Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • cobalt

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Sall all,

Am si eu o nelamurire, nu stiu care alternativa e mai buna, uni spun ca un motor mic pe o masina de volum mediu nu e mai putin consumator ca unul mare, deoarece fiiind mic trage mai greu si are acelasi consum. De ex opel corsa b 1.0 ar consuma cat una cu 1.6. E adevarat sau e doar un mit?
Skip ads

  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Intr-o anumita masura sunt de acord .Motoarele mici sunt gandite strict pentru oras si mai putin pentru extraurban (concedii,bagaje,5 persoane in masina etc)....Din cunostiintele mele in oras o masina de litraj mic care e folosita pentru strictul necesar(dus la serviciu,2 persoane in ea,bagajel putin) consuma mai putin decat una de litraj mare .Daca e sa folosim masina de 1.0 extraurban pana la Brasov sa zicem(bagaje ,5 oameni,serpentine etc) sa fi sigur ca o ajunge la consum pe cea de 1.6 ,poate o si depaseste ,motorasul ala o sa fie solicitat si turat si e normal sa consume
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
O masina cu motor de 1,2 l va consuma sa zicem 8-9% la o viteza de 140 km/h ei o masina cu motor de 1,6 va consuma ceva mai putin 7-8 %
dar la o viteza mai mica de 40-50 km/h consumul este invers proportional adica masina cu motor de 1,2l va consuma undeva la 4-5% pe cand cea cu motor de 1,6l undeva 5-6% ,bine acuma conteaza mult si greutatea masinii cu cat masina e mai grea si motorul mai mic cu atat ea va consuma mai mult.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cea mai mare greseala pe care o poti face in configurarea unei masini e sa iei un motor prea mic pentru ea.
Recent se merge pe downsizing. Nu-i o idee grozava. Un motor aspirat de 2l va duce bine o masina din clasa medie, dar un 1.4 turbo de aceeasi putere va avea niste probleme pana devine eficienta turbina. E importanta si capacitatea, nu doar puterea.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ca veni vorba, mare tampenie au facut astia de la Opel cu 1.4T. Motorul Z18XE, actualizat cu tehnologia Valvematic sa duca pe la 145-150CP, ar fi fost motorul ideal pentru masina asta. Dar na, vor si ei sa muste din piatza celor de la VAG si FIAT.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu am 1.4twinport si nu mi se pare mancator mare de benzina (daca te uiti in cartea tehnica a masinii consumurile date de producator sunt sub cele ale unui logan sa zicem), e un motor destul de sprinten pentru capacitatea sa,nu e de viteza ,dar nici nu tragi de el intr-o depasire
  • siner

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Depinde si de stilul de condus. La mine Chevrolet Spark (0,8 motor) vara cu aerul pornit consuma intre 9,5 si 11, in functie de caldura si aglomeratie (bucuresti, b mic). Renault Twingo (1,2 8 valve) acum are peste 9 consum, fara aer (nu are). Vectra 1,9 150 cai cu clima are intre 9 si 10 in oras si 6 sau 7 in afara. Mentionez ca sunt destul de vitezoman! Dupa mine daca vrei consum mic atunci ai nevoie de un diesel mic (1,3- 1,5) si mers incet, batraneste! Zic diesel pentru cuplu, chiar daca este mic este destul de puternic si poate trage de masina daca si ea este indeajuns de mica. Stiam de audi a2 cu motorul de 1,3 diesel ca are un consum jenant de mic (undeva pe la 2,9-3 la drum lung). Si depinde foarte mult si de zona-orasul unde te deplasezi cu masina. Daca este zona de munte cu serpentine atunci litraj mic inseamna paguba mare...
  • Pandelica

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
siner a scris:Depinde si de stilul de condus. La mine Chevrolet Spark (0,8 motor) vara cu aerul pornit consuma intre 9,5 si 11, in functie de caldura si aglomeratie (bucuresti, b mic). Renault Twingo (1,2 8 valve) acum are peste 9 consum, fara aer (nu are). Vectra 1,9 150 cai cu clima are intre 9 si 10 in oras si 6 sau 7 in afara.

O fi corect sa compari diesel cu benzina la motor mare vs. motor mic? Daca bagai un consum tot de benzinar si la Vectra era alta treaba.
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,407
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
De retinut consumul motoarelor mici - 0,8-1,0 in oras eventual si cu aer - aprox 10! Egal chiar cu un 1.6. Cel mai echilibrat putere/consum in opinia mea este 1.4, bineinteles pe o masina de 1-1,3tone. Toate motoarele mentionate fiind pe benzina.
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:E importanta si capacitatea, nu doar puterea.

Nu o spun tendentios sau ironic, dar chestia asta eu n-am inteles-o niciodata si mi-ar place sa inteleg. De ce un motor batran de 2 litri, aspirat, pe benzina, care are vreo 90-100 de cai si vreo 130 Nm sa fie mai eficient/bun/fezabil decat un 1.2TSI (care e acum pe Octavia) care are 105 cai si 175 Nm, daca bine imi amintesc!? Dilema mea e ce fac cei 800 cmc in plus ai motorului vechi pentru acea masina, daca motorul cu turbina e mai puternic din start? De ce un motoras de 1,2 turbo e considerat de voi "submotorizare" cand ofera specificatii apropiate de 1,9 TDI sau chiar peste in unele cazuri?

Excludem discutia despre fiabiliatea in timp, necunoscuta in cazul acestor motoare mici si turbo. Vorbim doar de cat de potrivit e un motor din trendul "down-sizeing" pentru masini mari gen Octavia sau Astra.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa nu discutam de motare de 2l de acum 20 de ani cu 90 de cai.
Un motor de 2l cu 140-150 de cai si 200Nm nu are ce discuta cu un 1.4 turbo de 140-150 de cai si 200Nm. De ce? Pentru ca pana la 3000rpm motorul de 1,4 turbo va trage mai prost decat un 1.4 aspirat din cauza raportului de compresie mic. Daca masina e grea va gafai prin oras.
Motorul mai mare isi arata muschii de la 1000rpm. Vei pleca de pe loc fara sa simti greutatea masinii.
Asta e explicatia.
Daca un motor aspirtat de o anumita capacitate e dezamagitor pe o masina, nici cel turbo de aceeasi capacitate nu va fi prea potrivit, pentru ca la turatii mici va fi chiar mai lesinat decat aspiratul. Cu cat are mai multi cai cu atat e mai mare turatia de la care turbina devine eficienta.
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Aha. Ok. Acum am inteles. Smile
Oricum, nu imi place ideea de masina turbo, dar motorasele astea mici cu foarte multi cai mi se par interesante. Very Happy

Iar pentru initiatorul postului, eu am motor de 1 litru si doar cu mine in masina e ok (atata cat poate fi de ok acel motor), dar de la al doilea pasager deja se simte. De rampe/serpentine nu mai vorbesc. Nu stiu cat de mult creste consumul cu pasageri multi sau pe serpentine, ca nu am computer de bord, dar daca ai de dus regulat multi oameni cu masina sau bagaje sau umbli prin locuri cu dese diferente de nivel, atunci un motor mic sigur nu te va ajuta la mai nimic. Decat daca-l vei chinui tare. Very Happy
  • siner

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Pandelica a scris:
siner a scris:Depinde si de stilul de condus. La mine Chevrolet Spark (0,8 motor) vara cu aerul pornit consuma intre 9,5 si 11, in functie de caldura si aglomeratie (bucuresti, b mic). Renault Twingo (1,2 8 valve) acum are peste 9 consum, fara aer (nu are). Vectra 1,9 150 cai cu clima are intre 9 si 10 in oras si 6 sau 7 in afara.

O fi corect sa compari diesel cu benzina la motor mare vs. motor mic? Daca bagai un consum tot de benzinar si la Vectra era alta treaba.


Din pacate nu am condus motoare mari pe benzina. Eu comparam motoare mici pe benzina care au consum cel putin egal cu un motor mare diesel. Din comparatia mea am incercat sa evidentiez consumul unei masini in functie de cuplu pentru un condus sportiv. Probabil ca un mers lent schimba aceste cifre.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
hai sa facem comparatia practica.

cazul meu: piatra neamt-cluj ( cheile bicazului, praid) consum 6,5 pe bc si vreo maxim 7 real( cutie automata) .viteza medie 60km/ora. motor 2000 cm3 16v 136 cp. greutatea masinii 1400 kg in gol.
aceiasi masina dar motor de 1,6 101 cp sigur va lua cam la fel sau maxim 0,3% l in minus.

oras: a mea 13-16 una cu motor de 1,6 va consuma 11-13.

un motor mic pe o masina mare va consuma sensibil egal cu un motor de cilindree mai mare. valabil in afara localitatii.in oras e posibil ca motorul mic sa consume mai putin.
  • Pandelica

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
siner a scris:Eu comparam motoare mici pe benzina care au consum cel putin egal cu un motor mare diesel. Din comparatia mea am incercat sa evidentiez consumul unei masini in functie de cuplu pentru un condus sportiv. Probabil ca un mers lent schimba aceste cifre.

Cand vei compara si un motor mare pe benzina cu un motor mic diesel? Laughing
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pa o masina "normala" cel mai bun motor este... cel din mijloc, nici mic, nici mare... Exclamation
  • siner

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Pandelica a scris:
siner a scris:Eu comparam motoare mici pe benzina care au consum cel putin egal cu un motor mare diesel. Din comparatia mea am incercat sa evidentiez consumul unei masini in functie de cuplu pentru un condus sportiv. Probabil ca un mers lent schimba aceste cifre.

Cand vei compara si un motor mare pe benzina cu un motor mic diesel? Laughing


Vad ca esti ironic si te ignor. Poate in felul asta o sa incerci sa vi cu ceva la subiect.
  • Pandelica

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Chiar nu cred ca sunt ironic daca nu inghit o comparatie stupida intre mere si pere. Chiar nu inteleg de ce cu un aer doct ai aruncat comparatia aia care nu spune nimic. Cat priveste parte cu ignoratul m-ai lovit unde ma doare mai tare. Laughing
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca o masina mica trebuie echipata cu motor mic iar una mare cu motor mare,nu poti transporta 1500kg cit are opelul meu cu motor de 1,4 ca atunci este paguba curata,sa nu spuna cei cu acea Octavia cu motor de 1,4 ca e masina fiabila..de abia pleaca de pe loc si de abia ajunge la o anumita viteaza
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu as prefera , corsa cu 1.6 , astra 1.8, iar vectra 2.0 benzina.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR