De ceva timp aveam umezeala (urme de antigel) sub pres in partea stanga. Am tot amanat operatiunea de schimbare a oringurilor in speranta ca va face cineva un tutorial. Ei bine, nu s-a intamplat asa... Drept pentru care le-am schimbat "orbeste" si am pus mana si am facut acest tutorial pentru posteritate.. 😊
Scule necesare:
- surubelnita cu cap torx de 20
- surubelnita cu cap torx de 30
- surubelnita dreapta
Pasul 1 - golire antigel
Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 2 - se desface tevuta scurgere condens
Pentru asta trebuie dat scutul jos. Va trebui rampa sau elevator pentru a demonta tevuta. Altfel cred ca e destul de dificil (poate daca o ridicati pe cric, dar mare atentie sa nu intrati sub ea decat daca o sprijiniti bine)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 3 - se desface plasticul dintre scaune
Saua asta e prinsa in vreo 9 suruburi (pozitia lor e marcata pe poza de mai jos). Se foloseste surubelnita cu cap torx de 20.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 4 - se desface radiatorul
Pentru asta trebuie scoasa bucata de plastic ce directioneaza aerul la picioare in spate (se apasa pe el si se trage in fata).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se scot suportii de tabla ce sprijina bordul - folositi surubelnita cu cap torx de 30.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se desfac clemele (in total vreo 9) de la tavita de colectare a condensului (folositi o surubelnita dreapta mica). Se scoate aceasta tavita tragand de ea inspre schimbator.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Scoateti sigurantele marcate in poza de mai jos, apoi scoateti caloriferul tragand inspre schimbator.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Desfaceti sigurantele marcate in poza de mai jos.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 5 - inlocuire garnituri
Pentru inlocuire folositi garnituri originale specifice tipului de calorifer (BEHR sau DELPHI).
Oringurile vechi erau aplatizate si crapate.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 6 - montarea in ordinea inversa demontarii.
Sper sa va fie de folos acest tutorial. Orice completare e binevenita.
Cat mai multi km fara probleme!