cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor..., am si eu o problema legata de un GPS cu alimentarea lui....sa va povestesc pe scurt: Am achizitionat un Gps North Cross ES505 si l-am implementat in bord unde a fost cdr500(radio-cd-ul) cum ar veni un fel de NAVI.. ,eu am vrut sa bag firele de la alimentare prin spatele consolei, sa nu se vada urat...,zis si facut....a urmat legarea lor la bricheta prin spate..+ la+ si - la - mentionez ca am taiat stecherul ala ce intra in bricheta...am lasat doar firele...ok cand am deschis GPS-ul becul de la alimentare ii scadea intensitatea...ca si cum nu s-ar alimenta corect:( , am facut proba cu un laptop ...am legat firele de la alimentarea GPS-ului la un usb si l-am bagat in laptop.....incarca si merge perfect:) iar la bricheta masinii nu vrea:( sta aprins becul de la alimentare 2 3 secunde apoi scade puternic si nu se deschide:( , bricheta functioneaza perfect...firele le-am legat bine....,si inca ceva fostul stecher cel care intra original in bricheta n-ul mai gasesc:(( ca il legam de ala si asa cred ca mergea:(. Sper sa fi fost destul de explicit...nu am gasit nici un topic legat despre asta si daca am postat gresit imi cer mii de scuze:( .Sper sa ma poata ajuta cineva cumva ....m-am saturat sa stau cu bordul desfacut pe jumatate de o saptamana. Mii de multumiri , Va salut!
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Am si eu o problema asemanatoare. Am avut pentru o scurta perioada alimentat GPS- ul Smailo 5 HD prin cablu USB din iesirea speciala de USB a unei prize Split. De ceva vreme la introducerea cablului in GPS acesta intra intr- un gen de " scurt" . Dispare imaginea iar ecranul devine brusc cenusiu. Am renuntat pana la urma la alimentarea din iesirea USB cand am citit valorile: iesire 4. 5 V din mufa si 3. 5 V pe acumulatorul navigatiei. Acea iesire dadea 1 V mai mult decat suporta aparatul.
Cu incarcatorul lui, device- ul functioneaza normal.
Parerea mea e ca exista 2 variante de jack de bricheta: cel simplu - pentru prelungitoare cu prize, pentru lampi de lucru, ventilatoare de bord, aspiratoare ( deci tot ce e facut sa functioneze cu 12 V) si... tipul de jack cu transformator de coborare de la 12 V - cu iesire specifica aparatului dedicat ( intre 3. 5 si 5 V).
Asta, pentru initiatorul topicului inseamna achizitionarea unui jack cu transformator de puterea GPS- ului pe care il detine. Cel simplu ii alimenteaza aparatul exact cu tensiunea din instalatia masinii.
P. S. - Sper sa nu ma- nsel dar North Cross 505 e identic cu Smailo 5 HD asa ca maine ma uit pe incarcator inca o data sa vad " cat scoate" .
Numai bine!
Am si eu o problema asemanatoare. Am avut pentru o scurta perioada alimentat GPS- ul Smailo 5 HD prin cablu USB din iesirea speciala de USB a unei prize Split. De ceva vreme la introducerea cablului in GPS acesta intra intr- un gen de " scurt" . Dispare imaginea iar ecranul devine brusc cenusiu. Am renuntat pana la urma la alimentarea din iesirea USB cand am citit valorile: iesire 4. 5 V din mufa si 3. 5 V pe acumulatorul navigatiei. Acea iesire dadea 1 V mai mult decat suporta aparatul.
Cu incarcatorul lui, device- ul functioneaza normal.
Parerea mea e ca exista 2 variante de jack de bricheta: cel simplu - pentru prelungitoare cu prize, pentru lampi de lucru, ventilatoare de bord, aspiratoare ( deci tot ce e facut sa functioneze cu 12 V) si... tipul de jack cu transformator de coborare de la 12 V - cu iesire specifica aparatului dedicat ( intre 3. 5 si 5 V).
Asta, pentru initiatorul topicului inseamna achizitionarea unui jack cu transformator de puterea GPS- ului pe care il detine. Cel simplu ii alimenteaza aparatul exact cu tensiunea din instalatia masinii.
P. S. - Sper sa nu ma- nsel dar North Cross 505 e identic cu Smailo 5 HD asa ca maine ma uit pe incarcator inca o data sa vad " cat scoate" .
Numai bine!
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
Smailo 5 HD: pe eticheta de pe spatele aparatului - 3. 7 V / 1050 mAh iar pe incarcatorul de masina - 12 V- 24 V / 5 V, 1. 5 A.
Sper sa nu ma- nsel si GPS- urile sa fie identice.
P. S. - Acum eu nu mai inteleg nimic, am citit pe mufa USB a prizei 5 V 500 mA - atunci de ce nu- mi merge alimentarea directa pe USB?
O sa caut aparatul de masura sa verific tensiunea in mufa.
Sper sa nu ma- nsel si GPS- urile sa fie identice.
P. S. - Acum eu nu mai inteleg nimic, am citit pe mufa USB a prizei 5 V 500 mA - atunci de ce nu- mi merge alimentarea directa pe USB?
O sa caut aparatul de masura sa verific tensiunea in mufa.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Toate mufele USB au 5 V pe iesire....normal si in stecherul cu care a venit GPS era si un transformator de tensiune d el a12 la 5 V. Problema @Blebeanu posibil s afie de alta natura: in mufa USB sunt vreo 4 pini si +-ul poate fi pe oricare din ele.
de exemplu, incarcatorul de priza de la gps e identic cu cel de la tel Digi. Dar nu se pot schimba intre ele, pt ca nu incarca. Pe de alta parte, cu un cablu USB-mini USB bagat in PC, ambele pot fi incarcate. Mufa USB de la pC da + pe 2-3 pini...asta ar fi explicatia.
de exemplu, incarcatorul de priza de la gps e identic cu cel de la tel Digi. Dar nu se pot schimba intre ele, pt ca nu incarca. Pe de alta parte, cu un cablu USB-mini USB bagat in PC, ambele pot fi incarcate. Mufa USB de la pC da + pe 2-3 pini...asta ar fi explicatia.
- Blebeanu Lorin
- ****
- 1,077 mesaje
- din 04 Aug 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Constanta
Blebeanu Lorin
- Mesaje scrise: 1,077
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
Nu te contrazic livcro, stiu si eu ca pe o iesire USB ai cam 5 V. Asta a fost si motivul care m- a convins sa renunt la incarcatorul original in favoarea USB- ului. Am mentionat ca a si functionat o perioada...
Fac aici o paranteza, cablul e alcatuit din doua parti: primul cablu cu USB tata ( iesire din priza) - mufa USB mama ( pentru prelungire) , cablul 2 - USB tata la mini USB ( original al GPS- ului) .
P. S. - Acum am verificat iesirea si primul cablu, chiar am 5 V. Mai trebuie sa verific care sunt pinii in device, poate trebuie schimbata ordinea direct din mufa.
Fac aici o paranteza, cablul e alcatuit din doua parti: primul cablu cu USB tata ( iesire din priza) - mufa USB mama ( pentru prelungire) , cablul 2 - USB tata la mini USB ( original al GPS- ului) .
P. S. - Acum am verificat iesirea si primul cablu, chiar am 5 V. Mai trebuie sa verific care sunt pinii in device, poate trebuie schimbata ordinea direct din mufa.
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Blebeanu Lorin a scris:Smailo 5 HD: pe eticheta de pe spatele aparatului - 3. 7 V / 1050 mAh iar pe incarcatorul de masina - 12 V- 24 V / 5 V, 1. 5 A.
Sper sa nu ma- nsel si GPS- urile sa fie identice.
P. S. - Acum eu nu mai inteleg nimic, am citit pe mufa USB a prizei 5 V 500 mA - atunci de ce nu- mi merge alimentarea directa pe USB?
O sa caut aparatul de masura sa verific tensiunea in mufa.
Azi am incercat cu un incarcator de nokia ,am taiat mufa, am prins rosu la rosu si negru la negru si stecherul l-am bagat in bricheta....ca rezultat incarca ok, dar iesa fum din incarcatoru de nokia. Aveti idee de ce? Mentionez ca pe incarcator nu scria cat V are:(
Sper sa nu ma- nsel si GPS- urile sa fie identice.
P. S. - Acum eu nu mai inteleg nimic, am citit pe mufa USB a prizei 5 V 500 mA - atunci de ce nu- mi merge alimentarea directa pe USB?
O sa caut aparatul de masura sa verific tensiunea in mufa.
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
livcro a scris:Cre' ca acumulatorul de la GPS are amperaj mult mai mare decat cel de tel si 'suge' prea mult curent prin incarcator. Incaractorul ofera amperaj prea mic comparativ cu ce are nevoie GPS...ceva de genul.
E posibil...,m-as duce la un magazin sa cumpar un incarcator corespunzator dar nu stiu ce amperaj si V sa cer:( nu am cum sa citesc ce scrie pe spatele gps-ului si nici pe la magazine n-am mai vazut:(
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
cula
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 y19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Ok am inteles....dar eu nu vad legatura...cu incarcatorul de nokia, gps-ul meu este North Cross, nu nokia.....,am spus m-ai sus ca am facut o mica proba cu un incarcator de nokia de masina si a luat foc incarcatorul....deci la incarcator este problema......eu incerc sa aflu cati Amperi si cati Volti cere gps-ul sa stiu sa ma duc la un magazin sa cumpar unu.....cel vechi( incarcatorul original al gps-ului) nu il mai am ....a ramas doar carcasa si pe ea scrie 12-24 1500 mA da voltii nu-ii scrie:(