Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • JOHN_13

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
de la un timp am motorul cam zgomotos.Din ce cauza, o fi de la sezonul rece?puteti sa ma ajutati? multumesc anticipat!
am uitat sa mentionez am un astra din 2001
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
De la frig, eventual ulei vechi si prost.
  • JOHN_13

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
acum o luna i-am facut schimbul de ulei. i-am bagat genuine GM 10 W 40,asa mi-a zis cel de la care am cumparat-o k el numai dasta a folosit.dar se aude zgomotos si dupa ce se incalzeste motorul la 80 de grade in mers.
mersi


Ultima modificare făcută de JOHN_13 la Lun 20 Dec, 2010 11:39 am
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si eu acelasi lucru l-am observat.. la -5 grade are un sunet si la -12 grade are alt sunet Smile. chiar daca temperatura este la ~90 de grade, deci uleiul sigur are si el o temperatura placuta Smile
  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
e de la frig ca si diesel-ul meu e mai zgomotos in aceasta perioada
  • tpdarius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2010

  • Mesaj Privat
si eu am aceasta problema,la 973 de cmc (opel corsa c 2001 )face un zgomot prea mare...am fost la service cu ea si am primit urmatorul raspuns : aveti distributia pe lant si este normal sa faca un zgomot mai plin Smile)
  • ovidiui

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la temperaturi scazute apar zgomote mai mari la motor
  • Z_Junior

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1986 16DA
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
depinde foarte mult de motor: cilindree, uzura, exploatarea acestuia etc

cunosc un caz in aceasta iarna cu biela rupta din cauza frigului , ulei necorespunzator si talpa la rece.
  • CORSA NT

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Toate masinile, cel putin din cate stiu eu, sunt mai zgomotoase iarna (tacheti, distributie etc. de la motor). Nici nu este bine sa se plece de pe loc 2-3 minute, pana cand scade relantiul sub 1000 rot/min. Dupa aceea este bine sa pleci de pe loc fara sa o turezi foarte tare si se incalzeste motorul mai bine in mers. La Diesel, la masinile mai noi (nu stiu la cele vechi) am impresia ca nu este recomandat mai mult de 1 min de stat la relanti. Acum fiecare face cum crede de cuviinta sau cum stie, dar in cartea mea tehnica cam asa scrie (la benzinara). La mine distributia este pe lant, la pornire multi mi-au spus ca e diesel Smile.
  • tpdarius

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2010

  • Mesaj Privat
CORSA NT , si eu am crezut la fel cand am luat masina,ca este diesel Smile)
  • CORSA NT

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca este zgomotos, am un vecin care are distributie tot pe lant. Si este mai zgomotos iarna la pornire pana se incalzeste, dupa aceea toarce f frumos. Ca sa mai atenueze un pic zgomotul de la motor exista protectia aia de pasla de pe interiorul capotei, care din cate stiu este pusa doar la diesel-uri (a mea nu are oricum). Personal caut una sh care sa arate bine, sa nu fie plina de ulei sau mizerie de genul asta. Am vazut si pe forum pe-aici niste oferte...
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic sa va uitati pe youtube la distributie corsa /agila si sa vedeti cum suna una defecta ....cel putin in Romania sunt foarte multi care nu schimba distributia deoarece "e pe lant" am tot cautat sa cumpar o masina sub 2005 care sa fie ok , din pacate la toate tacaneau lantul ,raspunsul proprietarilor a fost simplu" lantul nu se schimba" , dar sper ca stiti cu totii ca se schimba , forumul asta e arhiplin de discutii referitoare la distributia pe lant
  • CORSA NT

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
@vallyyy

Depinde ce ai intalnit tu... sunt multi care vand masini cu distributie pe lant pentru ca au mai mult decat aceasta problema. Vecinul meu si-a schimbat distributia la masina inainte de 100k km, masina era sh si nu era opel. Si distributia pe lant se schimba, costa un pic mai mult, dar daca iti place masina si ai un mecanic bun, cred ca merita... Pot interveni multe probleme din cauza utilizarii si intretinerii necorespunzatoare a motorului. Teoretic constructorul garanteaza distributia pe lant 300k km, practic daca nu ai probleme cu ea - si la o masina intretinuta corect nu ar trebui - pe la 250k o schimbi preventiv (asa spun unii mecanici). Din pacate multi vad masina ca pe o caruta si o trateaza ca atare. De aceea apar tot felul de indivizi care vand masini cu defecte.

Revenind la zgomot, vreau si eu sa vad o distributie pe lant care sa nu fie la pornire mai zgomotoasa decat de obicei pe timp de iarna (despre asta era vorba in topic)... dupa ce se incalzeste motorul zgmotul se atenueaza si devine constant, ca un tors... Oricum fata de distributia pe curea, este mult mai galagios. Altfel... ia o masina cu distributie pe curea... Wink
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
zgomotul facut de lant nu are nici o legatura cu ce s-a intrebat la inceputul topicului. cel de la lant este specific.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
CORSA NT iti pot arata ale mele, daca nu vrei gasim si in Neamt.
1. distributia sa fie ok
2. ulei 0W40 sau 0W30 iarna, vara poti pune si 5-10W daca nu ai de lucru
  • CORSA NT

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu, daca simt ca distributia face probleme vin eu in iasi, pentru ca tin f mult la masina mea... Ulei am Castrol Magnatec 5W40, filtre Mann... 166k km... e ok?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un ulei 5W40 face sa tacane cateva minute tachetii la temperaturi joase dupa care liniste, daca ai si distributia cu probleme apai tacane tare 1-4 sec la pornire dimineata, pe urma mai putin spre zero, dupa incalzire motor dar macar 30min sa fie la 90grdC iar tacane ca o moara stricata.
Valabil la motorul tau, nu discutam de altele.
  • CORSA NT

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
De asta am zis ca la pornire face un pic de "galagie". Eram chiar curios daca e diferit la alte masini cu acelasi motor... Devine silentios dupa aceea si asa ramane. Apropo de uleiul asta, primele zile mi-a afumat un pic toba, dupa care a intrat in "normal". Fumul scos e alburiu, nu albastru sau negru. Am vazut ca au mai fost vreo 2 persoane pe forum care au avut aceleasi simptome cu acest ulei. Dar cred ca pe-aici suntem offtopic. Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In Piatra Neamt este Constantin Tabacaru cu o Agila Z10XE daca vrei sa o auzi de comparatie sau sa schimbi impresii, cauta pe forum nick si trimite pm daca vrei sa compari.
Un ulei 5W40 poate face o tacaneala dimineata, acum ca a venit caldura vezi daca se scurteaza timpul cat face zgomot. Daca da atunci e de la ulei.
  • CORSA NT

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Doar sub 5-6 grade este un pic mai galagios la pornire (aproximativ), in rest este doar turat la 1100-1200 din cauza socului reglat electronic. Scade la 800 rot/min dupa 1 min (cand este frig dureaza un pic mai mult). Sunt curios sa vad si alte motoare, o sa-l caut...

Oricum omul care a deschis topicul nu stiu ce motor are, doar ca e diesel. Eu m-am referit strict la al meu, desi i-am auzit pe multi ca asa e normal iarna (la pornire, pana ajunge la temperatura de lucru). Banuiesc ca e inutil sa spun ca nivelul de ulei trebuie sa fie sus pe joja, la diesel nu chiar la maxim. Se mai completeaza a doua zi dupa schimb, mai intra in filtru etc. Eu cand am ajuns odata la limita de jos m-am speriat ca devenise mai zgomotos decat de obicei. Am schimbat si uleiul totodata, ca nu stiam ce ulei era in masina ca sa completez. Dupa schimb motorul a devenit silentios. La JOHN_13 e taman invers, e zgomotos dupa schimb. Poate il ajuta cineva care a folosit uleiul asta cu niste sfaturi, sau cineva care stie mai bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR