cobalt
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Intr-o anumita masura sunt de acord .Motoarele mici sunt gandite strict pentru oras si mai putin pentru extraurban (concedii,bagaje,5 persoane in masina etc)....Din cunostiintele mele in oras o masina de litraj mic care e folosita pentru strictul necesar(dus la serviciu,2 persoane in ea,bagajel putin) consuma mai putin decat una de litraj mare .Daca e sa folosim masina de 1.0 extraurban pana la Brasov sa zicem(bagaje ,5 oameni,serpentine etc) sa fi sigur ca o ajunge la consum pe cea de 1.6 ,poate o si depaseste ,motorasul ala o sa fie solicitat si turat si e normal sa consume
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
O masina cu motor de 1,2 l va consuma sa zicem 8-9% la o viteza de 140 km/h ei o masina cu motor de 1,6 va consuma ceva mai putin 7-8 %
dar la o viteza mai mica de 40-50 km/h consumul este invers proportional adica masina cu motor de 1,2l va consuma undeva la 4-5% pe cand cea cu motor de 1,6l undeva 5-6% ,bine acuma conteaza mult si greutatea masinii cu cat masina e mai grea si motorul mai mic cu atat ea va consuma mai mult.
dar la o viteza mai mica de 40-50 km/h consumul este invers proportional adica masina cu motor de 1,2l va consuma undeva la 4-5% pe cand cea cu motor de 1,6l undeva 5-6% ,bine acuma conteaza mult si greutatea masinii cu cat masina e mai grea si motorul mai mic cu atat ea va consuma mai mult.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cea mai mare greseala pe care o poti face in configurarea unei masini e sa iei un motor prea mic pentru ea.
Recent se merge pe downsizing. Nu-i o idee grozava. Un motor aspirat de 2l va duce bine o masina din clasa medie, dar un 1.4 turbo de aceeasi putere va avea niste probleme pana devine eficienta turbina. E importanta si capacitatea, nu doar puterea.
Recent se merge pe downsizing. Nu-i o idee grozava. Un motor aspirat de 2l va duce bine o masina din clasa medie, dar un 1.4 turbo de aceeasi putere va avea niste probleme pana devine eficienta turbina. E importanta si capacitatea, nu doar puterea.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- siner
- **
- 328 mesaje
- din 21 Oct 2009
- Vectra 2008 z19dth
- Bucuresti
siner
- Mesaje scrise: 328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2009
- Mesaj Privat
Depinde si de stilul de condus. La mine Chevrolet Spark (0,8 motor) vara cu aerul pornit consuma intre 9,5 si 11, in functie de caldura si aglomeratie (bucuresti, b mic). Renault Twingo (1,2 8 valve) acum are peste 9 consum, fara aer (nu are). Vectra 1,9 150 cai cu clima are intre 9 si 10 in oras si 6 sau 7 in afara. Mentionez ca sunt destul de vitezoman! Dupa mine daca vrei consum mic atunci ai nevoie de un diesel mic (1,3- 1,5) si mers incet, batraneste! Zic diesel pentru cuplu, chiar daca este mic este destul de puternic si poate trage de masina daca si ea este indeajuns de mica. Stiam de audi a2 cu motorul de 1,3 diesel ca are un consum jenant de mic (undeva pe la 2,9-3 la drum lung). Si depinde foarte mult si de zona-orasul unde te deplasezi cu masina. Daca este zona de munte cu serpentine atunci litraj mic inseamna paguba mare...
Pandelica- Suspendat
- 391 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Bucuresti
Pandelica- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
siner a scris:Depinde si de stilul de condus. La mine Chevrolet Spark (0,8 motor) vara cu aerul pornit consuma intre 9,5 si 11, in functie de caldura si aglomeratie (bucuresti, b mic). Renault Twingo (1,2 8 valve) acum are peste 9 consum, fara aer (nu are). Vectra 1,9 150 cai cu clima are intre 9 si 10 in oras si 6 sau 7 in afara.
O fi corect sa compari diesel cu benzina la motor mare vs. motor mic? Daca bagai un consum tot de benzinar si la Vectra era alta treaba.
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
cristidb a scris:E importanta si capacitatea, nu doar puterea.
Nu o spun tendentios sau ironic, dar chestia asta eu n-am inteles-o niciodata si mi-ar place sa inteleg. De ce un motor batran de 2 litri, aspirat, pe benzina, care are vreo 90-100 de cai si vreo 130 Nm sa fie mai eficient/bun/fezabil decat un 1.2TSI (care e acum pe Octavia) care are 105 cai si 175 Nm, daca bine imi amintesc!? Dilema mea e ce fac cei 800 cmc in plus ai motorului vechi pentru acea masina, daca motorul cu turbina e mai puternic din start? De ce un motoras de 1,2 turbo e considerat de voi "submotorizare" cand ofera specificatii apropiate de 1,9 TDI sau chiar peste in unele cazuri?
Excludem discutia despre fiabiliatea in timp, necunoscuta in cazul acestor motoare mici si turbo. Vorbim doar de cat de potrivit e un motor din trendul "down-sizeing" pentru masini mari gen Octavia sau Astra.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Hai sa nu discutam de motare de 2l de acum 20 de ani cu 90 de cai.
Un motor de 2l cu 140-150 de cai si 200Nm nu are ce discuta cu un 1.4 turbo de 140-150 de cai si 200Nm. De ce? Pentru ca pana la 3000rpm motorul de 1,4 turbo va trage mai prost decat un 1.4 aspirat din cauza raportului de compresie mic. Daca masina e grea va gafai prin oras.
Motorul mai mare isi arata muschii de la 1000rpm. Vei pleca de pe loc fara sa simti greutatea masinii.
Asta e explicatia.
Daca un motor aspirtat de o anumita capacitate e dezamagitor pe o masina, nici cel turbo de aceeasi capacitate nu va fi prea potrivit, pentru ca la turatii mici va fi chiar mai lesinat decat aspiratul. Cu cat are mai multi cai cu atat e mai mare turatia de la care turbina devine eficienta.
Un motor de 2l cu 140-150 de cai si 200Nm nu are ce discuta cu un 1.4 turbo de 140-150 de cai si 200Nm. De ce? Pentru ca pana la 3000rpm motorul de 1,4 turbo va trage mai prost decat un 1.4 aspirat din cauza raportului de compresie mic. Daca masina e grea va gafai prin oras.
Motorul mai mare isi arata muschii de la 1000rpm. Vei pleca de pe loc fara sa simti greutatea masinii.
Asta e explicatia.
Daca un motor aspirtat de o anumita capacitate e dezamagitor pe o masina, nici cel turbo de aceeasi capacitate nu va fi prea potrivit, pentru ca la turatii mici va fi chiar mai lesinat decat aspiratul. Cu cat are mai multi cai cu atat e mai mare turatia de la care turbina devine eficienta.
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
Aha. Ok. Acum am inteles.
Oricum, nu imi place ideea de masina turbo, dar motorasele astea mici cu foarte multi cai mi se par interesante.
Iar pentru initiatorul postului, eu am motor de 1 litru si doar cu mine in masina e ok (atata cat poate fi de ok acel motor), dar de la al doilea pasager deja se simte. De rampe/serpentine nu mai vorbesc. Nu stiu cat de mult creste consumul cu pasageri multi sau pe serpentine, ca nu am computer de bord, dar daca ai de dus regulat multi oameni cu masina sau bagaje sau umbli prin locuri cu dese diferente de nivel, atunci un motor mic sigur nu te va ajuta la mai nimic. Decat daca-l vei chinui tare.
Oricum, nu imi place ideea de masina turbo, dar motorasele astea mici cu foarte multi cai mi se par interesante.
Iar pentru initiatorul postului, eu am motor de 1 litru si doar cu mine in masina e ok (atata cat poate fi de ok acel motor), dar de la al doilea pasager deja se simte. De rampe/serpentine nu mai vorbesc. Nu stiu cat de mult creste consumul cu pasageri multi sau pe serpentine, ca nu am computer de bord, dar daca ai de dus regulat multi oameni cu masina sau bagaje sau umbli prin locuri cu dese diferente de nivel, atunci un motor mic sigur nu te va ajuta la mai nimic. Decat daca-l vei chinui tare.
- siner
- **
- 328 mesaje
- din 21 Oct 2009
- Vectra 2008 z19dth
- Bucuresti
siner
- Mesaje scrise: 328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2009
- Mesaj Privat
Pandelica a scris:
O fi corect sa compari diesel cu benzina la motor mare vs. motor mic? Daca bagai un consum tot de benzinar si la Vectra era alta treaba.
siner a scris:Depinde si de stilul de condus. La mine Chevrolet Spark (0,8 motor) vara cu aerul pornit consuma intre 9,5 si 11, in functie de caldura si aglomeratie (bucuresti, b mic). Renault Twingo (1,2 8 valve) acum are peste 9 consum, fara aer (nu are). Vectra 1,9 150 cai cu clima are intre 9 si 10 in oras si 6 sau 7 in afara.
O fi corect sa compari diesel cu benzina la motor mare vs. motor mic? Daca bagai un consum tot de benzinar si la Vectra era alta treaba.
Din pacate nu am condus motoare mari pe benzina. Eu comparam motoare mici pe benzina care au consum cel putin egal cu un motor mare diesel. Din comparatia mea am incercat sa evidentiez consumul unei masini in functie de cuplu pentru un condus sportiv. Probabil ca un mers lent schimba aceste cifre.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
hai sa facem comparatia practica.
cazul meu: piatra neamt-cluj ( cheile bicazului, praid) consum 6,5 pe bc si vreo maxim 7 real( cutie automata) .viteza medie 60km/ora. motor 2000 cm3 16v 136 cp. greutatea masinii 1400 kg in gol.
aceiasi masina dar motor de 1,6 101 cp sigur va lua cam la fel sau maxim 0,3% l in minus.
oras: a mea 13-16 una cu motor de 1,6 va consuma 11-13.
un motor mic pe o masina mare va consuma sensibil egal cu un motor de cilindree mai mare. valabil in afara localitatii.in oras e posibil ca motorul mic sa consume mai putin.
cazul meu: piatra neamt-cluj ( cheile bicazului, praid) consum 6,5 pe bc si vreo maxim 7 real( cutie automata) .viteza medie 60km/ora. motor 2000 cm3 16v 136 cp. greutatea masinii 1400 kg in gol.
aceiasi masina dar motor de 1,6 101 cp sigur va lua cam la fel sau maxim 0,3% l in minus.
oras: a mea 13-16 una cu motor de 1,6 va consuma 11-13.
un motor mic pe o masina mare va consuma sensibil egal cu un motor de cilindree mai mare. valabil in afara localitatii.in oras e posibil ca motorul mic sa consume mai putin.
Pandelica- Suspendat
- 391 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Bucuresti
Pandelica- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
siner a scris:Eu comparam motoare mici pe benzina care au consum cel putin egal cu un motor mare diesel. Din comparatia mea am incercat sa evidentiez consumul unei masini in functie de cuplu pentru un condus sportiv. Probabil ca un mers lent schimba aceste cifre.
Cand vei compara si un motor mare pe benzina cu un motor mic diesel?
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- siner
- **
- 328 mesaje
- din 21 Oct 2009
- Vectra 2008 z19dth
- Bucuresti
siner
- Mesaje scrise: 328
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2009
- Mesaj Privat
Pandelica a scris:
Cand vei compara si un motor mare pe benzina cu un motor mic diesel?
siner a scris:Eu comparam motoare mici pe benzina care au consum cel putin egal cu un motor mare diesel. Din comparatia mea am incercat sa evidentiez consumul unei masini in functie de cuplu pentru un condus sportiv. Probabil ca un mers lent schimba aceste cifre.
Cand vei compara si un motor mare pe benzina cu un motor mic diesel?
Vad ca esti ironic si te ignor. Poate in felul asta o sa incerci sa vi cu ceva la subiect.
Pandelica- Suspendat
- 391 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Bucuresti
Pandelica- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca o masina mica trebuie echipata cu motor mic iar una mare cu motor mare,nu poti transporta 1500kg cit are opelul meu cu motor de 1,4 ca atunci este paguba curata,sa nu spuna cei cu acea Octavia cu motor de 1,4 ca e masina fiabila..de abia pleaca de pe loc si de abia ajunge la o anumita viteaza
- tiry213
- **
- 447 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat