- dannek
- OP
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dannek
- OP
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- cipo
- **
- 192 mesaje
- din 04 Nov 2005
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
cipo
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Turbosuflanta functioneaza in toata plaja de turatie. Problema este de bilant energetic, pt. ca pana la o anumita turatie (probabil in jur de 1500) mai mult consuma (energie) pt. a se invarti decat produce, la un moment dat se egalizeaza ce "ii da" motorul cu ce produce ea, si intr-adevar peste o anumita turatie bilantul devine pozitiv (ma rog impropriu spus pt. ca nici un proces fizic sau chimic nu produce mai mult decat consuma), si (tot in mod impropriu) se simte sutul in spate.
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Subscriu la postul lui "BV-31STE" referitor la functionarea (zvacul) turbinei la rece si mai nesesizabil dupa ce se incalzeste pentru vitezele a 2 a si a 3 a. Pot fi mai multe cauze : debitmetrul nu functioneaza in parametrii de lucru , adica valorea cantitatii de aer masurata nu este in limitele admise ; mai poate fi un EGR murdar si ancrasat dar si de la turbina care poate scapa presiune sau sistemul de admisie cu aer ( furtune , intercooler); pompa de vaccum poate sa nu mai produca vacumul necesar (0,7 bari ) valvelor electropneumatice. La opelul meu Astra g , Y20 DTH , turbina este GARETT 15 dar nu stiu sigur daca este cu geometrie fixa sau variabila. Am observat ca la pornirea motorului tija electrovalvei de la turbina (westgate) este trasa spre capsula si deschide vana de la turbina ca sa permita gazelor de evacuare sa puna in functiune turbina prin intermediul paletelor. La accelerare tija de la westgate nu se mai misca in schimb patrunde o cantitate mai mare de gaze( vana fiind deschisa) ce produce o turatie mai mare a turbinei deci si o presiune de supralimentare mai mare necesara la admisie. Intrebare: cine controleaza aceasta presiune de supralimentare generata de turbina ? pentru ca vana de la turbina care permite accesul gazelor de evacuare se afla in pozitia deschisa inca de la pornirea motorului.
- dannek
- OP
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Y20DTH are turbina Garrett GT1544, geometrie fixa
http://www.turbobygarrett.c...1544_454082_2.htm
LATER EDIT: se pare ca 1544 e la DTL iar 1549 e la DTH:
http://www.7diesel.it/turbo/default.asp?pag=39
http://www.turbobygarrett.c...1544_454082_2.htm
LATER EDIT: se pare ca 1544 e la DTL iar 1549 e la DTH:
http://www.7diesel.it/turbo/default.asp?pag=39