- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
Cum remediezi display'ul (TID) la vectra B .... valabil cu mici adaptari si pt MID
Erorile care apar la afisajul vectrei B sunt cauzate de oxidarea traseelor filmului care face contactul intre cablaj si displayul propriu zis. Oxidarea apare la contactul cu traseele din cupru ale cablajului. Remedierea consta in curatarea acestor contacte sau, in anumite cazuri, refacere totala a traseelor.
Tutorialul ce urmeaza are la baza cele doua remedieri efectuate la intalnirea de la Bran. Conditiile au fost relativ modeste, de aceea si improvizatiile de moment.
Pentru alte idei vizitati : http://www.vectra-sport.com...owthread.php?t=28
Demontarea
In prima etapa demontam bordul ( vezi tutorialul: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3176), apoi extragem TIDul din panoul cu instrumente. Este prins in 2 suruburi si 4 cleme din plastic.
...apoi desfacem carcasa TIDului; la fel, 4 cleme din plastic. Mare atentie aici sa nu le rupeti, ele sunt singurul dispozitiv care va presa contactele pe pozitie.
@florinike- imi pare rau pt patura, ma revansez la anu.
Testarea
Cu TID'ul deschis, se poate testa gradul de oxidare al contactelor. De multe ori nu este nevoie decat de o presa mai eficienta si toate caracterele apar pe display. Asa ca e o idee buna sa conectati TID'ul la o sursa de 12v si in acelasi timp, sa presati bine contactele. Daca toate caracterele devin vizibile, atunci nu ramane decat sa faceti "presa" (vezi tutorialul despre montarea MIDului pt conectorii mufei)
In cazul de fata a fost necesara si curatarea contactelor. Oricat presam, nu reuseam sa fac vizibile toate caracterele.
Curatarea/refacerea contactelor
Interventia necesita mai multa atentie. Solutia aleasa la fata locului a fost una mai simpla. Am curatat contactele, cablajul fiind inca montat. Ideea era sa dezlipim filmul de pe cablaj, dar nu in totalitate, ci doar cca 1mm si sa curatam cu alcool partea vizibila. Pana la urma, filmul s'a desprins total, multe din depunerile de grafit exfoliindu'se si ramanand pe cablaj. Am curatat bine zona de oxizi si am pozitionat filmul cu cca 1-2mm mai adanc. Chiar si asa, cu multe din trasee parand distruse, contactul se face destul de bine.
sursa pozei: vectra-sport.com
Solutia optima ar fi fost desfacerea completa a cablajului si refacerea traseelor prin folosirea unei solutii din argint ori prin sacrificarea primilor 2 mm. Solutia e mai complicata si implica curatarea atenta a lacului de pe film, fara deteriorarea depunerilor de grafit. Dar cum conditiile de la fata locului nu ne'au permis o asemenea lucrare, am ales varianta mai simpla.
Improvizam o presa
Ideea de baza a fost sa modificam modul in care filmul cu trasee era presat pe contactele cablajului. In cazul de fata, am montat un cilindru confectionat din burete imbracat in banda izolanta, care la inchiderea capacului, urma sa preseze cablajul.
Rolul presei este de a aplica o forta care se pastreze contactul intre film si cablaj cand carcasa este montata. In mod normal presa o fac 2 picioruse din plastic, lucru dovedit total ineficient. Asa ca....ii rupem piciorusele
Improvizam cilindrul din "burete plastificat"
Il testam in sarcina....cedeaza cca. 4mm
Masuram distanta pana la cablaj, din limita inferioara a carcasei.
Improvizam un bloc de lemn care sa preseze cilindrul din burete
pe care il lipim pe suprafata interioara a carcasei
presa este gata
totul se monteaza la loc.
Ultima etapa
in faza asta ori ti'a reusit, si ai motive serioase de bucurie, ori dai cu el de pamant !
montat si conectat la 12v
multumesc celor 2 curajosi care m'au lasat sa experimentez pe masinile lor.
Erorile care apar la afisajul vectrei B sunt cauzate de oxidarea traseelor filmului care face contactul intre cablaj si displayul propriu zis. Oxidarea apare la contactul cu traseele din cupru ale cablajului. Remedierea consta in curatarea acestor contacte sau, in anumite cazuri, refacere totala a traseelor.
Tutorialul ce urmeaza are la baza cele doua remedieri efectuate la intalnirea de la Bran. Conditiile au fost relativ modeste, de aceea si improvizatiile de moment.
Pentru alte idei vizitati : http://www.vectra-sport.com...owthread.php?t=28
Demontarea
In prima etapa demontam bordul ( vezi tutorialul: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3176), apoi extragem TIDul din panoul cu instrumente. Este prins in 2 suruburi si 4 cleme din plastic.
...apoi desfacem carcasa TIDului; la fel, 4 cleme din plastic. Mare atentie aici sa nu le rupeti, ele sunt singurul dispozitiv care va presa contactele pe pozitie.
@florinike- imi pare rau pt patura, ma revansez la anu.
Testarea
Cu TID'ul deschis, se poate testa gradul de oxidare al contactelor. De multe ori nu este nevoie decat de o presa mai eficienta si toate caracterele apar pe display. Asa ca e o idee buna sa conectati TID'ul la o sursa de 12v si in acelasi timp, sa presati bine contactele. Daca toate caracterele devin vizibile, atunci nu ramane decat sa faceti "presa" (vezi tutorialul despre montarea MIDului pt conectorii mufei)
In cazul de fata a fost necesara si curatarea contactelor. Oricat presam, nu reuseam sa fac vizibile toate caracterele.
Curatarea/refacerea contactelor
Interventia necesita mai multa atentie. Solutia aleasa la fata locului a fost una mai simpla. Am curatat contactele, cablajul fiind inca montat. Ideea era sa dezlipim filmul de pe cablaj, dar nu in totalitate, ci doar cca 1mm si sa curatam cu alcool partea vizibila. Pana la urma, filmul s'a desprins total, multe din depunerile de grafit exfoliindu'se si ramanand pe cablaj. Am curatat bine zona de oxizi si am pozitionat filmul cu cca 1-2mm mai adanc. Chiar si asa, cu multe din trasee parand distruse, contactul se face destul de bine.
sursa pozei: vectra-sport.com
Solutia optima ar fi fost desfacerea completa a cablajului si refacerea traseelor prin folosirea unei solutii din argint ori prin sacrificarea primilor 2 mm. Solutia e mai complicata si implica curatarea atenta a lacului de pe film, fara deteriorarea depunerilor de grafit. Dar cum conditiile de la fata locului nu ne'au permis o asemenea lucrare, am ales varianta mai simpla.
Improvizam o presa
Ideea de baza a fost sa modificam modul in care filmul cu trasee era presat pe contactele cablajului. In cazul de fata, am montat un cilindru confectionat din burete imbracat in banda izolanta, care la inchiderea capacului, urma sa preseze cablajul.
Rolul presei este de a aplica o forta care se pastreze contactul intre film si cablaj cand carcasa este montata. In mod normal presa o fac 2 picioruse din plastic, lucru dovedit total ineficient. Asa ca....ii rupem piciorusele
Improvizam cilindrul din "burete plastificat"
Il testam in sarcina....cedeaza cca. 4mm
Masuram distanta pana la cablaj, din limita inferioara a carcasei.
Improvizam un bloc de lemn care sa preseze cilindrul din burete
pe care il lipim pe suprafata interioara a carcasei
presa este gata
totul se monteaza la loc.
Ultima etapa
in faza asta ori ti'a reusit, si ai motive serioase de bucurie, ori dai cu el de pamant !
montat si conectat la 12v
multumesc celor 2 curajosi care m'au lasat sa experimentez pe masinile lor.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu, domnu', noi iti multumim.
"Pana la urma, filmul s'a desprins total, multe din depunerile de grafit exfoliindu'se si ramanand pe cablaj" a se citi "Caposul de maiandrei nu s-a lasat pana nu a dezlipit el filmul de tot. Mai intai dezlipiti doar 1mm si curatati cu alcool, si numai daca nu merge asa il dezlipiti de-a binelea si refaceti traseele cu argint"
"Pana la urma, filmul s'a desprins total, multe din depunerile de grafit exfoliindu'se si ramanand pe cablaj" a se citi "Caposul de maiandrei nu s-a lasat pana nu a dezlipit el filmul de tot. Mai intai dezlipiti doar 1mm si curatati cu alcool, si numai daca nu merge asa il dezlipiti de-a binelea si refaceti traseele cu argint"
cristinic
- Mesaje scrise: 38
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cristinic
- Mesaje scrise: 38
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2005
- Mesaj Privat
Uraaaaaaaaaa!
Am reusit si eu sa refac TIDul meu.
Thanatos iti multumesc, pentru tutorial dar mai ales pentru faptul ca mi-ai aratat ca se poate.
Ajunsesem intr-un stadiu in care credeam ca e compromis, dar am reusit!!
Din pacate am o linie care nu se vede, dar nu mai pot sa o fac. Oricum erau vreo 12 asa ca.....
Inca o data merci baieti!
Am reusit si eu sa refac TIDul meu.
Thanatos iti multumesc, pentru tutorial dar mai ales pentru faptul ca mi-ai aratat ca se poate.
Ajunsesem intr-un stadiu in care credeam ca e compromis, dar am reusit!!
Din pacate am o linie care nu se vede, dar nu mai pot sa o fac. Oricum erau vreo 12 asa ca.....
Inca o data merci baieti!
cristinic
- Mesaje scrise: 38
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2005
- Mesaj Privat
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
hai sa iti mai zic o data, ca poate data trecuta nu ai inteles:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10596
botosu a scris:a mai aparut problema asta o data ... si parca au gasit si o rezolvare...
sapa adanc prin forum si o sa gasesti o solutie.
cauta dupa MID, pixel, reparat... etc
bafta.
sapa adanc prin forum si o sa gasesti o solutie.
cauta dupa MID, pixel, reparat... etc
bafta.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10596
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sigur ?
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=afisaj
trimite-i multumiri ca nu a pierdut timpul degeaba....
mai este si pasta de argint.... cauta si vei gasi !
Si acum intrebare, de ce deschizi in cinci locuri acelasi subiect ? Esti pe clubopel nu orice forum !
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=afisaj
trimite-i multumiri ca nu a pierdut timpul degeaba....
mai este si pasta de argint.... cauta si vei gasi !
Si acum intrebare, de ce deschizi in cinci locuri acelasi subiect ? Esti pe clubopel nu orice forum !
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat