- ovydyufirst
- *
- 3 mesaje
- din 13 Oct 2010
- Astra 2002
- Bacau
ovydyufirst
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2010
- Mesaj Privat
t-daniel
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
Daca tot am dat peste discutia asta, postez aici rezolvarea gasita de mine impreuna cu un prieten pentru aeroterma delphi de pe astra g.
Am ales aceasta solutie deoarece axul clapetei a fost reparat si nu inlocuit cu unul nou, ca atare se impune deconectarea alimentarii motorasului imediat ce acesta atinge capatul cursei.
Desenul contine toate etapele de functionare, pozitia 1 fiid cu recircularea oprita(aerul vine din exterior).
Notatiile NO,NC si C sunt scrise pe comutatoare in dreptul fiecarui pin.
Am pus si un filmulet cu jucaria in probe dar sa nu faceti misto de tremuratul mainilor.
[img]
[/img]
Cu multumiri autorului schemei, colegul ionut_doc .
Am ales aceasta solutie deoarece axul clapetei a fost reparat si nu inlocuit cu unul nou, ca atare se impune deconectarea alimentarii motorasului imediat ce acesta atinge capatul cursei.
Desenul contine toate etapele de functionare, pozitia 1 fiid cu recircularea oprita(aerul vine din exterior).
Notatiile NO,NC si C sunt scrise pe comutatoare in dreptul fiecarui pin.
Am pus si un filmulet cu jucaria in probe dar sa nu faceti misto de tremuratul mainilor.
[img]
[/img]
Cu multumiri autorului schemei, colegul ionut_doc .
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
kosteen
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2010
- Mesaj Privat
adryian26 a scris:Salut
Am o problema.La butonul de reglaj al aerului ( rece/cald).Daca il mut pe cald tot aer rece imi baga.Care ar fi problema?
Am o problema.La butonul de reglaj al aerului ( rece/cald).Daca il mut pe cald tot aer rece imi baga.Care ar fi problema?
eu cand am patit asta avea garnitura de chiulasa ciupita si pierdeam antigel... cand am ajuns la service m-a intrebat mecanicul de ce am mana asa rece, cand am dat mana cu el... paaaiii pentru ca e FRIG IN MASINA! )
By the way stie cineva de unde pot sa iau si eu o clapeta de recirculare pentru un opel astra h 2004 1.7 CDTI?
La dezmembrari mi-au cerut 150 de ron pentru saracia aia si mi se pare exagerat...
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cosmin-aurel
- **
- 69 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 1999 x20dtl
- Constanta
cosmin-aurel
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
l-a fel pateam si eu in ultima perioada cand vroia functiona, cand nu nu.......si m-am suparat si am facut in felul urmator.: am dat torpedou jos, si am miscat de motoras pana l-am "convins" sa mearga sa fie pe pozitia inchis(adica sa traga aer de afara) dupa care am scos mufa...... si acum plec linistit la drum fara sa ma mai chinui sa conduc o masina cu geamurile aburite.......cel mai simplu lucru. parerea mea......
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
La Astra H problema a ramas la fel, ca urmare mostenirii de la precedenta G. Ca modificari, fata de G, a aparut un ax sudat de roata angrenajului si axul care intra in clapeta.
In primele zile de cand am luat masina(noua fiind) a aparut troznetul in bord si aburirea geamurilor care m-a facut sa ma gandesc, ce buna masina a fost Solenza. Dupa lungi investigatii personale, pt ca maimutoii din service se gandeau la cai verzi pe pereti, gen: sa recalibram clapeta de recirculare. Da au pus tech 2 si s-au pus pe recalibrat, la Di Bas desigur, pare anecdotica faza...Eh..M-am prins eu cum e cu sistemul si am cerut remedierea problemei. Am inlocuit clapeta de 2 ori. A treia oara am luat una mai veche, care culmea era mai putin rigida(e posibil sa fi fost de astra G). Odata cu asta, fiind in tema cu solutia ruseasca, de departe solutie geniala a problemei cu clapeta, m-am pus pe treaba. E vorba de stabilizarea tensiunii la bornele motorasului clapetei, care a fost proiectat de-a dreptu' prosteste pt 12v, cand in sistem misuna 14.4v. Si desigur de aici niste cuplu in plus care face sa crape clapete pe banda sau sa se strice rotite de angrenaj, ori sa apara jocuri in axa motorasului, care se manifesta printr-un pocnet la schimbarea de sens. Schema exista pe astraclub.ru si e e realizabila cu 5 lei si o ora libera.
Solutia cu comutatoare dispuse pe corpul claptei mi-a trecut si mie prin minte, dar e prea complicata.
Stabilizarea tensiunii la bornele motorasului la 11v cand ai 14.4v cu motorul pornit si 10,5-11v cand ai 12,6v cu motorul oprit e arhisuficienta pt ceea ce trebuie sa faca motorasul. O tensiune redusa elimina suprasolicitarile ansamblului clapeta-motor si reduce substantial zgomotul, mai precis bazaitul produs de motor.
Solutia asta, ii face pe inginerii germani care au propus kitul de reparatie pentru clapeta, sa para niste amatori, la fel ca cei care au proiectat-o in prima faza cu motor de 12v.
Bafta la reparat!
In primele zile de cand am luat masina(noua fiind) a aparut troznetul in bord si aburirea geamurilor care m-a facut sa ma gandesc, ce buna masina a fost Solenza. Dupa lungi investigatii personale, pt ca maimutoii din service se gandeau la cai verzi pe pereti, gen: sa recalibram clapeta de recirculare. Da au pus tech 2 si s-au pus pe recalibrat, la Di Bas desigur, pare anecdotica faza...Eh..M-am prins eu cum e cu sistemul si am cerut remedierea problemei. Am inlocuit clapeta de 2 ori. A treia oara am luat una mai veche, care culmea era mai putin rigida(e posibil sa fi fost de astra G). Odata cu asta, fiind in tema cu solutia ruseasca, de departe solutie geniala a problemei cu clapeta, m-am pus pe treaba. E vorba de stabilizarea tensiunii la bornele motorasului clapetei, care a fost proiectat de-a dreptu' prosteste pt 12v, cand in sistem misuna 14.4v. Si desigur de aici niste cuplu in plus care face sa crape clapete pe banda sau sa se strice rotite de angrenaj, ori sa apara jocuri in axa motorasului, care se manifesta printr-un pocnet la schimbarea de sens. Schema exista pe astraclub.ru si e e realizabila cu 5 lei si o ora libera.
Solutia cu comutatoare dispuse pe corpul claptei mi-a trecut si mie prin minte, dar e prea complicata.
Stabilizarea tensiunii la bornele motorasului la 11v cand ai 14.4v cu motorul pornit si 10,5-11v cand ai 12,6v cu motorul oprit e arhisuficienta pt ceea ce trebuie sa faca motorasul. O tensiune redusa elimina suprasolicitarile ansamblului clapeta-motor si reduce substantial zgomotul, mai precis bazaitul produs de motor.
Solutia asta, ii face pe inginerii germani care au propus kitul de reparatie pentru clapeta, sa para niste amatori, la fel ca cei care au proiectat-o in prima faza cu motor de 12v.
Bafta la reparat!
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema.
M-am pus astazi sa desfac torpedoul. Am pus contactul, sa apas pe buton, pote se vede/aude ceva. Nimic. Gasesc motorasul, si ma pun sa-i desfac suruburile. Dupa ce scot primul surub, incepe sa se auda din senin un bazait. Uitasem contactul pus. Apas pe buton si minune, se inchide clapeta.
I-am scos mufa de la motoras si l-am lasat deocamdata asa.
Oare ce ar putea sa aibe? Contact imperfect nu cred ca e, ca am miscat de fire si nu s-a auzit nimic. In momentul in care a inceput sa se auda bazaitul nici nu eram cu mainile pe aproape de el.
