- Florin_
- OP
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Buna!
Este vorba despre o problema veche (asa am luat masina) si careia ma gandesc zilele acestea sa ii acord atentie!
Din momentul in care este pus contactul, la intervale aleatorii de timp (de ordinul 20sec-minutelor), termocupla (ventilatorul responsabil de racirea radiatorului) porneste si functioneaza pt. 5-10 sec! Acest lucru se intampla si in timpul mersului numai ca bineinteles zgomotul ventilatorului este mascat de cel al motorului si este mai putin evident. De asemenea f. evident este fenomenul cand masina este la ralanti si apare o cadere scurta de turatie in momentul in care cupleaza termocupla (am si zarit pe tester o cadere de la 13.8V la 13.6V - cred ca e vorba de cat incarca alternatorul)
In bord se aprinde pt. o fractiune de secunda un martor care arata ca o cutiuta cu o steluta pe ea (am crezut ca se aprinde din cauza ca nu functioneaza A/C insa aparitia martorului si pornirea ventilatorului sunt concomitente(ce sa ii faci mai are cateva baiuri si fac masina ca noua )) si care am inteles ca este legata de racire sau A/C.
Cand am fost la un tester sa rezolv problema cu martorul de ABS "https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=87431#87431", a fost verificat si senzorul de temperatura care mi sa spus ca e ok. Deoarece atunci a fost de lucru la problema ABS-ului, cea cu senzorul a ramas pe alta data!
Doresc sa va intreb:
1. Ce cauze posibile ar putea avea manifestarea mai sus prezentat,
2. Ce s-ar putea defecta la masina daca o lasa asa?
3. Are vreo cauza negativa asupra timpului necesar pt. ajungerea la temperatura optima de lucru
4. Etc. (orice considerati ca e relevant pt. problema in cauza)
Multumesc si numai bine!
Este vorba despre o problema veche (asa am luat masina) si careia ma gandesc zilele acestea sa ii acord atentie!
Din momentul in care este pus contactul, la intervale aleatorii de timp (de ordinul 20sec-minutelor), termocupla (ventilatorul responsabil de racirea radiatorului) porneste si functioneaza pt. 5-10 sec! Acest lucru se intampla si in timpul mersului numai ca bineinteles zgomotul ventilatorului este mascat de cel al motorului si este mai putin evident. De asemenea f. evident este fenomenul cand masina este la ralanti si apare o cadere scurta de turatie in momentul in care cupleaza termocupla (am si zarit pe tester o cadere de la 13.8V la 13.6V - cred ca e vorba de cat incarca alternatorul)
In bord se aprinde pt. o fractiune de secunda un martor care arata ca o cutiuta cu o steluta pe ea (am crezut ca se aprinde din cauza ca nu functioneaza A/C insa aparitia martorului si pornirea ventilatorului sunt concomitente(ce sa ii faci mai are cateva baiuri si fac masina ca noua )) si care am inteles ca este legata de racire sau A/C.
Cand am fost la un tester sa rezolv problema cu martorul de ABS "https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=87431#87431", a fost verificat si senzorul de temperatura care mi sa spus ca e ok. Deoarece atunci a fost de lucru la problema ABS-ului, cea cu senzorul a ramas pe alta data!
Doresc sa va intreb:
1. Ce cauze posibile ar putea avea manifestarea mai sus prezentat,
2. Ce s-ar putea defecta la masina daca o lasa asa?
3. Are vreo cauza negativa asupra timpului necesar pt. ajungerea la temperatura optima de lucru
4. Etc. (orice considerati ca e relevant pt. problema in cauza)
Multumesc si numai bine!
- Florin_
- OP
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Exact asa imi facea si mie, daca punem contactul si il lasam pus fara sa pornesc motoru pornea electro-ventilatorul citeva secunde si se oprea si iar pornea si tot asa. Si cu motorul pornit tot la fel facea pornea 10 secunde se oprea 10 secunde si iar pornea.
Probleama poate fi din mai multe locuri, poatefi de la compiuterul de AC care se afla in spoilar in partea stinga, sau de la ECU.
Din cite stiu eu astra g cu AC nu are termocupla ventilatoarele sunt comandate de catre ECU, ECU citeste temperatura de la senzorul de le lichidul de racire si cind ajunge la o anumita temperatura activeaza electro-ventilatoarele.
In cazul meu problema a fost de la ECU si am mers cam un an asa pina cind electro-ventilatoarele au rams blocate pe ce mai mare treapta si nu ami puteam porni masina decit apasind pe acceleratie. ECU citea 145 de grade si nu mai dadea voie la motor sa porneasaca si nu mai indica nici temperatura apei pe bord.
Probleama poate fi din mai multe locuri, poatefi de la compiuterul de AC care se afla in spoilar in partea stinga, sau de la ECU.
Din cite stiu eu astra g cu AC nu are termocupla ventilatoarele sunt comandate de catre ECU, ECU citeste temperatura de la senzorul de le lichidul de racire si cind ajunge la o anumita temperatura activeaza electro-ventilatoarele.
In cazul meu problema a fost de la ECU si am mers cam un an asa pina cind electro-ventilatoarele au rams blocate pe ce mai mare treapta si nu ami puteam porni masina decit apasind pe acceleratie. ECU citea 145 de grade si nu mai dadea voie la motor sa porneasaca si nu mai indica nici temperatura apei pe bord.
- Florin_
- OP
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
e bine de stiut ca nu are treaba aceasta problema cu ajungerea la temp optima de lucru, mai ales ca "iarna este peste noi"
Ma gandesc ca cel putin masina va consuma ceva mai mult combustibil (200-500gr/100Km) datorita acelui ventilator care se invarte pe degeaba
Se pare ca Andrei are sau a avut la masina lui aceleasi simptome care apar is la mine! Din pacate vestile bune se opresc aici, pt. ca daca si la mine se dovedeste ECU a fi de vina...atunci e cam nasol (Cred ca un ECU se invarte la valoarea de 1 mie si ceva de EUR)
Deocamdata masina merge asa de 1.5 ani la mine..si cine stie de cand la proprietarul anterior!
va multumesc!
P.S. vreau sa cred ca problema e de la ceva fire intrerupte...vom vedea
Astept in continuare si alte pareri, sugestii, sfaturi!
Ma gandesc ca cel putin masina va consuma ceva mai mult combustibil (200-500gr/100Km) datorita acelui ventilator care se invarte pe degeaba
Se pare ca Andrei are sau a avut la masina lui aceleasi simptome care apar is la mine! Din pacate vestile bune se opresc aici, pt. ca daca si la mine se dovedeste ECU a fi de vina...atunci e cam nasol (Cred ca un ECU se invarte la valoarea de 1 mie si ceva de EUR)
Deocamdata masina merge asa de 1.5 ani la mine..si cine stie de cand la proprietarul anterior!
va multumesc!
P.S. vreau sa cred ca problema e de la ceva fire intrerupte...vom vedea
Astept in continuare si alte pareri, sugestii, sfaturi!