JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
al3x_vl
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2011
- Mesaj Privat
tpdarius
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2010
- Mesaj Privat
ovidiui
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Z_Junior
- **
- 104 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Kadett 1986 16DA
- Iasi
Z_Junior
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1986 16DA
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
Toate masinile, cel putin din cate stiu eu, sunt mai zgomotoase iarna (tacheti, distributie etc. de la motor). Nici nu este bine sa se plece de pe loc 2-3 minute, pana cand scade relantiul sub 1000 rot/min. Dupa aceea este bine sa pleci de pe loc fara sa o turezi foarte tare si se incalzeste motorul mai bine in mers. La Diesel, la masinile mai noi (nu stiu la cele vechi) am impresia ca nu este recomandat mai mult de 1 min de stat la relanti. Acum fiecare face cum crede de cuviinta sau cum stie, dar in cartea mea tehnica cam asa scrie (la benzinara). La mine distributia este pe lant, la pornire multi mi-au spus ca e diesel .
tpdarius
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2010
- Mesaj Privat
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
Eu stiam ca este zgomotos, am un vecin care are distributie tot pe lant. Si este mai zgomotos iarna la pornire pana se incalzeste, dupa aceea toarce f frumos. Ca sa mai atenueze un pic zgomotul de la motor exista protectia aia de pasla de pe interiorul capotei, care din cate stiu este pusa doar la diesel-uri (a mea nu are oricum). Personal caut una sh care sa arate bine, sa nu fie plina de ulei sau mizerie de genul asta. Am vazut si pe forum pe-aici niste oferte...
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Eu zic sa va uitati pe youtube la distributie corsa /agila si sa vedeti cum suna una defecta ....cel putin in Romania sunt foarte multi care nu schimba distributia deoarece "e pe lant" am tot cautat sa cumpar o masina sub 2005 care sa fie ok , din pacate la toate tacaneau lantul ,raspunsul proprietarilor a fost simplu" lantul nu se schimba" , dar sper ca stiti cu totii ca se schimba , forumul asta e arhiplin de discutii referitoare la distributia pe lant
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
@vallyyy
Depinde ce ai intalnit tu... sunt multi care vand masini cu distributie pe lant pentru ca au mai mult decat aceasta problema. Vecinul meu si-a schimbat distributia la masina inainte de 100k km, masina era sh si nu era opel. Si distributia pe lant se schimba, costa un pic mai mult, dar daca iti place masina si ai un mecanic bun, cred ca merita... Pot interveni multe probleme din cauza utilizarii si intretinerii necorespunzatoare a motorului. Teoretic constructorul garanteaza distributia pe lant 300k km, practic daca nu ai probleme cu ea - si la o masina intretinuta corect nu ar trebui - pe la 250k o schimbi preventiv (asa spun unii mecanici). Din pacate multi vad masina ca pe o caruta si o trateaza ca atare. De aceea apar tot felul de indivizi care vand masini cu defecte.
Revenind la zgomot, vreau si eu sa vad o distributie pe lant care sa nu fie la pornire mai zgomotoasa decat de obicei pe timp de iarna (despre asta era vorba in topic)... dupa ce se incalzeste motorul zgmotul se atenueaza si devine constant, ca un tors... Oricum fata de distributia pe curea, este mult mai galagios. Altfel... ia o masina cu distributie pe curea...
Depinde ce ai intalnit tu... sunt multi care vand masini cu distributie pe lant pentru ca au mai mult decat aceasta problema. Vecinul meu si-a schimbat distributia la masina inainte de 100k km, masina era sh si nu era opel. Si distributia pe lant se schimba, costa un pic mai mult, dar daca iti place masina si ai un mecanic bun, cred ca merita... Pot interveni multe probleme din cauza utilizarii si intretinerii necorespunzatoare a motorului. Teoretic constructorul garanteaza distributia pe lant 300k km, practic daca nu ai probleme cu ea - si la o masina intretinuta corect nu ar trebui - pe la 250k o schimbi preventiv (asa spun unii mecanici). Din pacate multi vad masina ca pe o caruta si o trateaza ca atare. De aceea apar tot felul de indivizi care vand masini cu defecte.
Revenind la zgomot, vreau si eu sa vad o distributie pe lant care sa nu fie la pornire mai zgomotoasa decat de obicei pe timp de iarna (despre asta era vorba in topic)... dupa ce se incalzeste motorul zgmotul se atenueaza si devine constant, ca un tors... Oricum fata de distributia pe curea, este mult mai galagios. Altfel... ia o masina cu distributie pe curea...
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Un ulei 5W40 face sa tacane cateva minute tachetii la temperaturi joase dupa care liniste, daca ai si distributia cu probleme apai tacane tare 1-4 sec la pornire dimineata, pe urma mai putin spre zero, dupa incalzire motor dar macar 30min sa fie la 90grdC iar tacane ca o moara stricata.
Valabil la motorul tau, nu discutam de altele.
Valabil la motorul tau, nu discutam de altele.
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
De asta am zis ca la pornire face un pic de "galagie". Eram chiar curios daca e diferit la alte masini cu acelasi motor... Devine silentios dupa aceea si asa ramane. Apropo de uleiul asta, primele zile mi-a afumat un pic toba, dupa care a intrat in "normal". Fumul scos e alburiu, nu albastru sau negru. Am vazut ca au mai fost vreo 2 persoane pe forum care au avut aceleasi simptome cu acest ulei. Dar cred ca pe-aici suntem offtopic.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In Piatra Neamt este Constantin Tabacaru cu o Agila Z10XE daca vrei sa o auzi de comparatie sau sa schimbi impresii, cauta pe forum nick si trimite pm daca vrei sa compari.
Un ulei 5W40 poate face o tacaneala dimineata, acum ca a venit caldura vezi daca se scurteaza timpul cat face zgomot. Daca da atunci e de la ulei.
Un ulei 5W40 poate face o tacaneala dimineata, acum ca a venit caldura vezi daca se scurteaza timpul cat face zgomot. Daca da atunci e de la ulei.
CORSA NT
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
Doar sub 5-6 grade este un pic mai galagios la pornire (aproximativ), in rest este doar turat la 1100-1200 din cauza socului reglat electronic. Scade la 800 rot/min dupa 1 min (cand este frig dureaza un pic mai mult). Sunt curios sa vad si alte motoare, o sa-l caut...
Oricum omul care a deschis topicul nu stiu ce motor are, doar ca e diesel. Eu m-am referit strict la al meu, desi i-am auzit pe multi ca asa e normal iarna (la pornire, pana ajunge la temperatura de lucru). Banuiesc ca e inutil sa spun ca nivelul de ulei trebuie sa fie sus pe joja, la diesel nu chiar la maxim. Se mai completeaza a doua zi dupa schimb, mai intra in filtru etc. Eu cand am ajuns odata la limita de jos m-am speriat ca devenise mai zgomotos decat de obicei. Am schimbat si uleiul totodata, ca nu stiam ce ulei era in masina ca sa completez. Dupa schimb motorul a devenit silentios. La JOHN_13 e taman invers, e zgomotos dupa schimb. Poate il ajuta cineva care a folosit uleiul asta cu niste sfaturi, sau cineva care stie mai bine.
Oricum omul care a deschis topicul nu stiu ce motor are, doar ca e diesel. Eu m-am referit strict la al meu, desi i-am auzit pe multi ca asa e normal iarna (la pornire, pana ajunge la temperatura de lucru). Banuiesc ca e inutil sa spun ca nivelul de ulei trebuie sa fie sus pe joja, la diesel nu chiar la maxim. Se mai completeaza a doua zi dupa schimb, mai intra in filtru etc. Eu cand am ajuns odata la limita de jos m-am speriat ca devenise mai zgomotos decat de obicei. Am schimbat si uleiul totodata, ca nu stiam ce ulei era in masina ca sa completez. Dupa schimb motorul a devenit silentios. La JOHN_13 e taman invers, e zgomotos dupa schimb. Poate il ajuta cineva care a folosit uleiul asta cu niste sfaturi, sau cineva care stie mai bine.