M-am pus astazi sa desfac torpedoul. Am pus contactul, sa apas pe buton, pote se vede/aude ceva. Nimic. Gasesc motorasul, si ma pun sa-i desfac suruburile. Dupa ce scot primul surub, incepe sa se auda din senin un bazait. Uitasem contactul pus. Apas pe buton si minune, se inchide clapeta.
I-am scos mufa de la motoras si l-am lasat deocamdata asa.
Oare ce ar putea sa aibe? Contact imperfect nu cred ca e, ca am miscat de fire si nu s-a auzit nimic. In momentul in care a inceput sa se auda bazaitul nici nu eram cu mainile pe aproape de el.
- Andrei WPX
- **
- 468 mesaje
- din 12 Dec 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
Andrei WPX
- Mesaje scrise: 468
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am avut si eu problema despre care vorbiti voi.La mine ramanea capacul blocat pe inchis din cauza garniturilor ( ramaneau lipite una de alta) si motorasul nu avea forta sa o mai deschida.Am desfacut torpedoul am ajutat cu mana clapeta sa se deschida dupa care am dat cu silicon pe ambele garnituri.A trecut un an de atunci si nu am probleme.Sper sa va fie de folos si voua ...
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
iuly00
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2000 Y17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut ! Acum citeva zile in timpul mersului incepe sa se auda o bataie asemanatoare ca cea de semnalizator ceva mai rar parca in bord sau consola pe undeva pe jos.Cind dau ventilatorul pe ultima treapta parca bataia se aude ceva mai rar iar cind il opresc de tot parca se aude ceva mai repede.Exista cumva vreun releu pt recirculare aer;a mai patit cineva asa ceva? Ticaitul se aude continuu si e chiar stresant. E vorba de Astra 1.7 TDi
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut domnilor.Ca tot omul de rand care nu are bani sa isi repare masina la service cauta informatii pe sait.Am un opel astra g din 2000 1.7 dti.Acum ce problema am: binenteles cu aeroterma.Nu se deschidea at cand actionam butonul,am desfacut torpedoul sa vad ce are.Era blocat ,am incercat sa il ajut putin si mi s-a rupt tija de la motoras care merge la clapeta.Acum cine imi poate da un sfat ce pot sa fac ?Trebuie cumparata alta aeroterma sau se poate face ceva cu tija respectiva?Astept sfaturi de la cei care au patit asa ceva.Multumesc anticipat.
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
vioc37
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
vioc37
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
t-daniel a scris:Daca tot am dat peste discutia asta, postez aici rezolvarea gasita de mine impreuna cu un prieten pentru aeroterma delphi de pe astra g.
Am ales aceasta solutie deoarece axul clapetei a fost reparat si nu inlocuit cu unul nou, ca atare se impune deconectarea alimentarii motorasului imediat ce acesta atinge capatul cursei.
Desenul contine toate etapele de functionare, pozitia 1 fiid cu recircularea oprita(aerul vine din exterior).
Notatiile NO,NC si C sunt scrise pe comutatoare in dreptul fiecarui pin.
Am pus si un filmulet cu jucaria in probe dar sa nu faceti misto de tremuratul mainilor.
[img]
[/img]
Cu multumiri autorului schemei, colegul ionut_doc .
Am ales aceasta solutie deoarece axul clapetei a fost reparat si nu inlocuit cu unul nou, ca atare se impune deconectarea alimentarii motorasului imediat ce acesta atinge capatul cursei.
Desenul contine toate etapele de functionare, pozitia 1 fiid cu recircularea oprita(aerul vine din exterior).
Notatiile NO,NC si C sunt scrise pe comutatoare in dreptul fiecarui pin.
Am pus si un filmulet cu jucaria in probe dar sa nu faceti misto de tremuratul mainilor.
[img]
[/img]
Cu multumiri autorului schemei, colegul ionut_doc .
ai putea detalia ceva mai mult schema ? adica as vrea sa stiu ce piese sunt exact,ce valori au si mai ales cum sunt legate.
multumesc anticipat