- lucian
- OP
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
LA MASINILE DIESEL INCALZIREA SE FACE MAI GREU
CIND AM VENIT PE VISCOL DE LA UN DRUM MAI LUNG TOATA MASCA SI RADIATORUL erau cam infundate cu "chiciura"
se pune carton in fata radiatorului macar pe 1/2 din el ( cam ca la dacie)
sau nu
ma gindesc sa nu supraincalzesc motorul
voi ce stiti de acest lucru
??
CIND AM VENIT PE VISCOL DE LA UN DRUM MAI LUNG TOATA MASCA SI RADIATORUL erau cam infundate cu "chiciura"
se pune carton in fata radiatorului macar pe 1/2 din el ( cam ca la dacie)
sau nu
ma gindesc sa nu supraincalzesc motorul
voi ce stiti de acest lucru
??
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salut Lucian ...cu toate ca nu am motor diesel m-am confruntat si eu cu problema asta , in sensul ca termostatul meu ramasese pe deschis si motorul meu se incalzea foarte foarte greu, uneori nu trecea nici de prima linie alba. Eu am pus carton in fata lui si tin sa iti zic k se incalzeste mult mai repede si ramane chiar undeva in jurul a 90*.
In ceea ce ma priveste pot spune ca e ok atata timp cat nu mergi bara la bara multa vreme ca sa incalzesti motorul prea rau.
Mai asculta si alte sfaturi
Multa bafta...!!!
In ceea ce ma priveste pot spune ca e ok atata timp cat nu mergi bara la bara multa vreme ca sa incalzesti motorul prea rau.
Mai asculta si alte sfaturi
Multa bafta...!!!
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
lucian a scris:LA MASINILE DIESEL INCALZIREA SE FACE MAI GREU
CIND AM VENIT PE VISCOL DE LA UN DRUM MAI LUNG TOATA MASCA SI RADIATORUL erau cam infundate cu "chiciura"
CIND AM VENIT PE VISCOL DE LA UN DRUM MAI LUNG TOATA MASCA SI RADIATORUL erau cam infundate cu "chiciura"
In mod normal,daca termostatul e bun,nu are voie sa se depuna chiciura,pt ca in radiator circula apa calda de la motor.Verifica termostatul,s-ar putea sa fie dus.
Si eu am problema asta,mai ales la drum lung,nu se ridica acul peste culoarea albastra deloc,dar caldura am totusi in masina.
Eu folosesc carton,asta pana imi schimb termostatul.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
@eduard33 Nu neaparat, daca mergi fara sa o turezi, termostatul se deschide f putin sau chiar deloc (temp ~85) suficient pt diesel. Conteaza si modelul masini (distanta bara si masca cu radiator).
Pe vreme cu temp negative sau pana la ~5 grade eu recomand sa pui carton. De ce ? Cand se deschide termostatul, lichidul din radiator e foarte rece si in cantitate mare. Cartonul pastraza o temp mai ridica a lichidului din radiator ceea ce nu are cum sa-i faca rau. La asemenea temp pericolul supraincalzirii e minim. Eu pun carton in portiunea care nu e in bataia ventilatorului. Deci pericolul supraincalzirii este nul.
Pe vreme cu temp negative sau pana la ~5 grade eu recomand sa pui carton. De ce ? Cand se deschide termostatul, lichidul din radiator e foarte rece si in cantitate mare. Cartonul pastraza o temp mai ridica a lichidului din radiator ceea ce nu are cum sa-i faca rau. La asemenea temp pericolul supraincalzirii e minim. Eu pun carton in portiunea care nu e in bataia ventilatorului. Deci pericolul supraincalzirii este nul.
- bogdanbratescu
- **
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
chiciuc...nu pot sa te contrazic,dar toate posturile( pe care le-am citit pana acum pe tema asta) spun ca apa trebuie sa aibe o temp constanta atat la drum lung cat si prin oras,si anume 80-85-90grade. Ce sa mai inteleg?ca daca merg cu ea batraneste termostatul nu deschide deloc? sa zicem ca merg afara cu 90-100/ora- cca 3000rpm- si e f.frig, indicatorul din bord e normal sa ramana la nivelul albastru?
inseamna ca termostatul meu e bun ceea ce ma cam indoiesc
inseamna ca termostatul meu e bun ceea ce ma cam indoiesc
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:chiciuc...nu pot sa te contrazic,dar toate posturile( pe care le-am citit pana acum pe tema asta) spun ca apa trebuie sa aibe o temp constanta atat la drum lung cat si prin oras,si anume 80-85-90grade. Ce sa mai inteleg?ca daca merg cu ea batraneste termostatul nu deschide deloc? sa zicem ca merg afara cu 90-100/ora- cca 3000rpm- si e f.frig, indicatorul din bord e normal sa ramana la nivelul albastru?
inseamna ca termostatul meu e bun ceea ce ma cam indoiesc
inseamna ca termostatul meu e bun ceea ce ma cam indoiesc
Din ce am observat eu: motorul trebuie sa ajunga la 90* si sa ramana acolo.In conditiile acelea motorul consuma cat trebuie si merge rotund, are putere. Daca nu trece de linia alba ....e clar ca sunt probleme cu termostatul. A mea nu se incalzea calumea nici vara , mai ales daca plecam la drum intins ,la 120 acul era putin peste albastru
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
Am facut un drum de Zalau si la intoarcere am pus un carton in fata deoarece acul imi statea fix peste zona albastra chiar unde se termina ea indiferent ca o calcam sau dadeam de un deal. A mers masina ce a mers cu cartonul in fata si dau de un deal si apa incepe sa urce si ramane la 90 de acolo nu mai scade , se porneste si ventilatorul apa tot nu scade. Am luat cartonul jos deoarece ventilatorul mergea intruna si am zis sa nu se arda . Ce concluzii am tras : cu cartonul pus in fata si cu acul la temp aproape de 90 masina nu mai trage cum trebuie poti sa o tot calci, fara carton in fata si cu acul la temp chiar cum se termina zona albastra masina merge mult mult mult mai bine decat cu cartonul pus. Oricum caldura in masina baga la fel in ambele variante .
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Din cate masini am folosit pana acum singura care a necesitat carton in bot, a fost o amarata de Dacie.
Consider ca daca termostatul e bun si motorul nu are probleme, nu este nevoie decat de a da gaz si drum bun.
Recunosc ca se incalzeste mai greu un motor diesel fata de benzina dar depinde si de constructor.
Nimeni nu poate controla temperatura de functionare unui motor manual cu ajutorul unui carton. Cred ca implica si riscuri!
Consider ca daca termostatul e bun si motorul nu are probleme, nu este nevoie decat de a da gaz si drum bun.
Recunosc ca se incalzeste mai greu un motor diesel fata de benzina dar depinde si de constructor.
Nimeni nu poate controla temperatura de functionare unui motor manual cu ajutorul unui carton. Cred ca implica si riscuri!
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
@eduard33: N-am spus ca trebuie sa stea in zona albastra. Am spus ca e posibil ca termostatul sa se deschida foarte putin sau chiar deloc. Nu uita termostatul se deschide teoretic la 92 grade. Motorul pierde caldura prin toate componentele sale, nu numai prin radiator, si cand e foarte frig cu atat mai mult. Intr-adevar daca ai diferente mari de temp in oras si in afara atunci ai probleme cu termostatul.
@bogdanbratescu: Turatul in gol ? Ce rost are mai bine mergi cu masina...
@zafira 2.0 automatic: Nimeni nu vrea sa controleze temp ci sa mentina o ceva mai ridicata pe vremuri foarte reci.
@bogdanbratescu: Turatul in gol ? Ce rost are mai bine mergi cu masina...
@zafira 2.0 automatic: Nimeni nu vrea sa controleze temp ci sa mentina o ceva mai ridicata pe vremuri foarte reci.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Mama ei de masina si de termostat ...fiti atenti...am plecat ieri dimineata la Sinaia si am profitat de ocazie sa fac cateva probe.
La ora 4.30 am fost sa o iau pe verisoara-mea de la Gara Obor,19 km dus-intors,acul s-a incapatanat sa stea la limita inferioara a portiunii albastre iar caldura f.putina.
Ajuns acasa,am pus un carton pe 3/4 din radiator.
Pe la 6.20, pornit iar motor si lasat cam 10 min, pana am dus bagajele si schiurile la masina, apoi am plecat sa luam celelalte 2 persoane care mergeau cu noi,8 km prin oras(la ora aia,duminica, strazi aproape pustii). Temp pe TID -3*,dar in realitate era -5*,imi indica mie cu aprox 2*+. Deja situatia s-a schimbat. La ridicarea celui de-al 2-lea pachet (cea de-a 2 persoana) am vazut ca acul era la jumatate intre albastru si 90*si statea acolo.Caldura in masina berechet Apoi ne-am intalnit cu cealalata masina si pana la Sinaia a fost OK,temp a fost constanta.
Seara,la intoarcere,am mai pus o fasie de carton si am acoperit aproape tot radiatorul,ramanand liber cam 5 cm din radiator,pe verticala/dreapta.
Tot drumul acul a stat aproape lipit de 90*,si caldura ...nu va mai zic
La intrarea in Buc situatia s-a schimbat.Semafoare,cedeaza...etc...temp a inceput sa urce pe la 95* si devenea periculos. Am oprit si am dat jos bucatica de carton pusa la Sinaia si si-a revenit. Pana acasa acul nu a depasit 90*.
Acum, ce zic eu...ori termostatul meu e VARZA si ramane blocat pe deschis,ori motoarele astea de Opel sunt super-meseriase dom'le
si nu se incalzesc...glumesc bineinteles ,ca in cazul asta as avea un consum f.mare.Nu pot sa cred ca motorul meu nu se incalzeste in asa fel incat sa aibe o temperatura macar de 80*.
Deci ramane varianta cu termostatul blocat.
Cine a mai facut ca mine sa ridice mana sus
La ora 4.30 am fost sa o iau pe verisoara-mea de la Gara Obor,19 km dus-intors,acul s-a incapatanat sa stea la limita inferioara a portiunii albastre iar caldura f.putina.
Ajuns acasa,am pus un carton pe 3/4 din radiator.
Pe la 6.20, pornit iar motor si lasat cam 10 min, pana am dus bagajele si schiurile la masina, apoi am plecat sa luam celelalte 2 persoane care mergeau cu noi,8 km prin oras(la ora aia,duminica, strazi aproape pustii). Temp pe TID -3*,dar in realitate era -5*,imi indica mie cu aprox 2*+. Deja situatia s-a schimbat. La ridicarea celui de-al 2-lea pachet (cea de-a 2 persoana) am vazut ca acul era la jumatate intre albastru si 90*si statea acolo.Caldura in masina berechet Apoi ne-am intalnit cu cealalata masina si pana la Sinaia a fost OK,temp a fost constanta.
Seara,la intoarcere,am mai pus o fasie de carton si am acoperit aproape tot radiatorul,ramanand liber cam 5 cm din radiator,pe verticala/dreapta.
Tot drumul acul a stat aproape lipit de 90*,si caldura ...nu va mai zic
La intrarea in Buc situatia s-a schimbat.Semafoare,cedeaza...etc...temp a inceput sa urce pe la 95* si devenea periculos. Am oprit si am dat jos bucatica de carton pusa la Sinaia si si-a revenit. Pana acasa acul nu a depasit 90*.
Acum, ce zic eu...ori termostatul meu e VARZA si ramane blocat pe deschis,ori motoarele astea de Opel sunt super-meseriase dom'le
si nu se incalzesc...glumesc bineinteles ,ca in cazul asta as avea un consum f.mare.Nu pot sa cred ca motorul meu nu se incalzeste in asa fel incat sa aibe o temperatura macar de 80*.
Deci ramane varianta cu termostatul blocat.
Cine a mai facut ca mine sa ridice mana sus
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
marius radu a scris:Sorine, si tu est amable, comme d'hab, tu peux trouver chez toi din alea "ne-vaporizate" ... Da-ne si noua un pret la colet de vreo 10-20 de bucati si iti trimitem banii ramburs. Si asa, on va avoir pas de probleme. + la biere...
Raducu' tatii...unii dintre noi este mai prosti si nu stie frantuseste.. ...una peste alta e chiar buna ideea,numai sa vrea Sorin. Ma abonez si eu. Deci pana cum suntem 2 pe lista.
Ia thermostatu' neamuleeee