16v din 96 in 5 usi (X16XEL) si ma cam deranjeaza o chestie! Cand vreau sa schimb in treapta I in timpul mersului (la viteza mica bineinteles) trebuie sa actionez cu o forta destul de mare schimbatorul! am sincron pe treapta I sau "aveam"?! Care poate fi cauza?
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Mi se pare normal sa fie asa. In viteza I ar trebui sa intre usor doar cand masina aproape se opreste. Nu inteleg de ce folosesti des treapta I in timpul mersului? II-a este folosita cand masina se misca. Bineinteles, pe zapada, lucrurile se schimba putin.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, este normal. Treapta I se considera a fi folosita doar pentru a pleca de pe loc. Exista insa viteza aceea la care daca folosesti viteza II motorul este subturat si vrei sa folosesti treapta I dar intra destul de greu.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,885
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pe zapada, daca nu ai lanturi si ca sa aluneci mai putin, nu folosesti IN NICI UN CAZ treapta 1-a... Ba chiar demarezi intr-a treia si ramai asa, enentual intr-a 4-a, la o turatie a motorului cat mai mica, sia sata ca sa nu rupi aderenta si asa precara a cauciucurilor...
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ai sincron (buna intrebare 😃)! Subscriu celor spune mai sus shi... un sfat daca tzii neaparat sa foloseshti tr.I - inainta de a calca ambreiajul dai un mic "shpritz" shi p'orma schimbi. Tre' un pic de exercitziu, am invatzat asta cand lucram pe bascule "Raba" shi cutia era AK 6, fara sincroane...

Succes 😉
  • MadCow

  • Mesaje scrise: 278
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2004

  • Mesaj Privat
si la mine e la fel, si la alte opeluri pe care le-am condus. nu ai nici o problema(asa e la Opel- poate e si un fel de protectie ca sa nu bagi la viteze mai mari din 2 in 1 in loc sa dai 3). Oricum chestia asta difera in funtie de masina - de ex la Golf, cutia nu opune atata rezistenta cand bagi din 2, 1 (ma refer in mers 15-20h).
  • gangxta

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Merci pt raspunsuri...intr-adevar...pot sa spun ca sunt un pic maniac! Dar stiti ma enerveaza cand vad ca la VW intra I ca si celelate...Eu folosesc pt intersectii in general cand am o viteza prea mica si in acelasi timp am nevoie de un cuplu sa plec dintre ei...Pt cazurile de aderenta scazuta datorata suprafetei acoperite cu zapada sau gheata folosesc tehnica sugerata...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cred ca mariusradu vroia sa zica sa dai sprit inainte de a baga in viteza, cu ambreiajul _calcat_

A, si chestia cu treapta superioara la aderenta scazuta e de fapt o "auto-limitare" a soferului - adica daca nu esti in stare sa calci doar putin acceleratia, si o calci mai tare, bagi a 3-4 ca masina sa _nu poata_ trage, oricat ii dai tu in bot 😊

Acelasi efect il obtii in orice treapta accelerand cu grija (usor)
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
la vw (golf 2 si un polo cam de pe aceeasi vreme) cu care am mers nu intra treapta 1 in mers de nici un fel. numai la plecarea de pe loc.
  • wtf

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Si la mine e la fel .... e evident "de protectie" 😎
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
la mine la calibra, cutie f20, pot sa bag I fara probleme si cand masina merge cu cativa km/h
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
La mine pot sa bag a I-a foarte usor pana la 10 Km/h. Peste devine din ce in ce mai greu dar oricum peste merge a 2-a...
  • Calin

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Lasa-i pe astia care spun ca este normal sa intre greu intr-a I-a din mers. Suie-te intr-o masina "brand new" si o sa vezi ca intra intr-a I-a cand vrei si in orice anotimp.
Si eu am aceeasi problema la Omega (tot din 95). Agata si intr-a I-a si intr-a doua. Cand se incalzeste merge usor. E varsta si uzura "furcii" sau uleiul necorespunzator in cutie sau lipseste ulei. Sau daca vrei o explicatie pe care o dau "mecanicii din fundu curtii": e boala de Opel domle.😉

Calin
  • florin_dtb

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La mine intra in treapta I pana la 15 km/h destul de usor, nu opune mare rezistenta. Oricum, la reprezentanta cand am fost o data si am predat masina mecanicului sa o duca in atelier nu reusea sa o bage in I-a. S-a enervat, a tras de husa ce acopera schimbatorul si s-a uitat acolo...mi-a zis ca s-a uzat o "bucsa" (nu ce este propriu-zis, dar are legatura cu precizia cu care intra schimbatorul in viteza), a schimbat-o si intra usor in viteza. Din cauza "bucsei" uzate, uneori imi intra in a treia in loc de I-a, dar ma obisnuisem si ajutam schimbatorul cu podul palmei sa intre fortat.
De curand, le-am schimbat din nou pentru treapta I si a II a si intra lejer si cu precizie. Cred ca se uzeaza din cauza utilizarii frecvente a acestor trepte.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR