- ichimcornel
- OP
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
buna.... am o mare problema
Detin un opel vectra b 1.6 16 V 1997 benzina motor X16XEL
Am o problema la pornirea motorului,cand dau sa pornesc motorul porneste greu, iar dupa un timp mi se aprinde becu din bord de la ulei(ulei are pentru ca lam verificat) iar cand o las la liber este cand tremura,ii tot scade din turatii. Problema aproape asemanatoare am mai avut prin decembrie 2010 dar atunci nu mi se aprindea becu pur si simplu na pornit de vreo 2-3 ori si am mers la mecanic a puso masina la tester si a zis ca ii senzoru de temperatura si lam schimbat,de atunci nam mai avut probleme la asa ceva, dar de cateva zile iarasi porneste greu dar de data asta mi se aprinde becu de la ulei Am intrebat pe cineva si mia zis ca poate sa fie de la pompa de ulei, ceva de genu asta. Tot in legatura cu aprinsu becului de ulei daca de exemplu merg cu mai mult de 110 km/h mi se aprindea becu,dar daca opream motoru si dupaia il porneam din nou isi revenea.
Din ce cauza ar putea sa porneasca greu si sa mi se aprinda becu de la ulei?
va multumesc!
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
Detin un opel vectra b 1.6 16 V 1997 benzina motor X16XEL
Am o problema la pornirea motorului,cand dau sa pornesc motorul porneste greu, iar dupa un timp mi se aprinde becu din bord de la ulei(ulei are pentru ca lam verificat) iar cand o las la liber este cand tremura,ii tot scade din turatii. Problema aproape asemanatoare am mai avut prin decembrie 2010 dar atunci nu mi se aprindea becu pur si simplu na pornit de vreo 2-3 ori si am mers la mecanic a puso masina la tester si a zis ca ii senzoru de temperatura si lam schimbat,de atunci nam mai avut probleme la asa ceva, dar de cateva zile iarasi porneste greu dar de data asta mi se aprinde becu de la ulei Am intrebat pe cineva si mia zis ca poate sa fie de la pompa de ulei, ceva de genu asta. Tot in legatura cu aprinsu becului de ulei daca de exemplu merg cu mai mult de 110 km/h mi se aprindea becu,dar daca opream motoru si dupaia il porneam din nou isi revenea.
Din ce cauza ar putea sa porneasca greu si sa mi se aprinda becu de la ulei?
va multumesc!
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
- djkilla
- **
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
pai poate sa fac figuri cand o pornesti si tot se aprinde becul de ulei de la sorbul de ulei care poate fi infundat
"iar cand o las la liber este cand tremura,ii tot scade din turatii. "
Pai din ce ai spus u e normal sa scada turatiile..de exepmlu dac esti in 4000 si o lasi pe liber vie la 750 .. 700 cat ai u relantiul.. de si nu e recomandat deloc sa faci asa cv pentru ca risti sa strici ambreiajul si motoruul papa si mai multa benzina.
Daca tremura verifica chitul de ambreiaj, nu inainte de a testa fisele si bjiile dac sunt ok. BAFTA!
"iar cand o las la liber este cand tremura,ii tot scade din turatii. "
Pai din ce ai spus u e normal sa scada turatiile..de exepmlu dac esti in 4000 si o lasi pe liber vie la 750 .. 700 cat ai u relantiul.. de si nu e recomandat deloc sa faci asa cv pentru ca risti sa strici ambreiajul si motoruul papa si mai multa benzina.
Daca tremura verifica chitul de ambreiaj, nu inainte de a testa fisele si bjiile dac sunt ok. BAFTA!
- ichimcornel
- OP
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
exista multe probleme care duc la aprinderea becului de ulei, dintre care 4 principale:
1. caracteristica uleiului - printre multele caracteristici ale lor, uleiurile se caracterizeaza in principal prin vascozitate adica "W" (0W, 5W, 10W, 15W etc) cu cat numarul creste cu atat este mai vascos.
OBS. daca gresesti "W-ul" pt tipul motorului tau suporti consecinte grave.
2.lipsa uleiului in baie: - joja indica eronat ori nu se citeste contitatea uleiului intre MIN si MAX. ori cantitatea de ulei din baie nu este suficienta.
3.pompa de ulei - chiar daca pare imposibil, pompa de ulei poate si ceda. ea are in componenta o supapa de refulare, care la turatii mare se deschide, pastrand presiunea constanta in blocul motor. (uzandu se aceasta supapa poate deschide mult mai repede decat este conceputa ori poate ramane blocata pe deschis) ori pompa de ulei in sine s a uzat (exista doua pinioane metalite care se rotesc reciproc ; ele se pot uza)
IMP. sunt sanse sa se acopere uzura pompei de ulei, schimband uleiul cu unul mai gros.
4.senzor defect - se mai defecteaza si senzorii
IMP.presiunea uleiului din blocul motor se poate masura cu ceasul de presiune (BAROMETRUL) trebuie sa se includa in anumiti parametrii la RECE si la CALD.
1. caracteristica uleiului - printre multele caracteristici ale lor, uleiurile se caracterizeaza in principal prin vascozitate adica "W" (0W, 5W, 10W, 15W etc) cu cat numarul creste cu atat este mai vascos.
OBS. daca gresesti "W-ul" pt tipul motorului tau suporti consecinte grave.
2.lipsa uleiului in baie: - joja indica eronat ori nu se citeste contitatea uleiului intre MIN si MAX. ori cantitatea de ulei din baie nu este suficienta.
3.pompa de ulei - chiar daca pare imposibil, pompa de ulei poate si ceda. ea are in componenta o supapa de refulare, care la turatii mare se deschide, pastrand presiunea constanta in blocul motor. (uzandu se aceasta supapa poate deschide mult mai repede decat este conceputa ori poate ramane blocata pe deschis) ori pompa de ulei in sine s a uzat (exista doua pinioane metalite care se rotesc reciproc ; ele se pot uza)
IMP. sunt sanse sa se acopere uzura pompei de ulei, schimband uleiul cu unul mai gros.
4.senzor defect - se mai defecteaza si senzorii
IMP.presiunea uleiului din blocul motor se poate masura cu ceasul de presiune (BAROMETRUL) trebuie sa se includa in anumiti parametrii la RECE si la CALD.
- ichimcornel
- OP
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
ulei am 10w40 blue tronic...ceva de genu asta...ulei am deoarece schimbu de ulei lam facut acuma 1500 km si acuma de cateva zile cand a inceput sa imi stea aprins becu am bagat niste ulei si, si dupa aceea tot aprins statea becu...
si senzoru cred ca ii stricat deoarece daca merg cu mai mult de 110 km/h mi se aprinde intotdeauna.... dar nu pot sami dau seama de ce acuma imi porneste foarte greu mai ales daca este un pic cald motoru si imi ramane aprins becu de la ulei....
azi de dimineatza knd a fost rece motoru a pornit foarte usor...dupa ce sa incalzit putin a inceput iarasi sa porneasca greu
si senzoru cred ca ii stricat deoarece daca merg cu mai mult de 110 km/h mi se aprinde intotdeauna.... dar nu pot sami dau seama de ce acuma imi porneste foarte greu mai ales daca este un pic cald motoru si imi ramane aprins becu de la ulei....
azi de dimineatza knd a fost rece motoru a pornit foarte usor...dupa ce sa incalzit putin a inceput iarasi sa porneasca greu
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
asculta Cornel, dupa cum ne povestesti, tu ai o problema grava.
daca motorul nu este uns cu ulei de catre pomap de ulei pt 15min motorul se gripeaza si l distrugi; se pare ca tu pe calea aceasta ai luat o , imi pare rau sa spun asta dar nu asa se face, presiunea uleiului este cea mai importanta la un motor, un mecanic bun cand porneste un motor verifica intai presiunea la ulei fiindca stie ce se poate intampla cand presiunea lipseste.
deci fi atent, daca nu vrei sa distrugi cu totul acel motor consulta un mecanic.
PORNESTE LA RECE SI NU LA CALD
- metalele la caldura se dilata, lafel si motorul tau, el se dilata si neavand ungere de ulei "se strange".
- pe cand la rece el este decomprimat si porneste usor , iar dupa ce se ncalzeste si se dilata porneste greu.
[b]IMP. ti a murit in mers pana acuma, cand sa ncalzit mai tare?[/b]
daca motorul nu este uns cu ulei de catre pomap de ulei pt 15min motorul se gripeaza si l distrugi; se pare ca tu pe calea aceasta ai luat o , imi pare rau sa spun asta dar nu asa se face, presiunea uleiului este cea mai importanta la un motor, un mecanic bun cand porneste un motor verifica intai presiunea la ulei fiindca stie ce se poate intampla cand presiunea lipseste.
deci fi atent, daca nu vrei sa distrugi cu totul acel motor consulta un mecanic.
PORNESTE LA RECE SI NU LA CALD
- metalele la caldura se dilata, lafel si motorul tau, el se dilata si neavand ungere de ulei "se strange".
- pe cand la rece el este decomprimat si porneste usor , iar dupa ce se ncalzeste si se dilata porneste greu.
[b]IMP. ti a murit in mers pana acuma, cand sa ncalzit mai tare?[/b]
- ichimcornel
- OP
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
nu a murit niciodata in mers, pentru ca nu am mai prea circulat cu masina de cand mia aparut problema asta...astazi am mers putin prin oras,1-2 km pentru ca am vrut sa vad daca tot asa imi sta becu aprins, si am facut cateva porniri... pana nu sa incalzit motoru (80 grade) motorul a pornit usor dar dupa aceea mai greu
malexis
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
consulta un mecanic Cornel , daca eram langa masina ta ti as fi spus probabil pe loc problema, dar de aici de departe pot doar sa mi dau cu parerea, imi pare rau.
gasesti in Mures un mecanic care sa ti masoare presiunea uleiului la RECE si la CALD si sa le compare sa vezi daca este de la pomapa de ulei ori ba.
o sa ma mai gandesc zilelel urmatoare la problema ta si ti voi da de stire.
seara buna si stima cuvenita
gasesti in Mures un mecanic care sa ti masoare presiunea uleiului la RECE si la CALD si sa le compare sa vezi daca este de la pomapa de ulei ori ba.
o sa ma mai gandesc zilelel urmatoare la problema ta si ti voi da de stire.
seara buna si stima cuvenita
- ichimcornel
- OP
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ichimcornel
- OP
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
am revenit...pana la urma au fost bujiile de bai si inca o piesa nu mai stiu cum se numeste, dar miam schimbat bujiile si miam luat ceva lichid de bagat in benzina ca sa se "desfunde" piesa aia....solutia respectiva se numeste fuel injector purce (poate asa va datzi seama ce trebuie sa se desfunde....acum nu mai am probleme porneste foarte usor.scuzati de "termeni" folositi dar nu prea mai pricep eu la masini...
mutzumesc pt ajutor
mutzumesc pt ajutor
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
vezi daca iti urca ulei in rampa , becul de la ulei nu se aprinde din cauza bujiilor. La mine se stinge in prima secunda cand dau la automat. Nu lasa motorul sa functioneze cu becul la ulei aprins. (unui prieten i s-a aprins becul la ulei si a gasit sorbul pompei de ulei infundat si mal in baia de ulei)