Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • gangxta

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am un opel astra 1.6 16v din 96 in 5 usi (X16XEL) si ma cam deranjeaza o chestie! Cand vreau sa schimb in treapta I in timpul mersului (la viteza mica bineinteles) trebuie sa actionez cu o forta destul de mare schimbatorul! am sincron pe treapta I sau "aveam"?! Care poate fi cauza?
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Mi se pare normal sa fie asa. In viteza I ar trebui sa intre usor doar cand masina aproape se opreste. Nu inteleg de ce folosesti des treapta I in timpul mersului? II-a este folosita cand masina se misca. Bineinteles, pe zapada, lucrurile se schimba putin.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, este normal. Treapta I se considera a fi folosita doar pentru a pleca de pe loc. Exista insa viteza aceea la care daca folosesti viteza II motorul este subturat si vrei sa folosesti treapta I dar intra destul de greu.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pe zapada, daca nu ai lanturi si ca sa aluneci mai putin, nu folosesti IN NICI UN CAZ treapta 1-a... Ba chiar demarezi intr-a treia si ramai asa, enentual intr-a 4-a, la o turatie a motorului cat mai mica, sia sata ca sa nu rupi aderenta si asa precara a cauciucurilor...
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ai sincron (buna intrebare Very Happy)! Subscriu celor spune mai sus shi... un sfat daca tzii neaparat sa foloseshti tr.I - inainta de a calca ambreiajul dai un mic "shpritz" shi p'orma schimbi. Tre' un pic de exercitziu, am invatzat asta cand lucram pe bascule "Raba" shi cutia era AK 6, fara sincroane...

Succes Wink
  • MadCow

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2004

  • Mesaj Privat
si la mine e la fel, si la alte opeluri pe care le-am condus. nu ai nici o problema(asa e la Opel- poate e si un fel de protectie ca sa nu bagi la viteze mai mari din 2 in 1 in loc sa dai 3). Oricum chestia asta difera in funtie de masina - de ex la Golf, cutia nu opune atata rezistenta cand bagi din 2, 1 (ma refer in mers 15-20h).
  • gangxta

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Merci pt raspunsuri...intr-adevar...pot sa spun ca sunt un pic maniac! Dar stiti ma enerveaza cand vad ca la VW intra I ca si celelate...Eu folosesc pt intersectii in general cand am o viteza prea mica si in acelasi timp am nevoie de un cuplu sa plec dintre ei...Pt cazurile de aderenta scazuta datorata suprafetei acoperite cu zapada sau gheata folosesc tehnica sugerata...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cred ca mariusradu vroia sa zica sa dai sprit inainte de a baga in viteza, cu ambreiajul _calcat_

A, si chestia cu treapta superioara la aderenta scazuta e de fapt o "auto-limitare" a soferului - adica daca nu esti in stare sa calci doar putin acceleratia, si o calci mai tare, bagi a 3-4 ca masina sa _nu poata_ trage, oricat ii dai tu in bot Smile

Acelasi efect il obtii in orice treapta accelerand cu grija (usor)
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
la vw (golf 2 si un polo cam de pe aceeasi vreme) cu care am mers nu intra treapta 1 in mers de nici un fel. numai la plecarea de pe loc.
  • wtf

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Si la mine e la fel .... e evident "de protectie" Cool
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
la mine la calibra, cutie f20, pot sa bag I fara probleme si cand masina merge cu cativa km/h
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
La mine pot sa bag a I-a foarte usor pana la 10 Km/h. Peste devine din ce in ce mai greu dar oricum peste merge a 2-a...
  • Calin

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Lasa-i pe astia care spun ca este normal sa intre greu intr-a I-a din mers. Suie-te intr-o masina "brand new" si o sa vezi ca intra intr-a I-a cand vrei si in orice anotimp.
Si eu am aceeasi problema la Omega (tot din 95). Agata si intr-a I-a si intr-a doua. Cand se incalzeste merge usor. E varsta si uzura "furcii" sau uleiul necorespunzator in cutie sau lipseste ulei. Sau daca vrei o explicatie pe care o dau "mecanicii din fundu curtii": e boala de Opel domle.Wink

Calin
  • florin_dtb

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La mine intra in treapta I pana la 15 km/h destul de usor, nu opune mare rezistenta. Oricum, la reprezentanta cand am fost o data si am predat masina mecanicului sa o duca in atelier nu reusea sa o bage in I-a. S-a enervat, a tras de husa ce acopera schimbatorul si s-a uitat acolo...mi-a zis ca s-a uzat o "bucsa" (nu ce este propriu-zis, dar are legatura cu precizia cu care intra schimbatorul in viteza), a schimbat-o si intra usor in viteza. Din cauza "bucsei" uzate, uneori imi intra in a treia in loc de I-a, dar ma obisnuisem si ajutam schimbatorul cu podul palmei sa intre fortat.
De curand, le-am schimbat din nou pentru treapta I si a II a si intra lejer si cu precizie. Cred ca se uzeaza din cauza utilizarii frecvente a acestor trepte.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR