- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
iti dau eu un motiv: vreun rulment de pe cureaua de accesorii pe duca.
De ceva vreme incoace aveam un huruit ca de rulment cand porneam clima, banuind, in mod logic, ca ar fi rulmentul de la compresorul de clima (desi se invarte tot timpul, doar cand intra in sarcina cresc fortele, gandeam eu). Asta pana acum cateva luni, cand fara vreun motiv aparent, mi-a sarit si mie consumul de la ~ 9-10 in oras la 12-14, lucru care a coincis cu schimbarea sondei lambda (Beru) si reconditionarea unei supate EGR plus montarea unor anvelope continental eco-contact.
Cu cateva saptamani in urma am facut un drum la parinti (~35 km distanta de timisoara) si, ca un facut chiar cand am ajuns in fata portii am auzit niste zgomote foarte ciudate si puternice, ca de pinion din cutia de viteze care se sparge, motorul incerca sa-si controleze relanti-ul care cand galopa, cand aproape se oprea (intre 500-1500 rpm). L-am oprit imediat si cand am demontat cureaua de la accesorii, am constat cu stupoare ca in loc sa fie blocat compresorul de la clima, era blocat alternatorul. Dupa cate ore de chin (God bless Adam Opel - GM ), l-am demontat si am vazut ca rulmentul mare (cel dinspre fulie), era blocat, spart, cu niste bile lipsa din el. Am cumparat 2 rulmenti, marimi uzuale, i-am montat si masina merge muuult mai bine, consumul scazand vizibil (nu am computer de bord, dar imi dau seama dupa viteza cu care scade acul de la litrometru corelat cu nr. de kilometri parcursi).
Multa bafta.
De ceva vreme incoace aveam un huruit ca de rulment cand porneam clima, banuind, in mod logic, ca ar fi rulmentul de la compresorul de clima (desi se invarte tot timpul, doar cand intra in sarcina cresc fortele, gandeam eu). Asta pana acum cateva luni, cand fara vreun motiv aparent, mi-a sarit si mie consumul de la ~ 9-10 in oras la 12-14, lucru care a coincis cu schimbarea sondei lambda (Beru) si reconditionarea unei supate EGR plus montarea unor anvelope continental eco-contact.
Cu cateva saptamani in urma am facut un drum la parinti (~35 km distanta de timisoara) si, ca un facut chiar cand am ajuns in fata portii am auzit niste zgomote foarte ciudate si puternice, ca de pinion din cutia de viteze care se sparge, motorul incerca sa-si controleze relanti-ul care cand galopa, cand aproape se oprea (intre 500-1500 rpm). L-am oprit imediat si cand am demontat cureaua de la accesorii, am constat cu stupoare ca in loc sa fie blocat compresorul de la clima, era blocat alternatorul. Dupa cate ore de chin (God bless Adam Opel - GM ), l-am demontat si am vazut ca rulmentul mare (cel dinspre fulie), era blocat, spart, cu niste bile lipsa din el. Am cumparat 2 rulmenti, marimi uzuale, i-am montat si masina merge muuult mai bine, consumul scazand vizibil (nu am computer de bord, dar imi dau seama dupa viteza cu care scade acul de la litrometru corelat cu nr. de kilometri parcursi).
Multa bafta.
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
mirciulika a scris:oameni buni:am un opel 1,6i cu injectie monopunct.
am schimbat: ulei, filtre si buji.
sub 11-12 in oras nu ma iarta, si nici mare vana nu are
ce poate fi?
poate vre-un reglaj nashpa?
imi puteti recomanda un mecanic bun? sau un service bun?cu toate ca nu's fan service dar ... pls
help!!!!!!!
am schimbat: ulei, filtre si buji.
sub 11-12 in oras nu ma iarta, si nici mare vana nu are
ce poate fi?
poate vre-un reglaj nashpa?
imi puteti recomanda un mecanic bun? sau un service bun?cu toate ca nu's fan service dar ... pls
help!!!!!!!
Eventual incearca sa vezi daca ECU are memorat vreun cod de eroare. Vezi metoda agrafei pt. acesta.
O sonda lambda defectuoasa (care raporteaza amestec prea sarac) poate sa cauzeze cresterea consumului. Mai vezi si EGR daca functioneaza bine.
Mai incearca o solutie de curatat injectorii (recomand "2+2 Fuel Injector and Intake Valve Cleaner"). Se gaseste la Mol cu vreo 18RON. E posibil ca injectorul este destul de infundat. La mine, dupa ce am pus solutia asta de curatat, parca motorul a mai prins vlaga, a inceput sa mearga mult mai rotund, trage mai bine. Recent am trecut pe benzina Carrera 100 de la OMV.
Ce fel de benzina folosesti?
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:mie mi se pare in parametri normali consumul, cam asa imi consuma mie toate masinile asemanatoare pe benzina in oras
Mie mi se pare cam mult consum de 11-12 in oras la un motor 1.6i monopunct. Si eu am la fel, dar in oras nu trece de 7-8 L la 100km, desi in general merg in regim de turatii mai mari (sub 3000 nu prea).
Normal ca depinde si de trafic. Aici, la Brasov inca nu erau probleme f. mari...
@mirciulika: nu ai cumva cutie automata pe masina? ca ala mai adauga ceva la consum!
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Subscriu la ce a zis sandumbogdan.
Am avut si eu motorul ala si nu prea scoteam consum mic in oras. Tot 10-12 in functie de trafic.
Nu mi s-a parut a fi un motor al demarajelor dar la drum lung parca nu-i venea sa se mai opreasca.
Poti verifica bujiile si reglajul amestecului. Daca are amestec bogat nici nu trage dar consuma de rupe.
Am avut si eu motorul ala si nu prea scoteam consum mic in oras. Tot 10-12 in functie de trafic.
Nu mi s-a parut a fi un motor al demarajelor dar la drum lung parca nu-i venea sa se mai opreasca.
Poti verifica bujiile si reglajul amestecului. Daca are amestec bogat nici nu trage dar consuma de rupe.
Alexx77
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Braila
- Masina: Signum 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Alexx77
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Braila
- Masina: Signum 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
din fericire nu am cutie automata si nici aer conditionat, ca benzina folosesc benzina de 98 de la omv. durerea mare este ca nici mare vana nu are si asta chiar ma enerveaza. despre rulmenti ce sa va zic ?! nu se aude mai nimic. cred ca este un dereglaj la injectie sau ceva legat de amestecul aer combustibil.
si inca ceva ....muierea care a mers inainte cu ea ..a luat ceva pe sub masina si am gasit conducta de retur indoita la 90 de grade.
crede-ti ca prin simplul fapt ca nu-si face returul bine sa creasca cionsumul?
si inca ceva ....muierea care a mers inainte cu ea ..a luat ceva pe sub masina si am gasit conducta de retur indoita la 90 de grade.
crede-ti ca prin simplul fapt ca nu-si face returul bine sa creasca cionsumul?
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Boeing, daca vii cu Jacks va invit la o plimbare cu masina in Bucuresti, la 8-9 dimineata si la 17-19 seara
Vei intelege de ce unii prefera sa plece spre scarbici cu jumatate de ora sau chiar o ora mai devreme (totusi 3 ore sunt cam multe, pufulet)
Traficul in Bucuresti se inrautateste pe zi ce trece, nu avem decat sa folosim metroul sau sa petrecem mai mult timp pe la scarbici
Vei intelege de ce unii prefera sa plece spre scarbici cu jumatate de ora sau chiar o ora mai devreme (totusi 3 ore sunt cam multe, pufulet)
Traficul in Bucuresti se inrautateste pe zi ce trece, nu avem decat sa folosim metroul sau sa petrecem mai mult timp pe la scarbici
- MCL2k6
- **
- 172 mesaje
- din 04 Jul 2006
- Insignia 2018 Z18XE
- Brasov
MCL2k6
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2006
- Mesaj Privat
mirciulika a scris:din fericire nu am cutie automata si nici aer conditionat, ca benzina folosesc benzina de 98 de la omv. durerea mare este ca nici mare vana nu are si asta chiar ma enerveaza. despre rulmenti ce sa va zic ?! nu se aude mai nimic. cred ca este un dereglaj la injectie sau ceva legat de amestecul aer combustibil.
si inca ceva ....muierea care a mers inainte cu ea ..a luat ceva pe sub masina si am gasit conducta de retur indoita la 90 de grade.
crede-ti ca prin simplul fapt ca nu-si face returul bine sa creasca cionsumul?
si inca ceva ....muierea care a mers inainte cu ea ..a luat ceva pe sub masina si am gasit conducta de retur indoita la 90 de grade.
crede-ti ca prin simplul fapt ca nu-si face returul bine sa creasca cionsumul?
Eventual mai vezi si filtrul de aer, sa fie OK. Desi daca nu-i ajungea aerul, atunci nici consumul n-ar trebui sa fie ridicat.
Controleaza si aprinderea, daca toate bujiile primesc tensiune inalta cum trebuie. Se poate intampla ca izolatia de pe una dintre cablurile de inalta tensiune sa fie busita, si sa piarda tensiune inainte de bujie. Seara, cand te duci acas' lasi motorul pornit, deschizi capota, si te uiti pe la cabluri, daca nu cumva face scanteie undeva (inainte de bujie, normal).
Ai incercat sa citesti codul de eroare memorat (daca e)???? Zic sa pornesti de acolo! Poti afla lucruri importante prin diagnoza, si vei avea macar o directie din care poti sa continui mai departe. Cauta pe forum dupa "metoda agrafei"!!!
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Boeing, daca vii cu Jacks va invit la o plimbare cu masina in Bucuresti, la 8-9 dimineata si la 17-19 seara
Vei intelege de ce unii prefera sa plece spre scarbici cu jumatate de ora sau chiar o ora mai devreme (totusi 3 ore sunt cam multe, pufulet)
Traficul in Bucuresti se inrautateste pe zi ce trece, nu avem decat sa folosim metroul sau sa petrecem mai mult timp pe la scarbici
Vei intelege de ce unii prefera sa plece spre scarbici cu jumatate de ora sau chiar o ora mai devreme (totusi 3 ore sunt cam multe, pufulet)
Traficul in Bucuresti se inrautateste pe zi ce trece, nu avem decat sa folosim metroul sau sa petrecem mai mult timp pe la scarbici
din pacate 1 ora nu e suficient - ca sa ajung din Rahova la Aviatorilor trebuie sa plec cu cel putin 2 ore inainte, sa nu prind aglomeratia de pe 13 sept...
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat